Ik snap mijn vriendschappen niet zo

27-01-2020 15:01 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb best een paar leuke vriendinnen. En misschien denk ik gewoon te veel na maar als ik erover nadenk snap ik mijn vriendschappen niet zo goed.

Ik heb 2 vriendinnen vanaf de basisschool (vanaf de middelbare echt vriendinnen geworden) die ik goede vriendinnen noem. We zien elkaar niet vaak maar spreken eens in de zoveel tijd eens af met zijn drieën en gaan uit eten, of bij iemand thuis eten of een nachtje ergens heen. Altijd gezellig dan.

Dan heb ik een vriendin die 200 km verderop is gaan wonen en we appen en eens in de zoveel tijd ga ik er een nachtje logeren. Voelt dan als thuis komen. En zo doe ik dan ook, alsof ik thuis ben.
En een vriendin waarbij er eens in de zoveel tijd eens een babbeltje is.

Zover gaat het goed.
Maar dan heb ik vriendinnen die er nog niet zo lang zijn. Ik noem dat de spirituele vriendinnen. De vriendinnen waar ik uren mee kan appen of op de koffie kan zitten en de tijd voorbij vliegt. Totaal op een lijn voelt het als een warm bad. Urenlang praten over dezelfde interesses.
Nu wat ik niet zo goed snap. 1 vriendin praat alleen met me op de app maar wil niet afspreken. Ze heeft steeds smoesjes om elkaar niet te hoeven ontmoeten. Maar gelijkertijd legt ze wel haar complete ziel en zaligheid bij me neer op de app en zegt ook nog nooit zoveel gedeeld te hebben met iemand als met mij. En met andere vriendinnen spreekt ze wel af.

En ik heb een vriendin die ik eens in de 2 weken zag (appen deden we niet, houdt ze niet zo van) en dat was altijd knuffelen en elkaar zeggen hoe we elkaar gemist hebben enz. Maar sinds de dood van haar moeder zegt ze dat ze zich anders voelt en ze allerlei andere dingen doet en niet meer aan me denkt. Ook al houd ze wel van me, ze is met andere dingen bezig.

Eigenlijk moeten al mijn vriendschappen over het algemeen van mijn kant komen. De rest heeft het druk of wil niet afspreken.
En ik probeer me eens te bedenken waarom dat is.
Mijn vriendin die maar niet wil afspreken maar wel alles met me bespreekt op de app liep gisteren op de app met mijn vriend te flirten en masseert hem 5 kwartier ipv de afgesproken 3 kwartier en praat dan aan 1 stuk door en giechelt steeds terwijl ze praten (ze heeft een massage salon).

Ik voel me eigenlijk een beetje verdrietig dat de vriendinnen waar ik me zo diep mee verbonden voel niet met me willen afspreken.
Herkent iemand dat er vriendinnen zijn voor diepgang en vriendinnen voor lol? En dat ik dan misschien niet de vriendin voor de lol ben?
Alle reacties Link kopieren
Heb je het ze weleens gevraagd? Waarom ze niet (meer?) willen afspreken?
-
Alle reacties Link kopieren
Phloxx schreef:
27-01-2020 15:12
Heb je het ze weleens gevraagd? Waarom ze niet (meer?) willen afspreken?
Ja, de ene zegt dus dat ze sinds de dood van haar moeder zich anders voelt, niet meer aan me denkt en druk bezig is met andere dingen. Het is niet dat ze niet van me houdt of nooit meer wil afspreken maar ze voelt zich raar. Ik snap dat de dood van je moeder alles op zijn kop kan gooien en dus blijf ik steunen en wacht af tot ze weer behoefte heeft aan contact.

De ander zegt dat ik me niet zo beledigd moet voelen (viel wel mee hoor) en dat ze met mij meer deelt dan met wie dan ook. Maar dat ze nu maar een beetje afstand gaat houden omdat ik me aanstel.
Zucht, snap er gewoon niets van.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriendin die maar niet wil afspreken maar wel alles met me bespreekt op de app liep gisteren op de app met mijn vriend te flirten en masseert hem 5 kwartier ipv de afgesproken 3 kwartier en praat dan aan 1 stuk door en giechelt steeds terwijl ze praten (ze heeft een massage salon).

Huh, jouw vriend spreekt wel met die vriendin af, en jij niet?
Alle reacties Link kopieren
Iedereen heeft andere behoeftes in vriendschappen. Maar dat geldt natuurlijk evengoed voor jou. Kennelijk weten je vriendinnen het zo te krijgen dat het voor hen goed werkt en kom jij iets tekort. Niet iets wat je persoonlijk op moet vatten waarschijnlijk.
Ik denk dat ik zou uitspreken hoe ik de vriendschap graag wil invullen. Dat moet lukken als je ook al het initiatief neemt, dan stel je dus dingen voor die jij leuk vindt? Als ze die initiatieven blijven afwijzen omdat het hen niet past, dan zou ik er toch maar open over zijn.
Degene die jou alles vertelt gebruikt jou dus eigenlijk als een gratis psych die oneindig naar haar wil luisteren zonder dat ze jou iets terug geeft.

Ik zou het contact gewoon op 'n laag pitje zetten en zelf niet meer als eerste contact opnemen. Als er niets terug komt vanuit hen, het contact gewoon dood laten bloeden.
Alle reacties Link kopieren
dus die vriendin ziet jouw vriend wel en jou niet? (van de massage salon?)
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
27-01-2020 15:21
Degene die jou alles vertelt gebruikt jou dus eigenlijk als een gratis psych die oneindig naar haar wil luisteren zonder dat ze jou iets terug geeft.

Ik zou het contact gewoon op 'n laag pitje zetten en zelf niet meer als eerste contact opnemen. Als er niets terug komt vanuit hen, het contact gewoon dood laten bloeden.
+1
Ik ben niet bijgelovig, dat brengt ongeluk...
Alle reacties Link kopieren
Oakes schreef:
27-01-2020 15:20
Mijn vriendin die maar niet wil afspreken maar wel alles met me bespreekt op de app liep gisteren op de app met mijn vriend te flirten en masseert hem 5 kwartier ipv de afgesproken 3 kwartier en praat dan aan 1 stuk door en giechelt steeds terwijl ze praten (ze heeft een massage salon).

Huh, jouw vriend spreekt wel met die vriendin af, en jij niet?
Om haar toch eens te zien ben ik wel eens in haar massage salon geweest. Na 3 kwartier na de massage werd ik de deur weer uit gezet. Mijn vriend heeft er 5 kwartier gelegen en ze begon hem de volgende dag uitgebreid te appen over hoe hij zich voelde.
Pantera88 schreef:
27-01-2020 15:27
Om haar toch eens te zien ben ik wel eens in haar massage salon geweest. Na 3 kwartier na de massage werd ik de deur weer uit gezet. Mijn vriend heeft er 5 kwartier gelegen en ze begon hem de volgende dag uitgebreid te appen over hoe hij zich voelde.
Hoe komt het dat jij denkt dat zij jouw vriendin is?
redbulletje schreef:
27-01-2020 15:21
Degene die jou alles vertelt gebruikt jou dus eigenlijk als een gratis psych die oneindig naar haar wil luisteren zonder dat ze jou iets terug geeft.

Ik zou het contact gewoon op 'n laag pitje zetten en zelf niet meer als eerste contact opnemen. Als er niets terug komt vanuit hen, het contact gewoon dood laten bloeden.
Ik sluit me hier volledig bij aan.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
27-01-2020 15:28
Hoe komt het dat jij denkt dat zij jouw vriendin is?
Goede vraag. Eigenlijk alleen omdat we zoveel met elkaar delen. En we hebben dan ook best lol. En zelfspot. We kijken best op elkaar en snappen elkaar feilloos.
Maar ergens zit er toch een kink in de kabel waardoor het niet echt een vriendin is.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het op zich al een keertje laten rusten. Maar na een tijdje komt ze toch horen hoe het met me gaat. En dan snap ik het gewoon niet meer.
Maar na die actie met mijn vriend houd ik mijn mond maar weer dicht. Alleen ligt hij er komend weekend weer, zucht.
Karl_Marx schreef:
27-01-2020 15:24
dus die vriendin ziet jouw vriend wel en jou niet? (van de massage salon?)
Is dat die vriend die ook per se een kind wil met TO? Ondanks dat zij dat niet wil?

Loepen.
Ik heb een keer een training gehad en moest mijn vrienden cijfers geven, volgens een lijstje (uit een boek, zal het zo even zoeken).
Dat waren alleen maar cijfers op 'eigenbelang', dus wat heb ik eraan.
Heel moeilijk want dat is niet hoe ik vriendschap zie.
Daaruit bleek dat ik de mensen die het laagst scoorden het meest aandacht gaf. Mensen die ik als 'kennis' zag bleken veel hoger te scoren.
Het klinkt alsof je je gevoel moet volgen en even grote opruiming moet houden.
Je mag ook je verwachtingen hebben, ik geef veel en wens veel.
Ik heb een klein maar stabiel clubje om me heen en dat bevalt me best. Ik heb geen zin meer om op eieren te lopen e dat 'vriendschap' te noemen.
Alle reacties Link kopieren
Oakes schreef:
27-01-2020 15:20
Mijn vriendin die maar niet wil afspreken maar wel alles met me bespreekt op de app liep gisteren op de app met mijn vriend te flirten en masseert hem 5 kwartier ipv de afgesproken 3 kwartier en praat dan aan 1 stuk door en giechelt steeds terwijl ze praten (ze heeft een massage salon).

Huh, jouw vriend spreekt wel met die vriendin af, en jij niet?
Daar zou ik het dus niet mee eens zijn..... Zeker niet als de massages ineens elke keer een half uur langer duren. Dan ga ik de volgende keer heel gezellig mee... "Ach, Marie, ik dacht, dan kunnen we toch een beetje bijkletsen..."
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
27-01-2020 15:45
Is dat die vriend die ook per se een kind wil met TO? Ondanks dat zij dat niet wil?

Loepen.
Ik heb maar 1 vriend, dus ja. En hij is super trouw en gaat totaal niet in op haar geflirt. Hij ziet het niet eens. Hij heeft totaal geen interesse.
Alle reacties Link kopieren
Pantera88 schreef:
27-01-2020 15:52
Ik heb maar 1 vriend, dus ja. En hij is super trouw en gaat totaal niet in op haar geflirt. Hij ziet het niet eens. Hij heeft totaal geen interesse.
Hoe zeker weet jij dat?
Alle reacties Link kopieren
Die vriendin die met jouw vriend flirt zal ik maar even niet meer als goede vriendin beschouwen, dat is ronduit raar en kom niet heel betrouwbaar over.

Voor de rest, Tja, soms hebben mensen andere behoeftes in vriendschappen, daar is niet heel veel aan te doen. Behalve je verwachtingen bijstellen of mensen zoeken die wat meer op 1 lijn met jou zitten.

Als jij altijd het gevoel hebt dat je meer initiatief neemt en grager af wil spreken, dan kan het zijn dat jouw behoefte tot die dingen iets hoger ligt dan gemiddeld gezien, als je begrijpt wat ik bedoel.

Ik vind bijvoorbeeld eens per twee weken vrij veel. Maar jij vindt dat anders zo te zien. Ligt ook een beetje aan de levensfase waarin je je bevindt misschien. Toen ik student was wou ik veel vaker allemaal mensen om me heen hebben, nu veel minder.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
27-01-2020 15:51
Ik heb een keer een training gehad en moest mijn vrienden cijfers geven, volgens een lijstje (uit een boek, zal het zo even zoeken).
Dat waren alleen maar cijfers op 'eigenbelang', dus wat heb ik eraan.
Heel moeilijk want dat is niet hoe ik vriendschap zie.
Daaruit bleek dat ik de mensen die het laagst scoorden het meest aandacht gaf. Mensen die ik als 'kennis' zag bleken veel hoger te scoren.
Het klinkt alsof je je gevoel moet volgen en even grote opruiming moet houden.
Je mag ook je verwachtingen hebben, ik geef veel en wens veel.
Ik heb een klein maar stabiel clubje om me heen en dat bevalt me best. Ik heb geen zin meer om op eieren te lopen e dat 'vriendschap' te noemen.
Ik ben bang als ik puur op eigen belang ga kijken dat ik niet veel over houd. Wat jij zegt heb ik ook. Ik geef veel maar wens ook veel.
Ik weet niet zo goed hoe ik dat moet aanpassen.
Alle reacties Link kopieren
Nou exit vriendin zou ik zeggen......

Sorry maar als ze idd een gratis psycholoog wilt dan gaat ze maar ergens anders heen, dahaaag!

En ja ik snap wel dat je vriend erheen gaat. 3 kwartier betalen en 5 kwartier krijgen hahaha....
Pantera88 schreef:
27-01-2020 15:52
Ik heb maar 1 vriend, dus ja. En hij is super trouw en gaat totaal niet in op haar geflirt. Hij ziet het niet eens. Hij heeft totaal geen interesse.
Jaja.... jij kan hem ook masseren.
Alle reacties Link kopieren
Pantera88 schreef:
27-01-2020 15:27
Om haar toch eens te zien ben ik wel eens in haar massage salon geweest. Na 3 kwartier na de massage werd ik de deur weer uit gezet. Mijn vriend heeft er 5 kwartier gelegen en ze begon hem de volgende dag uitgebreid te appen over hoe hij zich voelde.
Lijkt me geen leuke vriendin voor jou.
Alle reacties Link kopieren
Pantera88 schreef:
27-01-2020 15:27
Om haar toch eens te zien ben ik wel eens in haar massage salon geweest.
Na 3 kwartier na de massage werd ik de deur weer uit gezet.
Mijn vriend heeft er 5 kwartier gelegen en ze begon hem de volgende dag uitgebreid te appen over hoe hij zich voelde.
Die zogenaamde vriendin geeft idd voorkeursbehandelingen.
Waarom is ze nog jouw vriendin?
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Die appvriendin zou ik gaan beschouwen als penvriendin en mijn man niet meer langs laten gaan.
Ik denk dat je ook een echte vriendschap alleen met appen hebt. Wel anders. Heb jaren een app vriendin gehad. Ze woonde ver en we konden alles aan elkaar kwijt. Vond het wel lekker dat ze buiten alles stond.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven