Ik moet hier weg

17-07-2018 01:38 234 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb dit nooit eerder gedaan, en als ik mensen zulke oproepen zag plaatsen snapte ik nooit waarom ze niet allang weg waren. Dus ik snap als ik die reacties krijg, maar ik zou heel graag praktische adviezen of ervaringen willen.

Ik zit al een aantal jaren in een relatie, en ik ben 2 maanden geleden bevallen van onze zoon. Ik ben altijd erg zelfstandig geweest, alleen sinds de zwangerschap heb ik niet meer gewerkt. Nu hebben we elke dag ruzie omdat hij vindt dat hij niet hoeft te helpen met onze zoon omdat hij het geld verdiend en ik niet. Ik doe al 2 maanden elke dag en nacht alles alleen ( 6 keer per nacht eruit, ik slaap niet meer.) Elke keer als ik hem hierop aansprak en boos werd kregen we ruzie, maar nog niks zoals vanavond. Terwijl ik boos werd dat ik wakker werd en eruit moest om een flesje te maken omdat hij nog te druk aan het gamen was midden in de nacht en er geen tijd voor had, is het uit de hand gelopen. Hij ging me uitschelden en noemde me "bollie" en "ga lekker donuts eten". Dit deed me zoveel pijn omdat ik druk bezig ben met de zwangerschapskilos te verliezen, maar ik 2 maanden geleden van zijn zoon ben bevallen en dat niet zo snel gaat. Toen ben ik gaan huilen en duwen totdat hij me in mijn gezicht sloeg. Ik was zo verbaast en ik verstijfde helemaal. Ik was een paar minuten aan het bedenken wie ik moet bellen of wat ik moet doen. Mijn vrienden en familie wonen allemaal 2 uur bij me vandaan en ik wil ze niet snachts in paniek opbellen. Ondertussen is mijn vriend met een logeertas weggegaan zonder iets te zeggen. Geen idee waar hij heen is maar ik ben allang blij dat hij even weg is. Ik ben nu iets gekalmeerd maar ik ben radeloos en ik weet niet wat ik nu moet doen. Aan de ene kant denk ik ga slapen je hebt je rust nodig voor je baby, kijk morgen maar wat je doet. Aan de andere kant denk ik dit gaat te ver ik ga hier meteen aangifte van doen en hij zoekt het maar uit. Ik weet alleen niet waar ik met een baby terecht kan en ik heb geen inkomen op dit moment. Misschien eerst bezig gaan met een eigen plek en werk zoeken en tot die tijd niks doen? Voor zover dat zou kunnen.. Ik weet het niet meer het is ondertussen half 2 snachts en ik ben dood op..
Alle reacties Link kopieren
Arm arm kind, 2 maanden oud en zit eh ligt nu al tussen ruziënde ouders, hoe intens triest is dat!.
florence13 schreef:
17-07-2018 07:44
nee er is nooit rechtvaardiging voor een klap, en ook niet voor een duw. Dit klinkt toch echt als gevalletje 'gingen elkaar te lijf'.

Verder, of hij sterker is weet je natuurlijk helemaal niet, wellicht is zij een beer van een vrouw of hij een klein manneke.
Ik vind een duw en een klap niet hetzelfde en ik vind dus ook niet dat ze elkaar te lijf gingen. Ik vind wel dat ze het beiden niet goed hebben aangepakt.

Verder mag je er rustig vanuit gaan dat een man gemiddeld genomen sterker is, het is imo dan ook zinloos om van jouw uitzonderingsgeval uit te gaan.
Alle reacties Link kopieren
En ik zal wel gek zijn, maar als hij de volgende dag moet werken is het toch wel ergens logisch als jij de nachten nu ook doet? Behalve dan als hij aan het gamen is, dan is hij toch wakker. Hebben jullie hier over gesproken, deze verdeling, voor jullie aan kinderen begonnen en wat kwam hier uit? Is het anders dan jullie hadden afgesproken of valt het je tegen?

Ik zou eens rustig zonder oordelen in gesprek gaan. Zijn wereld is ook anders geworden sinds de baby er is en de meeste mannen hebben niet zoveel met baby's, maar kunnen er wat meer mee als ze ouder zijn. Het kan zijn dat hij niet goed weet hoe hij er mee om moet gaan. Als jullie beiden eens zouden uitspreken naar elkaar hoe je je voelt en hoe het gaat zouden jullie misschien meer begrip voor elkaar kunnen hebben.

En ik zou dus ook hulp vragen op momenten dat je merkt dat je het niet meer goed trekt.
Heeft hij je nou een klap gegeven of een blauw oog geslagen? Geen enkel geweld is goed maar jij was ook aan het duwen. Kortom; hoe heftig was die klap? Denk je objectief dat jij en/of je baby niet veilig zijn?
Of zijn jullie allebei gewoon heel moe en kennelijk heel slecht in ruzie maken?
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen TO, heb je een beetje kunnen slapen?

Je lijkt er doorheen te zitten. Niet gek als je niet slaapt.
Kun je met man praten, of doen jullie dat niet zo vaak. Dan kun je misschien beter eerst iets op papier zetten en voorlezen.
Dan vooral over hoe jij je nu voelt, de moeheid, dat het veel werk is een baby. Dat je niet kunt slapen door alle voedingen en hulp nodig hebt.

Misschien zelfs wel dat je graag samen de zorg wil delen.
Een vrouw heeft zes weken na de bevalling vrij omdat zij zelf moet herstellen. Ook als de baby er niet zou zijn.
Als je dan ook nog minimaal slaapt red je het niet.

Vandaag ook naar de huisarts, dat je kapot moe bent en wanhopig. Neem man mee als hij er is.

Niet leuk dit. Maar je vond hem ooit leuk toch. Hij heeft totaal niet in de gaten hoe het met jou gaat lijkt wel. Hoe komt dat dan?

Slaan is inderdaad slecht.
Jullie zijn daar allebei schuldig aan.
Praat met de huisarts.
iris1969 schreef:
17-07-2018 07:47
Ik vind een duw en een klap niet hetzelfde en ik vind dus ook niet dat ze elkaar te lijf gingen. Ik vind wel dat ze het beiden niet goed hebben aangepakt.

Verder mag je er rustig vanuit gaan dat een man gemiddeld genomen sterker is, het is imo dan ook zinloos om van jouw uitzonderingsgeval uit te gaan.

Als je al ontzettend boos, uitgeput en opgefokt bent en je wordt tijdens een ruzie geduwd dan kan je niet verwachten dat diegene super rationeel reageert. Als zij niet was begonnen met het fysieke geweld had hij haar heus niet geslagen. Als dat in die 8 jaar nog nooit eerder is gebeurd blijkt wel dat zij het zelf uitlokte door haar eigen agressie op hem te botvieren. Dat hij een man is en zij een vrouw doet hier niks aan af. Zij heeft net zo goed haar handen thuis te houden.
Alle reacties Link kopieren
iris1969 schreef:
17-07-2018 07:47
Ik vind een duw en een klap niet hetzelfde en ik vind dus ook niet dat ze elkaar te lijf gingen. Ik vind wel dat ze het beiden niet goed hebben aangepakt.

Verder mag je er rustig vanuit gaan dat een man gemiddeld genomen sterker is, het is imo dan ook zinloos om van jouw uitzonderingsgeval uit te gaan.
want? Een duw is minder erg dan een klap en een klap is minder erg dan een schop of iets dergelijks? Vind ik onzin, geweld is geweld, een harde duw kan grotere consequenties hebben dan een lichte klap. Op het moment dat er fysiek geweld gebruikt wordt (klap, duw, schop, kopstoot, kies maar) dan kiest die partij ervoor het lichamelijke respect voor de ander op te zeggen. Daar zijn mijns inziens geen gradaties in. Ik vind het gewoon niet kunnen. Ongeacht wie er (al dan niet gemiddeld genomen) het sterkste is, en ongeacht welke vorm dat geweld dan aanneemt. En ja, ik vind dat dus wel elkaar te lijf gaan, zij gebruikte fysiek geweld, hij retourneerde dat.

Natuurlijk is een man vaak sterker, maar dan nog, wat mij betreft maakt dat geen fluit uit, de sterkste in een relatie mag minder geweld gebruiken dan de fysiek zwakste? nee joh, ze moeten van elkaar afblijven. Mijn man is veel groter dan ik ,en letterlijk meer dan twee keer zo zwaar, dan zou ik hem dus flink mogen meppen in die redenering en mag hij een beetje afweren. (rustig maar, doe ik natuurlijk niet)
YouWish schreef:
17-07-2018 07:56
Als je al ontzettend boos, uitgeput en opgefokt bent en je wordt tijdens een ruzie geduwd dan kan je niet verwachten dat diegene super rationeel reageert. Als zij niet was begonnen met het fysieke geweld had hij haar heus niet geslagen. Als dat in die 8 jaar nog nooit eerder is gebeurd blijkt wel dat zij het zelf uitlokte door haar eigen agressie op hem te botvieren. Dat hij een man is en zij een vrouw doet hier niks aan af. Zij heeft net zo goed haar handen thuis te houden.
Inderdaad. Daarnaast was het niet zo dat zij hem een duwtje gaf en hij haar neerhoekte. Zij heeft hem herhaaldelijk geduwd schrijft ze in haar op. Misschien heeft hij al wel gezegd dat ze moest stoppen, of een ontwijkende beweging gemaakt, oid, dat weten we niet, maar is wel aannemelijk. Ik zou me in ieder geval niet herhaaldelijk laten duwen.
HaPu schreef:
17-07-2018 08:05
Inderdaad. Daarnaast was het niet zo dat zij hem een duwtje gaf en hij haar neerhoekte. Zij heeft hem herhaaldelijk geduwd schrijft ze in haar op. Misschien heeft hij al wel gezegd dat ze moest stoppen, of een ontwijkende beweging gemaakt, oid, dat weten we niet, maar is wel aannemelijk. Ik zou me in ieder geval niet herhaaldelijk laten duwen.
Ik ook niet. Ik zou haar bij de bovenarmen vast pakken en opzij zetten. Een klap geven vind ik hier dus te zwaar aangezet.

Zou zij hem eerst een mep verkocht hebben dan vind ik het wat anders, al vind ik terugmeppen dan wel weer een zwaktebod.

Het gaat mij overigens niet om man/vrouw, maar om het feit dat ik een klap een te actief middel vind.
Waar er twee kijven hebben er twee schuld. Jij had hem niet moeten duwen en hij had jou niet moeten slaan. Ik zou ook uit reflex geslagen hebben als iemand mij herhaaldelijk bleef duwen. Gelukkig was je man verstandig genoeg om weg te gaan voordat de boel verder escaleerde.

Ik vind jou geen onschuldig slachtoffer van huiselijk geweld. Daarbij gaat het van klap in het gezicht naar blauw oog. Is dit echt zo of probeer je hier medelijden te wekken? Ik vind dus gezien de omstandigheden, waarin ook jij je schuldig hebt gemaakt aan huiselijk geweld, jij geen aangifte mag doen.

In welke wereld is het een goed idee om midden in de nacht ruzie te gaan staan maken over de zorg voor de baby. Je bent moe maar hebt wel energie om zo te gaan staan kijven en duwen?! Maak dat flesje, geef die aan je baby en ga terug naar bed. Praten doe je op een goed en rustig moment. Daarbij vind ik het inderdaad logisch dat jullie momenteel een ouderwetse rolverdeling hebben. Vrouw zorgt voor kind en huishouden en man is de kostwinnaar. Mijn vader deed vroeger ook niks qua zorg voor ons hoor of voor het huishouden. En mijn opa ook niet. De vrouwen klaagden toen ook niet. Je hebt een baby. Baby’s slapen veel. Doe een middagdutje samen met de baby. Dat doet al heel veel. En als je het echt allemaal niet trekt vraag dan hulp uit je omgeving. Laat de baby een weekend uit logeren gaan. Daar gaat echt niemand dood van. Kunnen jij en je man even samen een weekend ontspannen en uitrusten. Doet ook veel goeds.
anoniem_372139 wijzigde dit bericht op 17-07-2018 08:16
0.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het staat ze beiden vrij om aangifte te doen. Iemand een blauw oog slaan zal alleen zwaarder wegen, omdat zoiets niet als zelfverdediging wordt beschouwd.
Alle reacties Link kopieren
YouWish schreef:
17-07-2018 07:56
Als je al ontzettend boos, uitgeput en opgefokt bent en je wordt tijdens een ruzie geduwd dan kan je niet verwachten dat diegene super rationeel reageert. Als zij niet was begonnen met het fysieke geweld had hij haar heus niet geslagen. Als dat in die 8 jaar nog nooit eerder is gebeurd blijkt wel dat zij het zelf uitlokte door haar eigen agressie op hem te botvieren. Dat hij een man is en zij een vrouw doet hier niks aan af. Zij heeft net zo goed haar handen thuis te houden.
Eens met YouWish. Ik (man) zal nooit als 1e fysiek worden, maar als ik out-of-the-blue (dat is het wel, met een relatie van 8 jaar waarin iets dergelijks nooit is gebeurd) een duw, trap of schop krijg, zijn er twee mogelijkheden. Of je doet meteen iets terug of je waarschuwt dat als dat nog 1 keer gebeurt, de stoppen doorslaan en je je niet inhoudt.

Overigens: wat een lul de behanger dat hij alles aan haar overlaat en wel kan gamen tot midden in de nacht.
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
iris1969 schreef:
17-07-2018 08:11
Ik ook niet. Ik zou haar bij de bovenarmen vast pakken en opzij zetten. Een klap geven vind ik hier dus te zwaar aangezet.

Zou zij hem eerst een mep verkocht hebben dan vind ik het wat anders, al vind ik terugmeppen dan wel weer een zwaktebod.

Het gaat mij overigens niet om man/vrouw, maar om het feit dat ik een klap een te actief middel vind.

Je reageert in zo’n geval vanuit een reflex. Jij zou haar beetgepakt hebben. Dat zou zij hier genoemd hebben en dat haar armen nu helemaal blauw waren. Dan zouden mensen ook reageren met “oh nee snel aangifte doen!” Zo zwart wit is het leven niet.

Deze man zijn eerste reflex was een klap om het te laten stoppen en ik snap dat. Hij heeft niet herhaaldelijk op haar in staan beuken en haar alle hoeken van de kamer laten zien. Daarna heeft hij spullen gepakt en is weggegaan wat een hele verstandige keuze was. Dat maakt het verschil, vind ik.
Alle reacties Link kopieren
iris1969 schreef:
17-07-2018 08:11
Ik ook niet. Ik zou haar bij de bovenarmen vast pakken en opzij zetten. Een klap geven vind ik hier dus te zwaar aangezet.

Zou zij hem eerst een mep verkocht hebben dan vind ik het wat anders, al vind ik terugmeppen dan wel weer een zwaktebod.

Het gaat mij overigens niet om man/vrouw, maar om het feit dat ik een klap een te actief middel vind.


Het was wel de kortste klap om haar uit haar hysterie te halen.
Voor to en partner, zoek zo snel mogelijk deskundig hulp. Ga naar de huisarts. Jullie klinken beide oververmoeid.
Maak straks een spoedafpraak.
Jake99 schreef:
17-07-2018 08:19
Je reageert in zo’n geval vanuit een reflex. Jij zou haar beetgepakt hebben. Dat zou zij hier genoemd hebben en dat haar armen nu helemaal blauw waren. Dan zouden mensen ook reageren met “oh nee snel aangifte doen!” Zo zwart wit is het leven niet.

Deze man zijn eerste reflex was een klap om het te laten stoppen en ik snap dat. Hij heeft niet herhaaldelijk op haar in staan beuken en haar alle hoeken van de kamer laten zien. Daarna heeft hij spullen gepakt en is weggegaan wat een hele verstandige keuze was. Dat maakt het verschil, vind ik.
Als de boel al zo geëscaleerd is is bijna niets meer echt goed te doen, dus ik snap je punt.

Ik hoop maar dat ze beiden hiervan zo geschrokken zijn dat ze volgende keer allang stoppen met ruzie maken voordat het überhaupt tot dat punt komt.
Hightower schreef:
17-07-2018 08:16
Overigens: wat een lul de behanger dat hij alles aan haar overlaat en wel kan gamen tot midden in de nacht.

Krijgt ze niks van hoor. Zoals ik al zei heeft ze overdag ook kans om te rusten en te slapen. Haar man niet. Daarbij weten wij niet wat nu precies de situatie is. TO zegt dat hij zat te gamen. Wellicht was die man net een uur thuis van zijn avonddienst en nog even aan het ontspannen. ;)
iris1969 schreef:
17-07-2018 08:24
Als de boel al zo geëscaleerd is is bijna niets meer echt goed te doen, dus ik snap je punt.

Ik hoop maar dat ze beiden hiervan zo geschrokken zijn dat ze volgende keer allang stoppen met ruzie maken voordat het überhaupt tot dat punt komt.

Dat hoop ik ook want dit werkt niet. Ze zullen moeten zoeken naar iets wat helpt om de druk van de ketel te halen.
meaki schreef:
17-07-2018 08:15
Het staat ze beiden vrij om aangifte te doen. Iemand een blauw oog slaan zal alleen zwaarder wegen, omdat zoiets niet als zelfverdediging wordt beschouwd.
Ja dat denk ik ook.
Jake99 schreef:
17-07-2018 08:24
Krijgt ze niks van hoor. Zoals ik al zei heeft ze overdag ook kans om te rusten en te slapen. Haar man niet. Daarbij weten wij niet wat nu precies de situatie is. TO zegt dat hij zat te gamen. Wellicht was die man net een uur thuis van zijn avonddienst en nog even aan het ontspannen. ;)
Ik lees opgebouwde frustratie bij TO, dus ik ga mee met de "lul de behanger"-optie.
Alle reacties Link kopieren
Agressie zou ik altijd melden bij de politie.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik lees zwangerschapshormonen.
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk blijft hij voorgoed weg.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
iris1969 schreef:
17-07-2018 08:28
Ik lees opgebouwde frustratie bij TO, dus ik ga mee met de "lul de behanger"-optie.

Nou ja zoals ik al eerder zei hebben ze een ouderwetse rolverdeling die in mijn ogen logisch is. Ongewenst misschien maar wel logisch. Ze is hele dagen thuis. En ja de baby moet verzorgt en het huishouden moet gedaan maar er is genoeg tijd om te rusten en te ontspannen.

We kennen het verhaal maar half. Alleen de versie van TO. Haar man zijn beleving is vast heel anders en de waarheid ligt ergens in het midden. Om nu gelijk iemand een bepaalde titel te geven...
En niemand die er wat van zegt dat vriend vertrokken is en ergens anders is gaan slapen? Misschien om escalatie te voorkomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven