Ik vertrouw mijn partner niet

09-01-2022 19:28 657 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedeavond allemaal,

Ik ben een bekende forummer maar hiervoor een ander account aangemaakt. Waar ik normaal jullie van advies probeer te voorzien heb ik het nu zelf nodig, ben namelijk ten einde raad.

Ik ben al 8 jaar samen met mijn partner, samen hebben we 2 jonge kinderen.
2 jaar geleden ben ik er voor het eerst achter gekomen dat mijn vriend niet zo loyaal is als hij beweert. Hij heeft dus meerdere keren contact gehad met vrouwen, waarbij gesprekken werden gewist maar ik dan bewijs in bijv belgeschiedenis vond. Of toch een onbewaakt moment van hem en hij dan zijn sporen was vergeten te wissen. Ik weet niet of er ooit iets lijfelijks is gebeurd of het bij chats en bellen is gebleven. Anyway, seksueel getinte gesprekken is niet oke, na die tijd vertrouw ik hem niet meer. Ik merk dat ik kortaf ben richting hem, hem altijd wantrouw, altijd mezelf afvraag of hij nu wel of niet de waarheid spreekt. Ik baal van mezelf, want zo wil ik niet zijn. Ben ook geen controlerend type, heb ik zelfs een hekel aan. Maar helaas ziet onze relatie er vandaag de dag wel uit. Nu tot overmaat van ramp er ook nog achter gekomen dat hij op een datingsite zit, daar met vrouwen chat. Vooralsnog onschuldig maar dat is gewoon een kwestie van tijd denk ik dan.
Ik wil eigenlijk rust. Rust in mijn hoofd en huis, ben boos op hem, zoveel emoties tegelijk.
We hebben 2 jonge kinderen, ze zijn dol op hun vader, het idee dat ik ons gezin uit elkaar haal doet me pijn. Kan ik het wel alleen? Red ik het financieel wel? Zoveel zorgen en daarom terughoudend in wat te doen. Al weet ik dat het met mijn vertrouwen in hem nooit meer goed zal komen helaas, daarvoor is teveel gebeurd.
Ik ben zo verdrietig, waarom zo je relatie om zeep helpen?
Sorry voor het lange verhaal en bedankt voor jullie tijd

Ik heb jullie advies of misschien wel schop onder mijn kont nodig.

Liefs,
Alle reacties Link kopieren
Moniaatje90 schreef:
09-01-2022 21:04
Klopt ook.
Maar ik denk alleen maar in het belang van mijn kinderen, niet aan mijzelf. Dat is ook niet goed, maar ik wil mijn kinderen gewoon niet te kort doen omdat mama het niet meer trok.
Weet je, dan moet je blijven.
Even streng, met dit soort geneuzel schiet je niets op. Je hebt twee mogelijkheden: je kunt proberen of er nog iets te redden valt aan je huwelijk, of je kunt gaan scheiden en daar het beste van maken.
Je weet best dat het ontzettende onzin is dat jij omwille van jouw kinderen je hele leven lang ontrouw zou moeten tolereren.
Het is aan jóu.
Alle reacties Link kopieren
Moniaatje, triest gedrag uitgelokt door triest gedrag.
Klote situatie voor je. Kan hij je vertrouwen nog wel terug winnen?
Hopelijk komen jullie er samen nog uit.
Als het niet te ver is gegaan van zijn kant en jij nog verder wil is dat best mogelijk, denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Misschien omdat hij zijn gezin niet kwijt wil.
Maar ja, je kunt niet allebei hebben.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
09-01-2022 21:07
Er is veel mis op het gebied van communicatie. Natuurlijk heeft het zin om met hem te praten! Als dat niet zo is, kun je beter morgen direct de scheiding aanvragen.
Woedend worden, hoe menselijk misschien ook, brengt je niet verder. Zorg dat de kinderen in bed liggen (en slapen!) en ga rustig het gesprek aan. Geef hem de kans om dit toe te lichten, en kijk daarna pas of je daar genoegen mee kan en wil nemen.
Het lijkt me niet nodig voor hem om te vallen over het feit dat je zijn telefoon gecheckt hebt. Daar ben ik beslist geen voorstander van, maar je kunt wel heel duidelijk aangeven dat je dat hebt gedaan omdat je hem niet meer vertrouwt. Daar kan hij boos om worden, maar hij kan ook proberen om samen tot iets constructiefs te komen. Relatietherapie bijvoorbeeld.
Hele nuttige reactie, bedankt daarvoor. Ik ben echt een prater, man helaas niet. Vaak loop ik tegen een muur op als ik met hem praat.
Het word hem snel heet onder de voeten en kritiek word die helemaal fel. Maar ik ga het zeker nog een keer proberen, niet boos of geïrriteerd. Gewoon een open gesprek lijkt mij zeker heel nuttig en nodig.
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
09-01-2022 21:10
Dus geef je je kinderen het voorbeeld dat je altijd bij elkaar blijft, ook als het niet meer gaat? Dat je over je heen laat lopen? Dat je jezelf ondergeschikt maakt?

Mijn ouders zijn gescheiden. Ze hebben SAMEN de stekker er uit getrokken en gezegd: wij zijn beter samen als ouders. En ze hebben ons 100% als ouderpaar opgevoed en zijn nog steeds samen ouderpaar. En nu ook grootouderpaar. Ze komen samen (zonder partners) bij het eerste kraambezoek etc. Zij laten ons zien: Wij zijn jullie ouders. Niemand houd zoveel van jullie als wij. Wij zijn geen stel meer, maar we blijven altijd samen voor jullie zorgen. Daar doe je kinderen niks mee te kort.

Wat fijn Pergamon, bedankt voor je fijne post. Zo hoort het.
Helaas heb ik dit van huis uit niet mee gekregen mijn ouders zijn ook veel te laat gescheiden, ik was al volwassen. En kunnen elkaar vandaag de dag niet luchten, ik zou dus beter moeten weten inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Moniaatje90 schreef:
09-01-2022 21:11
Hele nuttige reactie, bedankt daarvoor. Ik ben echt een prater, man helaas niet. Vaak loop ik tegen een muur op als ik met hem praat.
Het word hem snel heet onder de voeten en kritiek word die helemaal fel. Maar ik ga het zeker nog een keer proberen, niet boos of geïrriteerd. Gewoon een open gesprek lijkt mij zeker heel nuttig en nodig.
Reden te meer waarom relatietherapie zeker nuttig kan zijn voor jullie. Het zou kunnen helpen om jullie communicatie stijlen wat meer op elkaar aan te laten sluiten, waardoor je effectiever leert communiceren. Dat is altijd zinvol, zelfs als jullie uit elkaar zouden gaan.
Ik zou hier zeker op aandringen als ik jou was.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
09-01-2022 21:10
Weet je, dan moet je blijven.
Even streng, met dit soort geneuzel schiet je niets op. Je hebt twee mogelijkheden: je kunt proberen of er nog iets te redden valt aan je huwelijk, of je kunt gaan scheiden en daar het beste van maken.
Je weet best dat het ontzettende onzin is dat jij omwille van jouw kinderen je hele leven lang ontrouw zou moeten tolereren.
Het is aan jóu.

Ja je hebt helemaal gelijk.
Morgen ga ik een gesprek aan met hem, en kijken wat dit brengt.
Alle reacties Link kopieren
Moniaatje90 schreef:
09-01-2022 21:13
Wat fijn Pergamon, bedankt voor je fijne post. Zo hoort het.
Helaas heb ik dit van huis uit niet mee gekregen mijn ouders zijn ook veel te laat gescheiden, ik was al volwassen. En kunnen elkaar vandaag de dag niet luchten, ik zou dus beter moeten weten inderdaad.

Je volgt dus eigenlijk het voorbeeld van je ouders?

Zou je willen dat je kinderen dat ook als voorbeeld gaan volgen?
Je had beter de topictitel 'Mijn partner is niet te vertrouwen' kunnen maken, want dat is het echte probleem.
Moniaatje90 schreef:
09-01-2022 21:15
Ja je hebt helemaal gelijk.
Morgen ga ik een gesprek aan met hem, en kijken wat dit brengt.
Ik hoop dat het een open gesprek wordt. Succes!
Alle reacties Link kopieren
PBM schreef:
09-01-2022 21:10
Moniaatje, triest gedrag uitgelokt door triest gedrag.
Klote situatie voor je. Kan hij je vertrouwen nog wel terug winnen?
Hopelijk komen jullie er samen nog uit.
Als het niet te ver is gegaan van zijn kant en jij nog verder wil is dat best mogelijk, denk ik.
Eerlijk gezegd, weet ik niet of dit kan. 2 jaar geleden toen het gebeurde had ik echt zo iets van we gaan er weer voor, en fijn gepraat maar ook in mijn eigen gedrag aanpassingen gedaan. Het is altijd een verhaal met 2 kanten, maar ik heb er nu veel meer moeite mee omdat ik weet dat het gewoon bewust is. Omdat hij het weér flikt.
Kijk, een contact kan ontstaan en dat je je dan soms laat meeslepen in een diepergaand gesprek, het kan allemaal gebeuren. Maar nu ook weer met die datingsite, het is bewust registreren, profiel bijwerken, vrouwen opzoeken en liken, en nu dus chats. En ik heb de site even bekeken, kende het niet maar wat ik eruit op maak is dat je voor berichtjes betaald.
Het staat bekend als een fake seks/date site nep profielen en betalen per verstuurd bericht. Eigenlijk dus heel erg triest dat hij dit niet eens door heeft.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik zou zo neutraal en rustig mogelijk proberen te blijven. Hoe moeilijk ook.

"Ik weet dat je op een datingsite zit en wil hier met je over praten. Volgens mij gaat het al lange tijd niet goed tussen ons. We hebben het er al een paar keer over gehad, omdat ik gemerkt had dat je ook op andere manier op zoek naar spanning was geweest. Ik denk dat het goed is om relatietherapie te gaan, om erachter te komen of we nog samen verder willen en onze relatie te verbeteren." zoiets?
Alle reacties Link kopieren
En, wat voor mij ook extra pijnlijk voelt is dat ik de afgelopen 2 jaar voor mijn gevoel maximaal geïnvesteerd heb, leuke dingen voorstellen, weekendjes weg, open gesprekken beginnen of alles goed gaat en dat hij moet aangeven als er wat is. Qua seks ook altijd het iniatief nemen. Dan denk ik, eigenlijk zou dit andersom moeten toch.. ik ben niet degene die alles op het spel heeft gezet. En dan toch dit blijven doen, ik voel me genaaid.
Alle reacties Link kopieren
Misschien zit er nog wat achter bij hem, dat weet je pas als er gesprek is gevoerd. Ik zou dat als eerste stap de beweegredenen checken.. en dan kijken hoe verder. Je gedachten en gevoelens zijn alleen gebaseerd op wat je hebt gezien en niet de daadwerkelijke gevoelens en gedachten van je man.

Natuurlijk, wat hij doet is niet goed maar als hij er open in gesprek met je aangaat, dan zou dat wel worden gewaardeerd vind ik. Bij ontkenning vind ik het wel een afknapper en dan heeft het ook meteen invloed op de situatie.

Een gezinsleven heeft vaak wel invloed op de relatie, meer aandacht voor kids, veel taken, huishouden, werken en relatie komt dan een beetje onderop te zitten. Die heeft misschien wat aandacht nodig.. dat hij dit niet goed kan aangeven misschien? Het kan ook zo gegroeid zijn.. kan allemaal redenen zijn waarom hij zo doet.

Naja, echt seks hebben met andere vrouwen is ander verhaal, maar dat lees ik niet in de OP.

Vertrouwen kan je ook weer herstellen, maar dan wel van twee kanten. Hij moet ook laten zien dat hij het wil en anders wil doen. Ik hoop zo voor je TO dat hij een open gesprek met je wil voeren. En dan samen verder kijken.

Sterkte! :hug:
Alle reacties Link kopieren
Moniaatje90 schreef:
09-01-2022 21:20
En, wat voor mij ook extra pijnlijk voelt is dat ik de afgelopen 2 jaar voor mijn gevoel maximaal geïnvesteerd heb, leuke dingen voorstellen, weekendjes weg, open gesprekken beginnen of alles goed gaat en dat hij moet aangeven als er wat is. Qua seks ook altijd het iniatief nemen. Dan denk ik, eigenlijk zou dit andersom moeten toch.. ik ben niet degene die alles op het spel heeft gezet. En dan toch dit blijven doen, ik voel me genaaid.
Dat kun je hem dan ook rustig zeggen.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
PlayingTheAngel schreef:
09-01-2022 21:19
Ja ik zou zo neutraal en rustig mogelijk proberen te blijven. Hoe moeilijk ook.

"Ik weet dat je op een datingsite zit en wil hier met je over praten. Volgens mij gaat het al lange tijd niet goed tussen ons. We hebben het er al een paar keer over gehad, omdat ik gemerkt had dat je ook op andere manier op zoek naar spanning was geweest. Ik denk dat het goed is om relatietherapie te gaan, om erachter te komen of we nog samen verder willen en onze relatie te verbeteren." zoiets?
Dank je wel, is een hele goede. Zo ga ik het gesprek morgen aan pakken.
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
09-01-2022 21:16
Je volgt dus eigenlijk het voorbeeld van je ouders?

Zou je willen dat je kinderen dat ook als voorbeeld gaan volgen?
Erg genoeg kan je dat zo noemen inderdaad,

Maar,
Nee absoluut wil ik dit niet.
Voor mij daarom reden dat ik nu een beslissing wil maken, of doorgaan en verbetering of stoppen. Mijn kinderen zijn nu nog jong genoeg om niet te veel 'beschadigd ' te zijn en of te begrijpen.
Alle reacties Link kopieren
Oooh wacht, in je reacties lees ik dat het bewuste gedrag is van hem. dat verandert de zaak wel eigenlijk. Zo jammer dat dit nu twee jaar duurt. Hadden jullie twee jaar geleden nog afspraken gemaakt? Wat is er tot nu toe gelukt zeg maar?
Alle reacties Link kopieren
Decentdeer schreef:
09-01-2022 21:23
Misschien zit er nog wat achter bij hem, dat weet je pas als er gesprek is gevoerd. Ik zou dat als eerste stap de beweegredenen checken.. en dan kijken hoe verder. Je gedachten en gevoelens zijn alleen gebaseerd op wat je hebt gezien en niet de daadwerkelijke gevoelens en gedachten van je man.

Natuurlijk, wat hij doet is niet goed maar als hij er open in gesprek met je aangaat, dan zou dat wel worden gewaardeerd vind ik. Bij ontkenning vind ik het wel een afknapper en dan heeft het ook meteen invloed op de situatie.

Een gezinsleven heeft vaak wel invloed op de relatie, meer aandacht voor kids, veel taken, huishouden, werken en relatie komt dan een beetje onderop te zitten. Die heeft misschien wat aandacht nodig.. dat hij dit niet goed kan aangeven misschien? Het kan ook zo gegroeid zijn.. kan allemaal redenen zijn waarom hij zo doet.

Naja, echt seks hebben met andere vrouwen is ander verhaal, maar dat lees ik niet in de OP.

Vertrouwen kan je ook weer herstellen, maar dan wel van twee kanten. Hij moet ook laten zien dat hij het wil en anders wil doen. Ik hoop zo voor je TO dat hij een open gesprek met je wil voeren. En dan samen verder kijken.

Sterkte! :hug:

Dank je wel, heel nuttig. Om ook open te blijven staan wat zijn verhaal en gevoel is.

Nee ik heb hem nooit kunnen betrappen op echt contact met iemand maar zeker weten doe je het niet, eerlijk? Denk ik dat het er nooit van gekomen is voor hem anders wellicht wel.
Alle reacties Link kopieren
Decentdeer schreef:
09-01-2022 21:26
Oooh wacht, in je reacties lees ik dat het bewuste gedrag is van hem. dat verandert de zaak wel eigenlijk. Zo jammer dat dit nu twee jaar duurt. Hadden jullie twee jaar geleden nog afspraken gemaakt? Wat is er tot nu toe gelukt zeg maar?

We hebben toen het de 1e keer gebeurde, gesproken en ik heb geëist dat hij het contact volledig verbrak, heeft hij gedaan. De 2e keer dat ik hem betrapt heb (een aantal maanden geleden) was met een bekende van hem, ik wist dat hun contact hadden maar heb er echt nooit vraagtekens bij gezet, tot ik op een avond een niet gewist app gesprek las, over dat ze seks willen met elkaar en hoe ze een plannetje konden smeden hoe elkaar te treffen en wat ze zouden zeggen thuis.
Echt vreselijk, was woedend en verdrietig. Hebben toen gepraat en heb hem gevraagd waarom, hij zei dat hij het niet meende, puur verveling en aandacht was, dat hij van me hield en sorry dit dat. Nu weer die dating site. Dus ik geloof er helemaal niks meer van, praatjes.
Alle reacties Link kopieren
Goed zo. Je hebt nu besloten om morgen het gesprek aan te gaan. Verstandig. Goede tips van o.a. Playingtheangel. Je hebt je strategie bepaald.
Eigenlijk zou ik er dan nu voor kiezen om het onderwerp even te laten rusten tot morgen.
Sluit het forum af, ga rustig en voorbereid het gesprek in. Zorg voor een goede nachtrust straks. Maak je hoofd even leeg.
Alle reacties Link kopieren
Moniaatje90 schreef:
09-01-2022 21:20
En, wat voor mij ook extra pijnlijk voelt is dat ik de afgelopen 2 jaar voor mijn gevoel maximaal geïnvesteerd heb, leuke dingen voorstellen, weekendjes weg, open gesprekken beginnen of alles goed gaat en dat hij moet aangeven als er wat is. Qua seks ook altijd het iniatief nemen. Dan denk ik, eigenlijk zou dit andersom moeten toch.. ik ben niet degene die alles op het spel heeft gezet. En dan toch dit blijven doen, ik voel me genaaid.
Als je dat hem nu eens uitlegt...
Alle reacties Link kopieren
P80 schreef:
09-01-2022 21:37
Als je dat hem nu eens uitlegt...
Ja, eens. Behalve dat er wat mij betreft wel een beetje een denkfout in zit. Als je besluit om de relatie een kans te geven, dan investeer je allebéi. Maximaal. Als dat er bij één of beiden niet in zit om dat op te brengen, houdt het eigenlijk al wel op. Dus ja, de man van to had moeten investeren in de relatie. Maar investeren in de relatie hoort altijd bij beide partijen.
Alle reacties Link kopieren
Het is dus eigenlijk al de derde keer.. dat zegt wel iets eigenlijk, hij kan het toch ook aangeven dat hij de behoefte heeft daaraan? Communiceren dat hij behoefte heeft aan aandacht en dat hij zich verveelt.. dan kunnen jullie er samen iets aan doen, dat is zijn verantwoordelijkheid. Want jij kan niet zien of ruiken wat zijn behoeften zijn.

Ik snap wel dat je nu erg gekwetst bent en niet meer gelooft in wat hij zegt.. want het is niet de eerste keer
Alle reacties Link kopieren
Hey, herkenbaar, ook mijn man werd boos als ik ergens mee kwam. Privacy, ik moest niet graven etc. Boosheid en slachtoffer spelen is allemaal reactie om weg te komen. Van de waarheid.

Wat ik heb geleerd: het zegt niks over jou! En: stel grenzen. Als ik het goed lees is hij keer op keer daar overheen aan het gaan. Kan hij niet of wil hij niet zonder vrouwen? Bepaal eerst wat voor jou de grens is.

Als hij liever blijft geilen ipv afspraken met jou nakomen, zal je conclusies moeten trekken.

Een gesprek van waarom en boosheid heeft dus nul kans? Hij zal verslaafd zijn aan de (online) contacten. Daarmee stoppen is niet eenvoudig. Wil hij dat wel? Misschien schaamt hij zich wel want stoppen lukt niet.

Vraag hem wat hij mist in jullie relatie?
Wat maakt dat hij online vreemdgaat?
Vindt hij het eigenlijk wel zelf fout?
Heeft hij schuldgevoel?

Oh en je hoeft niet te vertellen hoe je eea weet hoor. Je te verdedigen. Je kan hard stellen dat ontkennen geen zin heeft. Het doet er ook niet toe (plus daarna zal hij die sporen wissen).

Zeg dat je er klaar mee bent.

En wat hij gaat veranderen anders ben je weg.

Wees hard. Kort en bondig. (Wij praten te veel).

Zo iets?

Therapie zal hij niet willen, maar ik zou dat eisen. Verslaving is moeilijk van los te komen ( mits hij jou en gezin wil behouden).

Sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven