Ik snap niks van vrouwen hoor.

10-07-2020 11:52 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn nu een paar maanden bij elkaar. Eerst waren we collega's.
Ik kende zijn vrienden van gezicht en op feestjes en dat was altijd gezellig.
Met mijn vriend gaat het heel goed, we zijn superverliefd en heel gelukkig samen!

Afgelopen week zijn we naar een bruiloft geweest van kennissen. Door corona hebben we veel van mijn vriends vrienden niet zoveel gezien. Iedereen weet wel dat we iets hebben gekregen en veel felicitaties en zo, heel lief natuurlijk.

Maar nu komt het: na de bruiloft heeft mijn vriend in een week van maar liefst drie vrouwelijke vrienden bericht gehad/telefoon gekregen. Daar zat ik bij overigens, niet dat deze dames dit wisten. Alledrie begonnen ze over de bijzondere klik die ze hadden met mijn vriend, of hij geen toekomst in hun zag, dat wij wel leuk zijn samen maar toch "onverwacht"..

Wtf?
Ik heb natuurlijk zelf ook een "bijzondere klik" met mijn vriend, anders was ik niet bij hem :)
Mijn vriend is zeker geen player of women magneet.
Dus hoe moet ik dit gedrag duiden?
Ik heb geen reden om jaloers te zijn, mijn vriend is duidelijk dol op mij, houdt van me en laat alles uit zijn handen vallen om bij me te zijn als ik bel.
Hij poeiert de dames netjes af.
Ik vraag me af waar dit gedrag vandaan komt?
Er is in het verleden wel geflirt, maar dat is echt al lang geleden. Laatste keren dat ik deze dames zag werd er niet geflirt of dubbelzinnig gedaan, niks.. En nu heb ik iets met mijn vriend en buitelen deze dames over elkaar heen om mijn vriend!
Twee zijn zelf bezet.. Ik heb ook niet de indruk dat ze mij niet moeten of zo.
Wat moet ik hiervan denken?
Moet ik hen laten weten dat ik dit weet?
Waarom doen vrouwen zoiets? Ik zou nooit zelfs maar de schijn van stoken op me willen laden als een van mijn vrienden een nieuwe vriendin heeft..

Herkent iemand dit gedrag verder?
Moet ik er iets mee, of maak ik me druk om niks?

Groetjes

Edit
Ik weet ook niet of ik nou beledigd moet zijn of niet?
mariagalatea wijzigde dit bericht op 10-07-2020 11:55
1.58% gewijzigd
Mariagalatea schreef:
10-07-2020 12:29
Captain en Prinses, jullie hebben gelijk. Eigenlijk ben ik best wel een beetje boos. Ik vind het stiekum gedrag en mag ze nu ineens een stuk minder.
Maar dat mag ik eigenlijk niet van mezelf, ik vind dat ik er boven zou moeten staan.

Maar eigenlijk vind ik het best misselijk van ze en ben pissig.
Ik w geen drama maken. Maar ik denk dat ik binnenkort zomaar ineens op het volgende feestje een hint kan laten vallen over loopse teven van vrouwen met een aandachtstekort. Of verlaag ik mijzelf dan eigenlijk en hebben ze dan precies wat ze willen..

Doe maar niet.
Het is niet persoonlijk naar jou toe. Ze kennen je nog niet eens. (1x ontmoeten is niet kennen)
Alle reacties Link kopieren
Mariagalatea schreef:
10-07-2020 12:29
Captain en Prinses, jullie hebben gelijk. Eigenlijk ben ik best wel een beetje boos. Ik vind het stiekum gedrag en mag ze nu ineens een stuk minder.
Maar dat mag ik eigenlijk niet van mezelf, ik vind dat ik er boven zou moeten staan.

Maar eigenlijk vind ik het best misselijk van ze en ben pissig.
Ik w geen drama maken. Maar ik denk dat ik binnenkort zomaar ineens op het volgende feestje een hint kan laten vallen over loopse teven van vrouwen met een aandachtstekort. Of verlaag ik mijzelf dan eigenlijk en hebben ze dan precies wat ze willen..
Ik dacht dat je geen drama wilde?

Laat gaan joh. Het waren jouw vriendinnen toch niet? Je hoeft niets met ze.
Ja, hun acties zijn respectloos naar jullie relatie. Nu weet je wat je aan ze hebt. Laat ze lekker in hun eigen sop gaar koken.
What a nuanced anxiety
Soms is het wel nuttig om ergens wat van te zeggen dus veeg dat niet van tafel. Alleen de boze lading moet er eerst vanaf. Anders krijg je inderdaad drama.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
10-07-2020 12:12
Och, alle vrouwen zijn helemaal precies hetzelfde toch? Gewoon omdat ze een vagina hebben. En mannen vertonen helemaal nooit zulk gedrag. Omdat ze een piemel hebben gok ik.
Ja precies.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Met die opmerking van die loopse teven zet je jezelf echt zwaar voor lul. Niet doen dus.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik zie t wel vaker, onder het motto alles kan stuk.
Tja die dames mogen gewoon vragen of hij niet liever hen heeft dan jou. En dan kan hij nee zeggen. Het is niet alsof jullie al jaren getrouwd zijn met kinderen. Every woman for herself en zo.

Jij hoeft er niets mee. Het zijn geen vriendinnen van jou. Dat is dan wel gelijk duidelijk.
Alle reacties Link kopieren
Zoals iedereen al aangeeft inderdaad laten en het als een compliment zien. Het kan zomaar zijn dat ze je juist wel als een serieuze bedreiging zien: hun leuke vrijgezelle vriend (waar misschien eerst nog een beetje mee gedold kon worden en in de positie zat van als-het-ooit-uit-is-met-eigen-relatie-zou-hij-ook-heel-leuk-zijn) is ineens bezet.
Alle reacties Link kopieren
Of ze zien je als serieus en voelen aan van: nu of nooit... dus toch nog het balletje opgooien dat ze het ook wel zagen zitten met hem.

Of je vriend is wel meer een flirt geweest dan je nu denkt, en ze hebben al die tijd gedacht kans te maken.
Wel toevallig dat ineens na een feestje maar liefst 3 vrouwen ongeveer hetzelfde berichten. Waarvan 2 een relatie hebben en die dus op het spel zetten, want jouw vriend kent hun vriend (en app is bewijs).
Ik heb meer het idee dat het als geintje bedoeld is hoor. Kan me bijna niet voorstellen dat ze alle drie zo dom zijn.
Waarom ben je eigenlijk niet boos op je vriend dat hij het toestaat dat zijn ''vriendinnen'' zich zo respectloos gedragen tegenover jullie relatie?
Ik had meteen de vriendschap verbroken als een zogenaamde mannelijke vriend mij probeerde te regelen, heel goed wetende dat ik bezet ben.

Dan ben je gewoon niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Mariagalatea schreef:
10-07-2020 12:29
Captain en Prinses, jullie hebben gelijk. Eigenlijk ben ik best wel een beetje boos. Ik vind het stiekum gedrag en mag ze nu ineens een stuk minder.
Maar dat mag ik eigenlijk niet van mezelf, ik vind dat ik er boven zou moeten staan.

Maar eigenlijk vind ik het best misselijk van ze en ben pissig.
Ik w geen drama maken. Maar ik denk dat ik binnenkort zomaar ineens op het volgende feestje een hint kan laten vallen over loopse teven van vrouwen met een aandachtstekort. Of verlaag ik mijzelf dan eigenlijk en hebben ze dan precies wat ze willen..
niet doen, verlaag je niet tot hun niveau. Wees er blij mee dat ze dit hebben gedaan en dat jij het nu weet. Dan weet je ook wie je wel en niet tot je innercircle moet toelaten
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Ik ben eigenlijk al een stuk minder boos.
Reacties helpen me te relativeren. Inderdaad, zoals iemand zei, op zich is het geen misdrijf om een balletje op te gooien bij iemand of ze kans maken. Beetje respectloos vind ik het wel.
Het getuigt ook niet van vriendschap naar mijn vriend toe vind ik, eerder van gekwetst ego?
Ik zou nooit bij een bezette man informeren of ik een kans maak, al helemaal niet bij een vriend!

Ik vind het wel ver gaan hoor. Maar mijn vriend gedraagt zich heel correct verder.
Dan ga ik daar gewoon blij mee zijn. Wat iemand anders ook zei, het word vanzelf minder interessant.

Goed moment ook om te bedenken dat ik blij ben dat ik en mijn vriend en vriendinnen toch anders in elkaar zitten, en je dat realiseren en blij zijn met de leuke en lieve mensen in je omgeving is ook veel waard!
En ik bedenk me dat ik me niet zo op het negatieve moet richten: er waren OOK mensen die zeiden dat ze hem nog nooit zoveel hadden zien lachen en dat we echt leuk zijn bij elkaar. Dat was ik alweer bijna vergeten door het kippenhokgedoe!
Er is geen reden om beledigd te zijn. Jullie relatie bewijst dat je vent relatie-materiaal is. Hij is nu eigenlijk “goedgekeurd” door de “Vrouwenbond”. Dat maakt hem aantrekkelijker. Het heet mate-copying en het komt ook voor bij vissen en vogels.
Ik vraag me vooral af hoe jij zo letterlijk weet wat er tijdens die telefoongesprekken werd gezegd?
Zat je er naast en stond de telefoon op luidspreker, of vond je vriend het nodig om het 3x uitvoerig met je te bespreken?
In het geval van het laatste vind ik je vriend ook een behoorlijke eikel nml.
Alle reacties Link kopieren
stellar schreef:
10-07-2020 20:04
Ik vraag me vooral af hoe jij zo letterlijk weet wat er tijdens die telefoongesprekken werd gezegd?
Zat je er naast en stond de telefoon op luidspreker, of vond je vriend het nodig om het 3x uitvoerig met je te bespreken?
In het geval van het laatste vind ik je vriend ook een behoorlijke eikel nml.
Of hij wil zich popi voor doen. Volgens mij is dit nog niet zo lang een relatie.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
10-07-2020 20:06
Of hij wil zich popi voor doen. Volgens mij is dit nog niet zo lang een relatie.
Een eikel dus.
Even “subtiel” inwrijven hoezeer TO boft dat ze een man heeft die zo lekker in de markt ligt.
Alle reacties Link kopieren
Ne, ik zat erbij, ben bijna elke avond bij hem. Dat wisten de dames niet volgens mij.
Hij neemt altijd gewoon de telefoon op. En waarom niet, doe ik ook.

Ik vertrouw mijn vriend echt. Aan zijn reactie merkte ik ook niks raars.
En ik ken hem eigenlijk al heel lang.

Ik vind het vooral vreemd van die vrouwen. Altijd waren ze aardig en lachen en alles vriendschappelijk..
Op eentje na dan, die heeft wel een naam qua bezette mannen. Maar daar trek ik me dan niks van aan, vind dat je eerst mensen moet leren kennen.
Die andere twee ken ik verder alleen oppervlakkig van feestjes.
Dan snap ik nog niet hoe jij alle drie de gesprekken woord voor woord hebt kunnen volgen.
Maar goed, ik snap ook niet waarom jij je hier zo druk over maakt dat je een topic aanmaakt en serieus overweegt deze “loopse teven” aan te spreken op hun gedrag op een volgend feestje.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar, aan het begin van mijn relatie met wat nu mijn man is waren er ook 2 vrouwen die blijkbaar wakker schrokken of iets dergelijks. Ik ken ze niet, alleen uit verhalen. Een van de twee ging wel een stukje verder dan alleen bellen, best bizar ja. Ach, het is vanzelf overgewaaid en we zijn nu meer dan 20 jaar verder.
Alle reacties Link kopieren
stellar schreef:
10-07-2020 20:55
Dan snap ik nog niet hoe jij alle drie de gesprekken woord voor woord hebt kunnen volgen.
Maar goed, ik snap ook niet waarom jij je hier zo druk over maakt dat je een topic aanmaakt en serieus overweegt deze “loopse teven” aan te spreken op hun gedrag op een volgend feestje.


Waar zegt TO dat ze alle gesprekken woord voor woord heeft kunnen volgen? Ze zat erbij en waarschijnlijk lichtte haar vriend naderhand toe waar het gesprek over ging.
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het vooral heel typisch dat het ook in dit topic weer kreten voorbij komen als 'vriend is eikel' en 'doet zich popi jopi voor'. En ook de opmerking dat TO het 'toestaat' dat die meiden zich 'respectloos' gedragen tegenover de relatie en dat omdat vriend daar niet meteen van steigert, hij dus niet te vertrouwen is. Jeetje zeg. Niet iedere man heeft het slecht met zijn vriendin voor.

TO, laat je niet gek maken. Laat die vrouwen lekker gaan en geniet van jullie mooie klik.
sunshineandblueskies wijzigde dit bericht op 10-07-2020 21:27
Reden: Toevoeging
32.58% gewijzigd
Nee heb je, ja kun je krijgen.
sunshineandblueskies schreef:
10-07-2020 21:21
Waar zegt TO dat ze alle gesprekken woord voor woord heeft kunnen volgen? Ze zat erbij en waarschijnlijk lichtte haar vriend naderhand toe waar het gesprek over ging.
Omdat ze in een aantal posts de letterlijke woorden lijkt te gebruiken van dat telefoongesprek. En dan nog, ik vind het raar dat die vriend zo omschrijft dat er wel 3 vrouwen achter hem aanzitten, wat schiet TO op met die info?
Alle reacties Link kopieren
Je vriend klinkt als een leuke man, fijn dat hij zo populair is en dat hij daar zo verstandig mee omgaat. Laat gaaaaaaaaaan.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
Dat het er meteen drie zijn, doet mij ook vermoeden dat het ook een geintje kan zijn.

Al herken ik het ook wel. Mijn man zat jarenlang in iemands friendzone. Zij had een relatie en ging heel af en toe ook met mijn man naar bed. Maar ze wilde niks en was gelukkig met haar vriend. Toen mijn man en ik iets kregen, was de jacht ineens geopend ofzo. Ook echt met appjes als: “Ik wil haar nu wel eens ontmoeten, zien wie de concurrentie is.” Tot onverwacht op zijn stoep staan. Let wel, toen was ze nog steeds met haar vriend (is inmiddels uit). Mijn man heeft uiteindelijk zelf al het contact afgekapt met haar. Ik heb me er niet al te veel tegenaan bemoeid want ik vertrouw hem en ben te lui om heel achterdochtig te doen :mrgreen: Vaak hoorde ik dingen ook pas achteraf. Of dan liet hij me een appje zien. Tja, ik vond het vooral sneu.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven