Ik begrijp hier helemaal niks van

21-10-2019 10:56 632 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen Viva-ers,

Ik ben sinds 3 maanden aan het daten met een man die ik via Tinder heb leren kennen. We zagen elkaar ongeveer 2x per week, soms 1x als een van ons het druk heeft.

Hij is vrijdagavond bij mij langs geweest. Ik had voor hem gekookt en hij vond het heerlijk. Vervolgens is hij blijven slapen en heb ik nog een uitgebreid ontbijtje voor ons gemaakt. We slapen overigens bijna elk weekend bij elkaar dus dit was niet de eerste keer.

Het was net zo leuk en gezellig als altijd, lieve opmerkingen van zijn kant. Zaterdagmiddag nog een paar appjes heen en weer gestuurd en ineens complete radiostilte. Ik heb zaterdagmiddag voor het laatst iets gestuurd en sindsdien niks meer gehoord. Dit appje was gewoon een antwoord op een vraag die hij stelde, dus ook niks geks. Ik ben totaal geen claimerig of jaloers type dus ik begrijp hier niks van.

Ondanks dat ik er nog niet uit was of ik gevoelens voor hem had voel ik me toch behoorlijk klote. Ik ben wel eens vaker geghost, maar dat was dan na de 1e of 2e date en niet na 3 maanden daten.

Ik voel me echt rot en hoop dat jullie advies hebben wat ik hiermee moet doen. Hem nog een appje sturen of het helemaal stil laten? Ik vind het wel laag om iemand na 3 maanden daten zo te laten zitten.
luckylud wijzigde dit bericht op 27-10-2019 13:25
8.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
23-10-2019 16:28
ja zeker veroordelend

alleen omdat het zou kunnen werken bij een klein gedeelte van de prille daters is het nog geen goed idee om een grote groep te inspireren iets te doen dat een risico oplevert voor de kinderen daarvan... dat zie je zelf toch ook wel of doe je dat gewoon af als 'ach, jammerdebammer'
Relaties kunnen altijd uitgaan. Een illusie te denken dat je na een jaar ineens minder kans hebt dat het uitgaat. Die ene vriendin was al 10 jaar samen en probeerde kinderen te krijgen met haar ex. Totdat ze er dus achter kwam dat ze niet meer met hem verder wilde en haar gevoel weg was. Voor hetzelfde geld had ze allang kinderen gehad met hem, en dan waren ze waarschijnlijk ook nog wel samen geweest.
Ik heb zelf geen jaar nodig om in te kunnen schatten of het een blijvertje is of niet.
Tenzij je dus zoals sommige TO’s op het Viva forum op foute mannen valt. Dan is het een ander verhaal.
Alle reacties Link kopieren
appelientjex schreef:
23-10-2019 16:34
Relaties kunnen altijd uitgaan. Een illusie te denken dat je na een jaar ineens minder kans hebt dat het uitgaat. Die ene vriendin was al 10 jaar samen en probeerde kinderen te krijgen met haar ex. Totdat ze er dus achter kwam dat ze niet meer met hem verder wilde en haar gevoel weg was. Voor hetzelfde geld had ze allang kinderen gehad met hem, en dan waren ze waarschijnlijk ook nog wel samen geweest.
Ik heb zelf geen jaar nodig om in te kunnen schatten of het een blijvertje is of niet.
Tenzij je dus zoals sommige TO’s op het Viva forum op foute mannen valt. Dan is het een ander verhaal.
Tja, ergens vind ik dat ook wel een beetje makkelijk praten. Niet iedere foute man doet zich als een typisch foute man voor. Misschien heb je een goed inschattingsvermogen, en misschien heb je ook een beetje geluk gehad in dat de mannen bleken overeen te komen met jouw inschatting en zich niet anders voor bleken te doen. En verder wat jij ook zegt; niets zo veranderlijk als een mens; ergens bied inschattingsvermogen dus ook geen garanties, je bent ook altijd afhankelijk van het gedrag van de ander.
Alle reacties Link kopieren
LuckyLud schreef:
23-10-2019 14:56
Tsja, het is nu even heel vervelend dat het zo loopt. Dit gedrag laat me wel inzien dat ik veel beter verdien en dat verzacht de pijn ook wel. Ik ga me in ieder geval niet verlagen tot zijn niveau.

Als ik dan bij vriendinnen zie dat zij een ontzettend lieve vriend hebben, die alles voor ze doen, vraag ik me af waar ik dat soort type man kan vinden. En hoe lang het gaat duren voordat ik die een tegenkom. Mijn verwachtingen waren al erg laag en toch ben ik weer gekwetst.
Weet je TO, ik heb ook weleens hetzelfde meegemaakt als jij. Mijn lieve huidige vriend heb ik ontmoet op tinder, ook waar ik al die droeftoeters heb ontmoet. Ze zijn er gewoon, en je mag wel degelijk wat verwachten. Het komt echt, en het duurt gewoon lang. Ik heb weleens ergens gelezen dat de kans op een succesvolle relatie 5% is, dat zijn dus 20 mannen waarmee je moet daten. Voor mij klopt dat percentage in ieder geval. Het komt echt goed!
Al je reacties gelezen en ik had niet verwacht dat hij je zou blokkeren. Dat soort mannen zijn ontzettend laf en onvolwassen. Het klinkt niet leuk, maar daar kan je ook maar beter vanaf zijn.
Het is vaak die onwetendheid wat het moeilijk maakt om het af te sluiten. Ik hoop dat het je lukt en vrijdag een leuke avond hebt! Dat heb je verdiend na zo'n rotweek!
Alle reacties Link kopieren
het gaat erover dat een kind al een onprettige verandering heeft moeten meemaken door de scheiding van de ouders... het laatste wat een kind nodig heeft is een nieuwe verandering waarvan nog maar moet blijken hoeveel en hoelang die iets toevoegt

en hoe langer je wacht daarmee hoe groter de kans dat je die inschatting maakt met je hersenen in plaats van met de wellicht toch tijdelijke euforiestofjes in je lichaam. Je kent iemand nu eenmaal na een jaar beter dan na een paar maanden. Hoe goed je ook denkt dat je zelf in elkaar steekt of die ander of je vriendinnen of whatever... het gaat erom dat je geen risico's neemt met het gevoelsleven van een fucking kind omdat het jou blieft 'hallo ik ben de nieuwe ware van papa/mama' te zeggen.
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Timetraveler schreef:
23-10-2019 16:38
Tja, ergens vind ik dat ook wel een beetje makkelijk praten. Niet iedere foute man doet zich als een typisch foute man voor. Misschien heb je een goed inschattingsvermogen, en misschien heb je ook een beetje geluk gehad in dat de mannen bleken overeen te komen met jouw inschatting en zich niet anders voor bleken te doen. En verder wat jij ook zegt; niets zo veranderlijk als een mens; ergens bied inschattingsvermogen dus ook geen garanties, je bent ook altijd afhankelijk van het gedrag van de ander.
Natuurlijk. Maar ik denk dat als het enorm goed voelt, het niet uitmaakt of je na 3, 6 of 9 maanden een nieuwe vlam introduceert. Zoiets moet je zelf aanvoelen, en als je van jezelf weet dat je niet elke maand een ander hebt, dan hoef je echt geen jaar te wachten. Een jaar is echt superlang als je gewoon een goede en stabiele relatie hebt. Daarbij hangt het ook van je kinderen af.
Relaties kunnen altijd uitgaan. Juist de vriendinnen die nu al enorm lange relaties (met kinderen) hebben, gaan nu door moeilijke tijden heen met hun partners en sommigen daarvan gaan uit elkaar. En degenen met kortere relaties zijn nog erg verliefd en daarvan gaat de relatie heel goed.

En de voorbeelden in dit topic van de mannen die de ander ineens met de silent treatment behandelden, waren nou ook (nog) geen toonbeeld van stabiele relaties. Dus dan kan je inderdaad beter nog even wachten totdat je beiden zeker weet dat je met elkaar verder wilt...
Alle reacties Link kopieren
Karl_Marx schreef:
23-10-2019 16:39
Weet je TO, ik heb ook weleens hetzelfde meegemaakt als jij. Mijn lieve huidige vriend heb ik ontmoet op tinder, ook waar ik al die droeftoeters heb ontmoet. Ze zijn er gewoon, en je mag wel degelijk wat verwachten. Het komt echt, en het duurt gewoon lang. Ik heb weleens ergens gelezen dat de kans op een succesvolle relatie 5% is, dat zijn dus 20 mannen waarmee je moet daten. Voor mij klopt dat percentage in ieder geval. Het komt echt goed!
Ik vind het gewoon naar dat je na een aantal maanden daten weer opnieuw in een soort gat valt. Je kijkt op je telefoon, maar geen appjes meer. En dan dadelijk weer opnieuw die hele riedel van 'Wat heb je gestudeerd?', 'Wat doe je voor werk?', etc. Weer opnieuw tijd en energie in iemand te moeten steken, je open te stellen, etc etc. Zo geen zin meer in.
LuckyLud schreef:
23-10-2019 14:56
Tsja, het is nu even heel vervelend dat het zo loopt. Dit gedrag laat me wel inzien dat ik veel beter verdien en dat verzacht de pijn ook wel. Ik ga me in ieder geval niet verlagen tot zijn niveau.

Als ik dan bij vriendinnen zie dat zij een ontzettend lieve vriend hebben, die alles voor ze doen, vraag ik me af waar ik dat soort type man kan vinden. En hoe lang het gaat duren voordat ik die een tegenkom. Mijn verwachtingen waren al erg laag en toch ben ik weer gekwetst.
het kan toeval zijn maar het kan ook zijn dat je valt op verkeerde mannen.
LuckyLud schreef:
23-10-2019 16:54
Ik vind het gewoon naar dat je na een aantal maanden daten weer opnieuw in een soort gat valt. Je kijkt op je telefoon, maar geen appjes meer. En dan dadelijk weer opnieuw die hele riedel van 'Wat heb je gestudeerd?', 'Wat doe je voor werk?', etc. Weer opnieuw tijd en energie in iemand te moeten steken, je open te stellen, etc etc. Zo geen zin meer in.
en waarom stop je er dan niet mee?
Alle reacties Link kopieren
LuckyLud schreef:
23-10-2019 16:54
Ik vind het gewoon naar dat je na een aantal maanden daten weer opnieuw in een soort gat valt. Je kijkt op je telefoon, maar geen appjes meer. En dan dadelijk weer opnieuw die hele riedel van 'Wat heb je gestudeerd?', 'Wat doe je voor werk?', etc. Weer opnieuw tijd en energie in iemand te moeten steken, je open te stellen, etc etc. Zo geen zin meer in.
Ik kan me helemaal voorstellen dat je het nu zo ziet, je mag ook echt wel even balen hoor. Misschien helpt het wel als je daten als iets anders gaat zien dan het proces dat je moet doorlopen in de zoektocht naar een relatie. Zo wordt het vanzelf een hordeloop. Daten is mensen leren kennen, het is de kans kunnen grijpen om dat nieuwe tentje eens van binnen te bekijken... om eens een andere activiteit te doen dan anders. Om die nieuwe outfit lekker vaak te dragen die je niet naar je werk aankunt. Daten is een avontuur waar je over kunt lachen met je vriendinnen en collega's... en dan ineens is het raak en ben je getrouwd en zit je avond aan avond op de bank de wereld draait door te kijken en voetbal enzo. En dan denk je echt nog een keertje aan die maffe tijd met een klein beetje weemoed.
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
LuckyLud schreef:
23-10-2019 16:54
Ik vind het gewoon naar dat je na een aantal maanden daten weer opnieuw in een soort gat valt. Je kijkt op je telefoon, maar geen appjes meer. En dan dadelijk weer opnieuw die hele riedel van 'Wat heb je gestudeerd?', 'Wat doe je voor werk?', etc. Weer opnieuw tijd en energie in iemand te moeten steken, je open te stellen, etc etc. Zo geen zin meer in.
Begrijp je helemaal. Kop op.
Wow! Ik kan gewoon bijna niet geloven dat er mensen zijn die zo zijn. Is er echt niks dat je ons niet vertelt TO? Niks voorgevallen tussen jullie? In ieder geval gefeliciteerd dat je deze dans verder ontsprongen bent.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
23-10-2019 18:30
Wow! Ik kan gewoon bijna niet geloven dat er mensen zijn die zo zijn. Is er echt niks dat je ons niet vertelt TO? Niks voorgevallen tussen jullie? In ieder geval gefeliciteerd dat je deze dans verder ontsprongen bent.
Nee ik zou oprecht niet weten wat? We hebben geen ruzie gehad, geen meningsverschil, ik hoef niet continu te weten waar hij is, wens hem plezier als hij iets leuks gaat doen.

Maar volgens mij heeft hij mij ge-unblockt, want nu zie ik zijn Whatsapp foto ineens weer wel?
luckylud wijzigde dit bericht op 27-10-2019 13:39
6.63% gewijzigd
LuckyLud schreef:
23-10-2019 18:45
Nee ik zou oprecht niet weten wat? We hebben geen ruzie gehad, geen meningsverschil, ik hoef niet continu te weten waar hij is, wens hem plezier als hij iets leuks gaat doen. En afgelopen weekend zei hij zelf als eerste 'Tot snel'. Ik weet het echt niet.

Maar volgens mij heeft hij mij ge-unblockt, want nu zie ik zijn Whatsapp foto ineens weer wel?
Dan heeft hij je zeer waarschijnlijk gedeblokkeerd.

Niet appen! Ik zou als ik jou was, zijn nummer verwijderen. Had ik gelijk al gedaan na de blokkade.
LuckyLud schreef:
23-10-2019 18:45
Nee ik zou oprecht niet weten wat? We hebben geen ruzie gehad, geen meningsverschil, ik hoef niet continu te weten waar hij is, wens hem plezier als hij iets leuks gaat doen. En afgelopen weekend zei hij zelf als eerste 'Tot snel'. Ik weet het echt niet.

Maar volgens mij heeft hij mij ge-unblockt, want nu zie ik zijn Whatsapp foto ineens weer wel?
Oh dan gaat hij zo vast tegen je praten. Ik gok dat hij gaat doen alsof er niks aan de hand is
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
23-10-2019 18:49
Oh dan gaat hij zo vast tegen je praten. Ik gok dat hij gaat doen alsof er niks aan de hand is
Ben benieuwd.. Voor alsnog geen meldingen.

Weet je wat ik denk? Hij zal wel een paar dates hebben gehad met iemand anders en mij misschien een beetje in het midden willen houden?
Negeren omdat ie met die ander door wilt, maar deblokkeren voor als dat toch niks wordt.
LuckyLud schreef:
23-10-2019 18:45
Nee ik zou oprecht niet weten wat? We hebben geen ruzie gehad, geen meningsverschil, ik hoef niet continu te weten waar hij is, wens hem plezier als hij iets leuks gaat doen. En afgelopen weekend zei hij zelf als eerste 'Tot snel'. Ik weet het echt niet.

Maar volgens mij heeft hij mij ge-unblockt, want nu zie ik zijn Whatsapp foto ineens weer wel?
Je maakt het allemaal wel erger dan het is. Je twijfelde aan deze man en nu lijk je ineens enorm in de kreukels te liggen. Volgens mij gaat het je meer om de afwijzing dan om de persoon. Ik denk dat je te graag een relatie wilt en het daardoor even niet meer helder ziet. Je bent teleurgesteld, omdat je nog steeds vrijgezel bent. Maar even eerlijk, was dit nou echt je droomman? Ik geloof dat niet, want anders had je geen twijfels gehad over je gevoelens.
Gaat het voorderest wel goed met je, want als je bij iedere afwijzing praat over in een gat vallen, dan zit er volgens mij sowieso iets niet helemaal goed in je leven.
Trek het je niet zo aan deze afwijzing en bedenk of dat zoeken via Tinder wel iets voor je is. De kans dat je dit via Tinder nog een keer gaat meemaken is bijna 100%. Is er geen andere manier voor je om leuke mannen te ontmoeten?
S-Meds schreef:
23-10-2019 16:58
het kan toeval zijn maar het kan ook zijn dat je valt op verkeerde mannen.
En een relatie zoekt op de verkeerde manier (Tinder).

Ik snap niet de populariteit van iets als Tinder of soortgelijke apps/sites. Dat legt bij voorbaat een druk op een beginnende relatie (in het geval beiden of één van beiden op zoek naar iets serieus).

Je wilt te graag, denk ik. Naar mijn idee groeit een leuke en goede relatie uit een leuke ontmoeting of doordat een bestaande relatie (vriendschappelijk, via werk, via sport, vrienden) zich verdiept en is het niet het uitzoeken van een potentiele kandidaat uit een soort catalogus waar je een standaard date-programma mee afdraait.

Maar goed, daar denken velen anders over. En er zijn genoeg langdurige relatie die wel ooit via Tinder zijn ontstaan.
Alle reacties Link kopieren
Trap er niet in!!!
Alle reacties Link kopieren
LuckyLud schreef:
23-10-2019 18:53
Ben benieuwd.. Voor alsnog geen meldingen.

Weet je wat ik denk? Hij zal wel een paar dates hebben gehad met iemand anders en mij misschien een beetje in het midden willen houden?
Negeren omdat ie met die ander door wilt, maar deblokkeren voor als dat toch niks wordt.
Het zou kunnen. Het kan ook dat zijn vriendin na 3 maanden reizen weer terug is. Of dit.. of dat.. eigenlijk maakt het geen reet uit. Zo ga je niet met mensen om. Het is een eikel en hij verdient geen seconde van je aandacht meer. De kans is groot dat hij je nu ge-unblockt heeft omdat hij een push en pull spelletje begint en straks met zijn puppy-ogen met een of andere rotsmoes komt, net als die van Jansen. Zielig doen dat hij even tijd voor zichzelf nodig had :roll: . Nou zulke droeftoeters krijgen de rest van hun leven tijd voor zichzelf als het aan mij ligt :whip: . Maargoed, ik heb dan ook 0 geduld en begrip meer voor dat gejank en zelfmedelijden van die kerels die zo met vrouwen denken om te moeten gaan. Ik zou er geen aandacht meer aan schenken. Ook niet als hij nu alsnog berichtjes gaat sturen of excuses of je bloemen stuurt of wat dan ook.
LuckyLud schreef:
23-10-2019 18:53
Ben benieuwd.. Voor alsnog geen meldingen.

Weet je wat ik denk? Hij zal wel een paar dates hebben gehad met iemand anders en mij misschien een beetje in het midden willen houden?
Negeren omdat ie met die ander door wilt, maar deblokkeren voor als dat toch niks wordt.
logische verklaring ja
Alle reacties Link kopieren
LuckyLud schreef:
23-10-2019 16:54
Ik vind het gewoon naar dat je na een aantal maanden daten weer opnieuw in een soort gat valt. Je kijkt op je telefoon, maar geen appjes meer. En dan dadelijk weer opnieuw die hele riedel van 'Wat heb je gestudeerd?', 'Wat doe je voor werk?', etc. Weer opnieuw tijd en energie in iemand te moeten steken, je open te stellen, etc etc. Zo geen zin meer in.
Ja dat is ook heel vervelend. Op een gegeven moment ben je er klaar mee.
We’re all mad here
Alle reacties Link kopieren
eva-luna schreef:
23-10-2019 19:06
En een relatie zoekt op de verkeerde manier (Tinder).

Ik snap niet de populariteit van iets als Tinder of soortgelijke apps/sites. Dat legt bij voorbaat een druk op een beginnende relatie (in het geval beiden of één van beiden op zoek naar iets serieus).

Je wilt te graag, denk ik. Naar mijn idee groeit een leuke en goede relatie uit een leuke ontmoeting of doordat een bestaande relatie (vriendschappelijk, via werk, via sport, vrienden) zich verdiept en is het niet het uitzoeken van een potentiele kandidaat uit een soort catalogus waar je een standaard date-programma mee afdraait.

Maar goed, daar denken velen anders over. En er zijn genoeg langdurige relatie die wel ooit via Tinder zijn ontstaan.
Wat een onzin zeg! Heb je zelf tinder wel een gebruikt?

Ik ken echt heel veel mensen die al jaaaaren een leuke relatie hebben met hun tinderliefje.
Alle reacties Link kopieren
LuckyLud schreef:
23-10-2019 18:53
Ben benieuwd.. Voor alsnog geen meldingen.

Weet je wat ik denk? Hij zal wel een paar dates hebben gehad met iemand anders en mij misschien een beetje in het midden willen houden?
Negeren omdat ie met die ander door wilt, maar deblokkeren voor als dat toch niks wordt.
Ik vermoed dat je nog wel een berichtje kan verwachten de komende dagen.
Hatchi schreef:
23-10-2019 19:04
Je maakt het allemaal wel erger dan het is. Je twijfelde aan deze man en nu lijk je ineens enorm in de kreukels te liggen. Volgens mij gaat het je meer om de afwijzing dan om de persoon. Ik denk dat je te graag een relatie wilt en het daardoor even niet meer helder ziet. Je bent teleurgesteld, omdat je nog steeds vrijgezel bent. Maar even eerlijk, was dit nou echt je droomman? Ik geloof dat niet, want anders had je geen twijfels gehad over je gevoelens.
Gaat het voorderest wel goed met je, want als je bij iedere afwijzing praat over in een gat vallen, dan zit er volgens mij sowieso iets niet helemaal goed in je leven.
Trek het je niet zo aan deze afwijzing en bedenk of dat zoeken via Tinder wel iets voor je is. De kans dat je dit via Tinder nog een keer gaat meemaken is bijna 100%. Is er geen andere manier voor je om leuke mannen te ontmoeten?
Volgens mij was het al wel duidelijk dat ze hem wel heel leuk vond maar voorzichtig was en haar guards nog op had,

Voor mezelf sprekende, ik date nooit en vind bijna nooit iemand leuk genoeg om in mijn slaapkamer uit te nodigen maar als het wel een keer gebeurt en we zouden drie maanden geregeld samen slapen en neuken en dat soort dingen, dan zou ik toch ook wel in een flinke dip zitten als diegene opeens doet alsof ik dood voor hem ben. Dat vind ik ook niet echt een 'afwijzing' meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven