IJskoningin meldt zich - kleffe vriend digitaal

23-07-2017 10:49 1308 berichten
:heart:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-07-2017 18:26
Reden: op verwijderd; maatregelen genomen
97.68% gewijzigd
Digitale noob hier
anoniem_64ce790acb325 wijzigde dit bericht op 23-07-2017 10:50
Reden: Sukkelig
95.73% gewijzigd
Hoe lang zijn jullie samen? Controleert hij je?
Klinkt mij te eng, ik zou er niet tegen kunnen
Oh wat eng. Klinkt eerder als een stalker of iemand die jou controleert. Ik zie daar geen liefde in.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou daar ook niet tegen kunnen. Fijn dat hij je lief vindt maar dat toont hij maar op andere manieren.

Overigens vind ik het wél fijn als ik af en toe 'gewoon zomaar' een lief appje krijg maar dat is ook echt af en toe. Zelfde als dat ik het fijn vind als er iets is gebeurd en hij daarop snel reageert/naar vraagt. Maar dit klinkt beklemmend.
Natte tosti..
Miss_Fit schreef:
23-07-2017 10:49
Checkt of je wel online bent geweest op FB maar hem niet heeft beantwoord op WhatsApp?
Wij zijn klef: mailen wel zo'n tien keer heen en weer op een werkdag. Als het niet meer is. Soms vanuit de bus ook nog appjes.
Soms met kusjes, soms met iets grappigs over de kinderen, soms zeiken we collega's af. Zijn al twintig jaar bij elkaar, het is niet romantisch maar gezellig.

Maaaaarrrrr.... checken of je op FB bent geweest, vind ik niet lief. Dat is eng. Is hij jaloers aangelegd? Onzeker? Voelt hij zich alleen echt prettig als hij zeker weet waar je bent en met wie?
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me logisch dat je daar moeite mee hebt. Dat hoef je niet te pikken, dat moet je zelfs niet pikken.
Alle reacties Link kopieren
Oh ik ben ook zo'n klef type, de hele dag door stuur ik haar appjes, en als ze daar niet op reageert bel ik haar.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gillend wegrennen
.
anoniem_64ce790acb325 wijzigde dit bericht op 28-07-2017 14:53
99.61% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou knettergek worden van al die berichten en belletjes tussendoor. Dat zou bij mij hopeloos afhankelijk overkomen. En bellen als je niet snel genoeg antwoordt brrrr. In een gevangenis heb je meer vrijheid dan dit. En gelukkig heb ik ook een job waarin dit niet kan.
I learned long ago, never to wrestle with a pig. You get dirty, and besides, the pig likes it. Bernard Shaw
Alle reacties Link kopieren
Peuter hem aan zijn verstand dat hij deel uitmaakt van jouw leven, maar dat hij niet jouw leven is.
Snapt hij dat verschil niet?
Hoppa, door naar iemand anders, want dat komt nooit meer goed.....
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
Alle reacties Link kopieren
Miss_Fit schreef:
23-07-2017 11:05
Hahaha RUN ELEIN RUNNNN zo voel ik me soms ook maar ipv daarvan leg ik gewoon even de telefoon weg

Ja, hij is jaloers aangelegd. Temperamentvol, liefdevol. Maar ook dat stukje 'controle' waar ik niet tegen kan
Ik krijg het ook wel te horen als ik wel online ben geweest op FB en hem niet gelijk terugapp :wtf: give me a break

Het rottige aan alles is dat ik aan mezelf begin te twijfelen. "Ja, waarom app ik hem dan ook niet gelijk terug? Ik hou toch van hem"

Ik ben nu een half jaartje met hem trouwens
En dat terwijl je er toch gewoon verstandig aan zou doen om de RUN-neiging te volgen. Dat alarmbelletje tussen je gevoel en verstand probeert je iets te vertellen, liefde behoeft geen controle, controledwang is geen uiting van liefde maar van bezitsdrang.
kerol schreef:
23-07-2017 11:09
En dat terwijl je er toch gewoon verstandig aan zou doen om de RUN-neiging te volgen. Dat alarmbelletje tussen je gevoel en verstand probeert je iets te vertellen, liefde behoeft geen controle, controledwang is geen uiting van liefde maar van bezitsdrang.
Dit. Daar is niks liefs of klef aan hoor.
Alle reacties Link kopieren
meestal is het andersom.

het zijn hier heel veel vrouwen die niet begrijpen waarom hun vriendje niet direct terug app, "maar hij is wel online geweest', of belt.

ik ben erg blij met mijn vriend die, net als ik, daar ook niet zoveel behoefte aan heeft. ik zou ook knettergek ervan worden.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Hopjesvla77 schreef:
23-07-2017 11:01
Oh ik ben ook zo'n klef type, de hele dag door stuur ik haar appjes, en als ze daar niet op reageert bel ik haar.
Brrr serieus? Dat had je bij mij heel snel afgeleerd. Heb wel wat beters te doen dan gecontroleerd te worden door mijn partner.

To, dat gedrag zou ik echt niet pikken. Je bent geen ijskoningin, en hij is best eng.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
Brrrr, ik moet er niet aan denken. Manlief nog minder, maar die zit niet op Facebook, doet niet aan mailen en heeft zelfs geen mobiele telefoon. Ik ben al 25 jaar getrouwd met een man die dol is op real time knuffels, me vrij laat en soms ook best romantisch kan zijn... :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Miss_Fit schreef:
23-07-2017 11:05
Hahaha RUN ELEIN RUNNNN zo voel ik me soms ook maar ipv daarvan leg ik gewoon even de telefoon weg

Ja, hij is jaloers aangelegd. Temperamentvol, liefdevol. Maar ook dat stukje 'controle' waar ik niet tegen kan
Ik krijg het ook wel te horen als ik wel online ben geweest op FB en hem niet gelijk terugapp :wtf: give me a break

Het rottige aan alles is dat ik aan mezelf begin te twijfelen. "Ja, waarom app ik hem dan ook niet gelijk terug? Ik hou toch van hem"

Ik ben nu een half jaartje met hem trouwens
Voor jou geldt ook run Miss run! Na een halfjaar al dit ziekelijke gedrag... moet je voorstellen hoe het over een jaar zal zijn. Mag je dan de deur nog wel uit?
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Dit soort mannen kom ik ook weleens tegen, maar zodra ik het merk, stop ik accuut met daten. Verschrikkelijk, dat overheersende/bezitterige/jaloerse/controlerende.

Kijk, veel en vaak appjes sturen is natuurlijk hartstikke lief. Maar zodra er verwacht wordt dat ik ten alle tijden direct reageer, word ik al zwaar allergisch. Ik krijg er bijna letterlijk uitslag van. Dat pik ik niet. :puh:

En bellen graag alleen als het een handig moment is en als ik daar ook zin in heb. Eerst even vragen of het uitkomt vind ik dus wel erg belangrijk. Doet ie dat niet, dan vind ik het al gauw niet meer leuk.
anoniem_653d64b2a443c wijzigde dit bericht op 23-07-2017 19:41
45.48% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
-Kia-Ora- schreef:
23-07-2017 11:22
Brrr serieus? Dat had je bij mij heel snel afgeleerd. Heb wel wat beters te doen dan gecontroleerd te worden door mijn partner.

To, dat gedrag zou ik echt niet pikken. Je bent geen ijskoningin, en hij is best eng.
Ik controleer haar niet, ik vind het gewoon fijn om even contact te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Miss_Fit schreef:
23-07-2017 11:05
Hahaha RUN ELEIN RUNNNN zo voel ik me soms ook maar ipv daarvan leg ik gewoon even de telefoon weg

Ja, hij is jaloers aangelegd. Temperamentvol, liefdevol. Maar ook dat stukje 'controle' waar ik niet tegen kan
Ik krijg het ook wel te horen als ik wel online ben geweest op FB en hem niet gelijk terugapp :wtf: give me a break

Het rottige aan alles is dat ik aan mezelf begin te twijfelen. "Ja, waarom app ik hem dan ook niet gelijk terug? Ik hou toch van hem"

Ik ben nu een half jaartje met hem trouwens
Je krijgt het te horen als in *puppy ogen* "en ik miste je zóó'!"
Of als in *verontwaardigd/boos* "en waarom appte je mij niet terug?

In geval 1 zou ik jeukende bultjes krijgen, nog één keer proberen uit te leggen dat we niet vergroeid zijn aan een heup en het nog even aankijken
In geval 2 zou ik vanavond nog met een vriendin mijn ex-relatie zitten te verdrinken in een fles rode wijn.
Alle reacties Link kopieren
Miss_Fit schreef:
23-07-2017 11:05
Ja, hij is jaloers aangelegd. Temperamentvol, liefdevol. Maar ook dat stukje 'controle' waar ik niet tegen kan
Ik krijg het ook wel te horen als ik wel online ben geweest op FB en hem niet gelijk terugapp :wtf: give me a break
Pas op, dit controlerende gedrag is vaak 'n opmaat naar allerlei valse beschuldigingen.
Dat zodra jij online bent (geweest) zonder hem over z'n bol te aaien hij gaat gillen dat je met 'n andere vent zat etc.
En voor je 't weet wring je jezelf in bochten en loop je op eieren.
Omdat hij zo onzeker als de neten is, jou constant dwingt om te bewijzen dat hij wel leuk genoeg is.
Dus ga nu op je strepen staan, smoor zijn controledwang in de kiem door er niet (meer) in mee gaan.
En als hij toch zo wantrouwend blijft kun je hem er helemaal uit te doen.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Alle reacties Link kopieren
Hopjesvla77 schreef:
23-07-2017 11:26
Ik controleer haar niet, ik vind het gewoon fijn om even contact te hebben.
Je controleert haar wel want als ze niet gelijk reageert bel je. Echt, tenzij noodgeval, vind ik dit zeer onwenselijk gedrag. Mensen kunnen ook even vijf minuten met andere dingen bezig zijn. Zoals werken bijvoorbeeld. Met even contact is niks mis en ik app (vroeger dan) partner, familie en vrienden ook wanneer ze appen zo snel mogelijk terug en vind het fijn als het andersom ook zo is. Maar als ik even druk ben met plafond staren vind ik het heel onwenselijk dat je me dan belt want ik reageer al vijf min niet.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
-Kia-Ora- schreef:
23-07-2017 11:31
Je controleert haar wel want als ze niet gelijk reageert bel je. Echt, tenzij noodgeval, vind ik dit zeer onwenselijk gedrag. Mensen kunnen ook even vijf minuten met andere dingen bezig zijn. Zoals werken bijvoorbeeld. Met even contact is niks mis en ik app (vroeger dan) partner, familie en vrienden ook wanneer ze appen zo snel mogelijk terug en vind het fijn als het andersom ook zo is. Maar als ik even druk ben met plafond staren vind ik het heel onwenselijk dat je me dan belt want ik reageer al vijf min niet.
+10000000000

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven