Ik kan niet modern daten..

30-04-2020 22:24 141 berichten
Alle reacties Link kopieren
En zo kom ik dus nooit aan de man, zeggen ze.
Want ik kan niks met dat modern daten. Dat je dagen en uren zit te appen en te koetjes en kalfjes en dat al voordat je elkaar ooit gehoord hebt.

Nu ook, via Insta wederzijdse vrienden online met een leuke vent contact, wissel je nummers uit om te appen en ik heb gewoon geen hol te vertellen.
En dat "goedemorgen" en "trusten" of "wat een kutweer".. ik weet het niet, het doet mij niks en het verveeld op den duur, dat gebrek aan gesprekstof.
Ik heb geen zin om lief en leed te delen met iemand die ik nog nooit gezien heb.
Bij mij gaat het helemaal andersom. Ik ontmoet iemand die leuk vind, heb een goed gesprek en dat is aanleiding om nummers uit te wisselen en te appen of af te spreken.

Ben ik de enige sukkel?
Spreek dan gewoon af. Dat doen mensen tegenwoordig ook nog steeds hoor. Ik ga ook echt niet zitten appen of chatten met een of andere vreemde of vage bekende. Meteen afspreken en kijken of het wat is. Is het niets, over tot de orde van de dag.
Ik heb precies hetzelfde. Wel online gedate maar het is hem niet voor mij.
En dus moet je het hebben van een toevallige ontmoeting. En dan kan het lang duren. Maar dan duurt het maar lang, toch? Als het dan meteen goed is, is het dat waard vind ik.
Scheelt je vele saaie en nutteloze en teleurstellende dates.
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar.. ik ben ook zeker niet zo.
Heb ook eerder wel eens een leuk spontaan gesprek gehad met iemand. En dan ineens hoor je niks meer. Hoe bedoel je optie 10 in mn lijst, want er is genoeg keus🙈..
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
30-04-2020 23:25
Alleen je OP nog maar gelezen en dat is de reden dat ik dus al jaren vrijgezel ben. Ik begin er niet eens aan. Vooral dat domme gelul van mensen die je nog niet kent en nog nooit gezien hebt "truste schatje". Dan denk ik "flikker op, ik ben je schatje niet, je kent me niet eens". En ik heb ook nooit wat te melden.

Ik vind appen met vrienden of collega's al niks, dan ben ik na 2 berichten heen en weer al uitgeluld, dus met een vreemde wordt het al helemaal niks.

Ik wil gewoon iemand aankijken en dan ineens die spark voelen.
Zooooo herkenbaar.
Of vragen als "lekker geslapen?" Vast lief bedoeld, maar het gaat je geen ruk aan. Net als wat ik aan het doen ben.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
30-04-2020 23:27
Wat ook niet helpt: op zekere leeftijd worden die kerels ook allemaal zo lilluk. Dus dan hebben ze en niks interessants te melden, en lekker zijn ze ook al niet meer. Dus wat moet je er dan nog mee?
Klopt. Ik vind die vijver waar ik in moet vissen net een modderige poel.
De laatste "scharrel" die ik had -tijdens het stappen ontmoet!- was 27 en ik ben 40, wahaha.
Maar de 40-45 poel vind ik kwa uiterlijk echt niks.
Alle reacties Link kopieren
KataTonDemonaEaytoy schreef:
30-04-2020 23:38
Zooooo herkenbaar.
Of vragen als "lekker geslapen?" Vast lief bedoeld, maar het gaat je geen ruk aan. Net als wat ik aan het doen ben.
ja, dat ook. Ik heb helemaal geen zin om mijn ziel en zaligheid te delen met iemand die ik niet ken en waar ik nooit wat mee ga krijgen. En dan wordt het alweer moeilijk, want het hele principe van online daten is dat je je ziel en zaligheid met een wildvreemde deelt voordat je elkaar ontmoet hebt.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
30-04-2020 23:31
Spreek dan gewoon af. Dat doen mensen tegenwoordig ook nog steeds hoor. Ik ga ook echt niet zitten appen of chatten met een of andere vreemde of vage bekende. Meteen afspreken en kijken of het wat is. Is het niets, over tot de orde van de dag.
Ja, dat is ook zo.
KataTonDemonaEaytoy schreef:
30-04-2020 23:40
Klopt. Ik vind die vijver waar ik in moet vissen net een modderige poel.
De laatste "scharrel" die ik had -tijdens het stappen ontmoet!- was 27 en ik ben 40, wahaha.
Maar de 40-45 poel vind ik kwa uiterlijk echt niks.
Dat vinden die mannen waarschijnlijk ook.
Alle reacties Link kopieren
KataTonDemonaEaytoy schreef:
30-04-2020 23:40
Klopt. Ik vind die vijver waar ik in moet vissen net een modderige poel.
De laatste "scharrel" die ik had -tijdens het stappen ontmoet!- was 27 en ik ben 40, wahaha.
Maar de 40-45 poel vind ik kwa uiterlijk echt niks.
Ja, ik scharrel ook af en toe wat met een leuke eind-twintig, begin-dertig-er. En ik ben nog een paar jaar ouder dan jij zelfs. En die heb ik inderdaad ook gewoon in het wild opgeduikeld.
Heel soms kom ik wel leukerds van jouw of mijn leeftijd tegen maar die zijn altijd bezet en hoewel zij daar zelf niet altijd moeite mee hebben, heb ik dat wel. Dus die zijn no-go. Maar de vrijgezelle zijn meestal niet voor niks vrijgezel.
fashionvictim wijzigde dit bericht op 30-04-2020 23:44
4.27% gewijzigd
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Chatten met onbekenden ben ik ook heel slecht in, vooral omdat je amper tot de kerm komt.
Ik wissel vaak een paar langere mails uit, waardoor ik een inschatting kan maken of we hetzelfde zoeken (geen zin om na 3 dagen chatten per toeval te ontdekken dat hij kinderen heeft, terwijl ik iemand zoek zonder) en of hij mijn type zou kunnen zijn. Is het antwoord daarop ja, dan afspreken en vaak wordt tegen die fase gezellig berichtjes uitwisselen ook makkelijker, omdat ik al wat meer over hem weet.

Sites die zich puur richten op chatten sla ik inmiddels ook over. Wordt er alleen maar onrustig van en iedereen stuurt je hetzelfde bericht.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
30-04-2020 23:41
ja, dat ook. Ik heb helemaal geen zin om mijn ziel en zaligheid te delen met iemand die ik niet ken en waar ik nooit wat mee ga krijgen. En dan wordt het alweer moeilijk, want het hele principe van online daten is dat je je ziel en zaligheid met een wildvreemde deelt voordat je elkaar ontmoet hebt.
Dat ook.
En toekomstplannen heb ik ook niet echt. Ik heb al een gezin, dat zijn mijn kinderen. En dat voelt heel erg compleet. Ik ben echt puur op zoek naar iemand om verliefd mee/op te zijn en leuke tijden te hebben en fijne gesprekken en ik hoef niemand in huis of bij mijn gezin.
Misschien best gecompliceerd.
Alle reacties Link kopieren
Nemain• schreef:
30-04-2020 23:41
Dat vinden die mannen waarschijnlijk ook.
Dat geloof ik direct!
Alle reacties Link kopieren
KataTonDemonaEaytoy schreef:
30-04-2020 23:44
Dat ook.
En toekomstplannen heb ik ook niet echt. Ik heb al een gezin, dat zijn mijn kinderen. En dat voelt heel erg compleet. Ik ben echt puur op zoek naar iemand om verliefd mee/op te zijn en leuke tijden te hebben en fijne gesprekken en ik hoef niemand in huis of bij mijn gezin.
Misschien best gecompliceerd.
Ja, same here. Ik wil niet samenwonen, ik ben biologisch uitgerangeerd want al kinderen en aan het eind van mijn vruchtbaarheid, ik ben gesloten en wantrouwig en ik vind de meeste mannen ook echt niet interessant. Dus tja, ik ben zelf ook geen catch want ik wil alleen verliefdheid, avonturen, seks en samen lachen. En lekker onverantwoord geld over de balk smijten en gekke dingen doen.
Juist daarom is zo'n jonge scharrel ideaal, dan is vanaf dag 1 maar duidelijk dat iets serieus er nooit in gaat zitten.
Am Yisrael Chai!
Ik last laatst in een post in een ander topic iets over een activiteitenclub en er is een site de wandeldate die ken ik, Daar ga je bv in een groepswandeling erop uit. Gelijk aantal mannen vrouwen in dezelfde leeftijdscategorie. Of 1op1 je kunt op de site een profiel aanmaken. Weet niet hoe actief het nu is met corona.
fashionvictim schreef:
30-04-2020 23:41
ja, dat ook. Ik heb helemaal geen zin om mijn ziel en zaligheid te delen met iemand die ik niet ken en waar ik nooit wat mee ga krijgen. En dan wordt het alweer moeilijk, want het hele principe van online daten is dat je je ziel en zaligheid met een wildvreemde deelt voordat je elkaar ontmoet hebt.
Dat is het principe van online daten helemaal niet. Het is gewoon een van de vele manieren om iemand tegen te komen. Maar net zoals wanneer je met iemand die je vorige week tijdens het uitgaan hebt ontmoet niet alles deelt, doe je dat online ook niet. Je legt contact, spreekt af en leert elkaar geleidelijk kennen. Of je kapt het bij weinig interesse na een date af. Niet zo anders dan nummers uitwisselen in het nachtleven of om een nummer vragen na een etentje bij wederzijdse vrienden.
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
01-05-2020 00:04
Dat is het principe van online daten helemaal niet. Het is gewoon een van de vele manieren om iemand tegen te komen. Maar net zoals wanneer je met iemand die je vorige week tijdens het uitgaan hebt ontmoet niet alles deelt, doe je dat online ook niet. Je legt contact, spreekt af en leert elkaar geleidelijk kennen. Of je kapt het bij weinig interesse na een date af. Niet zo anders dan nummers uitwisselen in het nachtleven of om een nummer vragen na een etentje bij wederzijdse vrienden.
Met dat verschil dat je bij nummers uitwisselen in het nachtleven of bij een etentje met vrienden of via je werk ofzo in ieder geval al een aantal dingen weet. Ik wissel alleen nummers uit met mannen waarbij duidelijk is dat: - we elkaar aantrekkelijk vinden, - we qua humor en kletsen een klik hebben en - we iets met elkaar gemeen hebben (want zelfde werk, zelfde vrienden, zelfde favoriete hang-out, zelfde kennissenkring).

Dat is een heel erg groot verschil met chatten met iemand waarvan je alleen een vage foto hebt gezien die wellicht niet eens van hemzelf is.
Am Yisrael Chai!
KataTonDemonaEaytoy schreef:
30-04-2020 23:44
Dat ook.
En toekomstplannen heb ik ook niet echt. Ik heb al een gezin, dat zijn mijn kinderen. En dat voelt heel erg compleet. Ik ben echt puur op zoek naar iemand om verliefd mee/op te zijn en leuke tijden te hebben en fijne gesprekken en ik hoef niemand in huis of bij mijn gezin.
Misschien best gecompliceerd.
Moet het persé een relatie zijn? Friend with benefit zoeken?
Die helemaal geen 1.000 apps nodig heeft?
Herkenbaar hoor. Maar toch heb ik wel vaker meegemaakt dat ik een hele fijne klik had met mannen. Bijv. muzieksmaak die erg overeen kwam, of dezelfde woonplaats/geboorteplaats of achtergrond. Ook een bepaalde humor die mij heel erg aanspreekt kan het ijs meteen doen breken, bij de eerste reactie al. Zo had ik eens een heuse bn-er aan de haak geslagen :proud: Ik herkende hem niet meteen, maar dezelfde muzieksmaak enz. En wat bleek, ik was ook nog eens een fan in mijn jeugd! Maar ik ben een echte schijterd wat betreft daten, dus ik vond het al heel stoer van mezelf dat ik niet meteen het contact afkapte :$
Alle reacties Link kopieren
Hier nog iemand die niks met Tinder of welke datingsite ook heeft. Met wie chat ik? En is diegene wel oprecht? Twee jaar geleden heb ik het eens geprobeerd, hoe gaat dat nou, via zo’n datingsite. Maar ik weet ook niks te vertellen hoor, in een chat.
Gaat veel makkelijker in real life, ongeacht de reden van het contact. Een mannelijke collega op het werk, of tijdens een verjaardag, op vakantie iemand... Ik voel aan dat ik het op deze manier moet gaan zoeken, zonder druk van op zoek zijn naar een partner. De natuurlijke klik. En niet het jezelf in de markt moeten kletsen of een te gekke profielfoto moeten hebben. En ja, dat duurt misschien langer maar de stress van het “ moeten” werkt bij mij averechts.
Het ware te wensen, dat alle mensen, hun eigen gebreken wat beter bekeken. Dan zouden ze het wel laten om over andere mensen te praten!!
Alle reacties Link kopieren
Sci-fi_lullaby schreef:
01-05-2020 00:27
Herkenbaar hoor. Maar toch heb ik wel vaker meegemaakt dat ik een hele fijne klik had met mannen. Bijv. muzieksmaak die erg overeen kwam, of dezelfde woonplaats/geboorteplaats of achtergrond. Ook een bepaalde humor die mij heel erg aanspreekt kan het ijs meteen doen breken, bij de eerste reactie al. Zo had ik eens een heuse bn-er aan de haak geslagen :proud: Ik herkende hem niet meteen, maar dezelfde muzieksmaak enz. En wat bleek, ik was ook nog eens een fan in mijn jeugd! Maar ik ben een echte schijterd wat betreft daten, dus ik vond het al heel stoer van mezelf dat ik niet meteen het contact afkapte :$

Haha als je vroeger fan van ‘m bent geweest, hoe kon je ‘m nu dan niet meer herkennen? Of issie zó enorm veel veranderd?
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
30-04-2020 23:49
Ja, same here. Ik wil niet samenwonen, ik ben biologisch uitgerangeerd want al kinderen en aan het eind van mijn vruchtbaarheid, ik ben gesloten en wantrouwig en ik vind de meeste mannen ook echt niet interessant. Dus tja, ik ben zelf ook geen catch want ik wil alleen verliefdheid, avonturen, seks en samen lachen. En lekker onverantwoord geld over de balk smijten en gekke dingen doen.
Juist daarom is zo'n jonge scharrel ideaal, dan is vanaf dag 1 maar duidelijk dat iets serieus er nooit in gaat zitten.
Ik zeg: André Hazes!
Alle reacties Link kopieren
Sci-fi_lullaby schreef:
01-05-2020 00:27
Herkenbaar hoor. Maar toch heb ik wel vaker meegemaakt dat ik een hele fijne klik had met mannen. Bijv. muzieksmaak die erg overeen kwam, of dezelfde woonplaats/geboorteplaats of achtergrond. Ook een bepaalde humor die mij heel erg aanspreekt kan het ijs meteen doen breken, bij de eerste reactie al. Zo had ik eens een heuse bn-er aan de haak geslagen :proud: Ik herkende hem niet meteen, maar dezelfde muzieksmaak enz. En wat bleek, ik was ook nog eens een fan in mijn jeugd! Maar ik ben een echte schijterd wat betreft daten, dus ik vond het al heel stoer van mezelf dat ik niet meteen het contact afkapte :$
Wie was het?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb die van mij op het werk leren kennen. We hebben niet eerst tijden gechat, gewoon snel op date gegaan. Ik vind dat zelf ook veel prettiger dan eerst tijden chatten.

Bij de volgende keer gewoon snel voorstellen om ergers wat te drinken of nu door corona ergens te wandelen ofzo.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
30-04-2020 23:43
Ja, ik scharrel ook af en toe wat met een leuke eind-twintig, begin-dertig-er. En ik ben nog een paar jaar ouder dan jij zelfs. En die heb ik inderdaad ook gewoon in het wild opgeduikeld.
Heel soms kom ik wel leukerds van jouw of mijn leeftijd tegen maar die zijn altijd bezet en hoewel zij daar zelf niet altijd moeite mee hebben, heb ik dat wel. Dus die zijn no-go. Maar de vrijgezelle zijn meestal niet voor niks vrijgezel.
Dat kan een man toch ook net zo goed over jou denken dat je niet voor niks vrijgezel bent en zowel mannen als vrouwen worden er niet knapper op als ze 40 + zijn.
Metallover schreef:
01-05-2020 03:32
Haha als je vroeger fan van ‘m bent geweest, hoe kon je ‘m nu dan niet meer herkennen? Of issie zó enorm veel veranderd?
Hij zat in een band zo'n 25 jaar geleden, dus ik had niet meteen die herkenning toen ik zijn foto's zag. Maar al wel in de eerste chat had ik het door.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven