Huwelijksbedrog

14-08-2019 07:27 147 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Vorige week heb ik mijn man na 27 jaar relatie waarvan 17 jaar huwelijk gevraagd te vertrekken. Hij zegt naar zijn ouders te zijn vertrokken, die willen niet met mij praten. Hij (47) heeft al 2 jaar een ‘relatie’ met een collegaatje (30) van kantoor. Zij is met hem vreemdgegaan bij haar vriendin met wie ze al 5 jaar samenwoonde. Vriendin heeft haar buitengekieperd en toen moesten ze elkaar troosten en zijn smoorverliefd geworden. Ze zijn nu samen zielsgelukkig. Ze is spannend, geil, feest veel, ‘gewoon heel erg leuk’. Hij appte me dat het heel goed gaat met hem. De kinderen (17 en 18) weten dit en hebben hem gevraagd met haar te breken en voor hen te kiezen. Dat zou hij doen (...). Hij is al lang heel erg ongelukkig met de laatste jaren depressieve trekjes. Ontkent dit natuurlijk. Het ligt allemaal aan mij, ik toonde geen waardering etc. Rationeel kots ik hem uit, emotioneel hoop ik dat hij wakker wordt, na een periode van boosheid en verdriet merk ik dat ik nog steeds veel voor hem voel. Hij niet meer voor mij zegt hij, hij wil scheiden. Gaat al maanden volledig op in zijn nieuwe leven, al lang voor ik eindelijk de moed had hem te vragen te vertrekken. Ik draai nu naast een drukke baan een volledig huishouden. Hij wil scheiden maar onderneemt geen enkel initiatief hiertoe. Dat mag ik er dus bij doen. Quasi- serieuze vraag: iemand enig idee hoe mijn toekomst eruit gaat zien?
Alle reacties Link kopieren
:fortune:
Niemand die weet hoe je toekomst eruit gaat zien, ik denk, op korte termijn behoorlijk kut op langere termijn een stuk beter..
Sterkte :hug:
Alle reacties Link kopieren
Nee, niemand weet hoe je toekomst er uit zal zien. Het scheelt echter wel als je die in eigen hand houdt en niet gaat zitten wachten op actie van je man.
Zie de realiteit onder ogen, je man wil scheiden. Het komt niet meer goed. Als hij nu terug zou komen is het niet meer wat het was.
Alle reacties Link kopieren
Kunnen je kinderen wat meer helpen in het huishouden of kun je je poetshulp veroorloven? Maak het jezelf op praktisch gebied makkelijk.

Op psychisch gebied zul je een rouwproces door moeten. Zet de scheiding zelf door zodat je closure krijgt en praat is met de praktijk ondersteuner om je verhaal te kunnen delen.

Probeer naar je kinderen uit te stralen dat dit tussen jou en je man is en dat los van zijn liefde als vader voor hen staat. Daar help je je kinderen het beste mee de toekomst in.
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Ga advies inwinnen bij een advocaat. Zo te lezen is jouw man niet echt stabiel, dus het zou zomaar een hele nare scheiding kunnen worden. Zorg dat je goed duidelijk krijgt wat je rechten en plichten zijn en zet alles zsm in gang.

Ontzettend klote voor je! Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Regel zelf de scheiding en gebruik je kinderen niet in de strijjd om je relatie. Vraag je kinderen om meer te helpen in deze verdrietige tijd. Je toekomst is het leven als single vrouw.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
dat is rot maar dat volledige huishouden kan anders met twee (bijna) volwassen kinderen
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel voor jullie reacties, fijn om gesterkt te worden in hetgeen ik moet gaan doen: aan mezelf denken.

Man heeft afgelopen maanden al ons geld er doorheen gejaagd met vriendin, heel veel drank, excessief sport en aanschaf dure (sport)spullen. Externe hulp kost me geld en dat heb ik dus niet.

Heb gelukkig een goede band met m’n kinderen.
Helovi schreef:
14-08-2019 09:42
Dank je wel voor jullie reacties, fijn om gesterkt te worden in hetgeen ik moet gaan doen: aan mezelf denken.

Man heeft afgelopen maanden al ons geld er doorheen gejaagd met vriendin, heel veel drank, excessief sport en aanschaf dure (sport)spullen. Externe hulp kost me geld en dat heb ik dus niet.

Heb gelukkig een goede band met m’n kinderen.
zet zsm scheiding in werking dan kan hij jouw geld niet meer opmaken
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het tijd is om te stoppen met struisvogel politiek. Haal je kop uit het zand en zoekeen goede advocaat.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Gezien je schrijft dat je man al het geld heeft opgemaakt, ik neem aan dat je inmiddels een eigen rekening hebt waar hij niet bij kan?

Je man gaat geen actie ondernemen, jij kennelijk ook niet. Hoe dan je toekomst eruit gaat zien blijft onduidelijk.
Alle reacties Link kopieren
Hoezo een volledige huishouding? Deed hij zo veel in huis dan, had hij geen baan?
Een man maakt ook troep. Je hebt minder afwas, minder was, minder vaak bed verschonen, makkelijker met koken. Je hebt geen hele kleine kinderen meer hé dus die kunnen ook zelf wel eens een hapje maken.
De kans dat het weer goedkomt lijkt mij nihil en niet realistisch, dus begin met dingen op een rijtje te zetten, te beginnen met de financiën.
Regel een advocaat zodat je ka en eventueel pa in werking kunt zetten.
Sterkte!
aloha66 schreef:
14-08-2019 09:49
Hoezo een volledige huishouding? Deed hij zo veel in huis dan, had hij geen baan?
Een man maakt ook troep. Je hebt minder afwas, minder was, minder vaak bed verschonen, makkelijker met koken. Je hebt geen hele kleine kinderen meer hé dus die kunnen ook zelf wel eens een hapje maken.
Want als je een baan hebt kan je geen huishouden doen?
Alle reacties Link kopieren
Je hebt een baan dus zorg zsm voor een eigen rekening waar je salaris op gestort kan worden en waar hij niet bij kan.

Ik snap dat het nu even druk is maar regel die scheiding. Nu is het voor hem wel prima.. hij heeft altijd een terugvalsbasis je bent immers nog getrouwd.

Pak verantwoordelijkheid in je leven. Huppa even een schop onder je hol! Regelen die hap.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Gaan scheiden zo snel mogelijk. Vanaf dat moment kan hij geen grote uitgaves meer namens jou doen. Was hij kostwinner in huis? Dan heb je recht op partneralimentatie. Kan je daarna een huishoudelijke hulp nemen.
Alle reacties Link kopieren
Hoe denk jij dat jouw toekomst eruit ziet? Nou zo dus.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Moment, dan pak ik even mijn glazen bol er bij.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Super goed dat je hem eruit hebt gezet! Het begin is kut, maar daarna ga je je zoveel beter voelen. Deze man heeft 0 respect. Inderdaad zsm scheiding in gang zetten zodat hij niet nog meer geld kan opmaken. Wie verdiende meer? Als hij dat is, heb je recht op partneralimentatie.

Uitzoeken of je in het huis kunt blijven, kinderen vragen te helpen en langzaamaan jezelf weer terug vinden.

Veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Dit is denk ik ongeveer hoe je toekomst er uit gaat zien:

-eerst heb je een enorme kut periode waarin alles geregeld moet worden en waarom je liefdesverdriet hebt en niet weet wat je met je leven aan moet
-dan vind je rust en kom je er achter dat je sterker bent dan je dacht en dat je veel meer aan kunt
-dan word je opeens als je het niet verwacht weer verliefd... En alles is opeens super mooi en leuk en je vraagt je af wat je ooit in je ex hebt gezien en bent enorm dankbaar voor t feit dat je niet meer met hem bent
- je nieuwe vriend is ook maar een mens en het leven wordt weer rustig
Alle reacties Link kopieren
Ga scheiden, deze looser heb je niet verdient!
Zoek een leuke baan , als je die nog niet hebt, en zorg dat je financieel afgedekt bent!
En ga na die periode van verdriet je eigen leven leven en genieten!
Alle reacties Link kopieren
aloha66 schreef:
14-08-2019 09:49
Hoezo een volledige huishouding? Deed hij zo veel in huis dan, had hij geen baan?
Een man maakt ook troep. Je hebt minder afwas, minder was, minder vaak bed verschonen, makkelijker met koken. Je hebt geen hele kleine kinderen meer hé dus die kunnen ook zelf wel eens een hapje maken.
Ik mag toch hopen dat TO naast haar volledige baan niet altijd het huishouden volledig deed.

Maar.. ik zou er ook van uitgaan dat bij twéé volledig werkende ouders de kinderen meehielpen in het huishouden. Tijd om ze aan het werk te zetten, TO. En zorg voor jezelf. Ga niet zitten wachten op wat hij wil. Je klinkt een beetje alsof je niet gelooft dat je ex het fijn heeft met deze vrouw en dat hij wel met hangende pootjes terug zal komen. Vraag is: wil je dat dan nog?

Kies voor jezelf. Kies voor een leven zonder deze man. En ga snel aan de slag met de scheiding, want zoals ik het nu begrijp kan hij ook nog het geld opmaken dat jij verdient.
Later is nu
Ga als de wiedeweerga je scheiding regelen voor je in allerlei financiële shit terecht komt. Je zal niet de eerste vrouw in GvG getrouwd die met een scheiding in de schuldsanering terecht komt na gedrag van de ex. Neem je eigen roer weer in handen, dit kan alleen nog maar erger worden als Je niks doet.
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel voor jullie reacties. Omdat hij al 2 jaar roept te willen scheiden maar niets regelt ben ik in actie gekomen. Ik heb zojuist gesprek gevoerd met goede bekende van me, financieel adviseur en weet om te beginnen hoe hoog mijn nieuwe hypotheek ongeveer kan zijn. Best wel opluchting. En hij heeft me ook vriendschappelijk hulp aangeboden, hij kent veel makelaars.

Ik heb een fulltime baan met vast contract. Ik doe bijna alles on huis, man was nooit thuis.
Ik ben geen blind paard maar ben er wel lang vanuit gegaan dat zijn depressie/midlife crisis zou overgaan en hij dan mij weer zou zien staan.
Wat rot voor je to. Heel veel sterkte. Kan je in je huidige huis blijven?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven