Ik vertrouw mijn partner niet

09-01-2022 19:28 657 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedeavond allemaal,

Ik ben een bekende forummer maar hiervoor een ander account aangemaakt. Waar ik normaal jullie van advies probeer te voorzien heb ik het nu zelf nodig, ben namelijk ten einde raad.

Ik ben al 8 jaar samen met mijn partner, samen hebben we 2 jonge kinderen.
2 jaar geleden ben ik er voor het eerst achter gekomen dat mijn vriend niet zo loyaal is als hij beweert. Hij heeft dus meerdere keren contact gehad met vrouwen, waarbij gesprekken werden gewist maar ik dan bewijs in bijv belgeschiedenis vond. Of toch een onbewaakt moment van hem en hij dan zijn sporen was vergeten te wissen. Ik weet niet of er ooit iets lijfelijks is gebeurd of het bij chats en bellen is gebleven. Anyway, seksueel getinte gesprekken is niet oke, na die tijd vertrouw ik hem niet meer. Ik merk dat ik kortaf ben richting hem, hem altijd wantrouw, altijd mezelf afvraag of hij nu wel of niet de waarheid spreekt. Ik baal van mezelf, want zo wil ik niet zijn. Ben ook geen controlerend type, heb ik zelfs een hekel aan. Maar helaas ziet onze relatie er vandaag de dag wel uit. Nu tot overmaat van ramp er ook nog achter gekomen dat hij op een datingsite zit, daar met vrouwen chat. Vooralsnog onschuldig maar dat is gewoon een kwestie van tijd denk ik dan.
Ik wil eigenlijk rust. Rust in mijn hoofd en huis, ben boos op hem, zoveel emoties tegelijk.
We hebben 2 jonge kinderen, ze zijn dol op hun vader, het idee dat ik ons gezin uit elkaar haal doet me pijn. Kan ik het wel alleen? Red ik het financieel wel? Zoveel zorgen en daarom terughoudend in wat te doen. Al weet ik dat het met mijn vertrouwen in hem nooit meer goed zal komen helaas, daarvoor is teveel gebeurd.
Ik ben zo verdrietig, waarom zo je relatie om zeep helpen?
Sorry voor het lange verhaal en bedankt voor jullie tijd

Ik heb jullie advies of misschien wel schop onder mijn kont nodig.

Liefs,
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel, wat een lieve fijne reacties dat doet mij heel goed :hug:


Hij is vooral boos nu, want hij wilde eraan werken blabla.... maar dat zal nooit werken als ik hem controleer en inspecteer en triest gedrag vertoon, aldus hem. Het is lastig en ben verdrietig maar ik weet dat dit de beste keuze is. En nu hij de schuld bij mij probeert te leggen dat sterkt mij alleen maar in mijn besluit want ik denk dan, hoe kun je dat nou doen terwijl JIJ degene bent die allés op het spel gezet heeft....
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het nu jouw beslissing is op jouw moment.
Typerend dat het nu jouw schuld is dat je hem weer betrapt hebt. Dat ligt er dus niet aan dat hij zijn oude gedrag gewoon doodleuk weer oppakt, maar aan jouw controle. Zo lukt ik er nog wel een paar.

Evengoed veel sterkte TO!
Moniaatje90 schreef:
19-02-2022 11:17
Dank jullie wel, wat een lieve fijne reacties dat doet mij heel goed :hug:


Hij is vooral boos nu, want hij wilde eraan werken blabla.... maar dat zal nooit werken als ik hem controleer en inspecteer en triest gedrag vertoon, aldus hem. Het is lastig en ben verdrietig maar ik weet dat dit de beste keuze is. En nu hij de schuld bij mij probeert te leggen dat sterkt mij alleen maar in mijn besluit want ik denk dan, hoe kun je dat nou doen terwijl JIJ degene bent die allés op het spel gezet heeft....
Uhhh.... Wie vertoont triest gedrag?

TO, dit is allemaal heel verdrietig, maar ergens is het ook wel fijn dat er helemaal geen reden meer is om te twijfelen of je je partner nog een kans moet geven. Echt, TO, twijfel niet.

En nogmaals: Het probleem was niet dat jij je partner niet vertrouwt, maar dat hij niet te vertrouwen is.

Je toekomst zal echt beter en mooier zijn zonder hem als partner.
Het feit dat hij boos reageert zegt eigenlijk wel alles, ook dat hij niet gaat veranderen. Wel heel verdrietig en naar, Sterkte de komende tijd.
Moniaatje90 schreef:
19-02-2022 11:17
Hij is vooral boos nu, want hij wilde eraan werken blabla....

:HA:
Nul zelfreflectie.
Alle reacties Link kopieren
Wat verdrietig voor jou. Maar wel ontzettend duidelijk dat hij niet enige moeite doet om te veranderen en te stoppen met dat gezoek naar spanning. Jij kunt jezelf dit nooit kwalijk nemen, het is de enige keus die je kunt maken. Voor jezelf en je kinderen, een moeder met zelfrespect is een stuk prettiger voor kinderen dan hun moeder als voetbeeg zien. Het ligt bij hem, hij die kiest om jullie gezin op te blazen.

Heel veel sterkte gewenst.
Alle reacties Link kopieren
Moniaantje90, hoe gaat het?
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven