Ik kan niet modern daten..

30-04-2020 22:24 141 berichten
Alle reacties Link kopieren
En zo kom ik dus nooit aan de man, zeggen ze.
Want ik kan niks met dat modern daten. Dat je dagen en uren zit te appen en te koetjes en kalfjes en dat al voordat je elkaar ooit gehoord hebt.

Nu ook, via Insta wederzijdse vrienden online met een leuke vent contact, wissel je nummers uit om te appen en ik heb gewoon geen hol te vertellen.
En dat "goedemorgen" en "trusten" of "wat een kutweer".. ik weet het niet, het doet mij niks en het verveeld op den duur, dat gebrek aan gesprekstof.
Ik heb geen zin om lief en leed te delen met iemand die ik nog nooit gezien heb.
Bij mij gaat het helemaal andersom. Ik ontmoet iemand die leuk vind, heb een goed gesprek en dat is aanleiding om nummers uit te wisselen en te appen of af te spreken.

Ben ik de enige sukkel?
Metallover schreef:
01-05-2020 03:33
Ik zeg: André Hazes!
Nou zeg.. waar zie je me voor aan.
vrijenblij20220 schreef:
01-05-2020 08:07
Dat kan een man toch ook net zo goed over jou denken dat je niet voor niks vrijgezel bent en zowel mannen als vrouwen worden er niet knapper op als ze 40 + zijn.
Inderdaad. Geldt voor beiden. Met het stijgen van de leeftijd, gaan andere dingen omlaag.

En vaak ook nog hoe ouder je wordt, des te veeleisender je wordt.
(aan de 10 eisen die je hebt, moet de ander aan minimaal 11 voldoen 😁)
Dus de kans dat je iemand tegen komt die bij je past wordt erg klein.
Alle reacties Link kopieren
Nee, dat zou ik ook hebben. Ik weet evenwel zeker dat als je met een zoekmachine zou zoeken naar vragen die je kan stellen en opmerkingen die je zou kunnen maken, je heel veel tips kan vinden die je kan gebruiken om een interessant gesprek te krijgen, áls je dat echt wil.

"Wat moet ik in hemelsnaam zeggen als hij dadelijk uitgesproken is?" staat vermoedelijk ook op je gezicht te lezen, in plaats van echte belangstelling.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
01-05-2020 00:13
Met dat verschil dat je bij nummers uitwisselen in het nachtleven of bij een etentje met vrienden of via je werk ofzo in ieder geval al een aantal dingen weet. Ik wissel alleen nummers uit met mannen waarbij duidelijk is dat: - we elkaar aantrekkelijk vinden, - we qua humor en kletsen een klik hebben en - we iets met elkaar gemeen hebben (want zelfde werk, zelfde vrienden, zelfde favoriete hang-out, zelfde kennissenkring).

Dat is een heel erg groot verschil met chatten met iemand waarvan je alleen een vage foto hebt gezien die wellicht niet eens van hemzelf is.
Dit bedoel ik ook. Ik wéét dan al dat ik iemand interessant vind. Aantrekkelijk of een klik heb. Dus de motivatie om contact te hebben is anders.
Alle reacties Link kopieren
vrijenblij20220 schreef:
01-05-2020 08:07
Dat kan een man toch ook net zo goed over jou denken dat je niet voor niks vrijgezel bent en zowel mannen als vrouwen worden er niet knapper op als ze 40 + zijn.
Mwaah, ik vind mijzelf nog altijd een 8+ en ik ga niet voor een 6-. Zo oppervlakkig ben ik dan ook wel weer. Ik heb niet echt een type, het moet gewoon die spark zijn.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
01-05-2020 08:24


"Wat moet ik in hemelsnaam zeggen als hij dadelijk uitgesproken is?" staat vermoedelijk ook op je gezicht te lezen, in plaats van echte belangstelling.
Ik doe niet aan videobellen. :-)
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
30-04-2020 23:49
Ja, same here. Ik wil niet samenwonen, ik ben biologisch uitgerangeerd want al kinderen en aan het eind van mijn vruchtbaarheid, ik ben gesloten en wantrouwig en ik vind de meeste mannen ook echt niet interessant. Dus tja, ik ben zelf ook geen catch want ik wil alleen verliefdheid, avonturen, seks en samen lachen. En lekker onverantwoord geld over de balk smijten en gekke dingen doen.
Juist daarom is zo'n jonge scharrel ideaal, dan is vanaf dag 1 maar duidelijk dat iets serieus er nooit in gaat zitten.
:high5:

Mijn laatste scharrel heb ik ook op een leuke manier ontmoet. Hij vond mijn nieuwe Nikes mooi, maar het belachelijk dat ik ermee naar een bar ging. En dan raak je aan de praat over schoenen en sporten, welke muziek je dan op je telefoon hebt tijdens het hardlopen, of je van I-phone of Samsung bent. Of Badr of Rico zou winnen (het was december) en het wordt vanzelf gezellig. En misschien wel lekker luchtig.

Het is met online/chat toch wel vaak of ik single-mom ben, of mijn kinderen al op bed liggen (gaat je niks aan) of ik het ook zo jammer vind dat Disney Land is gesloten, blabla. Juist die dingen waar ik mij helemaal niet druk over wil maken als ik over een dansvloer zwier en een cocktail lurk. Wat nu dus niet kan.
Alle reacties Link kopieren
Dat chit-chatten lijkt mij inderdaad vreselijk. Ik wordfeud 's avonds in bed vaak een halfuurtje en dan beginnen sommige spelers ook een 'praatje'. Dat boeit mij totaal niet, je kunt ook niet veel uitwisselen met alleen de chatfunctie via de tablet, dat gaat mij te langzaam. En het is altijd hetzelfde. Alles goed? Waar kom je vandaan? Hoe oud ben je? Braak. Ik date overigens niet, ben getrouwd, maar ook kletsen met vrienden/dinnen via chats vind ik niks. Een vriendin appte van de week dat ze die dag baalde van haar man. Ik heb dan het idee dat ik daar iets zinnigs op moet antwoorden, maar kan dat zo snel niet vatten in een een of twee zinnetjes en dan voel ik me lullig.
25 jaar geleden had ik via wat destijds een bbs of zoiets heette, met kletsgroepen, heel leuk contact met een man. Ik schrijf graag en vlot en vond het heel leuk om op die manier (soort e-mail, dus veel meer tekst uitwisselbaar dan via chats) contact te hebben, we schreven hele lappen aan elkaar en gingen daarbij vooral ook de diepte in, het was alles behalve oppervlakkig. Uiteindelijk spraken we een keer live af. En waar we via mail heel goed klikten, was dat helemaal niet zo in levenden lijve. Dat was toen echt een nieuwe gewaarwording, haha (in het prille beginstadium van het digitale tijdperk). Het was niet zo dat we het online contact daarna weer oppakten, ook dat was meteen afgelopen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
fashionvictim schreef:
01-05-2020 00:13
Met dat verschil dat je bij nummers uitwisselen in het nachtleven of bij een etentje met vrienden of via je werk ofzo in ieder geval al een aantal dingen weet. Ik wissel alleen nummers uit met mannen waarbij duidelijk is dat: - we elkaar aantrekkelijk vinden, - we qua humor en kletsen een klik hebben en - we iets met elkaar gemeen hebben (want zelfde werk, zelfde vrienden, zelfde favoriete hang-out, zelfde kennissenkring).

Dat is een heel erg groot verschil met chatten met iemand waarvan je alleen een vage foto hebt gezien die wellicht niet eens van hemzelf is.
Daarom moet je dus zsm afspreken en niet via de chat heel je hebben en houwen te delen. Dat doe ik trouwens ook niet met mensen waar ik wel een klik mee heb, maar nog niet echt goed ken.
Alle reacties Link kopieren
Yella78 schreef:
01-05-2020 08:54
Dat chit-chatten lijkt mij inderdaad vreselijk. Ik wordfeud 's avonds in bed vaak een halfuurtje en dan beginnen sommige spelers ook een 'praatje'. Dat boeit mij totaal niet, je kunt ook niet veel uitwisselen met alleen de chatfunctie via de tablet, dat gaat mij te langzaam. En het is altijd hetzelfde. Alles goed? Waar kom je vandaan? Hoe oud ben je? Braak.
En daarna komt het onvermijdelijke ‘geil?’ of ‘heb je een foto?’.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
01-05-2020 09:21
En daarna komt het onvermijdelijke ‘geil?’ of ‘heb je een foto?’.

Ik had er ooit eentje die na 2 appjes al begon over hoe vaak ik seks had.

Of mannen die zich MILF-hunters noemen. Die de hele tijd blijven aanstippen dat je alleenstaande moeder bent.
Ja. Dus? Dat maakt mij wanhopig of makkelijk of dat ik maar blij moet zijn met die aandacht of wil je iets van mijn kinderen ofzo?
Alle reacties Link kopieren
KataTonDemonaEaytoy schreef:
01-05-2020 09:23
Ik had er ooit eentje die na 2 appjes al begon over hoe vaak ik seks had.

Of mannen die zich MILF-hunters noemen. Die de hele tijd blijven aanstippen dat je alleenstaande moeder bent.
Ja. Dus? Dat maakt mij wanhopig of makkelijk of dat ik maar blij moet zijn met die aandacht of wil je iets van mijn kinderen ofzo?
MILF-hunters :rofl:
Alsof je gered moet worden en je op je blote knietjes mag omdat HIJ tijd en aandacht aan je besteed.

Ik ben zoooo blij dat ik getrouwd ben met een leuke vent. Dat oppervlakkige gedoe: ik word moe als ik er weer aan denk.
Alle reacties Link kopieren
Mijn beste vriendin is ook een alleenstaande moeder. Zorgt al bijna 15 jaar alleen voor haar jongens.
Had ze een keer een relatie en die deed ook alsof zij nu een gat in de lucht moest springen omdat er eindelijk een vent was die een relatie met haar wilde en 2 keer zoveel verdiende.
Terwijl ze al die jaren zelf al heel goed voor zichzelf en haar kinderen zorgde.
Alle reacties Link kopieren
Zo blij dit topic te lezen, om te lezen dat ik niet 'raar' of 'abnormaal' ben. Ik kan dus ook niet onzinnig chatten. Al vele mannen hiermee weggejaagd (wat uiteindelijk maar goed is, want die passen dus niet bij mij).

Het onnozele 'heb je al weekend?' op vrijdagnacht terwijl je weet dat ik een 9 tot 17 kantoorbaan heb. Op donderdag vragen wat ik van het weekend ga doen, dat dan ook vertellen uit goed fatsoen en omdat je wel een beetje wil meebuigen, maar dan op zaterdag de vraag wat ik aan het doen ben. Dude, dat zou je moeten weten. Het eeuwige geklaag over werk, het weer, Corona, niks leuks kunnen doen... Brrr. Ik krijg er gewoon de rillingen van.

En ook precies wat hier ook geschreven wordt. Het gaat je geen f*ck aan hoe mijn weekend was. En hoezo wil je dat weten? Je kent me niet eens.

Ik ben nog jong, 28. Ik vraag me soms echt af of ik nog wel aan de relatie raak aangezien ik zo'n afkeer heb van chatten. Het maakt me moedeloos dat het erop lijkt dat ik me moet aanpassen aan de huidige standaard van altijd en eeuwig bereikbaar zijn. Dat wil ik niet. Dus zal ik moeten hopen dat ik op een dag iemand in het wild tegenkom, die gewoon veel in het echt wil afspreken en niet 24u per dag een stroom aan aandacht wil ontvangen via de chat.

Laten we hopen op een wonder.............. :)
Alle reacties Link kopieren
Huh? Je kan toch over zoveel mooie dingen praten naast 'truste', 'goeiemorgen'. Vraag hem naar zijn dromen, zijn jeugd, zijn mooiste ervaring of zijn mening over het drugsbeleid. Weet ik veel wat. Maar in ieder geval niet telkens dat 'leuke dag gehad?' geneuzel. Ik heb echt hele mooie boeiende gesprekken gehad met mannen die ik nog niet kende. Soms heb ik ze ontmoet, soms ook niet. Ik zou niet gaan appen om het appen. Daar heeft niemand wat aan. En als je echt niet wil kletsen, geef je dat toch aan? 'Goh ik zou je graag willen leren kennen, maar dat kan nu nog niet. Ik zie het niet zo zitten om alleen via app contact te hebben de komende tijd. Mag ik je een berichtje stuur als de lockdown voorbij is? Dan kunnen we tegen die tijd een afspraak maken.'
Alle reacties Link kopieren
Er is hoop!

Ik ben ook een ramp. Ten eerste denken mannen 'in het wild'dat ik vast al 20 jaar getrouwd ben en 3 kinderen heb. Ik ben opgevoed met de gedachte dat ik een onafhankelijke meid zou worden, en dat is ietsje te goed gelukt, zeg maar. En dat online daten.. ik vind het een ramp. Als je al denkt dat je een leuke vent hebt gematcht, dan wil hij vaak alleen maar even een bootycall (op zich niks op tegen, maar daar heb ik al iemand voor), OF het gesprek gaat heeeeel snel richting een beetje hitsig chatten (waar ik dan weer niet zo warm van word, als ik iemand nog nooit heb gezien), of het zijn inderdaad van die slappe gesprekken met afgezaagde topics en dooddoeners.

Maar!!! In deze bijzondere tijd, heb ik wat meer contact met wat vrienden en kennissen die ik, tot evenementen weer mogen gaan plaatsvinden, niet meer ga zien, en als gevolg van een van die gesprekken heb ik vanavond na mijn werk een ontbijtopanderhalvemeter-date. Nou weet ik natuurlijk helemaal niet hoe dat gaat aflopen, maar aangezien mijn laatste face to face date via een dating app inmiddels ook alweer een jaar geleden is, zie ik dit toch als vooruitgang :P
Alle reacties Link kopieren
Aardvarkentje schreef:
01-05-2020 10:14
Huh? Je kan toch over zoveel mooie dingen praten naast 'truste', 'goeiemorgen'. Vraag hem naar zijn dromen, zijn jeugd, zijn mooiste ervaring of zijn mening over het drugsbeleid. Weet ik veel wat. Maar in ieder geval niet telkens dat 'leuke dag gehad?' geneuzel. Ik heb echt hele mooie boeiende gesprekken gehad met mannen die ik nog niet kende. Soms heb ik ze ontmoet, soms ook niet. Ik zou niet gaan appen om het appen. Daar heeft niemand wat aan. En als je echt niet wil kletsen, geef je dat toch aan? 'Goh ik zou je graag willen leren kennen, maar dat kan nu nog niet. Ik zie het niet zo zitten om alleen via app contact te hebben de komende tijd. Mag ik je een berichtje stuur als de lockdown voorbij is? Dan kunnen we tegen die tijd een afspraak maken.'
Daar heb je helemaal gelijk in! Ik geef ook netjes aan dat ik niet zo bedreven ben in small talk app.
En diepgaand, daar moet ik gewoon wel echt een klik met iemand bij voelen. Ik ben niet iemand die random levensdingen gaat delen.
Aardvarkentje schreef:
01-05-2020 10:14
Huh? Je kan toch over zoveel mooie dingen praten naast 'truste', 'goeiemorgen'. Vraag hem naar zijn dromen, zijn jeugd, zijn mooiste ervaring of zijn mening over het drugsbeleid. Weet ik veel wat. Maar in ieder geval niet telkens dat 'leuke dag gehad?' geneuzel. Ik heb echt hele mooie boeiende gesprekken gehad met mannen die ik nog niet kende. Soms heb ik ze ontmoet, soms ook niet. Ik zou niet gaan appen om het appen. Daar heeft niemand wat aan. En als je echt niet wil kletsen, geef je dat toch aan? 'Goh ik zou je graag willen leren kennen, maar dat kan nu nog niet. Ik zie het niet zo zitten om alleen via app contact te hebben de komende tijd. Mag ik je een berichtje stuur als de lockdown voorbij is? Dan kunnen we tegen die tijd een afspraak maken.'
Er is geen lockdown he?


En zat mensen hebben daar dus geen zin in met vreemden en/over de app. Dat tikt ongeveer iedereen en TO al 3 pagina's.
Alle reacties Link kopieren
manisha-362 schreef:
01-05-2020 10:06
Zo blij dit topic te lezen, om te lezen dat ik niet 'raar' of 'abnormaal' ben. Ik kan dus ook niet onzinnig chatten. Al vele mannen hiermee weggejaagd (wat uiteindelijk maar goed is, want die passen dus niet bij mij).

Het onnozele 'heb je al weekend?' op vrijdagnacht terwijl je weet dat ik een 9 tot 17 kantoorbaan heb. Op donderdag vragen wat ik van het weekend ga doen, dat dan ook vertellen uit goed fatsoen en omdat je wel een beetje wil meebuigen, maar dan op zaterdag de vraag wat ik aan het doen ben. Dude, dat zou je moeten weten. Het eeuwige geklaag over werk, het weer, Corona, niks leuks kunnen doen... Brrr. Ik krijg er gewoon de rillingen van.

En ook precies wat hier ook geschreven wordt. Het gaat je geen f*ck aan hoe mijn weekend was. En hoezo wil je dat weten? Je kent me niet eens.

Ik ben nog jong, 28. Ik vraag me soms echt af of ik nog wel aan de relatie raak aangezien ik zo'n afkeer heb van chatten. Het maakt me moedeloos dat het erop lijkt dat ik me moet aanpassen aan de huidige standaard van altijd en eeuwig bereikbaar zijn. Dat wil ik niet. Dus zal ik moeten hopen dat ik op een dag iemand in het wild tegenkom, die gewoon veel in het echt wil afspreken en niet 24u per dag een stroom aan aandacht wil ontvangen via de chat.

Laten we hopen op een wonder.............. :)
Komt vast wel goed! :-)


Ik snap zo goed wat je bedoeld. Ik dacht ook dat het misschien mijn leeftijd was.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
01-05-2020 10:17
Er is geen lockdown he?


En zat mensen hebben daar dus geen zin in met vreemden en/over de app. Dat tikt ongeveer iedereen en TO al 3 pagina's.
Er is toch een intelligente lockdown? Of heb ik iets gemist? En als hij in een andere stad woont en je moet met de trein. Wordt dat nu afgeraden. Dat is toch het probleem TO? Dat ze nu niet af kan spreken of begrijp ik het helemaal verkeerd?
Alle reacties Link kopieren
Aardvarkentje schreef:
01-05-2020 10:22
Er is toch een intelligente lockdown? Of heb ik iets gemist? En als hij in een andere stad woont en je moet met de trein. Wordt dat nu afgeraden. Dat is toch het probleem TO? Dat ze nu niet af kan spreken of begrijp ik het helemaal verkeerd?
Klopt hoor! Als ik een leuke vent op mijn pad tegenkom, dan wil gewoon een drankje gaan doen en in het eggie kletsen. Als dat leuk is, dan vind ik het heerlijk om ook via de app te ouwehoeren en dan komt de diepgang ook.

Zoals het nu gaat vind ik het niks. En ik vind het vaak veel te oppervlakkig en hetzelfde. Het lijkt wel of men in zo'n chatconversatie dezelfde scripts afwerkt.
Alle reacties Link kopieren
Ik was ook met een man aan het praten die was normaal ook van het snelle afspreken om teleurstelling te voorkomen. Prima, ik heb gezegd dat hij maar een berichtje moet sturen als we weer kunnen en mogen afspreken. Dat vond hij 'tof'.
Aardvarkentje schreef:
01-05-2020 10:14
Huh? Je kan toch over zoveel mooie dingen praten naast 'truste', 'goeiemorgen'. Vraag hem naar zijn dromen, zijn jeugd, zijn mooiste ervaring of zijn mening over het drugsbeleid. Weet ik veel wat. Maar in ieder geval niet telkens dat 'leuke dag gehad?' geneuzel. Ik heb echt hele mooie boeiende gesprekken gehad met mannen die ik nog niet kende. Soms heb ik ze ontmoet, soms ook niet. Ik zou niet gaan appen om het appen. Daar heeft niemand wat aan. En als je echt niet wil kletsen, geef je dat toch aan? 'Goh ik zou je graag willen leren kennen, maar dat kan nu nog niet. Ik zie het niet zo zitten om alleen via app contact te hebben de komende tijd. Mag ik je een berichtje stuur als de lockdown voorbij is? Dan kunnen we tegen die tijd een afspraak maken.'
Op de chat? Mijn dromen? Nou, dan zijn we snel uitgepraat hier. Het hoeft geen interview voor Volkskrant Magazine te worden.
Aardvarkentje schreef:
01-05-2020 10:22
Er is toch een intelligente lockdown? Of heb ik iets gemist? En als hij in een andere stad woont en je moet met de trein. Wordt dat nu afgeraden. Dat is toch het probleem TO? Dat ze nu niet af kan spreken of begrijp ik het helemaal verkeerd?
Zoals ik het begreep ging het gewoon over online daten heden ten dage in het algemeen, niet specifiek nu tijdens corona.
anoniem_639a9136a72af wijzigde dit bericht op 01-05-2020 11:13
0.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
01-05-2020 10:48
Zoals ik het begreep ging het gewoon over online daten heden ten dagen in het algemeen, niet specifiek nu tijdens corona.
Ja, ook. Al mis ik het scharrelen en uitgaan wel heel erg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven