Huwelijksaanzoek, Help!!!

03-03-2021 20:44 163 berichten
Hoi,

Om te beginnen; dank voor het lezen van dit topic..

Ik wil mijn vriendin ten huwelijk vragen, heb hier maanden op gebroed, maar word nu, ik dit vertel aan mensen die niet mee doen, onzeker gemaakt.

Het idee is als volgt (globaal);

Al haar vriendinnen krijgen een shirt aan met;

Wil
Je
Met
Me
Trouwen
(NAAM)
?????
?????

Zij staan om een groot spanddoek met een hart.. daaromheen staan allemaal fakkels etc..
Het ringen doosje betreft een rode roos (google maar is ;-) ) omdat ik haar nooit echt rozen geef en zijn dat zo graag een keer wil..

Daarnaast is een fotograaf aanwezig om fotos te maken ;-)


Pas na corona, of als alles wat rustiger is is het idee dit uit te voeren, VANWAAR DAN SPOED? omdat ik contact het met de drukker nu en die graag wil weten waar hij aan toe is :-)


Wat zou jij vinden (als vrouw) dat je vriendinnen en ouders erbij zijn? Wat vind je verder van het idee? Ik heb er maanden over na gedacht, uitgwerkt etc... Maar merk ergens onzekerheid door vrienden van mij (opmerkingen als; " dat doe je toch samen en niet met haar vriendinnen"...)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het vreselijk vinden.
Maar ik ben jouw vriendin niet...
Jij kent haar!
Dan kun je toch een inschatting maken van wat zij wel/niet leuk vindt?
Wat afgrijselijk. Haar vriendinnen vragen of ze met hen wil trouwen op deze manier. Waarom maanden nadenken over een vraag waar je het antwoord al op weet? Plan gewoon een bruiloft.
Doe niet zo moeilijk.
Maak het eenvoudig en romantisch en vooral iets voor alleen jullie tweeën.
Dit is veel te groot en te lastig te organiseren.
En hoezo die rare Amerikaanse traditie om een ring te moeten geven? In Nederland doen we a een hele tijd niet aan verlovingen en verlovingsringen. Dat was uit de tijd toen mensen nog niet samen mochten wonen, moesten sparen voor de uitzet en een huis en tijdens de verkering wat meer tijd samen mocht hebben. Want dat mocht met een verkering niet. Met een verloofde was het iets soepeler. En het was een manier om kados te innen om de uitzet rond te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Geef haar privé een mooie bos rozen-die-je-nog-nooit-hebt-gegeven en vraag of ze met je wil trouwen. Klaar.

Ik zou jouw aanzoek niks vinden, maar ben gelukkig jouw vriendin niet.
En raar dat de vriendinnen op hun shirt hebben of ze met hen willen trouwen.

Waarom moet je dit nu al met de drukker regelen? Dat is toch zo klaar?

Het regelen dat 8 vriendinnen plus ouders plus geen-regen-want-fakkels op moment X allemaal kunnen, lijkt me trouwens nog wel een uitdaging.
himalaya wijzigde dit bericht op 04-03-2021 08:12
44.65% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik ben blij dat mijn man er een intiem moment van ons samen van heeft gemaakt. Hij weet dat hij mij en zichzelf geen plezier zou doen met zo'n poppenkast. Wat ik wel super leuk vond was dat hij mijn ouders om mijn hand heeft gevraagd.
Maar daar zal een ander misschien weer niks om geven.
Kijk dus naar wat jou vriendin leuk zal vinden. Houdt ze er van om in de belangstelling te staan?
Als haar vriendinnen niet enthousiast zijn om mee te doen, zou ik er sowieso nog even over nadenken. Als ze met een zuur gezicht erbij staan, verhoogt het niet echt de feestvreugde ;)

Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Mijn man deed het ook een beetje onhandig waardoor er veel mensen bij waren (niet bij het vraagmoment zelf maar wel vlak daarna). Was ook niet helemaal zijn idee van tevoren maar zijn originele plan liep een beetje in de soep haha, arme man. Doet niet af aan de boodschap overigens, ben heel gelukkig getrouwd. ❤️ Maar romantisch tijdens een etentje / vakantie / samen had ik ook heel leuk gevonden. Bewust de hele omgeving erbij betrekken zou ik persoonlijk niet voor kiezen!
Thordïs schreef:
04-03-2021 08:06
En hoezo die rare Amerikaanse traditie om een ring te moeten geven? In Nederland doen we a een hele tijd niet aan verlovingen en verlovingsringen. Dat was uit de tijd toen mensen nog niet samen mochten wonen, moesten sparen voor de uitzet en een huis en tijdens de verkering wat meer tijd samen mocht hebben. Want dat mocht met een verkering niet. Met een verloofde was het iets soepeler. En het was een manier om kados te innen om de uitzet rond te krijgen.
Oh, dat heb ik gemist dan.
Ik zou het anders doen. Niet al haar vriendinnen erbij betrekken, maar het romantisch met z'n tweeën doen. Tenzij je weet dat ze het leuk zou vinden.
Alle reacties Link kopieren
Wat een negatieve reacties. Ik denk dat jij jouw vriendin het beste kent en weet hoe zij hierop zal reageren. Hebben jullie hebben vast weleens een film gekeken met een huwelijksaanzoek, hier reageerde ze daar op?

Ik ben blij dat ik één op één gevraagd ben op een mooie plek zonder poespas, maar iedereen is anders. En als mijn vriend een fanfare had ingehuurd en iedereen die ik ken had uitgenodigd had ik ook gewoon ja gezegd.

Super lief dat je er zoveel tijd en energie in stopt!
ladida1981 wijzigde dit bericht op 04-03-2021 08:13
5.96% gewijzigd
Elfje* schreef:
04-03-2021 08:09
Oh, dat heb ik gemist dan.
Het nut daarvan is echt al tientallen jaren weg. Die ringen zijn overgewaaid uit Amerika waar ze er ook nogal hysterisch over doen, moet een bepaalde waarde hebben enz.

Een verloving als in dit iedereen verrast is, er komt een aankondiging en een feestje of receptie en de bruiloft wordt gepland is toch al heel lang niet meer? Het is toch licht absurdistisch om je te verloven als je al een koophuis en soms zelfs kinderen samen hebt en al 10 jaar samen bent? ‘Wij gaan ons leven samen delen’...

Dat doen jullie al?
Alle reacties Link kopieren
Heel lief allemaal TO, maar eh... nee.
Krijg zo’n LoveLetters gevoel erbij. En ik mis nog net niet de camera mannen in het hele spektakel.

Eenvoudig houden!

Echt, met de bruiloft kun je lekker uitpakken als jullie daarvan houden...
Alle reacties Link kopieren
Ladida1981 schreef:
04-03-2021 08:12
Wat een negatieve reacties.

Hij/zij vraagt toch wat we er van vinden? Dan geven ‘we’ onze mening.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het zelf echt vreselijk vinden. Hou er helemaal niet van om al die heisa eromheen te hebben. Ik vind het veel romantischer als mijn vriend me meeneemt naar een mooie plek en we gewoon met zijn 2en een intiem momentje hebben. Overigens moet hij me écht niet thuis wanneer we in jogging op de bank zitten vragen, dat vind ik dan weer het dieptepunt van romantiek.
Alle reacties Link kopieren
En btw: laat je niet door een drukker onder druk zetten joh. Genoeg andere drukkers die een tekst op shirtjes wil zetten.
Alle reacties Link kopieren
Wat een heisa. Ik zou zelf veel liever gevraagd worden tijdens een romantisch moment met z'n tweeën. Maar dat ben ik, misschien vindt je vriendin het wel leuk.
Alle reacties Link kopieren
Wat dacht je van een diner bestellen. Dan kan je het thuis gezellig maken met lichtjes enzo en dan vraag je haar daar. En daarna kan je lekker eten
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt als een lief en enthousiast idee, wat je vriendin ervan gaat vinden kan ik niet zeggen want ik ken haar niet :) Als je twijfelt zou je het idee eens met een van de betrokken vriendinnen kunnen bespreken. Kies dan wel de juiste die het nog geheim kan houden.

Het enige dat ik kan zeggen is dat als ik ten huwelijk gevraagd zou worden, ik liever een intiem moment tussen ons twee zou hebben dan dat vriendinnen en familie erbij betrokken zou worden. Voor het antwoord zou het geen verschil maken, maar ik ben niet zo van de bombarie en zeker niet op een gevoelig moment als dit.
Alle reacties Link kopieren
Thordïs schreef:
04-03-2021 08:06
En hoezo die rare Amerikaanse traditie om een ring te moeten geven? In Nederland doen we a een hele tijd niet aan verlovingen en verlovingsringen. Dat was uit de tijd toen mensen nog niet samen mochten wonen, moesten sparen voor de uitzet en een huis en tijdens de verkering wat meer tijd samen mocht hebben. Want dat mocht met een verkering niet. Met een verloofde was het iets soepeler. En het was een manier om kados te innen om de uitzet rond te krijgen.
Hier anders een prachtige ring gekregen waar ik zielsblij mee ben nog steeds. Al mijn vriendinnen ook trouwens.
-
Thordïs schreef:
04-03-2021 08:13
Het nut daarvan is echt al tientallen jaren weg. Die ringen zijn overgewaaid uit Amerika waar ze er ook nogal hysterisch over doen, moet een bepaalde waarde hebben enz.

Een verloving als in dit iedereen verrast is, er komt een aankondiging en een feestje of receptie en de bruiloft wordt gepland is toch al heel lang niet meer? Het is toch licht absurdistisch om je te verloven als je al een koophuis en soms zelfs kinderen samen hebt en al 10 jaar samen bent? ‘Wij gaan ons leven samen delen’...

Dat doen jullie al?
Dat is jouw mening. Mensen mogen dat gewoon nog zelf bepalen of ze dat wel of niet willen. Amerikaans of ouderwets, zal me worst wezen. Laat mensen lekker.
Alle reacties Link kopieren
Jij kent je vriendin het beste, TO. Ik vind het een lief idee en als jullie hecht zijn met fam of vrienden, snap ik best dat je hen wil betrekken.
Ik zou weer juist echt helemaal niks vinden aan een suf saai aanzoek bij een etentje ofzo. Mijn man had er iets heel speciaals van gemaakt (wel gewoon met zn 2en) en het is een van mijn mooiste dierbaarste herinneringen en een superbijzonder moment voor ons.
-
Alle reacties Link kopieren
Jij kent haar het beste? Als jij denkt dat ze dit leuk zou vinden waarom niet? Persoonlijk zou ik dit ook niks vinden maar dat komt omdat ik van het intieme hou en hoef niet zo met anderen erbij. En als ze graag rozen wil, waarom niet een hotelkamer of een andere locatie bedenken waarin je roze koopt en verwerkt op een bijzondere manier?

Er zijn heel veel manier, de vraag is alleen hoe wil jij het? En hoe denk je dat je haar ermee kan verassen? Heel veel succes en plezier!
Alle reacties Link kopieren
Intie schreef:
04-03-2021 08:14
Ik zou het zelf echt vreselijk vinden. Hou er helemaal niet van om al die heisa eromheen te hebben. Ik vind het veel romantischer als mijn vriend me meeneemt naar een mooie plek en we gewoon met zijn 2en een intiem momentje hebben. Overigens moet hij me écht niet thuis wanneer we in jogging op de bank zitten vragen, dat vind ik dan weer het dieptepunt van romantiek.

Hahaha, dat heeft die van mij gedaan. Op een redelijk normale avond terwijl we met zijn tweeën op de bank zaten. Volgens mij had ik zelfs mijn joggingbroek aan. Ik vond het fantastisch. Het was heel intiem, liefdevol, onverwachts en van ons samen.

TO, mij lijkt het niks met zoveel mensen erbij. Ook omdat je even zo’n heerlijke geluksboost krijgt daarna en die vond ik heel fijn om niet met anderen te hoeven delen. Maar jij kent je vriendin het best, wat zou zij vinden?
Alle reacties Link kopieren
Nee!!!

Zo’n hele heisa er om heen maken is iets voor de slechtere Amerikaanse films en shows.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven