Ik moet hier weg

17-07-2018 01:38 234 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb dit nooit eerder gedaan, en als ik mensen zulke oproepen zag plaatsen snapte ik nooit waarom ze niet allang weg waren. Dus ik snap als ik die reacties krijg, maar ik zou heel graag praktische adviezen of ervaringen willen.

Ik zit al een aantal jaren in een relatie, en ik ben 2 maanden geleden bevallen van onze zoon. Ik ben altijd erg zelfstandig geweest, alleen sinds de zwangerschap heb ik niet meer gewerkt. Nu hebben we elke dag ruzie omdat hij vindt dat hij niet hoeft te helpen met onze zoon omdat hij het geld verdiend en ik niet. Ik doe al 2 maanden elke dag en nacht alles alleen ( 6 keer per nacht eruit, ik slaap niet meer.) Elke keer als ik hem hierop aansprak en boos werd kregen we ruzie, maar nog niks zoals vanavond. Terwijl ik boos werd dat ik wakker werd en eruit moest om een flesje te maken omdat hij nog te druk aan het gamen was midden in de nacht en er geen tijd voor had, is het uit de hand gelopen. Hij ging me uitschelden en noemde me "bollie" en "ga lekker donuts eten". Dit deed me zoveel pijn omdat ik druk bezig ben met de zwangerschapskilos te verliezen, maar ik 2 maanden geleden van zijn zoon ben bevallen en dat niet zo snel gaat. Toen ben ik gaan huilen en duwen totdat hij me in mijn gezicht sloeg. Ik was zo verbaast en ik verstijfde helemaal. Ik was een paar minuten aan het bedenken wie ik moet bellen of wat ik moet doen. Mijn vrienden en familie wonen allemaal 2 uur bij me vandaan en ik wil ze niet snachts in paniek opbellen. Ondertussen is mijn vriend met een logeertas weggegaan zonder iets te zeggen. Geen idee waar hij heen is maar ik ben allang blij dat hij even weg is. Ik ben nu iets gekalmeerd maar ik ben radeloos en ik weet niet wat ik nu moet doen. Aan de ene kant denk ik ga slapen je hebt je rust nodig voor je baby, kijk morgen maar wat je doet. Aan de andere kant denk ik dit gaat te ver ik ga hier meteen aangifte van doen en hij zoekt het maar uit. Ik weet alleen niet waar ik met een baby terecht kan en ik heb geen inkomen op dit moment. Misschien eerst bezig gaan met een eigen plek en werk zoeken en tot die tijd niks doen? Voor zover dat zou kunnen.. Ik weet het niet meer het is ondertussen half 2 snachts en ik ben dood op..
toffifee schreef:
17-07-2018 11:40
Ik vind mannen die een tikje teruggeven als een hysterische vrouw fysiek wordt helemaal niet sneu. Ik leer mijn zoons voor zichzelf opkomen. Ze mogen niet als eerste slaan, en ik hoop dat ze het op kunnen lossen door te praten, maar ze hoeven zich niet als een weerloos mannetje pijn te laten doen.
Ze deed hem geen pijn. Ze duwde hem echter wel, ze zal zich dus denk ik machteloos hebben gevoeld.

Beiden moeten dus imo leren communiceren.
Lucifer2018 schreef:
17-07-2018 11:35
Ja. Bij slaan en venedering.. wegwezen.

Zij duwde hem herhaaldelijk. Hij sloeg waarschijnlijk vanuit een reflex.

Vernedering: misschien was het een reactie op wat TO zei. Misschien noemde zij wel een lelijke domme sportende baviaan?

Bij echt huiselijk geweld waarbij de vrouw of man echt oprecht mishandeld wordt heb je een punt. In dit geval zeg ik nee. Dat is wegrennen als het moeilijk wordt.
Met onverwachts duwen kan je lelijk terecht komen.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
17-07-2018 11:43
Ja duwen is een uitnodiging voor een blauw oog. :facepalm:
volgens mij zei niemand dat ze hem had uitgenodigd, maar het is niet zo dat hij opeens uit het niks haar een blauw oog sloeg, zij bleef hem maar duwen en toen heeft hij haar geslagen. Vind ik niet ok, maar nogmaals, het was niet out of the blue, zij werd ook fysiek.
Daarom dus, zoals anderen stellen: er gaat hier iets mis in de dynamiek, beide partijen gebruiken fysiek geweld in een conflict, dat is niet goed, en dat kun je, zeker als dat de eerste keer in 8 jaar is, best proberen op te lossen.
Poppy_del_Rio schreef:
17-07-2018 11:36
Maar alles zit niet tegen.

Dat is juist het vreemde. Ze hebben een gezonde baby, zijn zelf gezond, hebben een huis en genoeg inkomen.

Wat voor jou voelt als tot je knieën in de modder staan, kan voor mij voelen alsof ik er tot mijn nek in sta. Perceptie.

Voor TO kan het nu voelen alsof alles tegen zit. Nieuwe situatie qua wonen, pasgeboren baby die veel huilt, zich niet geholpen of gesteund voelen, geen baan en daarvan misschien wel stress.

Van de zijlijn is het makkelijker om alle zegeningen te zien dan wanneer je daadwerkelijk je in een bepaalde situatie bevindt. ;)
Hoe hadden jullie het in de zwangerschap bedacht allemaal hoe de rolverdeling zou zijn?
Wordt denk ik tijd om rond de tafel te gaan zitten en te praten met elkaar wat je van elkaar verwacht.
Hoop dat de ha wat kan doen voor je, hulp klinkt goed als je er zo doorheen zit.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop het niet, maar er kan nog een andere reden zijn waarom dit zo escaleert.
Juist in kwetsbare periodes zoals rondom zwangerschap en bevalling die ook nog gepaard gaan met veranderingen in lijf en mind kan dat leiden tot vergelijken met andere vrouwen en wordt het contrast met die leuke, gezellige, slanke collega en een dosis waarderende, ondeugend flirterige aandacht groter met thuis "gedoe" en "getrek".

Het zal de eerste en laatste keer niet zijn dat het geduld dan "plots" ineens op/ ver te zoeken is en eigen partner met toenemende onverschilligheid en ergernis bekijkt, en jij nooit had verwacht dat ie zo gevoelloos lijkt geworden voor tederheid en genegenheid tonen, dat het gewoon niet klopt met hoe jij hem al die jaren kent.
Ongeduld & aanleidingen zoéken om ruzie te krijgen hoort daar ook bij, zou ook zijn desinteresse in gezinnetje zijn/ de baby kunnen verklaren..

Dit is tav jou én kind iig niet wat je zou verwachten van een kersverse vader als je al jaren in een stabiele en liefdevolle relatie zit, die sterk genoeg is om samen te besluiten aan verhuizingen, kinderen enz te beginnen.
Zo'n relatie moet eea kunnen hebben aan tijdelijke "offers" en omstandigheden zou je zeggen..
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Waarom wordt een vrouw die net is bevallen, geen steun krijgt van haar partner en ook nog eens last heeft van slaaptekort meteen hysterisch?

Waarom wordt een vrouw altijd meteen hysterisch genoemd?
Daar kan ik toch zo de pleuris over in krijgen!

Zij heeft er godvergeten recht op om gesteund te worden door die lapzwans van haar. Het kind heeft ook recht op.

Als ze hierom vraagt, wordt ze vernederd en uitgescholden.
Is het dan raar dat de emoties de overhand nemen en ze hem duwt? Wie weet stond hij wel de weg en wilde hij niet weggaan.
Een vrouw duwt niet zomaar.
En dan is ze volgens sommigen hier gewoon hysterisch?

Hou op schei uit zeg!

Omdat ze dan zogenaamd hysterisch is, is het gerechtvaardigd om haar een blauw oog te slaan? En haar dan vervolgens in die toestand alleen te laten?
Dit is een serieuze zaak van verwaarlozing hoor!

Het mannelijke kwezeltje heeft 8 jaar lang een vrouwtje gehad die voor hem zorgde. Hij hoefde zijn ware aard niet te laten zien want er werd voor hem gezorgd. Nu is er een kleine en is hij niet meer nummer 1. En nu laat hij zijn ware kleuren zien. Klassiek verhaal.

Hij is verdomd rancuneus en dat uit hij door denigrerend en beledigend uit te halen naar TO. En omdat hij in zijn kinderlijke drift niet weet hoe verder te gaan, pakt hij zijn biezen en pleurt op.

En dan wordt TO zo maar even hysterisch genoemd? En zal ze er wel om gevraagd hebben? En dan mag zij even naar de huisarts om haar verhaal te doen en zaken in gang te brengen? Waarom moet zij dat doen?

Nog even over die huisarts: Moet hij ook willen he? Er is is zat indicatie dat hij dat niet gaat doen. Per slot van rekening loopt hij weg als het te heet wordt onder zijn voeten.
Hij zal best vinden dat het allemaal haar schuld is. En van haar eisen dat zij de problemen oplost omdat zij de problemen veroorzaakt.
Want hij sport en gamet alleen maar.

Waarschijnlijk zal ook nog zeggen dat ze blij mag zijn als hij thuiskomt.

Echt hoor, dit is zo'n klassiek geval.
Veni, vidi, vagina.
Hij kwam en zag dat het kut was
Alle reacties Link kopieren
VictimadelAmor schreef:
17-07-2018 11:58


Het mannelijke kwezeltje heeft 8 jaar lang een vrouwtje gehad die voor hem zorgde. Hij hoefde zijn ware aard niet te laten zien want er werd voor hem gezorgd. Nu is er een kleine en is hij niet meer nummer 1. En nu laat hij zijn ware kleuren zien. Klassiek verhaal.

Hij is verdomd rancuneus en dat uit hij door denigrerend en beledigend uit te halen naar TO. En omdat hij in zijn kinderlijke drift niet weet hoe verder te gaan, pakt hij zijn biezen en pleurt op.

Vind dit wel een behoorlijke set van aannames, ben het met je eens dat TO niet meteen als hysterisch bestempeld hoeft te worden, maar je neemt nu wel veel aan hoor.

En dan wordt TO zo maar even hysterisch genoemd? En zal ze er wel om gevraagd hebben? En dan mag zij even naar de huisarts om haar verhaal te doen en zaken in gang te brengen? Waarom moet zij dat doen?

omdat zij er last van heeft? Er is niemand anders die voor TO naar de huisarts kan om hulp te vragen.

Jake99 schreef:
17-07-2018 11:50
Wat voor jou voelt als tot je knieën in de modder staan, kan voor mij voelen alsof ik er tot mijn nek in sta. Perceptie.

Voor TO kan het nu voelen alsof alles tegen zit. Nieuwe situatie qua wonen, pasgeboren baby die veel huilt, zich niet geholpen of gesteund voelen, geen baan en daarvan misschien wel stress.

Van de zijlijn is het makkelijker om alle zegeningen te zien dan wanneer je daadwerkelijk je in een bepaalde situatie bevindt. ;)
Dat vind ik altijd zo makkelijk geredeneerd! Nee, het leven is niet maakbaar, maar als je gezondheid en financiën op orde zijn en je niet verstandelijk beperkt bent of een psychische stoornis hebt, heb je gewoon een eigen verantwoordelijkheid om je leven op de rails te houden. Daarbij hoort hulp zoeken als het niet lekker loopt. En zéker hoort daarbij dat je gewoon zorgt voor je eigen pasgeboren kind en net bevallen vrouw.
Alle reacties Link kopieren
Heb alleen de OP gelezen. Kansloze situatie. Maar ik hoop wel dat je snapt dat hij je waarschijnlijk een klap in je gezicht gaf als reactie op jouw geduw. Het is alle 2 niet goed. Actie = reactie. En keur het niet goed. Maar aangifte tegen hem?!? Het lijkt wel of je een reden zoekt om van hem af te komen. Had je beter 11 maanden geleden over na kunnen denken.
Poppy_del_Rio schreef:
17-07-2018 12:03
Dat vind ik altijd zo makkelijk geredeneerd! Nee, het leven is niet maakbaar, maar als je gezondheid en financiën op orde zijn en je niet verstandelijk beperkt bent of een psychische stoornis hebt, heb je gewoon een eigen verantwoordelijkheid om je leven op de rails te houden. Daarbij hoort hulp zoeken als het niet lekker loopt. En zéker hoort daarbij dat je gewoon zorgt voor je eigen pasgeboren kind en net bevallen vrouw.

Dat heeft niks met gemakkelijk redeneren te maken. Ik kan niet voor iemand bepalen wat wel en niet zwaar is. De één kan nu eenmaal meer aan dan de ander.

Ik ben ook positief ingesteld. Ik heb een heel goed leven. Natuurlijk heb ik ook ellende en tegenslagen gehad en die zijn er nog. Maar ja het komt altijd allemaal weer goed. Het heeft niet altijd de uitkomst waar ik op hoopte of waar ik voor vocht maar ja so be it.

We hebben inderdaad allemaal onze verantwoordelijkheden en die moeten we zeker allemaal nemen. Maar dingen veranderen niet van de 1 op de andere dag. Mensen veranderen sowieso niet. Wel het gedrag van mensen. Maar ook dit gebeurt niet in 1 dag. Dat is inderdaad een kwestie van hulp zoeken en keihard werken. Samen.
Alle reacties Link kopieren
Dat wij TO aanspreken om naar de huisarts te gaan is logisch. Zij zit op het forum niet haar vriend. Van haar vriend weten wij weinig, behalve dat hij excuses heeft aangeboden. Wellicht is hij ook geschrokken en zoekt hij ook hulp . Dat weten wij nu niet. Wij hebben met TO van doen en geven haar advies.

Het is momenteel voor beiden teveel, de communicatie is weg. Het vele gamen en mogelijk het werk van vriend draagt ook niet bij aan een fijne relatie.
Alle reacties Link kopieren
VictimadelAmor schreef:
17-07-2018 11:58
Waarom wordt een vrouw die net is bevallen, geen steun krijgt van haar partner en ook nog eens last heeft van slaaptekort meteen hysterisch?

Waarom wordt een vrouw altijd meteen hysterisch genoemd?
Daar kan ik toch zo de pleuris over in krijgen!

Zij heeft er godvergeten recht op om gesteund te worden door die lapzwans van haar. Het kind heeft ook recht op.

Als ze hierom vraagt, wordt ze vernederd en uitgescholden.
Is het dan raar dat de emoties de overhand nemen en ze hem duwt? Wie weet stond hij wel de weg en wilde hij niet weggaan.
Een vrouw duwt niet zomaar.
En dan is ze volgens sommigen hier gewoon hysterisch?

Hou op schei uit zeg!

Omdat ze dan zogenaamd hysterisch is, is het gerechtvaardigd om haar een blauw oog te slaan? En haar dan vervolgens in die toestand alleen te laten?
Dit is een serieuze zaak van verwaarlozing hoor!

Het mannelijke kwezeltje heeft 8 jaar lang een vrouwtje gehad die voor hem zorgde. Hij hoefde zijn ware aard niet te laten zien want er werd voor hem gezorgd. Nu is er een kleine en is hij niet meer nummer 1. En nu laat hij zijn ware kleuren zien. Klassiek verhaal.

Hij is verdomd rancuneus en dat uit hij door denigrerend en beledigend uit te halen naar TO. En omdat hij in zijn kinderlijke drift niet weet hoe verder te gaan, pakt hij zijn biezen en pleurt op.

En dan wordt TO zo maar even hysterisch genoemd? En zal ze er wel om gevraagd hebben? En dan mag zij even naar de huisarts om haar verhaal te doen en zaken in gang te brengen? Waarom moet zij dat doen?

Nog even over die huisarts: Moet hij ook willen he? Er is is zat indicatie dat hij dat niet gaat doen. Per slot van rekening loopt hij weg als het te heet wordt onder zijn voeten.
Hij zal best vinden dat het allemaal haar schuld is. En van haar eisen dat zij de problemen oplost omdat zij de problemen veroorzaakt.
Want hij sport en gamet alleen maar.

Waarschijnlijk zal ook nog zeggen dat ze blij mag zijn als hij thuiskomt.

Echt hoor, dit is zo'n klassiek geval.
Helemaal mee eens!! Maar meeste nemen het alleen maar voor hem op....
Lavendel2 schreef:
17-07-2018 12:27
Helemaal mee eens!! Maar meeste nemen het alleen maar voor hem op....
Ik vind die post ook heel goed. Ik vind hem erg egocentrisch en naar overkomen en ik denk dat TO al jaren niet tegen hem op kan.
Lavendel2 schreef:
17-07-2018 12:27
Helemaal mee eens!! Maar meeste nemen het alleen maar voor hem op....

Dat heeft niks met “voor hem opnemen” te maken. Het heeft te maken met beide kanten van het verhaal zien. Er zitten altijd drie kanten aan een verhaal: haar kant, zijn kant en de waarheid.

TO is niet volledig onschuldig maar ook niet volledig schuldig. Zo ook haar man; hij is niet volledig onschuldig maar ook niet volledig schuldig.

Twee kijven, twee schuld.
Alle reacties Link kopieren
Wat een reacties allemaal zeg.

Meid, een klap is tuurlijk niet iets zomaars. Dit kun je ook niet door de vingers zien. Maar wacht even met aangifte doen.

Hij heeft geen enkel recht om jou te slaan. Ookal slaat TO hem in elkaar. Zij heeft 9 maanden zijn kind gedragen!! Hij heeft geen enkel recht om haar pijn te doen. Hij hoort sommige dingen door de vingers te zien.

Ook is het niet makkelijk voor hem. Alles veranderd opeens.

Probeer er over te praten. Lukt dit niet? Laat merken dat dit zo niet kan.

Praat er met iemand over. Je vriendinnen?

Ook mag je altijd een prive bericht doen
VictimadelAmor schreef:
17-07-2018 11:58
Waarom wordt een vrouw die net is bevallen, geen steun krijgt van haar partner en ook nog eens last heeft van slaaptekort meteen hysterisch?

Waarom wordt een vrouw altijd meteen hysterisch genoemd?
Daar kan ik toch zo de pleuris over in krijgen!

Zij heeft er godvergeten recht op om gesteund te worden door die lapzwans van haar. Het kind heeft ook recht op.

Als ze hierom vraagt, wordt ze vernederd en uitgescholden.
Is het dan raar dat de emoties de overhand nemen en ze hem duwt? Wie weet stond hij wel de weg en wilde hij niet weggaan.
Een vrouw duwt niet zomaar.
En dan is ze volgens sommigen hier gewoon hysterisch?

Hou op schei uit zeg!

Omdat ze dan zogenaamd hysterisch is, is het gerechtvaardigd om haar een blauw oog te slaan? En haar dan vervolgens in die toestand alleen te laten?
Dit is een serieuze zaak van verwaarlozing hoor!

Het mannelijke kwezeltje heeft 8 jaar lang een vrouwtje gehad die voor hem zorgde. Hij hoefde zijn ware aard niet te laten zien want er werd voor hem gezorgd. Nu is er een kleine en is hij niet meer nummer 1. En nu laat hij zijn ware kleuren zien. Klassiek verhaal.

Hij is verdomd rancuneus en dat uit hij door denigrerend en beledigend uit te halen naar TO. En omdat hij in zijn kinderlijke drift niet weet hoe verder te gaan, pakt hij zijn biezen en pleurt op.

En dan wordt TO zo maar even hysterisch genoemd? En zal ze er wel om gevraagd hebben? En dan mag zij even naar de huisarts om haar verhaal te doen en zaken in gang te brengen? Waarom moet zij dat doen?

Nog even over die huisarts: Moet hij ook willen he? Er is is zat indicatie dat hij dat niet gaat doen. Per slot van rekening loopt hij weg als het te heet wordt onder zijn voeten.
Hij zal best vinden dat het allemaal haar schuld is. En van haar eisen dat zij de problemen oplost omdat zij de problemen veroorzaakt.
Want hij sport en gamet alleen maar.

Waarschijnlijk zal ook nog zeggen dat ze blij mag zijn als hij thuiskomt.

Echt hoor, dit is zo'n klassiek geval.
Zo zeg, kom jij ff binnen. Je verhaal hangt van aannames aan elkaar. Misschien goed om je bij de tekst van to te houden ipv er van alles bij te halen en op te projecteren.
Lara1234 schreef:
17-07-2018 12:37
Wat een reacties allemaal zeg.

Meid, een klap is tuurlijk niet iets zomaars. Dit kun je ook niet door de vingers zien. Maar wacht even met aangifte doen.

Hij heeft geen enkel recht om jou te slaan. Ookal slaat TO hem in elkaar. Zij heeft 9 maanden zijn kind gedragen!! Hij heeft geen enkel recht om haar pijn te doen. Hij hoort sommige dingen door de vingers te zien.

Ook is het niet makkelijk voor hem. Alles veranderd opeens.

Probeer er over te praten. Lukt dit niet? Laat merken dat dit zo niet kan.

Praat er met iemand over. Je vriendinnen?

Ook mag je altijd een prive bericht doen
Niemand heeft het recht om te slaan, nooit. Of te duwen of ander lichamelijk geweld. En een baby krijgen is ook geen excuus. Kom zeg, wanneer zou dat excuus volgens jou dan verjaren? Als kind 18 is?
Lara1234 schreef:
17-07-2018 12:37
Wat een reacties allemaal zeg.

Meid, een klap is tuurlijk niet iets zomaars. Dit kun je ook niet door de vingers zien. Maar wacht even met aangifte doen.

Hij heeft geen enkel recht om jou te slaan. Ookal slaat TO hem in elkaar. Zij heeft 9 maanden zijn kind gedragen!! Hij heeft geen enkel recht om haar pijn te doen. Hij hoort sommige dingen door de vingers te zien.

Ook is het niet makkelijk voor hem. Alles veranderd opeens.

Probeer er over te praten. Lukt dit niet? Laat merken dat dit zo niet kan.

Praat er met iemand over. Je vriendinnen?

Ook mag je altijd een prive bericht doen
:wtf:

In welke wereld leef jij?
Christel78 schreef:
17-07-2018 12:44
Niemand heeft het recht om te slaan, nooit. Of te duwen of ander lichamelijk geweld. En een baby krijgen is ook geen excuus. Kom zeg, wanneer zou dat excuus volgens jou dan verjaren? Als kind 18 is?
helemaal mee eens.
aikidoka schreef:
17-07-2018 09:27
Wel jammer dan dat je zo weinig inlevingsvermogen hebt dat je je niet voor kunt stellen dat iemand er wel doorheen kan zitten. Dat jij het prima trok bij jouw kinderen en zelfs bij jouw reflux baby zegt niets over de ervaring van een ander.
+1

Inderdaad. Ik viel ook over: overkomt haar niks van hoor... van slaaptekort kan mensen zeker wel iets overkomen. Een depressie bijv. 10% krijgt een postnatale depressie. Noem dat maar niks... Nu zeg ik niet dat TO dat heeft. Daar kan ik niet over oordelen.
Ik denk dat mensen vooral over je heen vallen dat je er zo luchtig over doet.
Oprechte vraag: wat vond je er eigenlijk van dat jouw partner je niet hielp?
Wat is nog de moeite waard om voor deze relatie te vechten?
Je partner werkt/sport en in zijn vrije tijd zit hij lekker zorgeloos te gamen. Onderwijl heb jij je financiële onafhankelijkheid opgegeven om naar 2 uur verderop te verhuizen weg van je familie (dus zonder een support netwerk zit), de hele dag voor een huilbaby en een groot kind zorgt, en dan ook nog uitgehoond worden om je fysieke verschijning nadat je 9 maanden een baby hebt gedragen, vol hormonen zit en afgetakeld bent door slaap tekort. En als je hem dan vraagt mee te helpen met de verzorging van jullie kind en hem een duw geeft krijg je nog een blauw oog geslagen ook.

Voor degene die roepen dat TO begon met duwen en het blauwe oog, geslagen door een professioneel sporter, terecht is; zou je het ook normaal vinden als partner haar een blauw oog had geslagen en TO vervolgens met een stalen buis hem een paar tanden uit de mond geslagen had? Zou logisch geweest zijn, toch? Hij slaat haar toch eerst een blauw oog, had hij dat maar niet moeten doen...

TO doe aangifte. Als hij vechtsport beoefend staat hij sowieso geregistreerd (als professioneel sporter) en krijgt hij ook een zwaardere straf omdat hij getraind is in het verwonden. Zo iemand hoort namelijk uit een dergelijke situatie te lopen voordat het escaleert.

En schakel hulp van je familie in, vertrek voor een paar dagen zodat alle partijen kunnen bedaren en dan kan je ondertussen in een rustige omgeving nadenken of je terug wil keren naar deze situatie en zo nee wat er moet veranderen om weer vertrouwen te kunnen krijgen in de relatie. Je hebt al slaaptekort, om je nu ook nog bezig te moeten houden met de angst voor een nieuwe klap daar hebben jij en de baby allebei niks aan. Je moet nu even lief voor jezelf zijn en tot rust komen. Daarna kan je samen met partner kijken hoe jullie een vervolg vorm willen geven.

Sterkte :hug:
Wellicht kan TO hier wel iets mee:

B-) https://m.youtube.com/watch?v=3uZB_Y9u-FY B-)
Alle reacties Link kopieren
Christel78 schreef:
17-07-2018 12:43
Zo zeg, kom jij ff binnen. Je verhaal hangt van aannames aan elkaar. Misschien goed om je bij de tekst van to te houden ipv er van alles bij te halen en op te projecteren.
Ik kwam niet binnen, ik was er al.

Dat terzijde.

Aannames ?
Dacht het niet. Ik zeg al dat het een klassiek verhaal is. Voor TO nog vele andere vrouwen die dit hebben meegemaakt.
Het zijn klassieke patronen.
Lees eens wat literatuur erover zou ik zeggen. Er zijn talrijke boeken hierover geschreven. Door deskundigen die geen aannames deden om het even in jouw eloquente bewoordingen te gebruiken.

Dit is geen geval van projecteren. Dit is gewoon helder boerenverstand gebruiken.

Ik zou nog meer kunnen zeggen over jouw terechtwijzing van dat ik me bij de tekst moet houden, maar dat doe ik niet uit respect voor TO.

Het gaat per slot van rekening om haar en haar baby.

Ik laat het graag hierbij.
Veni, vidi, vagina.
Hij kwam en zag dat het kut was

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven