Ik kom er niet meer uit...

01-08-2016 14:55 384 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een jaar ben ik steeds meer gaan twijfelen aan mijn relatie. Er zijn (vanaf het begin) nogal wat dingen gebeurd en het loopt gewoon niet lekker. Inmiddels heb ik dit ook aan mijn vriend laten weten en een halfslachtige poging gedaan het uit te maken, maar dit weer teruggedraaid. Mijn vriend is hier uiteraard erg van geschrokken en doet nu zijn best mij meer ruimte te geven en met rust te laten. Dit lukt niet altijd, maar zelfs als ik hem een week niet zie mis ik hem niet en heb ik nog niet de behoefte om hem weer te zien. Dit lijkt me geen goed teken. Als ik bij hem ben kan het wel gezellig zijn, maar ik kijk er dan ook wel naar uit om weer naar huis te gaan en op mezelf te zijn.



Ik heb het gevoel dat ik het wel uit zou willen maken, maar het lukt me niet om de knoop door te hakken. Ik denk soms dat ik misschien overdrijf, dat het gevoel weer terug kan komen etc., maar ik vind het vooral moeilijk om een hem pijn te doen (dan zelf maar pijn, tja, niet echt gezond inderdaad).



Kortom, ik ben nu bezig mijn relatie nog een kans te geven, maar ik krijg mijn gevoel niet mee. En ik ben blijkbaar te slap om het uit te maken. Hoe pak je zoiets überhaupt aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:zimi schreef op 14 februari 2017 @ 10:05:

Je wil graag nodig gevonden worden? Daar komen juist needy mensen op af en geen stabiele zelfstandige persoonlijkheden. Wordt jij onzeker als een partner niet zo aan je hangt of is het ook wel bevestigend en veilig als iemand zo afhankelijk van je is?Ik denk inderdaad het laatste. En ik denk misschien ook dat zo iemand niet zo snel weg zal lopen...
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowDiamond schreef op 14 februari 2017 @ 17:14:

Lees dit eens Sunshine,herken je het?



http://patriciameyntjens-psychotherapie.be/redder.html



Bedankt voor de link, en ik herken het wel enigszins. Maar ik kan wel 'nee' zeggen, bijv. heb een vriendin die graag al haar problemen met mij bespreekt en als ik er geen zin of puf voor heb geef ik dat wel gewoon aan.



Mijn vriend wil ik inderdaad wel helpen, maar niet door hem te 'helpen'. Is meer dat ik hem wil laten voelen dat hij de moeite waard is. Maar ik help hem niet concreet met geldproblemen, ik vind ook dat hij erg domme keuzes heeft gemaakt en dat hij dat ook zelf moet oplossen.
Alle reacties Link kopieren
En ja, hij helpt mij ook met allerlei (praktische) zaken, dus is niet zo dat ik alleen maar geef. En die keren dat hij aangeschoten was vind ik wel erg vervelend, daar ga ik wel mijn grens aangeven. Heb sowieso niet veel zin meer om in zo'n situatie nog naar hem toe te gaan. Dan spreek ik liever de volgende ochtend af.



Maar ja, merk ook dat de algehele mening is dat ik het uit moet maken. Ben hier zeker over aan het nadenken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sunshine585 schreef op 15 februari 2017 @ 00:51:

Heb sowieso niet veel zin meer om in zo'n situatie nog naar hem toe te gaan. Dan spreek ik liever de volgende ochtend af.

En hoe zie je dat in de praktijk voor je?

Moet hij je appen als hij teveel op heeft (en dan nog; wat is dan 'teveel'?) en dan kom je niet bij hem?

Ga je weer naar huis als je merkt dat hij aangeschoten is?

En wat als jullie een afspraak ergens hebben, gaat die dan niet meer door?



Gezellig trouwens, zo'n man.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sunshine585 schreef op 15 februari 2017 @ 00:51:

En die keren dat hij aangeschoten was vind ik wel erg vervelend, daar ga ik wel mijn grens aangeven.

Wat houdt die grens dan in, zoiets als bovenstaand?

Hoe hou je die grens dan?
quote:Sunshine585 schreef op 15 februari 2017 @ 00:41:

[...]





Ik denk inderdaad het laatste. En ik denk misschien ook dat zo iemand niet zo snel weg zal lopen...



Dat is ook precies wat ik bedoel met veilig. Iemand heeft je nodig en zal niet bij je weg gaan. Terwijl het misschien wel verstandig is voor jezelf om weg te gaan.



Je moet je beslissing wat betreft uitmaken natuurlijk niet puur op het forum baseren. Tenzij je zelf ook echt wel ziet dat de relatie en dynamiek tussen jullie niet goed voor je is.



Het voltanken wanneer jij niet bij hem bent zou voor mij echt een dealbreaker zijn. Waarom twijfel je zo aan je eigen gevoelens? Want die rode vlaggen zie je iedere keer wel, maar je gaat toch door.
Alle reacties Link kopieren
quote:iemand_anders schreef op 15 februari 2017 @ 01:25:

[...]



En hoe zie je dat in de praktijk voor je?

Moet hij je appen als hij teveel op heeft (en dan nog; wat is dan 'teveel'?) en dan kom je niet bij hem?

Ga je weer naar huis als je merkt dat hij aangeschoten is?

En wat als jullie een afspraak ergens hebben, gaat die dan niet meer door?



Gezellig trouwens, zo'n man.



Het is nu een aantal keren gebeurd en een keer aan de telefoon. Toen heb ik het gesprek afgekapt. Laatste keer dat ik bij hem was zijn we koffie gaan drinken (dit stelt hij zelf voor). Ik probeerde er over te beginnen en vroeg hem of hij in stressvolle situaties misschien begint te drinken en dat hij dat gerust kon aangeven. Hij ontkende dit. Ik heb gezegd dat ik al een paar keer het idee had dat hij teveel op had. Maar volgens hem is het niet zo.



Het is niet dat hij van mij niet 'mag' drinken, maar hij is gewoon anders en ik weet dat je van twee biertjes niet zo wordt. Hij is niet stomdronken, maar wel aangeschoten. Ik vind het gewoon onprettig als je elkaar een paar dagen niet hebt gezien. Ik ga gewoon niet meer na 8 uur naar hem toe als ik ben weggeweest.



Hij maakt zich ook druk over het appen denkt er steeds over na of het niet te veel is. Ik heb er zelf minder behoefte aan, heb het ook vaak druk en denk er dan urenlang niet aan. Dit heb ik ook aangegeven. Vindt hij ook prima.

Buiten die incidenten om is hij echt heel lief en attent. Het is een zachtaardige man.
Alle reacties Link kopieren
quote:zimi schreef op 15 februari 2017 @ 08:20:

[...]





Dat is ook precies wat ik bedoel met veilig. Iemand heeft je nodig en zal niet bij je weg gaan. Terwijl het misschien wel verstandig is voor jezelf om weg te gaan.



Je moet je beslissing wat betreft uitmaken natuurlijk niet puur op het forum baseren. Tenzij je zelf ook echt wel ziet dat de relatie en dynamiek tussen jullie niet goed voor je is.



Het voltanken wanneer jij niet bij hem bent zou voor mij echt een dealbreaker zijn. Waarom twijfel je zo aan je eigen gevoelens? Want die rode vlaggen zie je iedere keer wel, maar je gaat toch door.



Die keer met mijn dochter erbij vond ik wel heel erg. Hij vroeg wel van alles aan haar, maar met dubbele tong.

Ik had toen net verteld dat ik een nieuwe man had ontmoet en hij zou mee naar een feestje. Mijn ouders vinden hem ook leuk. Dus ik wilde het nog wel een kans geven. En we hebben het verder ook fijn. Maar dit is dus raar, vooral omdat hij zich aan het begin van de relatie al niet kan inhouden. Maar ik heb dus geen idee hoe het precies zit, hij wil het er duidelijk niet over hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ex heeft gisteren nare songteksten gestuurd via een site, voor Valentijnsdag. Moet ik weer gaan uitzoeken hoe ik dat kan blokkeren.



Het voelt ergens oneerlijk dat ik hem nu weer braaf zijn spullen ga teruggeven, terwijl ik naar mijn 'spullen/geld' kan fluiten. Maar laat ik dan maar de verstandigste zijn in dit geval...
quote:Sunshine585 schreef op 15 februari 2017 @ 10:34:

[...]





Die keer met mijn dochter erbij vond ik wel heel erg. Hij vroeg wel van alles aan haar, maar met dubbele tong.

Ik had toen net verteld dat ik een nieuwe man had ontmoet en hij zou mee naar een feestje. Mijn ouders vinden hem ook leuk. Dus ik wilde het nog wel een kans geven. En we hebben het verder ook fijn. Maar dit is dus raar, vooral omdat hij zich aan het begin van de relatie al niet kan inhouden. Maar ik heb dus geen idee hoe het precies zit, hij wil het er duidelijk niet over hebben.



Blijkbaar ligt het voor hem gevoelig. Door blijven vragen heeft geen zin, maar waarom twijfel je over je eigen waarneming? Hij hoeft je geen gelijk te geven. Je kan zelf je conclusie trekken.



En wat nu? Je vond het een vervelend toen met je dochter. Vervelend genoeg om er mee te kappen of is hij leuk genoeg om dat soort dingen voor lief te nemen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Sunshine585 schreef op 15 februari 2017 @ 10:25:

Ik probeerde er over te beginnen en vroeg hem of hij in stressvolle situaties misschien begint te drinken en dat hij dat gerust kon aangeven. Hij ontkende dit. Ik heb gezegd dat ik al een paar keer het idee had dat hij teveel op had. Maar volgens hem is het niet zo.

Wat hoor ik toch?

O het is een alarmbel!

Hoor jij hem ook?



quote:Buiten die incidenten om is hij echt heel lief en attent.

Dit zijn géén incidenten. Pas op dat je niet bagatelliseert omdàt hij verder zo lief en attent is.

In die valkuil zijn al hele volksstammen vrouwen gevallen. Met alle ellendige gevolgen van dien.



Ga voor de realiteit sunshine. Hou je ogen open, luister naar je stemmetje en hoor de alarmbel!
Alle reacties Link kopieren
quote:Sunshine585 schreef op 15 februari 2017 @ 10:34:

Maar dit is dus raar, vooral omdat hij zich aan het begin van de relatie al niet kan inhouden. Maar ik heb dus geen idee hoe het precies zit, hij wil het er duidelijk niet over hebben.Hè bah, nu hoor ik alwéér een alarmbel.
Ik herken jouw patroon, vriendinnen van mij hebben dat ook. Ze vallen inderdaad op mannen die zich erg op hen richten, dat vinden ze wel fijn want dan hoeven ze niet bang te zijn dat hij vertrekt. Eén vriendin gaat zich op ten duur altijd irriteren, benauwd voelen & maakt het uiteindelijk weer uit.



En tsja, eerlijk gezegd vind ik die mannen nou ook niet de meest fantastische op aarde. Ze zijn vrij onzeker en hangen erg aan hun partner.



Overigens heb ik ook gezien dat die vriendinnen na wat relaties partners aantrekken die zich juist op ten duur aan trekjes van mijn vriendinnen irriteren (ipv altijd maar ophemelen). En dan maakt die nieuwe vriend het opeens uit in plaats van andersom.



Ik hoop dat dit betekent dat deze vriendinnen zich op relatiegebied aan het ontwikkelen zijn en dat zij uiteindelijk in het midden uitkomen qua man (dus geen te afhankelijke of onafhankelijke, maar een stabiele).
quote:Sunshine585 schreef op 15 februari 2017 @ 10:25:

[...]





Het is nu een aantal keren gebeurd en een keer aan de telefoon. Toen heb ik het gesprek afgekapt. Laatste keer dat ik bij hem was zijn we koffie gaan drinken (dit stelt hij zelf voor). Ik probeerde er over te beginnen en vroeg hem of hij in stressvolle situaties misschien begint te drinken en dat hij dat gerust kon aangeven. Hij ontkende dit. Ik heb gezegd dat ik al een paar keer het idee had dat hij teveel op had. Maar volgens hem is het niet zo.



Het is niet dat hij van mij niet 'mag' drinken, maar hij is gewoon anders en ik weet dat je van twee biertjes niet zo wordt. Hij is niet stomdronken, maar wel aangeschoten. Ik vind het gewoon onprettig als je elkaar een paar dagen niet hebt gezien. Ik ga gewoon niet meer na 8 uur naar hem toe als ik ben weggeweest.



Hij maakt zich ook druk over het appen denkt er steeds over na of het niet te veel is. Ik heb er zelf minder behoefte aan, heb het ook vaak druk en denk er dan urenlang niet aan. Dit heb ik ook aangegeven. Vindt hij ook prima.

Buiten die incidenten om is hij echt heel lief en attent. Het is een zachtaardige man.Tjonge jonge sunshine wat klinkt dit vermoeiend en dat allemaal omdat jij graag aandacht wil een 'nodig' wil zijn..
Alle reacties Link kopieren
quote:Sunshine585 schreef op 15 februari 2017 @ 00:48:

[...]





Bedankt voor de link, en ik herken het wel enigszins. Maar ik kan wel 'nee' zeggen, bijv. heb een vriendin die graag al haar problemen met mij bespreekt en als ik er geen zin of puf voor heb geef ik dat wel gewoon aan.



Mijn vriend wil ik inderdaad wel helpen, maar niet door hem te 'helpen'. Is meer dat ik hem wil laten voelen dat hij de moeite waard is. Maar ik help hem niet concreet met geldproblemen, ik vind ook dat hij erg domme keuzes heeft gemaakt en dat hij dat ook zelf moet oplossen.Dus hij heeft óók nog eens geldproblemen..
Alle reacties Link kopieren
Een erg laag zelfbeeld...

Een alcoholprobleem...

Geldproblemen...





Gun je jezelf niet wat beters sunshine?
Ken je het monsterverbond en de dramadriehoek sunshine?

Hele interessante boeken net als 'als hij maar gelukkig is'.



‘Het redderssyndroom wordt uit pijn geboren, bijvoorbeeld uit je jeugd. Misschien wilde je je vader van de ondergang redden en lukte dat niet, misschien heb je te veel je best gedaan je ouders gelukkig te maken. Als vrouwen verliefd worden, herkennen ze onbewust iets in die man, bijvoorbeeld kwetsbaarheid. In die positie voelt die vrouw zich comfortabel.’ Ze kiezen dus onbewust voor een potentieel falende partner omdat ze dat comfortabel vinden? ‘Zo’n vrouw zou zich geen raad weten met een sterke man. Vrouwen die kiezen voor zwakke mannen, zorgen liever voor iemand anders, stralen graag in andermans gezelschap en durven de teugels niet los te laten. Ze voelen zich het lekkerst met iemand die niets van hen vraagt. Zulke vrouwen zijn eraan gewend geraakt de kar te trekken, dat hebben ze als kind geleerd. Dat is ook veilig, je bent altijd de leukste, sterkste en de knapste. Die man ziet haar nooit echt, hij kent haar nooit echt. Dat biedt haar die veiligheid. Het is heel comfortabel om nooit op je fouten gewezen te worden. Als hij haar echt zou zien. zou ze zich klein en kwetsbaar voelen. Dat is voor haar doodeng’, aldus Roodvoets.



Alvast een beetje leesvoer.
Alle reacties Link kopieren
quote:zimi schreef op 15 februari 2017 @ 11:53:

[...]





Blijkbaar ligt het voor hem gevoelig. Door blijven vragen heeft geen zin, maar waarom twijfel je over je eigen waarneming? Hij hoeft je geen gelijk te geven. Je kan zelf je conclusie trekken.



En wat nu? Je vond het een vervelend toen met je dochter. Vervelend genoeg om er mee te kappen of is hij leuk genoeg om dat soort dingen voor lief te nemen?



Ik twijfel op zich niet aan mijn eigen waarneming. Ik weet gewoon dat er iets niet klopt. Ik had gehoopt dat we het er op een volwassen manier over konden hebben. Maar als hij het ontkent kan ik er verder ook niks mee.



De eerste keer dat het gebeurde kenden we elkaar twee weken. Dat is wel de fase dat je nog extra moeite voor elkaar doet. Dat baart me dus wel zorgen. Het kan dan alleen maar erger worden. Hij is gestopt met roken (voor mij en hopelijk ook voor zichzelf). Hij kan gewoon niet goed met stress of onzekere situaties omgaan lijkt het.
Alle reacties Link kopieren
quote:Felix_Urbexicus schreef op 15 februari 2017 @ 17:07:

[...]





Dus hij heeft óók nog eens geldproblemen..Ja, bijstand en schulden. Ik dacht eerst nog dat hij erg veel pech heeft gehad, vervolgens dat hij wat onhandige keuzes had gemaakt en nu begin ik te denken dat hij gewoon niet met geld kan omgaan. Ik heb al duidelijk gemaakt dat hij van mij niks kan lenen, dat ik daar niet aan doe, maar dat wil hij ook niet. Hij is ook heel druk aan het solliciteren, brieven zien er prima uit. Maar ik heb netto wel 3 keer zoveel inkomen als hij, dat maakt de relatie wel ongelijkwaardig... Heeft wel HBO niveau.
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowDiamond schreef op 15 februari 2017 @ 17:40:

Ken je het monsterverbond en de dramadriehoek sunshine?

Hele interessante boeken net als 'als hij maar gelukkig is'.



‘Het redderssyndroom wordt uit pijn geboren, bijvoorbeeld uit je jeugd. Misschien wilde je je vader van de ondergang redden en lukte dat niet, misschien heb je te veel je best gedaan je ouders gelukkig te maken. Als vrouwen verliefd worden, herkennen ze onbewust iets in die man, bijvoorbeeld kwetsbaarheid. In die positie voelt die vrouw zich comfortabel.’ Ze kiezen dus onbewust voor een potentieel falende partner omdat ze dat comfortabel vinden? ‘Zo’n vrouw zou zich geen raad weten met een sterke man. Vrouwen die kiezen voor zwakke mannen, zorgen liever voor iemand anders, stralen graag in andermans gezelschap en durven de teugels niet los te laten. Ze voelen zich het lekkerst met iemand die niets van hen vraagt. Zulke vrouwen zijn eraan gewend geraakt de kar te trekken, dat hebben ze als kind geleerd. Dat is ook veilig, je bent altijd de leukste, sterkste en de knapste. Die man ziet haar nooit echt, hij kent haar nooit echt. Dat biedt haar die veiligheid. Het is heel comfortabel om nooit op je fouten gewezen te worden. Als hij haar echt zou zien. zou ze zich klein en kwetsbaar voelen. Dat is voor haar doodeng’, aldus Roodvoets.



Alvast een beetje leesvoer.



Ja, ken ik, zal het nog eens opnieuw gaan lezen.



Klinkt misschien stom, maar mijn ouders hebben hem al wat geholpen met spulletjes en vinden hem aardig, ik heb hem aan de familie voorgesteld, ik vind het zo lullig om het uit te maken en bovenal zou hij er kapot van zijn. Hij is uit een diep dal aan het opkrabbelen, ik denk dan, laten we eens kijken hoe ver we samen kunnen komen. Hij accepteert mij ook zoals ik ben, mijn ex was echt zo kritisch.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sunshine585 schreef op 15 februari 2017 @ 19:54:

Klinkt misschien stom, maar mijn ouders hebben hem al wat geholpen met spulletjes en vinden hem aardig, ik heb hem aan de familie voorgesteld, ik vind het zo lullig om het uit te maken en bovenal zou hij er kapot van zijn. Hij is uit een diep dal aan het opkrabbelen, ik denk dan, laten we eens kijken hoe ver we samen kunnen komen. Hij accepteert mij ook zoals ik ben, mijn ex was echt zo kritisch.

Pas op vrouw, je kijkt nu door de zieligheidsbril. Die vertroebelt je blik. Bovendien denk ik dat je realistische kijk op de zaken ook al uit perspectief is getrokken door de ervaringen met je ex.

Iemand die aangeschoten op de eerste kennismaking met de dochter van z'n nieuwe vriendin verschijnt, heeft een serieus probleem.

Iemand die dat vervolgens ontkent, zie dat probleem niet en daarmee is het nòg zorgwekkender.



Iemand accepteren zoals hij is, is geen gunst' of wisselgeld, maar een basaal uitgangspunt bij een gezonde relatie.

Weet jij hoe een gezonde relatie eruit ziet en hoe beschouw je die van jezelf?
Alle reacties Link kopieren
quote:Sunshine585 schreef op 15 februari 2017 @ 19:54:

Hij is uit een diep dal aan het opkrabbelen, ik denk dan, laten we eens kijken hoe ver we samen kunnen komen.En wie gaat de kar naar boven trekken, denk je?
quote:Sunshine585 schreef op 15 februari 2017 @ 19:54:

[...]





Ja, ken ik, zal het nog eens opnieuw gaan lezen.



Klinkt misschien stom, maar mijn ouders hebben hem al wat geholpen met spulletjes en vinden hem aardig, ik heb hem aan de familie voorgesteld, ik vind het zo lullig om het uit te maken en bovenal zou hij er kapot van zijn. Hij is uit een diep dal aan het opkrabbelen, ik denk dan, laten we eens kijken hoe ver we samen kunnen komen. Hij accepteert mij ook zoals ik ben, mijn ex was echt zo kritisch.Pffff nou ja succes dan maar met je 'projectje'
Succes TO.
quote:YellowDiamond schreef op 15 februari 2017 @ 20:37:

[...]



Pffff nou ja succes dan maar met je 'projectje'Ja, daar lijkt het wel op, een projectje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven