Ik mag niet stoppen met de sportschool

20-08-2019 22:08 315 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend sport graag, al zo lang als ik hem ken. Zo lang als ik hem ken wil hij ook al graag dat ik meesport. Bij vlagen doe ik dit ook, maar ik geef ook wel eens aan dat ik eigenlijk niet wil. Hij raakt dan geïrriteerd en zegt dat ik hem laat zitten. Ook vindt hij me mooier als ik meer getraind ben en hij is bang dat ik afval als ik stop of een andere sport ga doen. Zo opper ik nu om te gaan volleyballen - dat kan hij echt niet hebben. Ik weet niet wat ik hiermee moet.
In je vorige topic schreef je dat je veel had gelezen over emotionele mishandeling en gaslighting. Ik zou dat nog maar eens gaan lezen.
Alle reacties Link kopieren
in je vorige topic schreef je ook dit ;

ik vind dat je in een relatie jezelf moet kunnen zijn en daar hoort negativiteit ook bij, maar niet constant. Ik ervaar dat als ongemakkelijk en frustrerend omdat je de oorzaak van het probleem heel vaak toch niet kunt wegnemen.

nou heb ik wel een ideetje hoe je de oorzaak van het probleem kunt wegnemen....
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
kortsluiting schreef:
20-08-2019 22:08
hij is bang dat ik afval als ik stop of een andere sport ga doen

Veel chips en chocolade eten, dan is dat geen probleem meer.
Ik loepte je even. Dan zit er dus helaas niets anders op dan te blijven sporten...
Waarom ga je nou soms nog tegen de wensen van je vriend in dan? Je gaat toch toegeven en doen wat hij wil. Is dat voor je gevoel van eigenwaarde? Ik heb het geprobeerd maar helaas is het (weer) niet gelukt... jammerdebammer en door?

Stop met verzet als je alles toch gaat toegeven. Of verzet je en stop met je zo te laten behandelen. Zo simpel kan het zijn. Hem veranderen gaat niet. Echt niet. Niet omdat hij een slecht mens is (al lijkt hij mij niet leuk). Maar omdat het werkt. Mensen veranderen hun succesformule niet. Waarom zouden ze? Het werkt!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gaan sporten. Maar dan een andere sport: boksen, judo, karate, tae kwondo. Dan weet hij bij de eerste de beste rotopmerking waarom ik voor die sport gekozen heb.
Wat je ermee moet? Je laat je leven bepalen door je vriend en nu moeten ook nog eens mensen op een forum gaan bepalen hoe je moet leven?
Misschien wordt het eens tijd dat je zelf gaat bepalen hoe je leeft.
Je vraag: wat moet ik hiermee? Het antwoord is heel simpel: wat jijzelf wilt.
Je weet onderhand wel dat je in een slechte relatie zit met een rare kwast. Dan weet je al hoe het gaat lopen als je niet doet wat hij zegt. Of je accepteert zijn gedrag of je gaat zonder hem verder in het leven.
Waarom laat je je toch zo behandelen TO?
Alle reacties Link kopieren
Niets. Jij moet toch zelf weten wat je doet ? Hij kan wel zoveel willen.
Oh wacht, ik zie nu je andere topic.

Ik denk dat je nog niet diep genoeg in de ellende zit. Dat klinkt hard, maar het komt vaker voor. Je voelt dat het niet goed zit, twijfelt, maar... (volgt een lijst excuses waarom je toch blijft tolereren hoe hij is en wat hij doet).

Elke reactie is daarom zinloos. Het komt toch niet binnen.

Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook het andere topic gelezen.
Zoals hij jou behandelt, is geestelijke mishandeling. Hij geniet van de macht die hij over jou heeft.
Ga bij hem weg!!!!!
quattro-stagioni schreef:
21-08-2019 09:15
Oh wacht, ik zie nu je andere topic.

Ik denk dat je nog niet diep genoeg in de ellende zit. Dat klinkt hard, maar het komt vaker voor. Je voelt dat het niet goed zit, twijfelt, maar... (volgt een lijst excuses waarom je toch blijft tolereren hoe hij is en wat hij doet).

Elke reactie is daarom zinloos. Het komt toch niet binnen.

Sterkte.
Dit 100%. We kunnen zeggen wat we willen maar zolang TO het niet zo ziet, zal er niks gebeuren.
Koekoek, wat een mafklapper. Ik zou wegrennen en liefst zo hard als je kunt.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
20-08-2019 22:10
Je vriend is een lul

En nu?
Dit inderdaad..
Alle reacties Link kopieren
Je doet het echt jezelf aan op dit punt. Je weet hoe je vriend is en niemand dwingt je om in die relatie te blijven zitten.
Alle reacties Link kopieren
TO ben je nog steeds bij deze man? Waarom? Is hij al minder agressief en boos tegen je?
Alle reacties Link kopieren
:applause:
merano schreef:
21-08-2019 00:02
Wat je ermee moet? Niks. Ga op de bank zitten. neem een wijntje en trek een zak chips open.
Wat wil je met dit topic? Je zeikt alleen maar over hem maar verder blijf je bij hem.
Tja..
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als de ideale man. Zo'n vriend wil iedereen wel. :heart:
We used to be friends...
Ik zou een dikke vette friet speciaal gaan eten.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon doen wat hij zegt. Dat scheelt jullie allebei een hoop discussie.
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
Ik heb je ook geloept. Je zit in een abusive relationship. Er is geen enkele nuance mogelijk die mijn mening daarover kan veranderen. Boos worden omdat je je tanden wilt poetsen voordat jullie weg gaan? :bonk:
Illinois schreef:
21-08-2019 10:15
Ik heb je ook geloept. Je zit in een abusive relationship. Er is geen enkele nuance mogelijk die mijn mening daarover kan veranderen. Boos worden omdat je je tanden wilt poetsen voordat jullie weg gaan? :bonk:
Alleen autisten willen dat hoor! Verder wil iedereen met een stinkstraatje door het leven. Overdreven gedoe altijd....
SjakS schreef:
21-08-2019 11:06
Alleen autisten willen dat hoor! Verder wil iedereen met een stinkstraatje door het leven. Overdreven gedoe altijd....
Ik ken heel wat autisten die zich normaler gedragen dan dit lot uit de loterij.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat dit ging over een abonnement wat je niet mocht opzeggen van de sportschool.

(Denk de aflevering van Friends en Chandler's "I want to quit the gym!")
Alle reacties Link kopieren
dylanking19999 schreef:
20-08-2019 22:13
Waarom laat je je vriend bepalen wat jij doet? Je bent zijn eigendom niet. En ook zijn moeder niet. Hij klinkt net als een kleuter die maar een beetje zit te gillen zonder dat hij weet wat hij nou echt wil.

Ik zou eens een goed gesprek hebben over wat nou precies zijn probleem met deze dingen zijn en wat hij nou precies wil. Heb het dan ook over jouw behoefte en kijk of je hier een compromis tussen kan vinden.
Die gesprekken zijn er ook wel, maar zodra ik aangeef dat ik liever niet wil trainen reageert hij als door een wesp gestoken. Hij vindt het niet kloppen dat ik nu 'ineens' aangeef niet te willen sporten omdat ik eerder toch heb aangegeven wel te willen. Maar heel eerlijk gezegd heb ik eerder ook toegegeven omdat hij er niet over wilde ophouden. En ja, dan heb je daarna een periode dat je je er toe zet en dat je het bijna leuk gaat vinden, maar je komt toch steeds weer uit bij het gevoel dat je het niet uit en voor jezelf doet. Dus hij voelt zich heel erg verraden als ik 'ineens' zeg dat ik niet meer wil. Hij verwijt me dan dat ik hem in de steek laat, dat ik opgeef en dat het de relatie ook niet goed doet omdat ik onze gemeenschappelijke interesse opgeef, dat wat ons bindt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven