Ik kan m'n kat niet uitstaan

19-11-2018 20:33 111 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal

(Weet niet of ik het topic goed geplaatst heb maar het gaat wel over de relatie tussen mijzelf en mijn kat dus ik ga er wel vanuit :) )

Het zit mij momenteel erg hoog en ik twijfel of hier namelijk een oplossing voor is. Maar ik moet het gewoon even van mij afschrijven.

Twee jaar geleden hebben wij onze tweede Devon Rex kan aangeschaft omdat Devon Rex katten gelukkiger zijn met meerdere. Nu heb ik tot op heden geen band met het diertje, wat ik erg jammer vind. De reden.......het beest doet of heeft altijd wel wat.

In het begin heeft hij vaak gaten in de slang van de vaatwasser/wasmachine gebeten waardoor ik weet niet hoeveel keer met heel erg veel water in m'n keuken stond. Ook heeft t beest gevoelige darmen waardoor hij wel eens zachtere ontlasting heeft. Het blijft aan z'n achterwerk zitten en hij maakt dat vervolgens schoon door dat achterwerk over m'n tapijt te halen. Of hij haalt z'n staart er doorheen en loopt dan vervolgens met die staart hier en daar langs. Hij kan daar ook niks aan doen maar ik ben dan vaak wel degene die thuis is en het op moet ruimen. Ook moesten we laatst naar de dierenarts in het weekend , wat veel geld heeft gekost maar nog niet echt heeft geholpen. Ook dat doet dat beestje niet express maar ik erger mij er dood aan. Dit doordat ik geen band heb met hem. Ik heb veel geld voor hem betaald, en doe dat nog steeds, maar ik krijg er bar weinig voor terug. Wegdoen zou ik wel willen maar doe het niet omdat mijn andere kat, mijn man en zoon wel van het beestje houden.

Ik vind het gewoon erg jammer dat het zo gelopen is en hoop dat mijn gevoel naar hem nog veranderd maar ik vrees ervoor.
Ik kan jouw kat ook niet uitstaan.
Alle reacties Link kopieren
Kijk hier eens, TO: thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916
Alle reacties Link kopieren
Krijgt de kat wel aandacht?
Hoe kan de kat bij de slang dan?

En bij diarree dat terugkerend is bestaat er een dierenarts he?

Dit kan toch niet echt zijn he? Toch?
Alle reacties Link kopieren
Wat heb je geprobeerd te doen aan de gevoelige darmen?
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
19-11-2018 20:38


Dit kan toch niet echt zijn he? Toch?
Jawel hoor, zulke katten zijn er echt. :cat:
Alle reacties Link kopieren
Dus vroeger beet hij je wasmachien kapot, maar nu niet meer. Dus dat is klaar. Verder zachte ontlasting en dat is het? Ben je er al achter hoe je dat kunt voorkomen?

Jij kan alleen van iets of iemand houden als er wat tegenover staat? Ik vind je niet heel aardig overkomen.
Alle reacties Link kopieren
DuchessMeganMarkle schreef:
19-11-2018 20:38
Krijgt de kat wel aandacht?

Jazeker. Hij komt echt geen aandacht tekort .
Alle reacties Link kopieren
Hij mag jou waarschijnlijk ook niet.
Iedereen vlamt op zijn eigen moment.
Klinkt niet alsof dit dier erg gelukkig is bij jou. Dit lijkt in mijn optiek uitingen van stress.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
19-11-2018 20:38
Hoe kan de kat bij de slang dan?

En bij diarree dat terugkerend is bestaat er een dierenarts he?

Dit kan toch niet echt zijn he? Toch?
Het gedoe met de slang is al een langere tijd opgelost. We zijn al bij de DA geweest. Hij krijgt voer dat goed is voor gevoelige darmen. Maar zo nu en dan heeft hij er toch nog helaas last van.
Alle reacties Link kopieren
dannas schreef:
19-11-2018 20:40
Dus vroeger beet hij je wasmachien kapot, maar nu niet meer. Dus dat is klaar. Verder zachte ontlasting en dat is het? Ben je er al achter hoe je dat kunt voorkomen?

Jij kan alleen van iets of iemand houden als er wat tegenover staat? Ik vind je niet heel aardig overkomen.
Ik snap zo dat je dat zegt. Ik had dit ook niet van mijzelf verwacht. Het beestje heeft mij teveel geflikt denk ik :(
Alle reacties Link kopieren
Firedragon schreef:
19-11-2018 20:42
Hij mag jou waarschijnlijk ook niet.
Dit.
Het beest voelt feilloos aan dat 'ie niet gewenst is. Zielig :(
...
Wilhetnietweten schreef:
19-11-2018 20:40
Jawel hoor, zulke katten zijn er echt. :cat:
Had het over het baasje. :-D
Alle reacties Link kopieren
De staart couperen lost vaak veel op
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Theamuts schreef:
19-11-2018 20:42
Klinkt niet alsof dit dier erg gelukkig is bij jou. Dit lijkt in mijn optiek uitingen van stress.

Dat hoop ik niet, dat wil ik niet voor het beestje. Hij komt verder ook helemaal niet ongelukkig over. Gewoon de enthousiaste, blije kat die hij al was toen hij bij ons kwam.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
19-11-2018 20:46
Had het over het baasje. :-D
Haha, i know.
Marlin1879 schreef:
19-11-2018 20:45
Ik snap zo dat je dat zegt. Ik had dit ook niet van mijzelf verwacht. Het beestje heeft mij teveel geflikt denk ik :(
Teveel geflikt? Wauw.. 1keer wat kapot gebeten en verder wat dunne ontlasting.

Arm beestje dat jij zijn baasje bent zeg. Ook dat voor wat, hoort wat. Jij krijgt er niks voor terug....

Doe eerst maar eens je best om voor dat beestje open te staan en liefde te geven.
Alle reacties Link kopieren
ywtje schreef:
19-11-2018 20:50
Teveel geflikt? Wauw.. 1keer wat kapot gebeten en verder wat dunne ontlasting.

Arm beestje dat jij zijn baasje bent zeg. Ook dat voor wat, hoort wat. Jij krijgt er niks voor terug....

Doe eerst maar eens je best om voor dat beestje open te staan en liefde te geven.

Waar haal jij het vandaan dat hij maar 1x wat kapot heeft gebeten dan ?
Drie zaken ter overdenking.
1. Vaak is hetgeen wat je irriteert bij een ander, iets wat veel zegt over jezelf. Wat zeggen deze irritaties over wat deze kat doet, over jou? Wat kan jij van haar leren? Waarom is ze in je leven gekomen, wat is haar bericht aan je?
2. Je twijfelt of er een oplossing is. Waar komt deze twijfel over jezelf vandaan? Heb je genoeg vertrouwen in jezelf, om deze situatie de baas te zijn? Je vrees ervoor? Waarvoor? Dat je niet zoals een goede baas betaamd, de juiste dingen kan doen om hem een zo goed mogelijk leven te laten leven?
3. Hoe zie jij later? Wanneer jij incontinent bent, of het water je aan de lippen staat? Of wanneer je altijd wat hebt? Hoe zouden anderen dan met je om moeten gaan?
Zie het als een groeiproces, waarbij je van je kat kunt leren. Misschien wordt ze dan wel het meest waardevolle in je leven!
Ik wens je veel sterkte en vertrouwen in jezelf.
Alle reacties Link kopieren
Marlin1879 schreef:
19-11-2018 20:45
Ik snap zo dat je dat zegt. Ik had dit ook niet van mijzelf verwacht. Het beestje heeft mij teveel geflikt denk ik :(
Doe die kat inderdaad maar weg je bent slecht personeel voor die kat. Die kat voelt dat feilloos aan dat je ‘m niet mag.
neem geen kinderen!
Alle reacties Link kopieren
De leukste katten zie ik comfortabel op de tv, in Funniest Homevideos, lekker onderuit gezakt. Dan kan ik ook rustig om ze lachen want het blijven leuke beesten. Maar ik moet er niet aan denken dat ze bij mij de tv eraf lopen, de gordijnen naar beneden halen of mijn biefstukken van het aanrecht halen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik wil dieren niet met kinderen vergelijken, maar je zoontje heeft nog nooit een spuitluier gehad waardoor alles onder zat? Of iets in zijn broek gedaan? Nog nooit een bed ondergekotst? Nog nooit iets stuk gemaakt?

Ik zou zeggen, zorg dat dat beestje als de sodemieter het gouden mandje krijgt wat hij verdient. Jammer voor de andere kat... En voor vader en zoon, want tja, jij moet altijd alles opruimen. Toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven