Ik heb vakantie en word gillend gek!

03-05-2021 10:04 376 berichten
Ik heb twee weken vakantie, man niet. Hij werkt vier dagen per week, THUIS! De hele dag is hij aan het bellen, vergaderen via zoom etc. De hele dag hoor ik zijn, op zich best mooie, stem.

Ik heb oortjes ingedaan en een muziekje opgezet maar dan hoor ik het nog. Van zoon een koptelefoon geleend met noise-cancelling maar dat is best een zwaar ding op mijn hoofd als ik ondertussen dingen wil doen.

Ik had leuke plannen voor creatieve projectjes, voor de tuin, maar wel heel veel thuis. Heb vorige week al twee vriendinnen en mijn ouders bezocht en zou vandaag gewoon weer willen gaan werken, zo zat ben ik het.

Wie beurt me op? Ik weet dat het even niet anders is en dat ik het moet uitzingen. Zie ineens als een berg op tegen de zomervakantie waarin ik zes weken vrij ben en hij 'maar' drie. Kan wel janken ineens.
Waarom hoor je zijn stem? Zit hij niet op een aparte kamer?
Lastig. Mij zou het niet storen. Heerlijk juist, lekker vrij terwijl een ander aan het buffelen is.
anoniem_404358 wijzigde dit bericht op 03-05-2021 10:07
2.59% gewijzigd
Zit hij in de woonkamer te werken?
Als hij in een aparte kamer zit kan het niet zo erg zijn toch?
Alle reacties Link kopieren
Ik schrik een beetje
Jawel maar gaat overal doorheen, gehorig huis. De werkkamer heeft een open verbinding met de keuken, en de keuken kan ik wel sluiten maar dan hoor ik het nog.

Ik mag uitslapen, want vakantie, maar vandaag werd er in half acht voor het eerst gebeld.
Ik hoor mijn vriend niet zo als hij in zijn werkkamer zit te werken met de deur dicht. Vind hij ook prettiger als ik thuis ben, want dan storen mijn geluiden hem niet in zijn gesprekken.
Westerpaviljoen schreef:
03-05-2021 10:07
Ik schrik een beetje

Waarvan?
Ik zou denken dat het voor hem lastiger is dan voor jou.
Ik vind het best vreemd dat het je zo ontzettend stoort.
Jij kan niet naar werk nu toch? Als me goed herinner?

Anders had ik dat echt gedaan en vrij genomen als partner niet thuis is.
Rosalind schreef:
03-05-2021 10:10
Ik zou denken dat het voor hem lastiger is dan voor jou.
Ik vind het best vreemd dat het je zo ontzettend stoort.
Ach, hou toch op.
Rosalind schreef:
03-05-2021 10:07
Zit hij in de woonkamer te werken?
Als hij in een aparte kamer zit kan het niet zo erg zijn toch?

Jawel, het vliegt me vandaag gewoon aan. Heel lang ging het best goed, maar dan werkte ik drie van de vier dagen.

Man werkt ma/di/wo/do.
Ik werk di/wo/do/vrij.
Andersom schreef:
03-05-2021 10:08
Jawel maar gaat overal doorheen, gehorig huis. De werkkamer heeft een open verbinding met de keuken, en de keuken kan ik wel sluiten maar dan hoor ik het nog.

Ik mag uitslapen, want vakantie, maar vandaag werd er in half acht voor het eerst gebeld.


Hmm, open verbinding, dat is wel lastig. Dan kun jij ook niet eens koffie zetten of iets koken of bakken zonder dat dat doorklinkt in zijn gesprekken lijkt me? Dat beperkt jouw vrije dagen enorm.
Kan hij niet ergens een flexplek huren voor die dagen? Kan al voor 15 euro per dag (30 euro als je een afsluitbare ruimte wilt).
anoniem_385856 wijzigde dit bericht op 03-05-2021 10:12
2.84% gewijzigd
Luci_Mster2 schreef:
03-05-2021 10:11
Ach, hou toch op.
Werkelijk? Natuurlijk is het fijn het huis voor jezelf te hebben. Maar de man doet niet vervelend en laat TO haar ding doen. Ze hoort alleen zijn stem.
Kom op zeg.
anoniem_382756 wijzigde dit bericht op 03-05-2021 11:01
0.38% gewijzigd
Luci_Mster2 schreef:
03-05-2021 10:10
Jij kan niet naar werk nu toch? Als me goed herinner?

Anders had ik dat echt gedaan en vrij genomen als partner niet thuis is.

Nee, onderwijs. Ik kan er wel heen maar bijna niks te doen nu.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken dat wel hoor...echt lekker vrij ben je dan niet.
Maak iets lekkers, zet een muziekje op...het is niet anders.
Volgende keer anders plannen?
Ozo.
Alle reacties Link kopieren
Misschien last minute ergens een b&b boeken?
Ozo.
Rosalind schreef:
03-05-2021 10:12
Werkelijk? Natuurlijk is het fijn het huis voor jezelf te hebben. Maar de man doet niet vervelend en laat TO haar ding doen. Ze hoort alleen zijn stom.
Kom op zeg.
Mijn man zit ook beneden te werken (=veel calls de hele dag) en ik ben vrij. Irriteert me mateloos dat ik niet even kan stofzuigen/opruimen/etc. omdat dat hem dan stoort. Met als gevolg dat ik me nu aan hem stoor.
Alle reacties Link kopieren
Voor je nachtrust kan je misschien oordoppen overwegen. Overdag zou ik gewoon de muziek aanzetten (niet op de koptelefoon, maar wel op een volume dat je niet alleen maar zijn gebel hoort).

Maar hoe kan je hem buiten in de tuin ook horen? Als hij het raam open heeft om te luchten, kan hij misschien in plaats daarvan tijdens meetings de deuren open houden.
targaryen wijzigde dit bericht op 03-05-2021 10:16
1.26% gewijzigd
Marana schreef:
03-05-2021 10:12
Hmm, open verbinding, dat is wel lastig. Dan kun jij ook niet eens koffie zetten of iets koken of bakken zonder dat dat doorklinkt in zijn gesprekken lijkt me? Dat beperkt jouw vrije dagen enorm.
Kan hij niet ergens een flexplek huren voor die dagen? Kan al voor 15 euro per dag (30 euro als je een afsluitbare ruimte wilt).

Dat lukt wel hoor. Hij zit met oortjes in en zijn microfoon vangt niet alles op. Hij vraagt wel eens of de achtergrondgeluiden storen maar dat valt dus mee zolang ik niet met de pannen ga smijten.
Star3 schreef:
03-05-2021 10:14
Mijn man zit ook beneden te werken (=veel calls de hele dag) en ik ben vrij. Irriteert me mateloos dat ik niet even kan stofzuigen/opruimen/etc. omdat dat hem dan stoort. Met als gevolg dat ik me nu aan hem stoor.
Dat snap ik heel goed. Ik zou me ook ergeren als ik geen koffie kon zetten of iets in de keuken kan doen.
Maar daar hoor ik TO niet over. Ze wordt gek omdat ze de hele tijd zijn stem hoort.
anoniem_382756 wijzigde dit bericht op 03-05-2021 10:55
0.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kan hij niet ergens anders gaan zitten? Boven of op zolder? Als het je zo stoort zou ik er echt een oplossing voor bedenken.

Huur anders een werkplek voor hem, zoals iemand anders al zei. Of ga zelf ergens heen, vakantiehuisje, caravan of iets dergelijks. Of huur iets leuks waar hij 4 dagen kan werken en waar je ook een vakantiegevoel hebt, zodat jij de andere dagen daar ook naartoe kunt.
Alle reacties Link kopieren
Star3 schreef:
03-05-2021 10:14
Mijn man zit ook beneden te werken (=veel calls de hele dag) en ik ben vrij. Irriteert me mateloos dat ik niet even kan stofzuigen/opruimen/etc. omdat dat hem dan stoort. Met als gevolg dat ik me nu aan hem stoor.
+1

TO, kan man vandaag niet op jullie slaap kamer, zoons kamer gaan zitten zodat jullie je vrij door de benedenverdieping kunnen bewegen?
Targaryen schreef:
03-05-2021 10:15
Voor je nachtrust kan je misschien oordoppen overwegen. Overdag zou ik gewoon de muziek aanzetten (niet op de koptelefoon, maar wel op een volume dat je niet alleen maar zijn muziek hoort).

Maar hoe kan je hem buiten in de tuin ook horen? Als hij het raam open heeft om te luchten, kan hij misschien in plaats daarvan tijdens meetings de deuren open houden.

Daar hoor ik het minder inderdaad. Is alleen geen weer hier om hele dagen buiten te zitten.
Alle reacties Link kopieren
oee... ik zou dit ook heel vervelend vinden. Gelukkig heeft mijn man een eigen kantoorruimte waar hij (alleen) werkt. Dus nooit last van.

Kan je man niet in ieder geval een aantal dagen een ruimte huren? sommige hotels bieden wellicht ook nog hotelkamers aan als werkruimte (tegen laag tarief)?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven