Ik ben verliefd maar is ze te jong?

28-02-2020 04:12 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedendag,

Ik ben een jonge van 17 jaar. De afgelopen tijd ben ik steeds meer gaan praten en appen met een meisje. Ik heb me langzaam gerealiseerd dat ik serieuze gevoelens voor haar heb, iets waar ik zelf erg van geschrokken ben. Zij is namelijk 14, en een verschil van 3 jaar is niet perse veel, maar wel op de leeftijd van 14 naar 17.

Ik heb absoluut geen seksuele intenties met haar maar ik kan verder niet helpen dat ik echt verliefd op haar geworden ben. En ik sta nu voor een groot dilemma.

1. Vertel ik het haar wel, hoe dan verder? Afgewezen worden vind ik niet eens z’n probleem maar ik wil haar niet afschrikken. En hoe verantwoord je zoiets bij de ouders van beide partijen, of überhaupt in het algemeen?

2. Ik vertel het haar niet, met het risico dat ze met iemand ander zal gaan in de toekomst (ze is namelijk een erg mooi en aantrekkelijk meisje) waardoor ik ondanks dat ik weet dat het niet hoort, toch wel een beetje jaloers zal worden. Dit is misschien de juiste optie, ook voor haar eigen hapiness, maar dit valt me erg zwaar.

Ik snap dat het logische antwoord is om af te wachten, maar ik heb het idee, en veel andere zeggen het ook, dat zij ook wel iets voor mij voelt. Ik wil niet dat deze gevoelens vervliegen omdat ik afwacht. Ook zit ik in mijn eindexamen jaar, dus ik zal haar als Ik slaag dit jaar niet meer tegenkomen tenzij ik dit jaar nog handel.

Dus mijn uiteindelijke vraag is:
Kan/mag een 17 jarige jonge een 14 jarig meisje daten? Of is dit not done?

Nogmaals, ik ben een keurige jonge, die echt absoluut geen kwade intenties heeft of handelt uit perverse lustgevoelens. Ik ben oprecht verliefd. En ondanks dat ik daar niet blij mee ben, durf ik de hoop die ik momenteel koester nog niet te laten vervliegen. Niet voordat ik uit meerdere perspectieven gekeken kan hebben.

Alvast bedankt voor uw/jullie raad en mening.

Groet,
Sasha.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon lekker verliefd op haar worden. Niets aan de hand :)
hamerhaai schreef:
28-02-2020 10:42
Daten mag, seks mag officieel pas met 16 jaar.

Er is een regel dat het vanaf 14 jaar mag, en de partner niet meer dan 5 jaar ouder is. Maar wanneer het uit gaat en de ouders vervelend willen doen kan er aangifte gedaan worden. Je zal de eerste niet zijn die in de problemen komt.

Dus, ga gewoon daten en respecteer elkaar en geniet van elkaar.
Nee hoor, volgens mij is dat in Nederland niet zo (in België geloof ik wel)
Alle reacties Link kopieren
Ik ken een stel dat samen kwam toen zij 11 was en hij 19. Dat vond ik wel te ver gaan en ze hadden ook echt een knipperlicht relatie. Maar joke's on me, zij is nu 23 en ze zijn nog erg gelukkig samen in hun eigen huisje.
Ik ben het eens met alle voorgangers, echter mijn dochter (14) vindt jongens van 17 veel te oud.

En onlangs was er een jongen van 18 die een klasgenoot (15) van mijn dochter leuk vond en daar werd wel raar over gedaan. het betreffende meisje vond het niet leuk en er gingen geruchten dat de jongen uitsluitend op jonge meisjes uit was.

Ik zou dus wel voorzichtig zijn. Zijn er geen leeftijdsgenoten met wie je dit kunt bespreken?
Alle reacties Link kopieren
realhwmakfsd schreef:
28-02-2020 13:04
Ik ken een stel dat samen kwam toen zij 11 was en hij 19. Dat vond ik wel te ver gaan en ze hadden ook echt een knipperlicht relatie. Maar joke's on me, zij is nu 23 en ze zijn nog erg gelukkig samen in hun eigen huisje.
Dat vind ik ook te ver gaan. Dat ze nu nog steeds samen zijn doet daar niks aan af.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
lisa_ schreef:
28-02-2020 13:07

En onlangs was er een jongen van 18 die een klasgenoot (15) van mijn dochter leuk vond en daar werd wel raar over gedaan. het betreffende meisje vond het niet leuk en er gingen geruchten dat de jongen uitsluitend op jonge meisjes uit was.
Dat vind ik dan ook best een rare roddel. Het lijkt mij een doodnormale verliefdheid. Dat zij het niet leuk vindt, tja, vervelend, maar dat komt niet doordat hij iets verkeerd doet.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-02-2020 13:38
Reden: trollhunten
98.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Boogschutter10 schreef:
28-02-2020 13:14
[...]
Een troll bedenkt toch meestal wel iets wat veel meer discussie of tenminste een heleboel opgewonden of verontwaardigde reacties opwekt. Dit lijkt me een tamelijk saai verhaal voor een troll.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-02-2020 13:38
Reden: quote verwijderd
47.35% gewijzigd
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
28-02-2020 13:16
Een troll bedenkt toch meestal wel iets wat veel meer discussie of tenminste een heleboel opgewonden of verontwaardigde reacties opwekt. Dit lijkt me een tamelijk saai verhaal voor een troll.
Zou kunnen, maar niet altijd. Kan ook een journalist of een ouder ofzo zijn die wil weten hoe hierover wordt gedacht. Of gewoon een vervelio.
Alle reacties Link kopieren
Als mijn dochter van 14 thuis zou komen zou ik even ‘schrikken’ en hem graag willen zien/leren kennen.
En als jij net zo respectvol en lief zou zijn als hoe je hier schrijft zou ik het al snel prima vinden.
Maar doe de eerste tijd echt nog even rustig aan, t is natuurlijk nog een kind (al zitten er grote verschillen in meisjes van 14 (daar zitten kinderen en hele dames bij) en natuurlijk ook in jongens van 17!)
Susan schreef:
28-02-2020 13:14
Dat vind ik dan ook best een rare roddel. Het lijkt mij een doodnormale verliefdheid. Dat zij het niet leuk vindt, tja, vervelend, maar dat komt niet doordat hij iets verkeerd doet.
Ben ik met je eens, maar die pubers denken/relativeren soms heel anders dan wij volwassen vrouwen.
Th∅rdis schreef:
28-02-2020 10:17
En dan is er nog niks aan de hand. Je mag als 18 jarige gewoon een relatie en seks hebben met een 15 jarige als dat gelijkwaardig en vrijwillig is. Niks strafbaars aan.
Nou, dat is niet waar. Dat het in de praktijk niet snel tot een vervolging zal leiden is iets anders, maar in theorie is het strafbaar.
Alle reacties Link kopieren
Is het verschil 3 jaar of bijna 5 jaar? Dus is zij net 14 jij bijna 18? Dan vind ik het wel een groot verschil. Maar 3 jaar vind ik prima. Meisjes puberen wat eerder dan jongens, dus in de praktijk pas je dan prima bij elkaar vaak. Ligt er ook aan hoe ervaren jij al met meisjes bent, maar zeker als zij ook je eerste liefde is kan het prima.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven