Huwelijksbedrog

14-08-2019 07:27 147 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Vorige week heb ik mijn man na 27 jaar relatie waarvan 17 jaar huwelijk gevraagd te vertrekken. Hij zegt naar zijn ouders te zijn vertrokken, die willen niet met mij praten. Hij (47) heeft al 2 jaar een ‘relatie’ met een collegaatje (30) van kantoor. Zij is met hem vreemdgegaan bij haar vriendin met wie ze al 5 jaar samenwoonde. Vriendin heeft haar buitengekieperd en toen moesten ze elkaar troosten en zijn smoorverliefd geworden. Ze zijn nu samen zielsgelukkig. Ze is spannend, geil, feest veel, ‘gewoon heel erg leuk’. Hij appte me dat het heel goed gaat met hem. De kinderen (17 en 18) weten dit en hebben hem gevraagd met haar te breken en voor hen te kiezen. Dat zou hij doen (...). Hij is al lang heel erg ongelukkig met de laatste jaren depressieve trekjes. Ontkent dit natuurlijk. Het ligt allemaal aan mij, ik toonde geen waardering etc. Rationeel kots ik hem uit, emotioneel hoop ik dat hij wakker wordt, na een periode van boosheid en verdriet merk ik dat ik nog steeds veel voor hem voel. Hij niet meer voor mij zegt hij, hij wil scheiden. Gaat al maanden volledig op in zijn nieuwe leven, al lang voor ik eindelijk de moed had hem te vragen te vertrekken. Ik draai nu naast een drukke baan een volledig huishouden. Hij wil scheiden maar onderneemt geen enkel initiatief hiertoe. Dat mag ik er dus bij doen. Quasi- serieuze vraag: iemand enig idee hoe mijn toekomst eruit gaat zien?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het heel verdrietig voor je.... Maar vind het heel goed dat je tot actie over gaat! Wens je veel sterkte toe de aankomende tijd!
Alle reacties Link kopieren
en je toekomst... wordt uiteindelijk fijner
Je zult merken, hoeveel energie je man je gekost heeft
Alle reacties Link kopieren
SjakS schreef:
14-08-2019 14:17
Wat rot voor je to. Heel veel sterkte. Kan je in je huidige huis blijven?
Nee, helaas niet, maar dat vind ik geen ramp. Lekker fris nieuw huis is zeer welkom.
Alle reacties Link kopieren
Helovi schreef:
14-08-2019 07:27
Ik draai nu naast een drukke baan een volledig huishouden.
Niet zo dramatisch, TO, de halve wereld houdt naast een drukke baan een huishouden draaiend. Jij hebt zelfs nog twee (bijna) volwassen hulpen.
Alle reacties Link kopieren
quadrupel schreef:
14-08-2019 16:59
Niet zo dramatisch, TO, de halve wereld houdt naast een drukke baan een huishouden draaiend. Jij hebt zelfs nog twee (bijna) volwassen hulpen.
Haha, beetje dramaqueen idd wel. Denk dat ik er vooral van baal dat hij leeft als een koning en alleen maar gepamperd wordt i.p.v. dat hij ergens een poot naar uitsteekt. Hij wil na jaren afwezigheid ook ineens allemaal leuke dingen met de kinderen doen. Is erg aan het overreageren. Zie ineens weer die liefhebbende betrokken vader terug. Maar gun het de kinderen
Helovi schreef:
14-08-2019 20:02
Haha, beetje dramaqueen idd wel. Denk dat ik er vooral van baal dat hij leeft als een koning en alleen maar gepamperd wordt i.p.v. dat hij ergens een poot naar uitsteekt. Hij wil na jaren afwezigheid ook ineens allemaal leuke dingen met de kinderen doen. Is erg aan het overreageren. Zie ineens weer die liefhebbende betrokken vader terug. Maar gun het de kinderen
Het kan natuurlijk zijn dat het een opluchting is voor hem dat de relatie voorbij is. Dan leven mensen soms erg op. Naar dat hij het zo heeft aangepakt. Vind ik echt oprecht ruk voor je. Hopelijk leef jij straks ook op als alles achter de rug is en je in een nieuw huisje zit!! Echt het word op den duur beter (ook zelf aan de slag natuurlijk maar de tijd doet ook wel wat).
Alle reacties Link kopieren
quadrupel schreef:
14-08-2019 16:59
Niet zo dramatisch, TO, de halve wereld houdt naast een drukke baan een huishouden draaiend. Jij hebt zelfs nog twee (bijna) volwassen hulpen.
Dat is toch niet zo dramatisch? Gewoon een feit.

En als hij niks uitvoerde, mag ze best een beetje klagen.
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel voor jullie reacties.

Ik denk dat ik minder ver in de verwerking zit dan ik hoopte en jullie reacties maken me dat beetje duidelijker. Ik ben vervangen voor een heel veel jonger geval, die eerst lesbisch dacht te zijn (heeft op zich geen informatieve waarde). Ik zit met 2 intens verdrietige pubers, een treurige hond ;-) en een flink aantal onafgemaakte klussen omdat we begonnen waren huis op te knappen. Dus huis niet echt top verkoopbaar qua uitstraling. Omdat ik nu volledig het huishouden doe kom ik niet echt toe aan verder klussen. Geen geld voor klushulp want lul heeft alles opgemaakt. Ik ben eigenlijk woedend en wil hem heel hard op z’n smoel slaan. Zo dat is er uit.
Is toch logisch! Huil lekker uit en neem de tijd. Zorg dat de financiën gescheiden worden en bescherm je zelf. Zorg goed voor jezelf en je kinderen. Je mag boos en verdrietig zijn.
Alle reacties Link kopieren
Zorg ivm het geld dat je zo snel mogelijk een datum laat stellen van scheiding van tafel en bed, voordat hij nog meer geld van je opmaakt! Je werkt fulltime, maar is er op je werk nog wat te regelen? Overuren? Info inwinnen bij het juridisch loket?
Zorg goed voor jezelf, praktisch en financieel.
Mbt de klussen, familie, vrienden? Het huis goed verkopen is best handig.
Eerst die man losknippen , dan de rest. Soms wordt het leven daar ook beter van.
Alle reacties Link kopieren
Helovi schreef:
14-08-2019 21:01
Dank je wel voor jullie reacties.

Ik denk dat ik minder ver in de verwerking zit dan ik hoopte en jullie reacties maken me dat beetje duidelijker. Ik ben vervangen voor een heel veel jonger geval, die eerst lesbisch dacht te zijn (heeft op zich geen informatieve waarde). Ik zit met 2 intens verdrietige pubers, een treurige hond ;-) en een flink aantal onafgemaakte klussen omdat we begonnen waren huis op te knappen. Dus huis niet echt top verkoopbaar qua uitstraling. Omdat ik nu volledig het huishouden doe kom ik niet echt toe aan verder klussen. Geen geld voor klushulp want lul heeft alles opgemaakt. Ik ben eigenlijk woedend en wil hem heel hard op z’n smoel slaan. Zo dat is er uit.

Zou er nog wat verstand in te slaan zijn (figuurlijk) om samen in het huis te investeren? Het is ook voor hem handig, als het huis goed verkocht wordt. En heel kinderachtig, probeer dat anders via zijn ouders.

En ik snap dat je boos bent op die vrouw, maar het is niet haar schuld he. Reageer het niet op haar af.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Wat nemen je schoonouders een vreemd standpunt in. Zijn ze zo blind voor hun zoon? Is er wel contact tussen kleinkinderen en grootouders? Hangt bijna ex bij zijn ouders een mooi verhaal op?
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
viva-amber schreef:
14-08-2019 09:35
Regel zelf de scheiding en gebruik je kinderen niet in de strijjd om je relatie. Vraag je kinderen om meer te helpen in deze verdrietige tijd. Je toekomst is het leven als single vrouw.
Goed advies. Tevens zijn jouw kinderen oud genoeg om samen met jou het huishouden te doen en dit (gedeeltelijk) van jou over te nemen. Laat ze dat vooral dan ook doen. Is ook nog eens goed voor hun zelfstandigheid.
Alle reacties Link kopieren
Door je woorden klinkt ook humor! Dat is mooi, dat gaat je helpen!

Het is ook zijn huis dat verkocht moet worden (of misschien wil /kan hij het houden?). Dat stukje hoef je dus niet alleen te doen (financieel vooral).

Sterkte, je klinkt dapper!
Helovi schreef:
14-08-2019 14:02
Dank je wel voor jullie reacties. Omdat hij al 2 jaar roept te willen scheiden maar niets regelt ben ik in actie gekomen. Ik heb zojuist gesprek gevoerd met goede bekende van me, financieel adviseur en weet om te beginnen hoe hoog mijn nieuwe hypotheek ongeveer kan zijn. Best wel opluchting. En hij heeft me ook vriendschappelijk hulp aangeboden, hij kent veel makelaars.

Ik heb een fulltime baan met vast contract. Ik doe bijna alles on huis, man was nooit thuis.
Ik ben geen blind paard maar ben er wel lang vanuit gegaan dat zijn depressie/midlife crisis zou overgaan en hij dan mij weer zou zien staan.
Maar daar verandert dan toch niks in? Hoogstens 1 persoon minder die troep maakt. Het wordt me ook niet helemaal duidelijk waarom je kinderen niks of nauwelijks iets doen.
Ik heb ook een fulltime baan en twee kinderen. Ex man deed wel eea in huis, maar nou ook weer niet zoveel. Ben begonnen met de wekelijkse boodschappen on line te bestellen. Je kan de laten bezorgen maar als je ze afhaalt kan je beter plannen.

Werkster ging met pensioen dus nu moeten de kinderen helpen in huis. Tot mijn grote verbazing ontwikkelden ze zowaar een stukje verantwoordelijkheidsgevoel voor het huis. Ze poetsen meestal niet uit zichzelf maar soms ineens wel en ze zijn erg trots op het resultaat.

Je bent gewoon boos en verdrietig, en terecht, maar je kan jezelf prima redden, let maar op.
Alle reacties Link kopieren
Superlief al jullie reacties en de manier waarop jullie (sommigen helaas uit ervaring ook) meedenken.
Schoonouders hebben nog geen contact met kleinkinderen opgenomen. Hun zoon treft geen blaam idd.. Schoonvader dacht aan een midlife crisis zei hij tegen me, hij had ook al wat vreemde dingen geconstateerd, maar direct daarna wist hij me te vertellen dat ik niet altijd leuk ben geweest naar hun zoon toe. Denk dat dat misschien in die 27 jaar wel eens is voorgekomen. Ze hebben me nu geblokt. Ach.

Vind die andere vrouw ergens zielig. Ik noem haar liefkozend ‘zijn kwispelhondje van kantoor’. Zij is zijn ticket naar geluk. Maar zij heeft nu een treurig depressief exemplaar wiens kinderen blij zijn dat hij weg is want rust en veel minder spanningen en die gekozen hebben bij hun moeder te willen wonen. Ben zeker niet verbitterd. Voel me elke dag stukje meer bevrijd. Heb kinderen gezegd dat er andere hotelregels gaan gelden , ze hebben aangegeven meer mee te gaan helpen.

Boodschappen bestellen is goed idee. Heb ooit een account bij Picknick aangevraagd, helemaal vergeten, ga ik achteraan.

Fijne avond allemaal, morgen weer een dag ☀️
Helovi schreef:
15-08-2019 18:29
Superlief al jullie reacties en de manier waarop jullie (sommigen helaas uit ervaring ook) meedenken.
Schoonouders hebben nog geen contact met kleinkinderen opgenomen. Hun zoon treft geen blaam idd.. Schoonvader dacht aan een midlife crisis zei hij tegen me, hij had ook al wat vreemde dingen geconstateerd, maar direct daarna wist hij me te vertellen dat ik niet altijd leuk ben geweest naar hun zoon toe. Denk dat dat misschien in die 27 jaar wel eens is voorgekomen. Ze hebben me nu geblokt. Ach.

Vind die andere vrouw ergens zielig. Ik noem haar liefkozend ‘zijn kwispelhondje van kantoor’. Zij is zijn ticket naar geluk. Maar zij heeft nu een treurig depressief exemplaar wiens kinderen blij zijn dat hij weg is want rust en veel minder spanningen en die gekozen hebben bij hun moeder te willen wonen. Ben zeker niet verbitterd.Voel me elke dag stukje meer bevrijd. Heb kinderen gezegd dat er andere hotelregels gaan gelden , ze hebben aangegeven meer mee te gaan helpen.

Boodschappen bestellen is goed idee. Heb ooit een account bij Picknick aangevraagd, helemaal vergeten, ga ik achteraan.

Fijne avond allemaal, morgen weer een dag ☀️
Het klinkt wel verbitterd, eerlijk gezegd. En zou dat best kunnen begrijpen. Kijk alleen uit dat het niet op je kinderen afstraalt. Je klinkt een beetje zelfgenoegzaam als je zegt dat hij zo treurig en depressief is en de kinderen blij zijn dat hij weg is. Maar een goede verstandhouding met hun vader draagt ook bij aan hun geluk.
anoniem_228343 wijzigde dit bericht op 16-08-2019 06:45
0.13% gewijzigd
Helovi schreef:
15-08-2019 18:29
wiens kinderen blij zijn dat hij weg is want rust en veel minder spanningen
Dit begrijp ik niet helemaal want ik dacht eerder te lezen dat ze hem misten en vroegen om terug te komen?

Boodschappen bestellen is een goed plan.

Regel zo snel mogelijk de scheiding!

Maak een appgroep aan met familie en vrienden waarin je uitlegt dat jullie huis verkoopklaar gemaakt moet worden en dat je niet weet waar je moet beginnen en of zij willen helpen met klussen.Als meerdere mensen een dagdeel willen helpen moet je een eind kunnen komen.
Je kunt ook alvast een makelaar vragen om langs te komen, die loopt anders door het huis dan jij en kan je ook advies geven over wat je wel en niet moet opknappen (en dan later natuurlijk ook het huis via deze makelaar verkopen).

Succes met alles!
Alle reacties Link kopieren
vivautrecht85 schreef:
15-08-2019 21:40
Het klinkt wel verbitterd, eerlijk gezegd. En zou dat best kunnen begrijpen. Kijk alleen uit dat het moet op je kinderen afstraalt. Je klinkt een beetje zelfgenoegzaam als je zegt dat hij zo treurig en depressief is en de kinderen blij zijn dat hij weg is. Maar een goede verstandhouding met hun vader draagt ook bij aan hun geluk.
Zo wil ik niet klinken idd.. Baal ervan dat hij nu na al die jaren ineens heel veel aandacht aan de kinderen besteedt terwijl hij amper naar ze omkeek. Ik probeer hun contact te stimuleren maar dat gaat niet van harte.
Alle reacties Link kopieren
ava75 schreef:
15-08-2019 23:14
Dit begrijp ik niet helemaal want ik dacht eerder te lezen dat ze hem misten en vroegen om terug te komen?

Boodschappen bestellen is een goed plan.

Regel zo snel mogelijk de scheiding!

Maak een appgroep aan met familie en vrienden waarin je uitlegt dat jullie huis verkoopklaar gemaakt moet worden en dat je niet weet waar je moet beginnen en of zij willen helpen met klussen.Als meerdere mensen een dagdeel willen helpen moet je een eind kunnen komen.
Je kunt ook alvast een makelaar vragen om langs te komen, die loopt anders door het huis dan jij en kan je ook advies geven over wat je wel en niet moet opknappen (en dan later natuurlijk ook het huis via deze makelaar verkopen).

Succes met alles!
Kinderen zijn verdrietig omdat we gaan scheiden. Ze hebben hem gevraagd voor hen te kiezen. Zelfde avond vroeg hij mij om een ‘kans’, wat hij dag erna weer introk. Zoon heeft hem afgelopen jaren 3x betrapt op vreemdgaan en is ‘klaar met hem’. Hij mist zijn oude betrouwbare loyale vader. Pa is afgelopen jaren van burgertut veranderd in een vaak afwezige, afstandelijke ijdele man met als grote trots zijn Jaguar. Zoon is net als dochter opgelucht dat er geen nare spanning meer in huis hangt. Ze missen vooral ons lieve leuke gezellige gezin. En dat komt helaas nooit meer terug al zou hij zich bedenken.
Alle reacties Link kopieren
Het is zuur als hij tegen jullie niet meer ‘leuk’ doet maar wel tegen zijn nieuwe vriendin. Dat kun je die vriendin echter niet verwijten.

Hem kun je wel vragen oog te blijven houden voor jullie kinderen. Probeer je verongelijktheid over je feestende aanstaande ex los te laten anders komen je kinderen in een loyaliteitsconflict.

Regel nu eerst maar eens alle praktische zaken. Daarna komt de ‘rest verwerking’ wel. Stap voor stap. Niet te ver terugkijken, niet te ver vooruit kijken. Nu doen wat nu nodig is.
Helovi schreef:
15-08-2019 23:40
Zo wil ik niet klinken idd.. Baal ervan dat hij nu na al die jaren ineens heel veel aandacht aan de kinderen besteedt terwijl hij amper naar ze omkeek. Ik probeer hun contact te stimuleren maar dat gaat niet van harte.
Jouw kinderen zijn op een leeftijd dat ze ook dingen zien en zelfstandig kunnen denken en de vraag is of je het contact dan actief moet stimuleren? Ik zou vooral kijken waar ze nu behoefte aan hebben. Zolang je hun vader maar niet openlijk afkraakt waar zij bij zijn, dan doe je niets verkeerd.

Als ze op dit moment geen behoefte hebben aan contact met hun vader, dan moet dat ook mogen/kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt 2 jaar lang je kop in het zand gestoken...hij roept al 2 jaar dat hij dit huwelijk niet meer wil. 2 Jaar onzekerheid is voor je kinderen ook slopend. Nu is het duidelijk, is het logisch dat er verdriet is. Ik zou echt stoppen om je kinderen als pion in te zetten om je man terug te krijgen, dus niet meer je kinderen aan hem laten vragen of hij voor hun kiest.

Hij kiest niet voor jou maar dat betekent niet dat hij niet voor hun kiest. Hij is nog steeds de vader van jullie kinderen en dat hij verliefd is op iemand anders doet daar niets aan af. Verder klink je inderdaad zwaar verbitterd. Financieel laat je het ook al 2 jaar op zijn beloop. Jij hebt zelf ook verantwoordelijkheid voor hoe het gaat. Alles maar slikken omdat je denkt dat hij terug komt heeft je niets opgeleverd. Behalve een hoop wrok en een lege bankrekening.
viva-amber wijzigde dit bericht op 16-08-2019 08:10
0.06% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven