Ik snap niks van vrouwen hoor.

10-07-2020 11:52 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn nu een paar maanden bij elkaar. Eerst waren we collega's.
Ik kende zijn vrienden van gezicht en op feestjes en dat was altijd gezellig.
Met mijn vriend gaat het heel goed, we zijn superverliefd en heel gelukkig samen!

Afgelopen week zijn we naar een bruiloft geweest van kennissen. Door corona hebben we veel van mijn vriends vrienden niet zoveel gezien. Iedereen weet wel dat we iets hebben gekregen en veel felicitaties en zo, heel lief natuurlijk.

Maar nu komt het: na de bruiloft heeft mijn vriend in een week van maar liefst drie vrouwelijke vrienden bericht gehad/telefoon gekregen. Daar zat ik bij overigens, niet dat deze dames dit wisten. Alledrie begonnen ze over de bijzondere klik die ze hadden met mijn vriend, of hij geen toekomst in hun zag, dat wij wel leuk zijn samen maar toch "onverwacht"..

Wtf?
Ik heb natuurlijk zelf ook een "bijzondere klik" met mijn vriend, anders was ik niet bij hem :)
Mijn vriend is zeker geen player of women magneet.
Dus hoe moet ik dit gedrag duiden?
Ik heb geen reden om jaloers te zijn, mijn vriend is duidelijk dol op mij, houdt van me en laat alles uit zijn handen vallen om bij me te zijn als ik bel.
Hij poeiert de dames netjes af.
Ik vraag me af waar dit gedrag vandaan komt?
Er is in het verleden wel geflirt, maar dat is echt al lang geleden. Laatste keren dat ik deze dames zag werd er niet geflirt of dubbelzinnig gedaan, niks.. En nu heb ik iets met mijn vriend en buitelen deze dames over elkaar heen om mijn vriend!
Twee zijn zelf bezet.. Ik heb ook niet de indruk dat ze mij niet moeten of zo.
Wat moet ik hiervan denken?
Moet ik hen laten weten dat ik dit weet?
Waarom doen vrouwen zoiets? Ik zou nooit zelfs maar de schijn van stoken op me willen laden als een van mijn vrienden een nieuwe vriendin heeft..

Herkent iemand dit gedrag verder?
Moet ik er iets mee, of maak ik me druk om niks?

Groetjes

Edit
Ik weet ook niet of ik nou beledigd moet zijn of niet?
mariagalatea wijzigde dit bericht op 10-07-2020 11:55
1.58% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het ook niet, mijn man had dit aan het begin van onze relatie ook. Hij was gescheiden en sinds zijn scheiding zaten er heel veel vrouwen achter hem aan die opeens hun kans schoon zagen. Toen hij iets met mij kreeg, dachten ze blijkbaar nog steeds dat ze dat konden doen, misschien hadden ze het idee dat ik een rebound was en ook wel te jong voor hem. Na een tijdje stopte het vanzelf, toen hadden ze wel door dat hij er toch niet op in ging en wij samen bleven (nu meer dan 20 jaar).
Ik kreeg ook wel aandacht, maar op de een of andere manier zijn vrouwen daar toch anders in, heel onbeschaamd.

Ik zou het lekker zo laten, het houdt vanzelf wel op als hij er duidelijk over is dat hij alleen jou wil.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou jij hier iets mee moeten?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ken je dat liedje uit de film Frozen...?
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Captain en Prinses, jullie hebben gelijk. Eigenlijk ben ik best wel een beetje boos. Ik vind het stiekum gedrag en mag ze nu ineens een stuk minder.
Maar dat mag ik eigenlijk niet van mezelf, ik vind dat ik er boven zou moeten staan.

Maar eigenlijk vind ik het best misselijk van ze en ben pissig.
Ik w geen drama maken. Maar ik denk dat ik binnenkort zomaar ineens op het volgende feestje een hint kan laten vallen over loopse teven van vrouwen met een aandachtstekort. Of verlaag ik mijzelf dan eigenlijk en hebben ze dan precies wat ze willen..
Ik snap het ook niet. Mijn man heeft er ook last van op zijn werk. Ik heb zelfs filmpjes gezien die worden doorgestuurd naar zijn werk groepsapp, waarin mijn man op vreemde manieren word aangesproken. Iedereen weet dat hij een gezin heeft, maar dat lijkt het alleen maar interessanter te maken. Kansloos vind ik het.
Alle reacties Link kopieren
Mariagalatea schreef:
10-07-2020 12:29
Captain en Prinses, jullie hebben gelijk. Eigenlijk ben ik best wel een beetje boos. Ik vind het stiekum gedrag en mag ze nu ineens een stuk minder.
Maar dat mag ik eigenlijk niet van mezelf, ik vind dat ik er boven zou moeten staan.

Maar eigenlijk vind ik het best misselijk van ze en ben pissig.
Ik w geen drama maken. Maar ik denk dat ik binnenkort zomaar ineens op het volgende feestje een hint kan laten vallen over loopse teven van vrouwen met een aandachtstekort. Of verlaag ik mijzelf dan eigenlijk en hebben ze dan precies wat ze willen..


Jezus. Serieus? :facepalm: :nope:
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Alle reacties Link kopieren
je hoeft niet boos te worden, dat is maar negatieve emotie. Jij boos, zij nergens last van. Je kunt het ook zien als een compliment voor jou en je vriend....
Alle reacties Link kopieren
Mariagalatea schreef:
10-07-2020 12:17
In mijn gezicht feliciteren, niks laten blijken en aardig doen en dan achter mijn rug om proberen 'm op te naaien.
Hij is nu bezet, en mij zou het verdriet van een ander het niet waard zijn om m'n hengel uit te gooien. Gemiste kans, jammer dan.
Ben toch niet de enige die er zo over denkt?
Die eerste zin zegt toch al genoeg? Dit soort ‘achterban’ krijg je gratis bij een nieuwe partner. Soms een leuke achterban, soms neutraal en jij hebt de pech dat er van die types tussen zitten die tijdens corona te lang zijn aangewezen op een vriendje met batterijen.

Ze geven geen ene moer om ‘vriendschap’ met jou, alsof die vriend dat niet zou doorvertellen wat ze doen. Dat weten ze zelf ook wel. En mensen die ‘schijt’ hebben aan jou, daar hoef je helemaal niets meer mee. Dat probleem lost zich vanzelf op als ze eentje weten te vinden die niet op Duracell ‘loopt’. En dan zie en hoor je daar waarschijnlijk nooit meer iets van.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Mariagalatea schreef:
10-07-2020 12:29
Captain en Prinses, jullie hebben gelijk. Eigenlijk ben ik best wel een beetje boos. Ik vind het stiekum gedrag en mag ze nu ineens een stuk minder.
Maar dat mag ik eigenlijk niet van mezelf, ik vind dat ik er boven zou moeten staan.

Maar eigenlijk vind ik het best misselijk van ze en ben pissig.
Ik w geen drama maken. Maar ik denk dat ik binnenkort zomaar ineens op het volgende feestje een hint kan laten vallen over loopse teven van vrouwen met een aandachtstekort. Of verlaag ik mijzelf dan eigenlijk en hebben ze dan precies wat ze willen..
Ben je onzeker? Denk je dat ze een kans maken? Denk je dat je vriend hier vatbaar voor is?
Ik zou zeker geen territoriumstrijd aangaan met alle vrouwelijke mensen en homo's op de wereld omdat je vriend je bezit is...
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Mariagalatea schreef:
10-07-2020 12:29
Captain en Prinses, jullie hebben gelijk. Eigenlijk ben ik best wel een beetje boos. Ik vind het stiekum gedrag en mag ze nu ineens een stuk minder.
Maar dat mag ik eigenlijk niet van mezelf, ik vind dat ik er boven zou moeten staan.

Maar eigenlijk vind ik het best misselijk van ze en ben pissig.
Ik w geen drama maken. Maar ik denk dat ik binnenkort zomaar ineens op het volgende feestje een hint kan laten vallen over loopse teven van vrouwen met een aandachtstekort. Of verlaag ik mijzelf dan eigenlijk en hebben ze dan precies wat ze willen..
Ja dan verlaag je jezelf. Gewoon negeren.
Alle reacties Link kopieren
En die ‘loopse teven’ opmerking zou ik echt niet doen. Tenzij je jezelf bij nieuwe vriend even fijn van je slechtste kant wil laten zien.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
JenBarber schreef:
10-07-2020 12:30
Ik snap het ook niet. Mijn man heeft er ook last van op zijn werk. Ik heb zelfs filmpjes gezien die worden doorgestuurd naar zijn werk groepsapp, waarin mijn man op vreemde manieren word aangesproken. Iedereen weet dat hij een gezin heeft, maar dat lijkt het alleen maar interessanter te maken. Kansloos vind ik het.
:O

Wat bizar.
Wat doet hij dan met die filmpjes? Ik bedoel ; draai het eens om. Stel dat een vrouw zo zou worden gefilmd en benaderd dan zou dit toch op hoog niveau aangepakt worden?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
JenBarber schreef:
10-07-2020 12:30
Ik snap het ook niet. Mijn man heeft er ook last van op zijn werk. Ik heb zelfs filmpjes gezien die worden doorgestuurd naar zijn werk groepsapp, waarin mijn man op vreemde manieren word aangesproken. Iedereen weet dat hij een gezin heeft, maar dat lijkt het alleen maar interessanter te maken. Kansloos vind ik het.
Echt bizar!
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Mariagalatea schreef:
10-07-2020 12:29
Captain en Prinses, jullie hebben gelijk. Eigenlijk ben ik best wel een beetje boos. Ik vind het stiekum gedrag en mag ze nu ineens een stuk minder.
Maar dat mag ik eigenlijk niet van mezelf, ik vind dat ik er boven zou moeten staan.

Maar eigenlijk vind ik het best misselijk van ze en ben pissig.
Ik w geen drama maken. Maar ik denk dat ik binnenkort zomaar ineens op het volgende feestje een hint kan laten vallen over loopse teven van vrouwen met een aandachtstekort. Of verlaag ik mijzelf dan eigenlijk en hebben ze dan precies wat ze willen..
Ik denk dat je dan echt super goed in de vriendengroep ligt en dat je vriend dat ook heel aantrekkelijk gedrag vindt :nope:

Laat het gewoon gaan. Hier ook gehad (wij beide) en gewoon aangegeven dat we ons gevleid voelde, maar dat we niet open stonden voor anderen.

Pas als ze echt gaan stoken, liegen en weet ik veel wat dan zou ik met je vriend bespreken of je er wat aan kunt doen. Maar wat is er nu dan zo dramatisch? Er verandert toch niets in je relatie?
Enn schreef:
10-07-2020 12:36
:O

Wat bizar.
Wat doet hij dan met die filmpjes? Ik bedoel ; draai het eens om. Stel dat een vrouw zo zou worden gefilmd en benaderd dan zou dit toch op hoog niveau aangepakt worden?
Wat mij betreft is het 100% seksuele intimidatie. Maar mijn man heeft niet zo'n zin in dat gedoe, en hoopt daar over max een half jaar weg te zijn. De vrouwen van de filmpjes ziet hij gelukkig zelden, die werken op een andere locatie. Maar ook naaste collega's zitten steeds opmerkingen over zijn uiterlijk te maken enz. Maar dat is net wat subtieler.

Ik heb helaas geen controle over hem haha, want ik had er allang wat mee gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Jullie hebben gelijk, ik moet me niet verlagen en erboven staan. Lemoos zegt het precies goed (je geeft wel vaker advies dat me aanspreekt trouwens). Blijkbaar had ik even een schop onder m'n kont nodig en moet hier gewoon niet op reageren verder.

Doreia, ik ben wel onzeker, maar niet over mijn vriend, hem vertrouw ik absoluut.
Ik zie hem zeker niet als bezit. Maar wel als mijn vriend, en ik vind het niet meer dan normaal om van bezette mensen af te blijven. Vind het best schofterig naar mij toe, of weinig empatisch of zo.
Maar goed, hoef verder weinig met ze. Ik dacht alleen dat het leuke en gezellige vrouwen waren. Mijn vriendinnen flikken zoiets dus echt niet. Het valt me tegen van ze.

Ik ga hem zo ophalen van zijn werk en lekker lunchen.
Bedankt dat jullie even met me meedachten.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
10-07-2020 12:36
En die ‘loopse teven’ opmerking zou ik echt niet doen. Tenzij je jezelf bij nieuwe vriend even fijn van je slechtste kant wil laten zien.
Dat inderdaad echt absoluut niet doen! Loopse teven?? Echt? Als...ik zeg áls je er al perse iets mee wil doen, doe het dan op een elegante manier en vraag er, persoonlijk dus niet in het openbaar, gewoon neutraal en rechtstreeks naar. Gewoon waarom ze dat berichtje stuurde. Nogmaals, ik vind dat je zelfs dat beter niet kunt doen! Gewoon niets doen is veel beter. Je gaat je toch niet laten verleiden tot een ordinaire scheldpartij?
Alle reacties Link kopieren
Oeh bah wat een sneu gedrag!! Herken het ook wel een beetje... was bij ons toen net zo!! En werd ook tegen mij gezegd ; let maar op die heb ik zo bij je weg.

Nu 15 jaar later en 4 kinderen rijker, nog stééds gelukkig samen en betreffende 'dames' komen we nog weleens tegen op verjaardagen oid.

Ik kan er nu om lachen, zo van 'pfff'...

Mijn man heeft ook een vrouwelijke collega die hem wel wat ziet zitten. Knipoog knipoog... Dat je weet dat iemand getrouwd is en kinderen heeft en partner ook ontmoet op feestjes enz... En dan tóch... bah!! Geen goed woord voor over.
Alle reacties Link kopieren
Mariagalatea schreef:
10-07-2020 12:29


Maar eigenlijk vind ik het best misselijk van ze en ben pissig.
Ik w geen drama maken. Maar ik denk dat ik binnenkort zomaar ineens op het volgende feestje een hint kan laten vallen over loopse teven van vrouwen met een aandachtstekort. Of verlaag ik mijzelf dan eigenlijk en hebben ze dan precies wat ze willen..
Nee, echt niet doen. Je laat zelf zo kennen.
Misschien hebben die dames heel goed door van welke zaken jij uit je plaat gaat. Of gunnen ze je vriend iemand met wat meer zelfvertrouwen dan jij....laat je niet zo kennen. Dat soort gedrag daar slaat vooral terug op jezelf.

Zeg hooguit, mijn vriend is best populair, toch meiden?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Mariagalatea schreef:
10-07-2020 12:29
Captain en Prinses, jullie hebben gelijk. Eigenlijk ben ik best wel een beetje boos. Ik vind het stiekum gedrag en mag ze nu ineens een stuk minder.
Maar dat mag ik eigenlijk niet van mezelf, ik vind dat ik er boven zou moeten staan.

Maar eigenlijk vind ik het best misselijk van ze en ben pissig.
Ik w geen drama maken. Maar ik denk dat ik binnenkort zomaar ineens op het volgende feestje een hint kan laten vallen over loopse teven van vrouwen met een aandachtstekort. Of verlaag ik mijzelf dan eigenlijk en hebben ze dan precies wat ze willen..
Wat ordinair.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Niks mee doen!
anoniem_391739 wijzigde dit bericht op 10-07-2020 13:07
Reden: Niet goed gelezen
78.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat een wanhopige wijven zeg, die achter een bezette man aan gaan. En inderdaad heel achterbaks naar jou toe. Je hebt nu eenmaal van die mensen die als motto hebben "alles kan kapot", nou dat soort mensen hoef ik niet als vrienden en liefst gewoon helemaal niet in mijn leven.

Ik zou ze gewoon uit mijn leven bannen en je vriend laten weten dat je het waardeert dat hij dit soort dingen gewoon met jou deelt. Dat houdt jullie eigen vertrouwensband sterk.

Ik zou er de komende tijd wel even op alert blijven of die achterbakse wijven geen leugens de wereld in helpen om jou zwart te maken ofzo. (Ik spreek helaas uit ervaring, jaloerse vrouwen zijn echt slangen!)
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Het zijn ook loopse teven, maar dat zou ik niet zeggen nee. Gewoon een smalend lachje zou ik ze geven.
Ik vat zoiets op als een compliment en doe er verder niets mee. Ik heb ooit besloten me niet bezig te houden met vrouwen die interesse hebben in mijn geliefde. Ik heb toch geen controle over wat zij doen en wat hij denkt en voelt.

Maar wat raakt je nou zo TO? Voelt je relatie minder sterk of serieus nu je merkt dat er vrouwen zijn die na jullie samen gezien te hebben, kennelijk denken dat ze zich daartussen kunnen wringen? Daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Dat jij je onzeker en onzichtbaar voelt. Past wel bij je wat agressieve woordkeuze, komt wat wanhopig en machteloos over.
Hij werd (pas) interessant toen hij niet meer beschikbaar was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven