Ik moet hier weg

17-07-2018 01:38 234 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb dit nooit eerder gedaan, en als ik mensen zulke oproepen zag plaatsen snapte ik nooit waarom ze niet allang weg waren. Dus ik snap als ik die reacties krijg, maar ik zou heel graag praktische adviezen of ervaringen willen.

Ik zit al een aantal jaren in een relatie, en ik ben 2 maanden geleden bevallen van onze zoon. Ik ben altijd erg zelfstandig geweest, alleen sinds de zwangerschap heb ik niet meer gewerkt. Nu hebben we elke dag ruzie omdat hij vindt dat hij niet hoeft te helpen met onze zoon omdat hij het geld verdiend en ik niet. Ik doe al 2 maanden elke dag en nacht alles alleen ( 6 keer per nacht eruit, ik slaap niet meer.) Elke keer als ik hem hierop aansprak en boos werd kregen we ruzie, maar nog niks zoals vanavond. Terwijl ik boos werd dat ik wakker werd en eruit moest om een flesje te maken omdat hij nog te druk aan het gamen was midden in de nacht en er geen tijd voor had, is het uit de hand gelopen. Hij ging me uitschelden en noemde me "bollie" en "ga lekker donuts eten". Dit deed me zoveel pijn omdat ik druk bezig ben met de zwangerschapskilos te verliezen, maar ik 2 maanden geleden van zijn zoon ben bevallen en dat niet zo snel gaat. Toen ben ik gaan huilen en duwen totdat hij me in mijn gezicht sloeg. Ik was zo verbaast en ik verstijfde helemaal. Ik was een paar minuten aan het bedenken wie ik moet bellen of wat ik moet doen. Mijn vrienden en familie wonen allemaal 2 uur bij me vandaan en ik wil ze niet snachts in paniek opbellen. Ondertussen is mijn vriend met een logeertas weggegaan zonder iets te zeggen. Geen idee waar hij heen is maar ik ben allang blij dat hij even weg is. Ik ben nu iets gekalmeerd maar ik ben radeloos en ik weet niet wat ik nu moet doen. Aan de ene kant denk ik ga slapen je hebt je rust nodig voor je baby, kijk morgen maar wat je doet. Aan de andere kant denk ik dit gaat te ver ik ga hier meteen aangifte van doen en hij zoekt het maar uit. Ik weet alleen niet waar ik met een baby terecht kan en ik heb geen inkomen op dit moment. Misschien eerst bezig gaan met een eigen plek en werk zoeken en tot die tijd niks doen? Voor zover dat zou kunnen.. Ik weet het niet meer het is ondertussen half 2 snachts en ik ben dood op..
VictimadelAmor schreef:
17-07-2018 13:29
Ik kwam niet binnen, ik was er al.

Dat terzijde.

Aannames ?
Dacht het niet. Ik zeg al dat het een klassiek verhaal is. Voor TO nog vele andere vrouwen die dit hebben meegemaakt.
Het zijn klassieke patronen.
Lees eens wat literatuur erover zou ik zeggen. Er zijn talrijke boeken hierover geschreven. Door deskundigen die geen aannames deden om het even in jouw eloquente bewoordingen te gebruiken.

Dit is geen geval van projecteren. Dit is gewoon helder boerenverstand gebruiken.

Ik zou nog meer kunnen zeggen over jouw terechtwijzing van dat ik me bij de tekst moet houden, maar dat doe ik niet uit respect voor TO.

Het gaat per slot van rekening om haar en haar baby.

Ik laat het graag hierbij.
De eerste aanname is al dat dit een klassiek verhaal is. En vandaar uit verder. Praat haar niks aan wat niet zeker is alsjeblieft.
En wat betreft lezen, het is voor mij vakliteratuur dus dat zit wel snor
VictimadelAmor schreef:
17-07-2018 13:29
Ik kwam niet binnen, ik was er al.

Dat terzijde.

Aannames ?
Dacht het niet
. Ik zeg al dat het een klassiek verhaal is. Voor TO nog vele andere vrouwen die dit hebben meegemaakt.
Het zijn klassieke patronen.
Lees eens wat literatuur erover zou ik zeggen. Er zijn talrijke boeken hierover geschreven. Door deskundigen die geen aannames deden om het even in jouw eloquente bewoordingen te gebruiken.

Dit is geen geval van projecteren. Dit is gewoon helder boerenverstand gebruiken.

Ik zou nog meer kunnen zeggen over jouw terechtwijzing van dat ik me bij de tekst moet houden, maar dat doe ik niet uit respect voor TO.

Het gaat per slot van rekening om haar en haar baby.

Ik laat het graag hierbij.

Ehm jawel... die post staat werkelijk bol van de aannames. Je verzint er van alles bij om je punt te maken.
Alle reacties Link kopieren
YouWish schreef:
17-07-2018 13:49
Ehm jawel... die post staat werkelijk bol van de aannames. Je verzint er van alles bij om je punt te maken.
wat wil je hier nou mee bereiken?

Zit je nou een beetje als een kleutertje ruzie te zoeken in een topic van een ander om je gelijk te bewijzen?

Ik doe mijn verhaal en ik geef mijn mening in de hoop dat TO er wat aan heeft. Ik zit hier niet om ordinair een welles-niets spelletje te spelen.

Sorry maar daar doe ik verder niet aan mee.
Veni, vidi, vagina.
Hij kwam en zag dat het kut was
Alle reacties Link kopieren
Christel78 schreef:
17-07-2018 13:48
De eerste aanname is al dat dit een klassiek verhaal is. En vandaar uit verder. Praat haar niks aan wat niet zeker is alsjeblieft.
En wat betreft lezen, het is voor mij vakliteratuur dus dat zit wel snor
Goh, ook toevallig zeg.

It takes one to know one... jij doet nu wel heel erg makkelijk aannames over mij.

Ik praat niemand iets aan. Ik geef alleen mijn advies en mijn mening. Vanuit mijn vakgebied welteverstaan.

Verder ga ik geen welles-nietes discussies aan. Daar heeft TO niets aan.
Veni, vidi, vagina.
Hij kwam en zag dat het kut was
VictimadelAmor schreef:
17-07-2018 14:04
wat wil je hier nou mee bereiken?

Zit je nou een beetje als een kleutertje ruzie te zoeken in een topic van een ander om je gelijk te bewijzen?

Ik doe mijn verhaal en ik geef mijn mening in de hoop dat TO er wat aan heeft. Ik zit hier niet om ordinair een welles-niets spelletje te spelen.

Sorry maar daar doe ik verder niet aan mee.


Whut.....? :nut:
Je bent dus twee maanden = negen weken geleden moeder geworden. De meeste vrouwen gaan na tien weken weer werken, dan is het verlof afgelopen. Dat is dus volgende week.

Wat ik zou doen? Werk zoeken natuurlijk! En wel zo dat je voor jezelf en je kind kunt zorgen. De uren dat je aan het werk bent kun je je baby naar een kdv brengen.

Zodra je een eigen inkomen hebt kun je op zoek gaan naar een eigen woning. Maar zorg in elk geval dat je weer zelfstandig bent, want een man die 's nachts zit te gamen, niks doet voor zijn pasgeboren kind en jou ook nog slaat, daar heb je weinig aan.

En nee, het is niet normaal dat een man/vader zich zo gedraagt. Verre van.
VictimadelAmor schreef:
17-07-2018 13:29
Ik kwam niet binnen, ik was er al.

Dat terzijde.

Aannames ?
Dacht het niet. Ik zeg al dat het een klassiek verhaal is. Voor TO nog vele andere vrouwen die dit hebben meegemaakt.
Het zijn klassieke patronen.
Lees eens wat literatuur erover zou ik zeggen. Er zijn talrijke boeken hierover geschreven. Door deskundigen die geen aannames deden om het even in jouw eloquente bewoordingen te gebruiken.

Dit is geen geval van projecteren. Dit is gewoon helder boerenverstand gebruiken.

Ik zou nog meer kunnen zeggen over jouw terechtwijzing van dat ik me bij de tekst moet houden, maar dat doe ik niet uit respect voor TO.

Het gaat per slot van rekening om haar en haar baby.

Ik laat het graag hierbij.

Het kan best een goed bestudeert en gedocumenteerd 'klassiek' patroon zijn waar je over praat, maar je neemt wel zo maar aan dat dit op hun relatie van toepassing is. En die aanname doe je op basis van andere aannames. Dus ook een goed onderwerp kan je met gewoon boeren verstand op drijfzand bouwen. En dat is wat je doet.

En net zoals zoveel anderen kijk je alleen naar het resultaat waar ze nu staan en baseer je daar je conclusies op. Jij en anderen hebben allemaal een oordeel over de recente gebeurtenissen met eenzijdige informatie daarover. In plaats daarvan zou ik willen weten waar dit vandaan komt, wat het resultaat is wat je wil bereiken en hoe je daar kan komen.
Mijn oog viel opeens op de titel "ik moet hier weg".

Ik vraag me af of het de onmacht van dat moment was of dat het een gevoel van structurelere aard is.
VictimadelAmor schreef:
17-07-2018 14:04
wat wil je hier nou mee bereiken?

Zit je nou een beetje als een kleutertje ruzie te zoeken in een topic van een ander om je gelijk te bewijzen?

Ik doe mijn verhaal en ik geef mijn mening in de hoop dat TO er wat aan heeft. Ik zit hier niet om ordinair een welles-niets spelletje te spelen.

Sorry maar daar doe ik verder niet aan mee.

Ik zie dat mijn eerdere nog redelijk constructieve post al achterhaald is door je gedrag. Ben dan wel weer benieuwd naar je 'vakgebied' en of dat iets met kleuters te maken heeft of met klassieke aannames of met ordinaire spelletjes.

Maar dat terzijde en gelukkig doe je daar niet aan mee en wilde je het daarbij laten toch?
shifty schreef:
17-07-2018 15:37
Ik zie dat mijn eerdere nog redelijk constructieve post al achterhaald is door je gedrag. Ben dan wel weer benieuwd naar je 'vakgebied' en of dat iets met kleuters te maken heeft of met klassieke aannames of met ordinaire spelletjes.

Maar dat terzijde en gelukkig doe je daar niet aan mee en wilde je het daarbij laten toch?
Dit is natuurlijk gewoon zuigen.
iris1969 schreef:
17-07-2018 15:40
Dit is natuurlijk gewoon zuigen.

Want jij vond haar manier van reageren wel normaal?
shifty schreef:
17-07-2018 15:50
Want jij vond haar manier van reageren wel normaal?
shifty, zonde van de tijd en moeite.
Wat ongepast dit soort berichten in een topic als dit :nooo:
shifty schreef:
17-07-2018 15:50
Want jij vond haar manier van reageren wel normaal?
Dat zeg ik niet. Ze gaf aan dat ze het onderwerp wilde sluiten, maar jij ging toch door. Ik zal het hier verder ook bij laten.
iris1969 schreef:
17-07-2018 16:39
Dat zeg ik niet. Ze gaf aan dat ze het onderwerp wilde sluiten, maar jij ging toch door. Ik zal het hier verder ook bij laten.

Ja dat is natuurlijk lekker makkelijk. Een dikke sneer geven en een ander uitschelden voor kleuter en dan snel zeggen dat je het onderwerp wil afsluiten. Natuurlijk reageren mensen op zo’n achterlijke persoonlijke aanval.
TO was dit een incident (duwen en slaan)? Of hebben jullie stelselmatig ruzie?

Je bent door slaapgebrek en hormonen in je lichaam nog erg wankel. Alles is ff teveel voor je.

Naar dat hij jou niet in de verzorging van jullie baby ondersteunt, het kind is ook van hem immers. Praat er met hem over en maak afspraken over wie wat doet.

Vraag er sowieso hulp bij. De eerste maanden of jaren met een kleine zijn sowieso zwaar.
Dus hulp kan je echt goed gebruiken,
van hem, of van familie/vriendinnen of als het niet anders kan vraag (via maatschappelijk werk) gezinsondersteuning. In veel gemeenten kan er hulp geboden worden aan jonge gezinnen of alleenstaande moeders.
Via Humanitas kan je ook hulp krijgen: een aan huis bezoekende vrijwilliger die samen met jou kijkt naar oplossingen.

Ook als je er over denkt om bij hem weg te gaan kunnen ze je helpen in praktische zaken.

Is hij inmiddels al weer thuis gekomen?
Dan is het eerste wat jullie moeten doen :goed praten met elkaar
(ook als hij nog elders is trouwens).
De ruzie uitpraten en samen tot oplossingen komen voor jullie problemen.
Je vraagt of je aangifte moet doen van het slaan van een blauw oog.

Ik zeg : ja, kan je doen. Je moet niets, maar een blauw oog is ernstig genoeg om het wel te doen.
Het is grensoverschrijdend partnergeweld / huiselijk geweld.
iris1969 schreef:
17-07-2018 16:39
Dat zeg ik niet. Ze gaf aan dat ze het onderwerp wilde sluiten, maar jij ging toch door. Ik zal het hier verder ook bij laten.

Nou dan zijn we het er in elk geval over eens dat haar manier van reageren abnormaal is.

En als je nou nog even haar posts terug leest dan lees je dat ze voortdurend eerst zelf loopt te stoken en te mekkeren, om vervolgens geheel schijnheilig te stellen dat ze het daar bij wil laten of er niet aan mee wil doen, om vervolgens in de volgende post weer precies hetzelfde te doen.
Alle reacties Link kopieren
shifty schreef:
17-07-2018 21:55
Nou dan zijn we het er in elk geval over eens dat haar manier van reageren abnormaal is.

En als je nou nog even haar posts terug leest dan lees je dat ze voortdurend eerst zelf loopt te stoken en te mekkeren, om vervolgens geheel schijnheilig te stellen dat ze het daar bij wil laten of er niet aan mee wil doen, om vervolgens in de volgende post weer precies hetzelfde te doen.
Jij gaat ook maar door he?

TO, hoe is het vandaag gegaan? Hebben jullie nog kunnen praten?
...
Hoe was het bij de huisarts, TO? En heb je al weer contact gehad met je vriend?
Hoe is het nu TO? Kun je bij iemand terecht? Familie of vrienden? Heb je al wat bij kunnen slapen? Dat is echt belangrijk. Slapen zou hoog op je prioriteitenlijst moeten staan, vlak onder het verzorgen van je kind.
Alle reacties Link kopieren
Viva2018 schreef:
17-07-2018 08:34
Beetje makkelijk gezegd dit. Zo veel gelegenheid heb je niet om overdag te slapen en rusten als jonge moeder. Je bent de hele dag bezig met voeden, verschonen en zorgen. En om voldoende uitgerust te kunnen zijn moet je meerdere uren achter elkaar kunnen slapen. Dat lukt overdag niet hoor...

Een vrouw heeft een zwangerschap en bevalling door staan en moet zelf ook herstellen. En heeft dan ook nog al die hormonen in haar lijf. Wanneer haar vent echt niet helpt ‘s nachts ondanks herhaaldelijk vragen vind ik het ook een lul de behanger. Het is ook zijn kind en de vrouw heeft al heel veel moeten doen met zwanger, bevalling ed. Dit is nu juist een kans voor hem om ook actief iets te kunnen doen...
Goede post, mijn idee. Wordt echt hard gereageerd op TO. Ik had ook zo’n lul de behanger en ik werkte zelf ook nog. Heb hem na de eerste ruzie waarin er klappen vielen het huis uitgegooid.
Alle reacties Link kopieren
Jake99 schreef:
17-07-2018 09:37
Omdat wij het hele verhaal niet kennen. Misschien was die man net 10 min thuis van zijn drukke avonddienst en was hij even aan het ontspannen? Hij is niet alleen maar een hele grote eikel. Daarvoor zijn ze te lang samen. Het leven is niet zwart wit. ;)
Dan had hij makkelijk de baby kunnen voeden, het is namelijk ook zijn kind en we leven niet meer in de jaren 50.
Alle reacties Link kopieren
Jake99 schreef:
17-07-2018 08:59
Liever bekrompen dan een slachtoffer. Ik heb kinderen, waaronder een reflex baby die non stop huilde. Een partner die niks deed. Ik werkte erbij. En nee ik ben niet beter. En nee ik verdien geen medaille of veer in mijn kont. Maar ik weet wél hoe het is en ik vind nog steeds dat het anders kan.
En dat vind jij normaal?
Alle reacties Link kopieren
Jake99 schreef:
17-07-2018 10:07
Lieve schat, hier even een hart onder de riem.

Je gaat straks naar de huisarts en je vertelt eerlijk wat er gebeurd is en hoe je aan jouw blauwe oog komt. Je geeft aan dat je geen aangifte wil doen omdat het een incident was en dat jij ook fout zat. Jouw huisarts zal dat respecteren.

Jouw liefde heeft zijn excuses aangeboden en meer kan hij nu niet doen. Hij kan het niet ongedaan maken zoals de dingen die gezegd zijn ook niet teruggenomen kunnen worden. Je kan dingen niet onthoren. Dit is het punt dat je een keuze maakt: accepteer ik zijn excuses en gaan we vanuit hier samen hulp zoeken en verder of niet? En dan kan jezelf wel andere scenario’s bedenken met keuzes die je hebt. Daar heb je mij niet voor nodig. ;)

Dat is echt een goed begin.

Dan het huishouden en de baby en de boodschappen en koken. De was kan ook morgen. Niks meer om aan te trekken? Bestel lekker kleding bij voor de kleine en voor jou. Jammer dan. Maar die was laat je lekker voor wat het is. Morgen weer een dag.

Boodschappen lekker online bestellen. In 1x heel veel. Opruimen die handel en je bent weer klaar. De kleine boodschapjes en verse producten kun je halen als je daaraan toe bent of even aan en buurvrouw vragen.

Koken? Kind als je daar even geen zin, tijd of puf voor hebt moet je gewoon lekker eten bestellen. Dan is het maar even wat minder gezond. Het is ook wel wat duurder en je moet dit niet iedere dag doen natuurlijk.

Maak tijd voor jezelf. Ik sliep als mijn tweejarige op bed lag, samen met mijn reflux baby op de bank. Ja het waren hazenslaapjes maar het hielp wel. Ik kon wel weer even opladen. Ik zat ook hele dagen met mijn huilende baby op de bank. Ik zat en deed niks. Liet de boel de boel. Niet iedere dag natuurlijk maar die dagen waren er echt wel bij. Ik huilde ook met regelmaat mee.

Alles hoeft niet constant perfect te zijn. Denk aan jezelf en je baby. Het komt echt allemaal goed maar geef jezelf een break en leg de lat lekker op de grond. Hoef je er alleen maar overheen te stappen.

En breng de baby gewoon ook af en toe even weg. Vraag of je moeder komt logeren om te helpen of een vriendin of wie dan ook. Je mag het bij mij brengen maar dat is raar want ik ben vreemd maar je snapt me. En dan niet rot voelen omdat je baby zoveel huilt dat is niet erg. Ik zit dan 48u met een huilende baby en die overleef ik echt wel. En jij hebt 48u slaap. Mijn punt is; anderen zullen ook zo denken en net zo reageren. Ik ben daar echt niet uniek in. Al ben ik natuurlijk wel een beetje gek..

Het komt echt goed. Ook hier komt een einde aan. Geen enkele situatie is oneindig ;)
Ik vind dat haar vriend haar gewoon moet helpen, ze hebben samen een baby gemaakt en dan zorg je er ook samen voor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven