Huisgenoot woont samen in ons huis

09-08-2020 19:24 220 berichten
Alle reacties Link kopieren
x
perkele wijzigde dit bericht op 12-05-2021 13:05
99.94% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Maar als de rest niet thuis is, is het huis toch niet overvol?
lilalinda schreef:
09-08-2020 19:26
Maar als de rest niet thuis is, is het huis toch niet overvol?
Dit was ook gelijk mijn idee
En de gouden tip: het laten wat het is, wil je niet door iedereen uitgekotst worden.

Of verhuizen.
Betalen ze mee voor alle kosten naast de kale huur? en dan voor 2? Vast niet.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
09-08-2020 19:26
Maar als de rest niet thuis is, is het huis toch niet overvol?
Wel dus weer vanaf begin September wanneer we allemaal weer gaan studeren en daar kijk ik dus ook erg tegen op.
Alle reacties Link kopieren
Als er in 't contract staat dat er niet samengewoond wordt, dan wordt er niet samengewoond.

Huisbaas tippen dus.

En in januari was er geen lockdown, dus als ze er toen ook al vrijwel altijd zat - inclusief kat - is dat excuus natuurlijk compleet waardeloos.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Perkele schreef:
09-08-2020 19:31
Wel dus weer vanaf begin September wanneer we allemaal weer gaan studeren en daar kijk ik dus ook erg tegen op.
Dan bespreken als iedereen er weer is.
Alle reacties Link kopieren
Perkele schreef:
09-08-2020 19:31
Wel dus weer vanaf begin September wanneer we allemaal weer gaan studeren en daar kijk ik dus ook erg tegen op.
Studeren blijft grootdeels online
Wacht eerst eens af, of het wel druk wordt
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
09-08-2020 19:30
En de gouden tip: het laten wat het is, wil je niet door iedereen uitgekotst worden.

Of verhuizen.
Dit.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
09-08-2020 19:31
Betalen ze mee voor alle kosten naast de kale huur? en dan voor 2? Vast niet.
Nee, dus water bijv. niet en gemeentebelastingen gaan gedeeld door 5 en niet door 6.
Waarom het opengooien met de rest van het huis? Ik zou het nog een keer aankaarten met de bewoner. Het mag niet en er word vast niet meebetaald aan gas/water/licht enz.

Je kan het ook melden bij de verhuurder. Gok wel dat je er dan gedoe mee krijgt. Maar denk net zo veel als dat het eerst via een bewonersvergadering probeert.
Wissewis schreef:
09-08-2020 19:31
Als er in 't contract staat dat er niet samengewoond wordt, dan wordt er niet samengewoond.

Huisbaas tippen dus.

En in januari was er geen lockdown, dus als ze er toen ook al vrijwel altijd zat - inclusief kat - is dat excuus natuurlijk compleet waardeloos.
En dat kan je prima zo melden bij die bewoner.

Of het accepteren.
Perkele schreef:
09-08-2020 19:32
Nee, dus water bijv. niet en gemeentebelastingen gaan gedeeld door 5 en niet door 6.
Water kost bijna niks en de belastingen bepaalt de hoogte aan de hand van de ingeschrevenen, 5 dus geen 6
Ik snap je wel hoor TO, als wij hier iemand wat langer over de vloer hebben (zat hier laatst een vriendin van m’n huisgenootje een paar weken ingetrokken vanwege een cursus in de stad) overleggen we dat op z’n minst even met elkaar.
Als huisgenoot moet je rekening houden met de rest, maar in een studentenhuis moet je óók accepteren dat je af en toe last van iemand zal ervaren, daar kun je niet omheen. Deze meid is echter niet je huisgenoot dus kan me voorstellen dat dat wat eerder ergernis opwekt. Ik zou het overleggen met je huis en als dat niet werkt je huisbaas tippen.
anoniem_382263 wijzigde dit bericht op 09-08-2020 19:35
4.37% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zie vier mogelijkheden:
1. Klikken bij jullie huisbaas.
2. In overleg treden en afspraken maken met elkaar.
3. Accepteren.
4. Verhuizen.
Hoort dit ook niet een beetje bij het studentenleven op kamers?
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
09-08-2020 19:33
Water kost bijna niks en de belastingen bepaalt de hoogte aan de hand van de ingeschrevenen, 5 dus geen 6
Ja, maar als 6 mensen in het huis wonen, dan is het wel zo eerlijk als je het door 6 deelt. Daar doelde ik op. En het kost wel iets, het is niet gratis.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
09-08-2020 19:35
Hoort dit ook niet een beetje bij het studentenleven op kamers?
Af en toe een nacht iemand te gast hebben is wel wat anders dan fulltime komen inwonen mét kat zonder enig overleg.

Het eerste zou mij niet kunnen schelen.
Het tweede wel.
Al helemaal als er continu geluids-overlast is.
wissewis wijzigde dit bericht op 09-08-2020 19:37
16.75% gewijzigd
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
chaoticinternetnerd schreef:
09-08-2020 19:34
Ik snap je wel hoor TO, als wij hier iemand wat langer over de vloer hebben (zat hier laatst een vriendin van m’n huisgenootje een paar weken ingetrokken vanwege een cursus in de stad) overleggen we dat op z’n minst even met elkaar.
Als huisgenoot moet je rekening houden met de rest, maar in een studentenhuis moet je óók accepteren dat je af en toe last van iemand zal ervaren, daar kun je niet omheen. Deze meid is echter niet je huisgenoot dus kan me voorstellen dat dat wat eerder ergernis opwekt. Ik zou het overleggen met je huis en als dat niet werkt je huisbaas tippen.
Ja, dat is het een beetje he. Het is niet mijn huisgenoot. Overlast vind ik echt niet erg zo nu en dan, maar als iemand al 8 maanden fulltime verblijft in je huis én veel overlast veroorzaakt, dan vind ik dat wel een stap verder ja.
Alle reacties Link kopieren
chaoticinternetnerd schreef:
09-08-2020 19:34
Ik snap je wel hoor TO, als wij hier iemand wat langer over de vloer hebben (zat hier laatst een vriendin van m’n huisgenootje een paar weken ingetrokken vanwege een cursus in de stad) overleggen we dat op z’n minst even met elkaar.
Als huisgenoot moet je rekening houden met de rest, maar in een studentenhuis moet je óók accepteren dat je af en toe last van iemand zal ervaren, daar kun je niet omheen. Deze meid is echter niet je huisgenoot dus kan me voorstellen dat dat wat eerder ergernis opwekt. Ik zou het overleggen met je huis en als dat niet werkt je huisbaas tippen.
Ja, dat is het een beetje he. Het is niet mijn huisgenoot. Overlast vind ik echt niet erg zo nu en dan, maar als iemand al 8 maanden fulltime verblijft in je huis én veel overlast veroorzaakt, dan vind ik dat wel een stap verder ja.
Ik zou het aangeven bij de huisbaas. Het is niet toegestaan.
Perkele schreef:
09-08-2020 19:35
Ja, maar als 6 mensen in het huis wonen, dan is het wel zo eerlijk als je het door 6 deelt. Daar doelde ik op. En het kost wel iets, het is niet gratis.
Net als gas en licht. Het word verdeeld en betaald door de rest. Maar ook gebruikt door een extra persoon. Laat die op zijn minst mee betalen.
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 09-08-2020 19:38
4.38% gewijzigd
Perkele schreef:
09-08-2020 19:35
Ja, maar als 6 mensen in het huis wonen, dan is het wel zo eerlijk als je het door 6 deelt. Daar doelde ik op. En het kost wel iets, het is niet gratis.
Nee want je betaalt niet meer belasting door haar
gizzmo-returns schreef:
09-08-2020 19:35
Hoort dit ook niet een beetje bij het studentenleven op kamers?
Nee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven