Ik maak er een puinhoop van

24-02-2020 22:04 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een nieuw account aangemaakt ivm herkenbaarheid.
Mijn leven staat behoorlijk op zijn kop en ik heb het zelf volledig in de hand, maar kom er niet uit. Ik ben benieuwd naar jullie inzichten en adviezen. Ik zeg maar meteen dat ik weet dat ik heel verkeerde beslissingen maak. En toch doe ik het. Ik ben midden twintig, heb een lange relatie, ben gezond, heb een uitdagende en intensieve baan en toch voel ik me sinds enkele maanden rusteloos. In december ben ik vreemd gegaan, wat voor mij totaal onverwacht kwam en wat ik ook niet goed kon verklaren, anders dan dat de situatie het toeliet (paar nachten alleen thuis, gezellige borrel). Hier voelde ik me schuldig over maar ook weer niet zo ontzettend erg, omdat mijn vriend ook een heel aantal dingen heeft gedaan die niet horen en hij hier nooit eerlijk over is geweest (liegen over drugs en alcoholgebruik, ingeschreven staan op sekssite, waarachijnlijk vreemd gegaan). Ik heb altijd gedacht dat hij niet echt te vertrouwen is en heb dit geaccepteerd omdat de relatie verder goed beviel en veel ook al een aantal jaar geleden gebeurde. Een maand na die eerste nacht heb ik echter meer contact met die man gekregen en sindsdien hebben we nog drie keer seks gehad, wat erg leuk en lekker was. Ik twijfel nu ontzettend aan alles. Waarom ik dit doe en ermee doorga en over mijn relatie. Al een tijdje miste ik iets, ondanks dat ik 50 uur per week werk en genoeg te doen heb, en vond ik de avonden met z'n tweeën thuis saai. Mijn vriend vindt het prima om de hele avond op de bank te zitten tv te kijken, maar ik haal hier geen voldoening uit. Ook valt me nu meer dan ooit op dat ik diegene ben die de sfeer bepaalt en dat als ik niets zeg, er ook niet zo veel uit hem komt. Eerder was mijn voornaamste, en eigenlijk enige, klacht dat hij alles als zwaar ervaart en ik juist graag veel onderneem en nergens obstakels zie en ervaar. Wat betreft seksleven is het op zich oké, we hebben zo'n 5 keer per week seks, maar ik vind dat hij niet goed kan zoenen en dat mis ik, en het gaat eigenlijk altijd alleen om hem (als ik vraag of hij ook iets bij mij wil doen, doet ie dit overigens zonder probleem). Ik twijfel nu ontzettend. Ik geniet erg van de aandacht en seks met die ander en snak naar meer en verlang naar de spanning en avonturen die je kunt hebben als je single bent (ik hoef dus verder niks van deze man, ben niet verliefd oid). Tegelijkertijd weet ik dat ik prima tevreden was met m'n relatie voor dit allemaal gebeurde en dat ik mezelf absoluut oud met hem zag worden en kinderen mee zag krijgen. Ik weet niet of ik ooit nog zo'n goede match zal vinden. Ik twijfel des te meer omdat ik merk bij mezelf dat ik aan het 'thrill seeken' ben, wat zich ook uit op andere gebieden en waardoor ik me afvraag of dit vreemd gaan en deze twijfel niet een 'symptoom' zijn van iets anders. Zo ben ik namelijk erg veel aan 't sporten geslagen (6 keer per week), eet ik erg weinig en als ik wel een normale portie eet, geef ik vaak over (4 kg afgevallen in 3 weken, vroeger een eetstoornis gehad, wat overigens altijd wel weer naar de achtergrond ging voor ik ernstig ondergewicht had), drink meer alcohol etc. Ik heb me de afgelopen jaren altijd goed, stabiel en gelukkig gevoeld zonder ook maar 1 dip, maar voel me nu geregeld leeg en ben dus steeds op zoek naar een vorm van vermaak of 'extreem' gedrag.
Ik fantaseer erover om vrijgezel te zijn, om te flirten en uitgebreide seks te hebben met en aandacht te krijgen van andere mannen. Tegelijkertijd heb ik het gevoel dat dat een tijdelijke wens is en dat ik erg veel weggooi waar ik altijd tevreden over was. Ik weet dat de eerlijkste optie is om m'n vriend te vertellen wat er speelt en hem een keus te laten maken (en dit klinkt ergens ook wel weer chill, omdat ik dan niet zelf hoef te kiezen), maar tegelijkertijd vind ik eigenlijk dat we quitte staan qua 'bedrog' en dat ik eerst wil uitvogelen wat ik zelf nu eigenlijk voel en wil. Het is een lang verhaal en een behoorlijke puinhoop, maar ik ben erg benieuwd wat jullie kijk hierop is. Er is nog een hoop meer te vertellen natuurlijk, dus mochten er vragen zijn dan beantwoord ik die graag.
Alle reacties Link kopieren
Doe jezelf en je partner een lol en maak het uit
zebra123 wijzigde dit bericht op 24-02-2020 22:28
1.05% gewijzigd
Blablabla lang verhaal vol excuses waarom je gewoon ordinair vreemd aan het gaan bent.
Toon een beetje ballen en verbreek je relatie, kan je rondneuken zoveel je wil.
Alle reacties Link kopieren
Verbreek je relatie en zoek een psycholoog voor je issues.
Skyerr schreef:
24-02-2020 22:04
Ik twijfel des te meer omdat ik merk bij mezelf dat ik aan het 'thrill seeken' ben, wat zich ook uit op andere gebieden en waardoor ik me afvraag of dit vreemd gaan en deze twijfel niet een 'symptoom' zijn van iets anders.

Ben je een sensation seeker?

Als je vervalt in je oude eetstoornis èn te veel werkt èn je het leplazarus sport èn gestrest bent over je drugsgebruikende hubby, steven je af op een breakdown.

Wil je nu echt een soa oplopen van je eigen wisselende contacten danwel van je (mogelijk) schuinmarcherende man?

P.S. Kan je alinea's in je OP aanbrengen, want dit is bijna niet te lezen.
Alle reacties Link kopieren
Je woont toch niet samen hoop ik? En hoe oud ben je?

Heb je wel eens overwogen om eens naar een psycholoog te gaan met je verhaal? Het komt op mij allemaal behoorlijk borderline-achtig over.
...
Alle reacties Link kopieren
Quitte staan qua bedrog?

Jij vertrouwt hem niet meer en bent mede daardoor naast hem verder gegaan door vreemd te gaan en hierover te liegen. Ga alleen verder en zie dit niet als chaos maar als signalen dat deze relatie niet is wat jij wil en nodig hebt.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Zoek direct hulp voor al jouw eetstoornis gedrag. Heb je hier al hulp voor? Of gehad? Ga dan terug naar die mensen en ben open hierover. Je staat op het punt ernstig terug te vallen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk maar 1 ding na het lezen van de OP : RUUUSTIG!!!!
Alle reacties Link kopieren
Je bent niet gelukkig in je relatie. Maak het uit, wel zo eerlijk naar jezelf en je vriend.
Alle reacties Link kopieren
stellar schreef:
24-02-2020 22:28
Blablabla lang verhaal vol excuses waarom je gewoon ordinair vreemd aan het gaan bent.
Toon een beetje ballen en verbreek je relatie, kan je rondneuken zoveel je wil.
Dit! +100
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Alle reacties Link kopieren
Het feit dat je denkt in ‘quitte staan’ t.o.v elkaar, zegt alles over jezelf en over de relatie. Jullie ‘vechten’ met elkaar. Een ongezonde relatie dus.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Wat?? Je bent bang dat je nooit meer zo'n goede match zal vinden???
Ik lees juist dat jullie absoluut niet bij elkaar passen. Maak het uit en zoek hulp voor je obsessieve gedrag.
Het is nogal tegenstrijdig toch? Goeie relatie maar... en dan komen er een paar voorbeelden voorbij waarvan ik denk: goede relatie? Bovendien is het op een weegschaal leggen van jullie overtredingen natuuurlijk geen goed uitgangspunt. Het kan best zijn dat hij het prima vindt dat jij het met iemand anders doet maar dat hoeft natuurlijk niet. Heeft verder niets met de dingen te maken die die hij doet/ gedaan heeft.
Ik denk idd ook dat je hulp zou moeten zoeken. Laat daar dit verhaal lezen en ga (samen) aan de gang.
Alle reacties Link kopieren
Nou erg eensgezind allemaal. Ik snap jullie reacties en vanuit een ander zijn optiek lijkt het vast ook allemaal erg simpel en voor de hand liggend en waarschijnlijk is dat het ook. Als je er midden in zit voelt het anders en probeer je, ik althans, voor jezelf te verklaren waarom het loopt zoals het loopt. Maar goed, misschien is het inderdaad niks meer dan behoefte aan aandacht en spanning en heb ik mezelf te hoog ingeschat qua betrouwbaarheid.

Psycholoog en dergelijke lijkt me niet nodig overigens. Ik kan prima zelf reflecteren op hetgeen ik doe en denk, alleen bevallen de antwoorden me misschien niet altijd ;-)
Je verkloot het aardig inderdaad. Allerbeste tip die je vandaag kunt krijgen: verbreek je relatie. En krijg nooit een kind in deze puinhoop.
Maar het is ook zo simpel. Vreemdgaan overkomt je niet, dat doe je bewust. Zeker als je het een aantal keer doet.
Jij kiest voor de situatie waar je in zit en ipv er iets aan veranderen wentel je je in excuses waarom je zo doet.
Alle reacties Link kopieren
Skyerr schreef:
24-02-2020 23:04

Psycholoog en dergelijke lijkt me niet nodig overigens. Ik kan prima zelf reflecteren op hetgeen ik doe en denk, alleen bevallen de antwoorden me misschien niet altijd ;-)
Dat zegt iedereen met een eetstoornis. Niet is onaardig bedoeld maar je sport 6 keer per week en eet te weinig. Houd jezelf toch niet voor de gek. Je tracht dat wat je niet kunt controleren onder controle te houden met onvoldoende eten en zeer veel bewegen. Want dan heb jij wel een gevoel van controle.

Maar goed... dan niet. Mij heb je er niet mee alleen jezelf. Succes.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
eetstoornis alarm

het is natuurlijk ontzetten link om weinig te eten, excessief te sporten en over te geven. Ga zo door en je kan nooit meer vreemdgaan of andere rare dingen doen. In het mortuarium zijn weinig thrills te seeken
Skyerr schreef:
24-02-2020 23:04
Nou erg eensgezind allemaal. Ik snap jullie reacties en vanuit een ander zijn optiek lijkt het vast ook allemaal erg simpel en voor de hand liggend en waarschijnlijk is dat het ook. Als je er midden in zit voelt het anders en probeer je, ik althans, voor jezelf te verklaren waarom het loopt zoals het loopt. Maar goed, misschien is het inderdaad niks meer dan behoefte aan aandacht en spanning en heb ik mezelf te hoog ingeschat qua betrouwbaarheid.

Psycholoog en dergelijke lijkt me niet nodig overigens. Ik kan prima zelf reflecteren op hetgeen ik doe en denk, alleen bevallen de antwoorden me misschien niet altijd ;-)
nee omdat jezelf ook wel weet dat je een groot probleem hebt, stel je voor dat je daar wat aan moet doen
Alle reacties Link kopieren
Je bent aan het thrill seeken, gaat vreemd, sport veel en eet weinig en drinkt meer alcohol. Lijkt me dat het niet heel goed met je gaat. Je geeft aan dat je vaker last hebt van dit soort buien. Misschien eens naar de huisarts?

Overigens is een relatie waarin ik "kiet" sta niet iets wat ik ambieer.
lolly-pop schreef:
24-02-2020 23:10
Je verkloot het aardig inderdaad. Allerbeste tip die je vandaag kunt krijgen: verbreek je relatie. En krijg nooit een kind in deze puinhoop.
oh maar geen zorgen ze zal binnen afzienbare tijd onvruchtbaar zijn met dit gedrag
Alle reacties Link kopieren
abracadabra schreef:
24-02-2020 23:14
Je bent aan het thrill seeken, gaat vreemd, sport veel en eet weinig en drinkt meer alcohol. Lijkt me dat het niet heel goed met je gaat. Je geeft aan dat je vaker last hebt van dit soort buien. Misschien eens naar de huisarts?

Ik heb zulke buien ook wel eens (behalve het vreemdgaan. Dat heb ik inmiddels afgeleerd. Maar ik ben psychisch een beetje apart. Wellicht kan je huisarts eens samen met je kijken waar dit vandaan komt.

Overigens is een relatie waarin ik "kiet" sta niet iets wat ik ambieer.
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
24-02-2020 23:11
Dat zegt iedereen met een eetstoornis. Niet is onaardig bedoeld maar je sport 6 keer per week en eet te weinig. Houd jezelf toch niet voor de gek. Je tracht dat wat je niet kunt controleren onder controle te houden met onvoldoende eten en zeer veel bewegen. Want dan heb jij wel een gevoel van controle.

Maar goed... dan niet. Mij heb je er niet mee alleen jezelf. Succes.
Precies. Reflectie is niet voldoende.
En als je nou door denkt in het scenario waarbij je het vertelt en vriend een beslissing laat nemen, stel hij wil samen blijven. Laat je dan die andere man en mannen die je wil gaan? Of is dat scenario alleen bedoelt om hem het uit te laten maken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven