Ik haat mannen...

16-09-2018 18:38 336 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al sinds mijn kindertijd zijn mannen de bron van mijn problemen geweest. Mijn vader werkte alleen maar en als hij er was had hij een kort lontje. Riemen, pollepels... ik ben met alles wel geslagen. Op de basisschool ging het gewoon door. Hoewel ik altijd wel vrij introvert was, waren het vooral weer de jongens die mij in de pauze moesten hebben. De mannelijke docent zei er niks van.

In mijn puberteit werd ik eindelijk 'knap' en kreeg ik weer ander soort aandacht van mannen. Op mijn 16e ben ik aangetrand en in het holst van de nacht moest ik naar huis lopen van het huis van een 'vriendje' dat ik daarvoor had verteld nog niet klaar te zijn voor seks.

De relaties er op waren in het begin altijd rozegeur en maneschijn, maar eindigten altijd met geweld en vreemdgaan en ander soort misbruik.

Let wel; ik kom uit een milieu waar men dit nooit zou verwachten. Mijn ouders verdienen bovenmodaal en al mijn exen hadden een goede opleiding en baan.

Ik had lang mannelijke vrienden, maar ik merk dat ik het steeds moeilijker vind om met een man om te gaan buiten het verplichtte contact op mijn werk. Ik merk dat ik ze wantrouw en stiekem eigenlijk gewoon haat. Laatst zat ik weer op Tinder en ik merkte dat er een gevoel van walging bij mij opkwam elke keer dat ik een match had.

Ik weet dat dit ziek is. Ik volg al jaren therapie en als ik single ben gaat het vrij goed met mij. Maar ik hoef maar te daten of het gaat weer mis. Zeker omdat waar ik bang voor ben altijd uitkomt.

Ik zou willen dat ik lesbisch was, maar zie vrouwen alleen als vriendinnen. Moet ik het toch maar proberen? Of gewoon accepteren dat ik alleen blijf?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeker door gaan met je therapie. Je benoemt dat dit in je kindertijd al is begonnen, zo te lezen ben je mannen gaan koppelen aan angst/woede/verdriet. Om je vraag te beantwoorden van moet ik het toch maar proberen;

Als je het nu gaat proberen zul je waarschijnlijk dezelfde soort mannen aantrekken en wordt je gevoel alleen maar bevestigd, wanneer jij er mentaal echt klaar voor bent komt er vanzelf iemand op je pad!

Eentje die wel deugd ;-)
Alle reacties Link kopieren
Maarrrr... wat mis ik dan steeds. En waarom slaan ze om? Ben ik dan zo vreselijk? In therapie werken we daat aan maar ik heb het maar eens in de maand omdat ik verder stabiel ben nu.

Haat is ook een groot woord trouwens. Het is meer kwaad zijn op, wantrouwend naar. Gisteren was het erger. Een vriendin was bedrogen en ik dacht meteen 'zie je wel!'.
Alle reacties Link kopieren
Allereerst; ik heb weinig ervaring met slechte mannen en ben gezegend met een fijne man, vader en broer.

Toch kan het zijn dat juist de mannen die in het begin alleen maar heel erg lief en charmant zijn later in de relatie tegen blijken te vallen, ze hebben immers eigenlijk een heel ander karakter te verbergen. Misschien is het fijner als een man in het begin van de relatie 'gewoon' doet en ook zijn onhebbelijkheden durft te laten zien.

Bij mij gaan de alarmbellen rinkelen als een man zich zo gedraagt dat het te mooi is om waar te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wat is dan te mooi in jouw ogen?
Alle reacties Link kopieren
TO, zijn er mannen in je leven geweest die wel deugen en te vertrouwen zijn?
Love is the meaning of life
Alle reacties Link kopieren
elfjetwaalfje schreef:
17-09-2018 06:34
TO, zijn er mannen in je leven geweest die wel deugen en te vertrouwen zijn?
Ik had goede vrienden tot ik er vaak van henzelf achterkwam dat ze iemand hadden bedrogen of er seksistische gedachten op na hielden. Ik spreek ze nog steeds wel maar zit er dubbel mee. Mij hebben ze niks misdaan maar een ander wel. En ja, ook vrouwen bedriegen en als ik dat weet is de vriendschap ook over.
Alle reacties Link kopieren
Cheeks schreef:
17-09-2018 06:38
Ik had goede vrienden tot ik er vaak van henzelf achterkwam dat ze iemand hadden bedrogen of er seksistische gedachten op na hielden. Ik spreek ze nog steeds wel maar zit er dubbel mee. Mij hebben ze niks misdaan maar een ander wel. En ja, ook vrouwen bedriegen en als ik dat weet is de hechte vriendschap ook over.
Ik denk dat je onbewust steeds de verkeerde soort man aantrekt. Ik zou daar aan werken in therapie.

Er bestaan ook echt leuke mannen. Ik liep er zelf ook tegenaan eerst.
Alle reacties Link kopieren
Hier nog een mannenhater. Ik ben getrouwd met een man, maar ik vind het nog steeds varkens. Ik had een agressieve vader, vreemdgaande vriendjes en ga zo maar door. Het zijn gewoon losers gedreven door hun pik.
Cheeks schreef:
17-09-2018 05:54
Maarrrr... wat mis ik dan steeds.

Dat kan ik natuurlijk niet beoordelen. Of een man vreemdgaat kan je aan zijn neus meestal niet zien. Er zijn trouwens ook vrouwen die vreemdgaan. Is een iets andere categorie dan misbruik en mishandeling.

Mannen die zich daaraan schuldig maken zijn in hart begin vaak te mooi om waar te zijn. Enorm galant. Overladen je met aandacht en liefde en cadeaus. Maar isoleren je langzaam van je familie en vrienden.

Of ze hebben niemand meer over omdat niemand deugde. Alle vrouwen hebben hen op de één of andere manier iets aangedaan. Meestal bedrogen of in de steek gelaten. Natuurlijk gebeurt dat wel eens. Maar alle vrouwen waarmee iemand samen was?



En waarom slaan ze om?

Ze slaan niet om. Ze laten hun ware aard zien.

Ben ik dan zo vreselijk?

Nee, waarschijnlijk niet. Het klinkt alsof je signalen en voortekenen mist of negeert.

In therapie werken we daat aan maar ik heb het maar eens in de maand omdat ik verder stabiel ben nu.

Haat is ook een groot woord trouwens. Het is meer kwaad zijn op, wantrouwend naar. Gisteren was het erger. Een vriendin was bedrogen en ik dacht meteen 'zie je wel!'.
Alle reacties Link kopieren
Een poging om een positieve draai aan dit onderwerp te geven en TO te helpen betrouwbare mannen te herkennen (want die bestaan!):

1: Komt altijd zijn afspraken na
2: Plaatst je aantoonbaar op de 1e plaats
3: Overlegt met je voordat er beslissingen worden genomen
4: Is aantoonbaar geïnteresseerd in jou en je leven

Wie vult aan?
Love is the meaning of life
elfjetwaalfje schreef:
17-09-2018 09:17
Een poging om een positieve draai aan dit onderwerp te geven en TO te helpen betrouwbare mannen te herkennen (want die bestaan!):

1: Komt altijd zijn afspraken na
2: Plaatst je aantoonbaar op de 1e plaats
3: Overlegt met je voordat er beslissingen worden genomen
4: Is aantoonbaar geïnteresseerd in jou en je leven

Wie vult aan?
Sorry Elfjetwaalfje, mooi initiatief maar helaas werkt het zo niet. Ik had zo’n man die punt 1 t/m 4 ook naleefde, en nog een stuk of 5 andere positieve punten erbij ook. Echter achter de schermen had hij een zeer zwak ego en hij had het nodig om niet alleen door mij maar ook door zoveel mogelijk andere vrouwen bewonderd te worden ... van dichtbij ... Hij wist dat zo ongelofelijk goed te verbergen dat ik er pas na twee jaar achter kwam.

Echt foute mannen kun je wel leren herkennen. Bij hen zit het dicht onder het oppervlak. Maar mannen zoals hierboven beschreven en zoals een andere forumster beschreef, pik je er echt niet zomaar uit.
Het is gewoon het risico dat je neemt als je met iemand in zee gaat en je hart erin legt. Ik doe dat laatste dus ook niet meer. Het levert een relatie op die een stuk schraler is dan wanneer je wel met hart en ziel bij een partner betrokken bent, maar helaas, ik durf/wil/kan dat niet meer 100%.
Alle reacties Link kopieren
Misschien is 100% overgave wel teveel, in de zin van altijd iets voor jezelf houden om je autonomie te blijven waarborgen.
Love is the meaning of life
elfjetwaalfje schreef:
17-09-2018 09:51
Misschien is 100% overgave wel teveel, in de zin van altijd iets voor jezelf houden om je autonomie te blijven waarborgen.
Je hebt helemaal gelijk, ik drukte mij wat ongelukkig uit. Ik bedoelde je hart er voor 100% inleggen náást het autonome stuk wat je natuurlijk altijd moet bewaken. Maar het deel van mezelf waar ruimte is om te geven aan anderen is richting een partner behoorlijk geslonken ten opzichte van vroeger, toen ik nog vertrouwen had. En dat is waarschijnlijk juist heel gezond. :-D hoe dan ook, ik kan er prima mee leven.
Alle reacties Link kopieren
Dat overladen met liefde en kado's herken ik wel. Duurt meestal 1 a 2 maanden en dan worden ze opeens boos om vanalles.
Alle reacties Link kopieren
Cheeks schreef:
17-09-2018 10:20
Dat overladen met liefde en kado's herken ik wel. Duurt meestal 1 a 2 maanden en dan worden ze opeens boos om vanalles.
Als dit een vast patroon is in je leven dan zou je eens je eigen gedrag naar mannen toe onder de loep moeten nemen. Vindt je een bepaald type man aantrekkelijk en vertoon je door je verleden bepaald gedrag waardoor hij getriggerd wordt om jou niet meet prettig te behandelen? Let wel: dit is geen oordeel naar jou toe, ik probeer te achterhalen waarom je blijkbaar zovaak de verkeerde man tegen het lijf loopt.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
SweetFirefly schreef:
17-09-2018 10:26
Als dit een vast patroon is in je leven dan zou je eens je eigen gedrag naar mannen toe onder de loep moeten nemen. Vindt je een bepaald type man aantrekkelijk en vertoon je door je verleden bepaald gedrag waardoor hij getriggerd wordt om jou niet meet prettig te behandelen? Let wel: dit is geen oordeel naar jou toe, ik probeer te achterhalen waarom je blijkbaar zovaak de verkeerde man tegen het lijf loopt.
Heb je weleens op narcisme gegoogled ? Het lijkt erop dat je mannen met narcistische trekken aantrekkelijk vindt. En niet geheel toevallig hebben narcistische mannen relaties met kwetsbare, beschadigde vrouwen.

Heeft je therapeut het hier nog nooit met je over gehad ?
Jij trekt ze niet specifiek aan. Er lopen er ook veel van rond(ook vrouwen overigens). Wat je wel kunt doen is eerder afkappen. Signalen niet weg redeneren maar serieus nemen en als ik een oud forumgebruiker mag citeren: in het kanaal ermee.

Of als in zoveel relaties gebeurt: gladstrijken. Eerlijk gezegd zijn er niet veel relaties waar ik jaloers op ben.
Succes!
Er is weldegelijk sprake van aantrekking en bepaalde patronen als je op een bepaald type valt. TO geeft zelf aan dat ze beschadigd is, daardoor stapt ze, als het gaat om relaties, telkens in hetzelfde patroon, vindt ze telkens hetzelfde type man leuk. Als je mentaal gezond bent en onbeschadigd uit je jeugd en jongvolwassenheid bent gekomen herken je deze types op een kilometer afstand en loop je er met een grote boog omheen. Andersom ook, dit soort mannen wil geen mentaal sterke, onafhankelijke vrouw. Er is dus weldegelijk sprake van aantrekking. Als TO door haar therapie gezonder wordt zal ze deze types ook beter gaan herkennen.

Sommige mannen zijn echter wel heel goed in het verbergen, en zijn dus niet altijd te herkennen, zoals ik al schreef.
Dat is het dus niet en dat verklaar je al in je eigen post.
Jane Doe schreef:
17-09-2018 10:52
Dat is het dus niet en dat verklaar je al in je eigen post.
Het een sluit het ander niet uit. Als je je eigen patronen gaat herkennen dan vergroot je de kans dat je in staat bent om de echt nare mannen eruit te filteren en dan vergroot je ook de kans dat je die goeierd, die je anders niet zag staan, opeens wel een kans wilt geven. Door inzicht te verwerven in je eigen patronen en handelen tijdens therapie genees je jezelf en kun je een beter gefundeerde partnerkeuze maken.

Blijven over de mannen die gewoon enorm goed kunnen liegen. Maar zij zijn voor niemand goed te herkennen, ook niet door mentaal gezonde vrouwen die een goede jeugd hebben gehad.
Alle reacties Link kopieren
Ja, narcisten heeft mijn therapeut wel genoemd. Maar ik heb al jaren therapie en val nog steeds in die kuil. Ik weet niet welk gedrag ik vertoon. Ik ben behoorlijk meegaand en verbied mannen niks. Wel geef ik het aan als ik iets onprettig vind, maar dat zijn geen kleine onzindingen vind ik.

En gladstrijken is bekend. Ook na 3 jaar geweld bij mijn ex bleef ik denken dat het door mijn gedrag en karakter kwam. Ik heb immers therapie. Ook heb ik autistische trekken dus vaak denk ik dat ik daardoor iets verkeerds heb gedaan. Rationeel weet ik ook dat het geen excuus is maar gevoelsmatig voelt dat anders.
Dan weet je wat je moet doen als de ratio zich aandient.
Meer is het echt niet hoor. Je kunt je hele jeugd en ervaringen,therapeuten erbij slepen maar dat leidt(lijd;)) alleen maar af van wat je daadwerkelijk moet doen.
Alle reacties Link kopieren
Dat is lastig. Ik heb ook enorme verlatingsangst en word liever geslagen dan gedumpt. De laatste keer een half jaar terug was ik er maanden kapot van. Zo erg ervoer ik het.
Cheeks schreef:
17-09-2018 11:10
Dat is lastig. Ik heb ook enorme verlatingsangst en word liever geslagen dan gedumpt. De laatste keer een half jaar terug was ik er maanden kapot van. Zo erg ervoer ik het.
Kijk als je liever geslagen wordt. Ja, dan kun je beter teruggaan.
Dat lege gevoel daar moet iedereen doorheen. Immers er is ook letterlijk iets weg. Je bent geen robot.
Heb je wel genoeg te doen overdag?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven