Ik snap mijn vriendschappen niet zo

27-01-2020 15:01 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb best een paar leuke vriendinnen. En misschien denk ik gewoon te veel na maar als ik erover nadenk snap ik mijn vriendschappen niet zo goed.

Ik heb 2 vriendinnen vanaf de basisschool (vanaf de middelbare echt vriendinnen geworden) die ik goede vriendinnen noem. We zien elkaar niet vaak maar spreken eens in de zoveel tijd eens af met zijn drieën en gaan uit eten, of bij iemand thuis eten of een nachtje ergens heen. Altijd gezellig dan.

Dan heb ik een vriendin die 200 km verderop is gaan wonen en we appen en eens in de zoveel tijd ga ik er een nachtje logeren. Voelt dan als thuis komen. En zo doe ik dan ook, alsof ik thuis ben.
En een vriendin waarbij er eens in de zoveel tijd eens een babbeltje is.

Zover gaat het goed.
Maar dan heb ik vriendinnen die er nog niet zo lang zijn. Ik noem dat de spirituele vriendinnen. De vriendinnen waar ik uren mee kan appen of op de koffie kan zitten en de tijd voorbij vliegt. Totaal op een lijn voelt het als een warm bad. Urenlang praten over dezelfde interesses.
Nu wat ik niet zo goed snap. 1 vriendin praat alleen met me op de app maar wil niet afspreken. Ze heeft steeds smoesjes om elkaar niet te hoeven ontmoeten. Maar gelijkertijd legt ze wel haar complete ziel en zaligheid bij me neer op de app en zegt ook nog nooit zoveel gedeeld te hebben met iemand als met mij. En met andere vriendinnen spreekt ze wel af.

En ik heb een vriendin die ik eens in de 2 weken zag (appen deden we niet, houdt ze niet zo van) en dat was altijd knuffelen en elkaar zeggen hoe we elkaar gemist hebben enz. Maar sinds de dood van haar moeder zegt ze dat ze zich anders voelt en ze allerlei andere dingen doet en niet meer aan me denkt. Ook al houd ze wel van me, ze is met andere dingen bezig.

Eigenlijk moeten al mijn vriendschappen over het algemeen van mijn kant komen. De rest heeft het druk of wil niet afspreken.
En ik probeer me eens te bedenken waarom dat is.
Mijn vriendin die maar niet wil afspreken maar wel alles met me bespreekt op de app liep gisteren op de app met mijn vriend te flirten en masseert hem 5 kwartier ipv de afgesproken 3 kwartier en praat dan aan 1 stuk door en giechelt steeds terwijl ze praten (ze heeft een massage salon).

Ik voel me eigenlijk een beetje verdrietig dat de vriendinnen waar ik me zo diep mee verbonden voel niet met me willen afspreken.
Herkent iemand dat er vriendinnen zijn voor diepgang en vriendinnen voor lol? En dat ik dan misschien niet de vriendin voor de lol ben?
Alle reacties Link kopieren
Pantera88 schreef:
27-01-2020 15:17
Ja, de ene zegt dus dat ze sinds de dood van haar moeder zich anders voelt, niet meer aan me denkt en druk bezig is met andere dingen. Het is niet dat ze niet van me houdt of nooit meer wil afspreken maar ze voelt zich raar. Ik snap dat de dood van je moeder alles op zijn kop kan gooien en dus blijf ik steunen en wacht af tot ze weer behoefte heeft aan contact.

De ander zegt dat ik me niet zo beledigd moet voelen (viel wel mee hoor) en dat ze met mij meer deelt dan met wie dan ook. Maar dat ze nu maar een beetje afstand gaat houden omdat ik me aanstel.
Zucht, snap er gewoon niets van.
Waarom vind ze dat jij je aanstelt?

Zoals jij die vriendschappen beschrijft ben je vooral een makkelijke praatpaal waar iedereen maar tegenaan kan lullen maar waar niks tegenover staat. Misschien word het inderdaad tijd de boel te laten en om te gaan zien naar nieuwe, echte, vriendschappen.
En die massagedame die flirt met jouw vriend? Nare streken zijn dat, dat flik je een vriendin niet. Die vriendschap zou ik als eerste herzien denk ik.
Life is a bitch (and I'm helping her).
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me ook wel eens af of ik mijn vriendschappen niet moet herzien maar ook of ik niet te veeleisend ben.

Die massage vriendin snap ik op zich wel. Ze is eenzaam en wil seks. En mijn vriend is echt een trouwe hond maar wel charmant. Stelt interesse in de ander en maakt grapjes. Ik snap wel dat ze dat leuk vindt. Maar ja, we zijn duidelijk geen vriendinnen.
Alle reacties Link kopieren
Zit je de hele dag met iedereen te appen dan? Continu van alles bespreken op de app... dan heb je elkaar ook noks meer te vertellen als je elkaar ziet. En wat moet je de hele dag door appen dan? Ik heb echt geen tijd om continu met iedereen gesprekken te hebben op de app en al helemaal niet allerlei intieme dingen.

Die vriendin van de massage salon zou ik even een tijdje niet meer appen of heel sporadisch. Laat er eens een dag tussen zitten ofzo voor je antwoord geeft.
Alle reacties Link kopieren
Huh jij vindt het goed dat hij zich door haar laat masseren? Zijn het massages met happy endings soms?
Hmmm ik snap nu wel waarom ze met jou bevriend wil zijn. Ze heeft een oogje op je vriend.
Ik zou zeggen dat je afstand van háár wilt nemen omdat zij jou een aansteller vindt en meer interesse in je vriend toont dan in jou. En laat je vriend maar naar een andere masseur gaan.
Alle reacties Link kopieren
Pantera88 schreef:
27-01-2020 17:06


Die massage vriendin snap ik op zich wel. Ze is eenzaam en wil seks.
Was de massage met happy end? Ja, sorry hoor, maar 5 kwartier masseren?
Alle reacties Link kopieren
Pantera88 schreef:
27-01-2020 17:06
Ik vraag me ook wel eens af of ik mijn vriendschappen niet moet herzien maar ook of ik niet te veeleisend ben.

Die massage vriendin snap ik op zich wel. Ze is eenzaam en wil seks. En mijn vriend is echt een trouwe hond maar wel charmant. Stelt interesse in de ander en maakt grapjes. Ik snap wel dat ze dat leuk vindt. Maar ja, we zijn duidelijk geen vriendinnen.
Duidelijk niet en voor je het weet zit ze op je vriend! Afkappen deze zogenaamde vriendin!
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.
Alle reacties Link kopieren
Wat betreft je vriendin in rouw: geef haar de ruimte. Iedereen reageert anders op het verlies van een dierbare. Ik heb wel eerder gehoord dat iemand zich helemaal afsloot voor vriendschappen en sociale contacten, maar uiteindelijk draaide dat weer bij (dat duurde wel een paar jaar - rouw kent geen einddatum).
Alle reacties Link kopieren
Die vrouw wil de pik van je vriend masseren!
Alle reacties Link kopieren
Een vrouw die zegt je vriendin te zin, maar alléén met je wil appen en ondertussen wel met je vriend flirt en je vriend een half uur langer masseert dan waarvoor hij betaalt, daar zou ik nogal mijn twijfels bij hebben.
Met de rest van je vriendschappen lijkt niet zoveel mis. Iedereen reageert anders op het verlies van een dierbare, ik denk dat het wel fijn is als je duidelijk laat weten dat je er voor haar bent, zodat ze weet dat je er dus ook voor haar bent als ze wél behoefte heeft om iemand te zien.

Toen mijn moeder net was overleden vond ik het heel erg fijn als iemand iets praktisch voor mij kwam doen. Dat werd me trouwens ook gewoon verteld door mijn vrienden: "Ik kom vanavond voor je koken." "Ik kom straks boodschappen voor je doen." Ik kon me tot weinig zetten. Als ze me alleen hadden gevraagd of ze iets voor me konden doen, had ik 'nee' gezegd. En als ze me hadden gevraagd of ik behoefte had om af te spreken, had ik waarschijnlijk gezegd dat ik helemaal nergens behoefte aan had. En buiten de deur afspreken (de kroeg in of zo), dat hoefde nóg minder voor mij. Maar die hulp bij praktische dingen, dat vond ik echt heel fijn. Maar ook daarvoor geldt: iedereen is anders. En de vriendschappen die wel op een lager pitje zijn geraakt omdat ik gewoonweg met andere dingen bezig was, die zijn vanzelf weer goed gekomen.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Alle reacties Link kopieren
appelientjex schreef:
28-01-2020 00:08
Huh jij vindt het goed dat hij zich door haar laat masseren? Zijn het massages met happy endings soms?
Hmmm ik snap nu wel waarom ze met jou bevriend wil zijn. Ze heeft een oogje op je vriend.
Ik zou zeggen dat je afstand van háár wilt nemen omdat zij jou een aansteller vindt en meer interesse in je vriend toont dan in jou. En laat je vriend maar naar een andere masseur gaan.
Ieuw ja kijk maar uit TO, ik zou haar voor geen meter vertrouwen. Keep your friends close and your enemies closer denkt zij waarschijnlijk. Mijn alarmbellen gaan af.
Mijn gedachte was ook dat ze een relatie met je vriend wil en dat ze jou op deze manier in de buurt houdt, op de hoogte blijft van wat je doet en weet en zorgt dat je haar gezicht niet kunt zien.

Mannen zijn altijd hondstrouw, tot het moment dat ze dat niet meer zijn.
Als je vriend nu dat zeergewenste eigen kind maakt bij die vriendin dan heeft hij wat hij wil en jij bent er vanaf. ;-)
Alle reacties Link kopieren
Gamayun schreef:
29-01-2020 07:56
Een vrouw die zegt je vriendin te zin, maar alléén met je wil appen en ondertussen wel met je vriend flirt en je vriend een half uur langer masseert dan waarvoor hij betaalt, daar zou ik nogal mijn twijfels bij hebben.
Met de rest van je vriendschappen lijkt niet zoveel mis. Iedereen reageert anders op het verlies van een dierbare, ik denk dat het wel fijn is als je duidelijk laat weten dat je er voor haar bent, zodat ze weet dat je er dus ook voor haar bent als ze wél behoefte heeft om iemand te zien.

Toen mijn moeder net was overleden vond ik het heel erg fijn als iemand iets praktisch voor mij kwam doen. Dat werd me trouwens ook gewoon verteld door mijn vrienden: "Ik kom vanavond voor je koken." "Ik kom straks boodschappen voor je doen." Ik kon me tot weinig zetten. Als ze me alleen hadden gevraagd of ze iets voor me konden doen, had ik 'nee' gezegd. En als ze me hadden gevraagd of ik behoefte had om af te spreken, had ik waarschijnlijk gezegd dat ik helemaal nergens behoefte aan had. En buiten de deur afspreken (de kroeg in of zo), dat hoefde nóg minder voor mij. Maar die hulp bij praktische dingen, dat vond ik echt heel fijn. Maar ook daarvoor geldt: iedereen is anders. En de vriendschappen die wel op een lager pitje zijn geraakt omdat ik gewoonweg met andere dingen bezig was, die zijn vanzelf weer goed gekomen.
Ik ben wel heel blij met je bericht, dank je!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven