Ik mag niet stoppen met de sportschool

20-08-2019 22:08 315 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend sport graag, al zo lang als ik hem ken. Zo lang als ik hem ken wil hij ook al graag dat ik meesport. Bij vlagen doe ik dit ook, maar ik geef ook wel eens aan dat ik eigenlijk niet wil. Hij raakt dan geïrriteerd en zegt dat ik hem laat zitten. Ook vindt hij me mooier als ik meer getraind ben en hij is bang dat ik afval als ik stop of een andere sport ga doen. Zo opper ik nu om te gaan volleyballen - dat kan hij echt niet hebben. Ik weet niet wat ik hiermee moet.
Wonen jullie samen To? Plant jullie a.u.b. niet voort.

Zonde dat je jezelf kapot maakt.
Zonde dat je leven zo verspild.
Alle reacties Link kopieren
kortsluiting schreef:
21-08-2019 21:20
Ik denk dat ik bij hem blijf omdat ik het zonde vind om de relatie te beëindigen. Zonde van de tijd en energie. Zonde van het leven dat we hebben opgebouwd en de nieuwe mensen die ik heb mogen leren kennen. Én ik weet hoe gek hij op me is, ik ben onmisbaar voor hem en dat is voor mij een relatief nieuw gevoel - en ja, dat heeft te maken met eigenwaarde en het idee dat niemand anders je nog op handen gaat dragen zoals hij. Het verraderlijke is dat hij me één keer in de zoveel tijd ook ineens laat flikkeren en me een sneer geeft, zoals nu met het sporten.

Hij houdt van me. Maar hij sloopt me ook.
Hij houdt niet van je.

Lees dat nog eens terug als je bij hem weg bent.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
kortsluiting schreef:
21-08-2019 21:20
Ik denk dat ik bij hem blijf omdat ik het zonde vind om de relatie te beëindigen. Zonde van de tijd en energie. Zonde van het leven dat we hebben opgebouwd en de nieuwe mensen die ik heb mogen leren kennen. Én ik weet hoe gek hij op me is, ik ben onmisbaar voor hem en dat is voor mij een relatief nieuw gevoel - en ja, dat heeft te maken met eigenwaarde en het idee dat niemand anders je nog op handen gaat dragen zoals hij. Het verraderlijke is dat hij me één keer in de zoveel tijd ook ineens laat flikkeren en me een sneer geeft, zoals nu met het sporten.

Hij houdt van me. Maar hij sloopt me ook.
Ik zie niet dat je zegt dat je van hem houdt en niet dat je hem zou missen. Wel dat je dingen die bij hem komen, het leven dat jullie opbouwden, nieuwe mensen die je hebt leren kennen. Als je het uitmaakt, zijn die mensen dan ook weg?
Je hoeft niet gesloopt te worden door een partner. Bouwt hij je op? Voel je je gesterkt door hem?
Wat er ook gebeurt als het uitgaat (wel of niet die mensen kwijt), is het erger dan in de relatie blijven voor jou? Je vindt wel iemand anders.
Alle reacties Link kopieren
kortsluiting schreef:
21-08-2019 21:20
Ik denk dat ik bij hem blijf omdat ik het zonde vind om de relatie te beëindigen. Zonde van de tijd en energie. Zonde van het leven dat we hebben opgebouwd en de nieuwe mensen die ik heb mogen leren kennen. Én ik weet hoe gek hij op me is, ik ben onmisbaar voor hem en dat is voor mij een relatief nieuw gevoel - en ja, dat heeft te maken met eigenwaarde en het idee dat niemand anders je nog op handen gaat dragen zoals hij. Het verraderlijke is dat hij me één keer in de zoveel tijd ook ineens laat flikkeren en me een sneer geeft, zoals nu met het sporten.

Hij houdt van me. Maar hij sloopt me ook.
Als je echt onmisbaar voor hem bent en hij je echt op handen draagt, gunt hij jou een leuke hobby/sport.

Maar als ik jou was zou ik bij die sportschool een paar (kick)bokslessen nemen. Is ook heel goed voor je eigenwaarde.
Je bent niet onmisbaar want zodra je wel de motivatie hebt om t uit te maken, geloof mij, hij heeft zo weer een ander slachtoffer.

Hij houdt niet van je. Hij gebruikt je omdat je je laat gebruiken.

En zonde om de relatie te verbreken... Ik vind t eerder zonde om je leven te vergallen.
Alle reacties Link kopieren
kortsluiting schreef:
21-08-2019 21:20
Ik denk dat ik bij hem blijf omdat ik het zonde vind om de relatie te beëindigen. Zonde van de tijd en energie. Zonde van het leven dat we hebben opgebouwd en de nieuwe mensen die ik heb mogen leren kennen. Én ik weet hoe gek hij op me is, ik ben onmisbaar voor hem en dat is voor mij een relatief nieuw gevoel - en ja, dat heeft te maken met eigenwaarde en het idee dat niemand anders je nog op handen gaat dragen zoals hij. Het verraderlijke is dat hij me één keer in de zoveel tijd ook ineens laat flikkeren en me een sneer geeft, zoals nu met het sporten.

Hij houdt van me. Maar hij sloopt me ook.
Ik vind het zo erg voor je. In wat voor rotrelatie zit je toch. En het ziet er niet naar uit dat je bij hem weggaat. :-(
Life is short. Eat dessert first.
Ga je nog volleyballen To of niet, want dat wilde je toch? Gewoon doen, je hebt zijn toestemming niet nodig.

Ik heb je geloept, je loopt dus op eieren om hem niet boos te maken, maar goed dat was in dit topic ook duidelijk.

Je bent nog niet kapot genoeg om het uit te maken. Je wacht tot je totaal gesloopt ben.
anoniem_376303 wijzigde dit bericht op 21-08-2019 21:57
Reden: Geloept
44.29% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
kortsluiting schreef:
21-08-2019 21:20
Ik denk dat ik bij hem blijf omdat ik het zonde vind om de relatie te beëindigen. Zonde van de tijd en energie. Zonde van het leven dat we hebben opgebouwd en de nieuwe mensen die ik heb mogen leren kennen. Én ik weet hoe gek hij op me is, ik ben onmisbaar voor hem en dat is voor mij een relatief nieuw gevoel - en ja, dat heeft te maken met eigenwaarde en het idee dat niemand anders je nog op handen gaat dragen zoals hij. Het verraderlijke is dat hij me één keer in de zoveel tijd ook ineens laat flikkeren en me een sneer geeft, zoals nu met het sporten.

Hij houdt van me. Maar hij sloopt me ook.

Dit weegt zwaarder dan alle tijd en energie die jij de rest van je leven moet investeren om deze relatie een beetje leuk te houden?

Niemand is onmisbaar, echt niet.

Iemand die van je houdt, accepteert je zoals je bent en geeft je de ruimte om zelf tot ontplooiing te komen en je eigen keuzes te laten maken. Hij kan wel zeggen dat hij van je houdt, maar hij verstikt je.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Iemand die van je houdt sloopt je niet. Dat is geen houden van en wel willen bezitten. De man wil je bepalen en bezitten. .
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
kortsluiting schreef:
21-08-2019 21:20
Ik denk dat ik bij hem blijf omdat ik het zonde vind om de relatie te beëindigen. Zonde van de tijd en energie. Zonde van het leven dat we hebben opgebouwd en de nieuwe mensen die ik heb mogen leren kennen. Én ik weet hoe gek hij op me is, ik ben onmisbaar voor hem en dat is voor mij een relatief nieuw gevoel - en ja, dat heeft te maken met eigenwaarde en het idee dat niemand anders je nog op handen gaat dragen zoals hij. Het verraderlijke is dat hij me één keer in de zoveel tijd ook ineens laat flikkeren en me een sneer geeft, zoals nu met het sporten.

Hij houdt van me. Maar hij sloopt me ook.
Hij is gek op je, tenzij je jezelf bent. Dan word hij boos en haalt hij je naar beneden.

Kom op waarom zou je nooit meer iemand kunnen vinden die je echt accepteert voor wie je bent? Ben je echt bang dat je niet meer dan dit verdient? Ik vind dit soort topics altijd zo vervelend. Ik wou dat ik je ogen kon openen. Dat je niet straks nog jaren van je leven kwijt bent en helemaal kapot bent voordat je eindelijk de stap durft te zetten. Of nog erger de rest van je leven in een ongelukkige relatie blijft.

Niemand verdient behandelt te worden zoals jij beschrijft, en iedereen kan beter krijgen.
Alle reacties Link kopieren
want niet kunnen doen wat je graag wil en niet jezelf kunnen zijn is niet zonde van je tijd verder?

als het erom gaat dat je bang bent die adoratie die hij af en toe speelt nooit meer te voelen, don't worry, er lopen meer van dat soort acteurs rond
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
kortsluiting schreef:
21-08-2019 14:25
Die gesprekken zijn er ook wel, maar zodra ik aangeef dat ik liever niet wil trainen reageert hij als door een wesp gestoken. Hij vindt het niet kloppen dat ik nu 'ineens' aangeef niet te willen sporten omdat ik eerder toch heb aangegeven wel te willen. Maar heel eerlijk gezegd heb ik eerder ook toegegeven omdat hij er niet over wilde ophouden. En ja, dan heb je daarna een periode dat je je er toe zet en dat je het bijna leuk gaat vinden, maar je komt toch steeds weer uit bij het gevoel dat je het niet uit en voor jezelf doet. Dus hij voelt zich heel erg verraden als ik 'ineens' zeg dat ik niet meer wil. Hij verwijt me dan dat ik hem in de steek laat, dat ik opgeef en dat het de relatie ook niet goed doet omdat ik onze gemeenschappelijke interesse opgeef, dat wat ons bindt.

Als dit het enige is dat je bindt, dan zie ik het nog somber in (sowieso lijkt me dit niet een fijne relatie) Wat als je geblesseerd raakt, ziek wordt of om andere reden niet meer kunt?

En verder: waarom mag jij niet van mening veranderen. Moet je wat je nu leuk vindt áltijd leuk vinden, of in elk geval zolang als hij het leuk vindt? Nooit eens wat anders, want eens gezegd voor altijd zo?
Je snapt dat je dat nu ook doet in je relatie? Eén keer voor hem gekozen en nu blijf je 'dus' maar bij hem.. want sja.. je koos ooit voor hem immers.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
kortsluiting schreef:
21-08-2019 21:20
Ik denk dat ik bij hem blijf omdat ik het zonde vind om de relatie te beëindigen. Zonde van de tijd en energie. Zonde van het leven dat we hebben opgebouwd en de nieuwe mensen die ik heb mogen leren kennen. Én ik weet hoe gek hij op me is, ik ben onmisbaar voor hem en dat is voor mij een relatief nieuw gevoel - en ja, dat heeft te maken met eigenwaarde en het idee dat niemand anders je nog op handen gaat dragen zoals hij. Het verraderlijke is dat hij me één keer in de zoveel tijd ook ineens laat flikkeren en me een sneer geeft, zoals nu met het sporten.

Hij houdt van me. Maar hij sloopt me ook.

Deze relatie is zonde van de energie

En hij houdt niet van je. Hij 'draagt je op handen' zolang als je doet wat hij vindt dat je moet doen. Dat is geen houden van. Dat is een manier om je bij hem te houden en je te laten doen wat hij wilt. Hij bespeelt je als een marionet.

Houden van is "liefje, jij wilt niet meer sporten? Oké, wat jij wilt" en niet dit drama om een abonnement bij de sportschool.
Later is nu
Iemand die je op handen draagt zou jou dit niet aandoen TO!

Lees mijn post nog eens door. Ik dacht in het begin van die relatie ook dat deze man ECHT van mij hield. Dat hij ECHT achter me stond en er voor mij was. Ik had me nog nooit zo geliefd gevoeld en daardoor heb ik heel veel gedrag van hem goed gepraat.

Dit soort gedrag gaat steeds verder TO. Je hoort niet op eieren te lopen in een relatie.

Ik merkte aan mezelf dat ik eraan onderdoor ging en tegelijkertijd was dit toch echt de man die zoveel van mij hield!

Jezelf losmaken van deze relatie is het beste wat je voor jezelf kan doen.

JIJ moet het meest van jezelf gaan houden! Jezelf op de 1e plek zetten.
Lieve TO, ik ben 23 jaar samen geweest met een man zoals jouw vriend. Als ik jouw topic lees is het soms alsof ik terug ga in de tijd.

Hij droeg mij op handen, ik hield onvoorwaardelijk van hem, ondanks al zijn buien. Uiteindelijk heeft hij mij gedumpt voor een ander en behalve pijn en verdriet voel ik veel opluchting.

Zijn gedrag wordt namelijk niet anders. Dit is wie hij is en hij laat weinig ruimte voor jou. Alle ruimte die je neemt moet je bevechten.

Ik kan hier een Suzy-formaat post schrijven over wat je vindt of denkt te vinden bij een man. Voor mezelf kan ik in het kort zeggen dat ik een hufterige, egocentrische man die voor mij heel erg lief was verwarde met diepe, ware liefde. Het voelt als exclusiviteit, alsof je voor hem de enige op de wereld bent.

Maar een egocentrische man zou geen egocentrische man zijn als hij alleen aan jou dacht. Vergis je niet, de wereld draait om hem en hij laat jou erin toe zo lang je mijn of meer doet wat hij wil.

Kies voor jezelf en laat je niet ringeloren.
Alle reacties Link kopieren
kortsluiting schreef:
21-08-2019 21:20
Ik denk dat ik bij hem blijf omdat ik het zonde vind om de relatie te beëindigen. Zonde van de tijd en energie. Zonde van het leven dat we hebben opgebouwd en de nieuwe mensen die ik heb mogen leren kennen. Én ik weet hoe gek hij op me is, ik ben onmisbaar voor hem en dat is voor mij een relatief nieuw gevoel - en ja, dat heeft te maken met eigenwaarde en het idee dat niemand anders je nog op handen gaat dragen zoals hij. Het verraderlijke is dat hij me één keer in de zoveel tijd ook ineens laat flikkeren en me een sneer geeft, zoals nu met het sporten.

Hij houdt van me. Maar hij sloopt me ook.
Ik lees niet dat HIJZELF, als persoon, iets aan jouw leven toevoegt. Je leven is veranderd met hem, maar is het veel waardevoller en mooier geworden sinds je hem kent? Of vind je het alleen maar fijn om met iemand samen te zijn? Om als stelletje gezien te worden, nieuwe vrienden te hebben?
Ik vind niet dat hij gek op je is. Integendeel: iemand die een ander op handen draagt, laat die ander in zijn/haar waarde, juicht de ander toe, probeert de ander niet te veranderen.
Je denkt dat je niemand anders meer zal kunnen vinden die jou op handen draagt. Onzin! Geloof me, iedere andere man zal liever voor je zijn dan dit exemplaar!
Ik hoop dat je de moed zult vinden om deze relatie te beëindigen, want deze man is niet goed voor je.
kortsluiting schreef:
21-08-2019 21:20
Ik denk dat ik bij hem blijf omdat ik het zonde vind om de relatie te beëindigen. Zonde van de tijd en energie. Zonde van het leven dat we hebben opgebouwd en de nieuwe mensen die ik heb mogen leren kennen. Én ik weet hoe gek hij op me is, ik ben onmisbaar voor hem en dat is voor mij een relatief nieuw gevoel - en ja, dat heeft te maken met eigenwaarde en het idee dat niemand anders je nog op handen gaat dragen zoals hij. Het verraderlijke is dat hij me één keer in de zoveel tijd ook ineens laat flikkeren en me een sneer geeft, zoals nu met het sporten.

Hij houdt van me. Maar hij sloopt me ook.
Noem dat maar "op handen dragen"... Zonde van het leven dat je hebt opgebouwd? Sorry, maar vind je dit "leven"?

Weet je wat pas echt zonde is? De beste jaren van je leven verspillen aan iemand die je laat flikkeren, sneren geeft en sloopt!

En ja, ik zeg dit uit eigen ervaring. Die jaren komen nooit meer terug.
Alle reacties Link kopieren
quattro-stagioni schreef:
22-08-2019 11:57
Die jaren komen nooit meer terug.

En elke seconde die je langer bij hem blijft ontneem je jezelf de kans iets moois en liefdevols op te bouwen met iemand anders, iemand die wél genoeg van je houdt om je jezelf te kunnen laten zijn.
Hebben jullie verder nog toekomstplannen TO, samenwonen, trouwen enz.?
Trotter schreef:
22-08-2019 12:47
En elke seconde die je langer bij hem blijft ontneem je jezelf de kans iets moois en liefdevols op te bouwen met iemand anders, iemand die wél genoeg van je houdt om je jezelf te kunnen laten zijn.
Dat klopt helemaal.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
20-08-2019 22:12
Zelfde vriend als vorige topic??
Dus reageren heeft geen zin?
:popcorn:
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Abundance-of-Freedom schreef:
22-08-2019 12:55
Hebben jullie verder nog toekomstplannen TO, samenwonen, trouwen enz.?
We willen al een poosje samenwonen, alleen kan dit nog niet omdat hij geen werk heeft. Ik help hem met zoeken en dat vindt hij fijn, maar hij loopt tegen veel dingen aan. Zelf werk ik +- 32 uur per week en ga ik vanaf september weer studeren. We willen wel groeien, maar hij ervaart veel spanning en tegenslagen in zijn leven.
NEEEEEEE niet gaan samenwonen!!

Afbeelding


Wat zijn dat voor tegenslagen in zijn leven? Dat de melk op is?
anoniem_376303 wijzigde dit bericht op 22-08-2019 14:41
Reden: Toevoeging
32.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Abundance-of-Freedom schreef:
22-08-2019 14:31
NEEEEEEE niet gaan samenwonen!!

Wat zijn dat voor tegenslagen in zijn leven? Dat de melk op is?
Fysieke klachten, moeite met concentreren, somberheid, financiële problemen en spanningen in de familie. Het gaat met andere woorden ook niet goed met hem.
kortsluiting schreef:
22-08-2019 14:43
Fysieke klachten, moeite met concentreren, somberheid, financiële problemen en spanningen in de familie. Het gaat met andere woorden ook niet goed met hem.
Dan is dit het juiste moment om hem te dumpen. Ze leven is toch al kut en dan kan hij maar nu beter even alles tegelijk hebben en daarna opkrabbelen en kijken wat zijn eigen aandeel is geweest is deze zooi.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven