Ik vertrouw mijn partner niet

09-01-2022 19:28 657 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedeavond allemaal,

Ik ben een bekende forummer maar hiervoor een ander account aangemaakt. Waar ik normaal jullie van advies probeer te voorzien heb ik het nu zelf nodig, ben namelijk ten einde raad.

Ik ben al 8 jaar samen met mijn partner, samen hebben we 2 jonge kinderen.
2 jaar geleden ben ik er voor het eerst achter gekomen dat mijn vriend niet zo loyaal is als hij beweert. Hij heeft dus meerdere keren contact gehad met vrouwen, waarbij gesprekken werden gewist maar ik dan bewijs in bijv belgeschiedenis vond. Of toch een onbewaakt moment van hem en hij dan zijn sporen was vergeten te wissen. Ik weet niet of er ooit iets lijfelijks is gebeurd of het bij chats en bellen is gebleven. Anyway, seksueel getinte gesprekken is niet oke, na die tijd vertrouw ik hem niet meer. Ik merk dat ik kortaf ben richting hem, hem altijd wantrouw, altijd mezelf afvraag of hij nu wel of niet de waarheid spreekt. Ik baal van mezelf, want zo wil ik niet zijn. Ben ook geen controlerend type, heb ik zelfs een hekel aan. Maar helaas ziet onze relatie er vandaag de dag wel uit. Nu tot overmaat van ramp er ook nog achter gekomen dat hij op een datingsite zit, daar met vrouwen chat. Vooralsnog onschuldig maar dat is gewoon een kwestie van tijd denk ik dan.
Ik wil eigenlijk rust. Rust in mijn hoofd en huis, ben boos op hem, zoveel emoties tegelijk.
We hebben 2 jonge kinderen, ze zijn dol op hun vader, het idee dat ik ons gezin uit elkaar haal doet me pijn. Kan ik het wel alleen? Red ik het financieel wel? Zoveel zorgen en daarom terughoudend in wat te doen. Al weet ik dat het met mijn vertrouwen in hem nooit meer goed zal komen helaas, daarvoor is teveel gebeurd.
Ik ben zo verdrietig, waarom zo je relatie om zeep helpen?
Sorry voor het lange verhaal en bedankt voor jullie tijd

Ik heb jullie advies of misschien wel schop onder mijn kont nodig.

Liefs,
Alle reacties Link kopieren
TO, je man wil vreemdgaan of gaat hoogstwaarschijnlijk al vreemd
Het feit dat hij geen zin heeft in seks met je, vind ik een hele grote rode vlag
Deze man zoekt spanning. Bij andere vrouwen
En dat kan heel verslavend zijn
Tis niet voor niks al de 3e keer nu dat hij je vertrouwen schaadt
Ben bang dat hij t gaat bagatelliseren en zichzelf gaat verdedigen
Dat er nog niks gebeurd is, dat hij stopt met chatten, dat je je niet ongerust hoeft te maken, dat het alleen voor de spanning was, etc, etc... M.a.w. dat ie zich eruit probeert te lullen
Sorry, maar ik heb er geen goed gevoel bij
Heel veel sterkte en succes met het gesprek morgen!
:hug:
yep wijzigde dit bericht op 09-01-2022 21:57
1.09% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
PS: het ligt niet aan jou. Nogmaals. Daarom helpen alle leuke dingen niet. Jouw man heeft blijkbaar behoefte aan dat contact. Laat hem uitzoeken waarom hij niet kan en wil stoppen.

Mij hielp zelf in therapie gaan. Wees lief voor jezelf. Stop met pleasen en leuke dingen bedenken!

Hij hij hij moet gaan investeren. En nul contact elders.
Alle reacties Link kopieren
Yep schreef:
09-01-2022 21:55
Tis niet voor niks al de 3e keer nu dat hij je vertrouwen schaadt
Ben bang dat hij t gaat bagatelliseren en zichzelf gaat verdedigen

Dat er nog niks gebeurd is, dat hij stopt met chatten, dat je je niet ongerust hoeft te maken, dat het alleen voor de spanning was, etc, etc... M.a.w. dat ie zich eruit probeert te lullen
Sorry, maar ik heb er geen goed gevoel bij
Heel veel sterkte en succes met het gesprek morgen!
:hug:
Dat zal wel gebeuren inderdaad.
Moniaatje90 schreef:
09-01-2022 20:55
2 jaar geleden, eigenlijk 3, begon met een vrouw die hij via zijn werk kende, hij werkte er na een tijd niet meer en toch hielden hun contact. Volgen op social media, privé berichten. Prima. Hij zei het af en toe eens, maar ik kreeg er een raar gevoel bij. Ik kan het niet uitleggen, maar ik heb altijd een sterke intuïtie gevoel. Toen ik eens op zijn telefoon zat om een mail te typen, zakelijk. Doe ik vaker. Kwam er een bericht van haar binnen via messenger die ook weer direkt verwjjderd werd. Nog voor ik dus kon lezen. Maar toen besefte ik me dat het niet klopte, hij had me al eens verteld dat zij hem benaderde, maar die gesprekken waren altijd leeg. Dus gewist. Als het koetjes kalfjes zijn kan je het laten staan en hoef je niet te wissen. Heb ik hem ook gezegd. Maar nee, deed die zodat ik niet jaloers kon worden. Argument van niks.
Daarna kwam ik erachter dat zij in zijn telefoon stond onder een hele andere naam, verder graven... uit belgeschiedenis bleek regelmatig bel contact tijdens zijn werktijd. Zo viel er steeds meer op zijn plek.

Vanaf die dag heeft hij het contact verbroken, wat ik weet. Ik denk ook dat het zo is, kan niets vinden wat nog op contact tussen hen wijst. Maar zeker weten zal ik het niet en dat voelt gewoon naar.
Voor mij is jouw uitleg redelijk herkenbaar en vergelijkbaar met mijn eigen voormalige relatie. Het ding is: je intuiitie liegt niet, het is jouw partner die erom liegt. Geloof mij maar (of beter, geloof je zelf maar) dat er meer speelt. Zelfs of ook als je man (nog) niet de bloemetjes heeft buiten gezet, er is die andere vrouw die hem bezig houdt en die vrouw ben jij niet.

Overigens begrijp ik niet helemaal waarom je de noodzaak voelt om een andere nick ervoor aan te maken. Je hebt niks strafbaars gedaan.

Ik ben vele stappen verder in dit proces, maar ik denk dat je globaal het volgende kunt verwachten: je probeert het te negeren, zelfs als je het met je man bespreekt en hij weet je (keer op keer) gerust genoeg te stellen. Dan kun je het nog heel lang met hem uitzingen (als in 2, 3 of 4 jaar), maar binnen een aantal jaar gaat het aan je vreten, want je man zal niet stoppen maar verdergaan, tenzij hij echt 100% eerlijk aan je zal gaan toegeven dat er idd iets speelt en wat er allemaal toe geleid heeft dat jullie staan waar jullie staan en dat hij hiervan zó schrikt, dat je complete intuitie zegt dat je man zo ook niet verder wil en wil proberen er samen uit te komen. Maar zeer waarschijnlijk ga je dat niet voelen, omdat je man zeer waarschijnlijk in heftige ontkenning gaat blijven dat er uberhaupt iets wezenlijks aan de hand is.

Het enige wat je dan rest is deze shitzooi in de ogen kijken en je conclusies trekken en jezelf uit de relatie terug trekken. Pas op het moment dat je dit doet (en niet eerder vermoed ik) zal je mogelijk twee opties kunnen ontdekken:
A: het is te laat voor jullie en je man blijkt niet meer verder te willen met je
B: je man beseft zich ineens het grote kwijtraken dat voor zijn deur staat en wil je niet kwijt en wil voor je vechten (waarna jij voor jezelf ook nog moet bedenken of je nog voor hem wil vechten).

Ik vermoed met een redelijk grote zekerheid dat het hier uiteindelijk op uitkomt. Blijf je in de situatie zoals die is en blijf je hem willen geloven in zijn 'ik draai je een rad voor ogen' dan gaat dit uiteindelijk ook ten koste van je relatie.
In alle gevallen heb je dus maar 1 realistische optie die overblijft en dat is voor jezelf kiezen en niet meer voor de BS die je eigen hoofd en zijn uitspraken jou willen wijsmaken.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt dus al 2 x geprobeerd om je relatie weer op poten te zetten die hij al 3x heeft gesaboteerd, zijn leven gaat dus boven dat van jou en de kinderen. Hij blaast jullie gezin op of jij moet gewoon accepteren dat hij het allemaal maar saai vindt.

Je moet je echt niet schamen dat je zijn mobiel hebt gecheckt, iemand heeft dat sprookje in de wereld geholpen, jij had reden genoeg om het te doen. Daarnaast is het geen wegstreepsessie, zijn aandacht ligt bij andere vrouwen en het gaat verder dan "wat aandacht nodig hebben" en jouw gevoelens doen er niet toe.

Weet je, het is zonde om bij iemand te blijven die jullie helemaal niet op waarde kan schatten, je leven is niet oneindig en verdien je echt niet meer dan dit?
Alle reacties Link kopieren
Wat een lul! :hug:
Alle reacties Link kopieren
Terecht dat je hem niet vertrouwt, na alles wat hij al uitgespookt heeft.
Veel sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Wat ook goed kan zijn is spiegelen. Dit bedrag dat je nu vertoont, als ik dat zoh doen.. appen over seks met een vriend op een datingsite zou zitten, hoe zou je dat vinden? Als hij dat niet ok vindt, waarom doet hij dit dan wel?
PlayingTheAngel schreef:
09-01-2022 23:22
Wat ook goed kan zijn is spiegelen. Dit bedrag dat je nu vertoont, als ik dat zoh doen.. appen over seks met een vriend op een datingsite zou zitten, hoe zou je dat vinden? Als hij dat niet ok vindt, waarom doet hij dit dan wel?
Kans van dat zijn reactie dan is: "hoezo, ik kan je vertrouwen toch? Dus nee, dat zou ik geen probleem vinden (wetende dat ze dat toch niet doet)"
Dat was iig het hiernieuwde inzicht van mijn ex, terwijl het een aantal jaar daarvoor ondenkbaar zou zijn geweest. Vraag een dief nooit naar zijn motieven, want dan is het altijd anders en niet te vergelijken. To mag voor zichzelf bepalen wat voor haar ok voelt en daar heeft ze de mening van haar man niet bij nodig.
Alle reacties Link kopieren
Foto's maken van zijn mobiel waarop bewijst dat hij dingen doet die niet horen. Voordat hij het gaat wissen en straks de zielepoot gaat uithangen naar de buitenwereld toe.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal,

Bedankt voor alle reacties. Ze zijn heel nuttig voor mij en vind het ook erg fijn alle advies.

@frutseltje,
Klopt. Ik heb overal met mijn eigen telefoon fotos van gemaakt.
Van zijn geschiedenis, chats etc.
Triest dat het zo moet maar ja,

@ diyer
Inderdaad grote kans dat hij zo gaat reageren, ik voel ook een beetje aan alles dat ik het toch niet meer geloof en vertrouw.

@playingtheangel
Dit heb ik dus zo gezegd toen het eerder gebeurde, ik heb toen gevraagd hoe zou je het vinden als ik met allemaal mannen zo praat.
Hij reageert dan gewoon vlak en vrij emotieloos , de dingen die hij toen zei waren ' ik check jou telefoon nooit dus zal nooit weten ' of ' je moet allemaal zelf weten wat je doet'
Alle reacties Link kopieren
Yep schreef:
09-01-2022 21:55
TO, je man wil vreemdgaan of gaat hoogstwaarschijnlijk al vreemd
Het feit dat hij geen zin heeft in seks met je, vind ik een hele grote rode vlag
Deze man zoekt spanning. Bij andere vrouwen
En dat kan heel verslavend zijn
Tis niet voor niks al de 3e keer nu dat hij je vertrouwen schaadt
Ben bang dat hij t gaat bagatelliseren en zichzelf gaat verdedigen
Dat er nog niks gebeurd is, dat hij stopt met chatten, dat je je niet ongerust hoeft te maken, dat het alleen voor de spanning was, etc, etc... M.a.w. dat ie zich eruit probeert te lullen
Sorry, maar ik heb er geen goed gevoel bij
Heel veel sterkte en succes met het gesprek morgen!
:hug:
Vind ik ook Yep.
Los van of hij al echt vreemdgegaan is qua seks, vind ik dit net zo goed vreemdgaan. Virtueel, je bent verkeerd bezig. Je hebt contact met anderen op een manier wat niet ok is. Dan nog wissen en liegen er over is een bewuste keus.
Ik denk eerder dat hij klaar met mij is, zo voelt het ook een beetje. Op andere vlakken steunt hij ook niet echt, als ik bijv erg moe ben na een dag met de kinderen thuis omdat ze niet luisterden, en ik vertel hem dat zegt hij nog net niet ' stel je niet aan'
Als ik er een keer doorheen zit met werk druk bijv, en ik barst in huilen zal hij geen schouder bieden maar wat is er nou weer!! Zeggen.
Empathie is ver te zoeken, omdat hij emotioneel niet echt meer wat voelt of zo. Denk ik dan. Maar wees dan een vent om dat te zeggen.

Ik wacht vanavond af, of en hoe hij wilt praten. Anders moet ik mijn zelfrespect maar eens meer de boventoon laten voeren en het zelf gewoon niet accepteren. Ik kan hem niet veranderen, mezelf wel. Maar verdomd wat doet het pijn.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

En dat klopt::Je kan hem niet veranderen, dat moet hij zelf willen. En doen. Maar als jij verandert, zal er ook bij hem wat veranderen is meestal het geval.

Dus nu anders dan anders gaan aanpakken, goed plan

Toi toi!
Alle reacties Link kopieren
Dat is waar Annacara,

Dank je wel.
Alle reacties Link kopieren
PlayingTheAngel schreef:
09-01-2022 20:46
Als je dit wegdenkt, hoe is jullie relatie dan verder? Of liever, voor dat je achter deze dingen kwam? Houden jullie nog van elkaar, zijn jullie een goed team. Hebben jullie nog seks? Praten jullie met elkaar?
Ik geloof persoonlijk niet in monogamie. Ik ben het wel, maar vind het lastig. Zal altijd nieuwsgierig blijven naar hoe het met een ander zou kunnen zijn. Die spanning is gewoon lekker, leuk en interessant. Volgens mij zijn mensen op zichzelf niet gemaakt om seksueel trouw te zijn aan één persoon. Hoe het anders zou kunnen vind ik alleen ook lastig, omdat ik ook niet geloof in een open relatie of polygamie, jaloezie is namelijk een hele normale en natuurlijk emotie. Lange monogame relaties zijn daarom niet makkelijk en absoluut niet vanzelfsprekend.
Ga hier eens het gesprek over aan, want je relatie verbreken is inderdaad een grote heftige stap, maar je emoties zijn ook erg begrijpelijk.
De vraag is, hoe gaan jullie hier mee om? Wat verwacht je van elkaar en kun je hieraan voldoen? Het lijkt me heel ingewikkeld, maar denk dat de basisvraag moet zijn, houden jullie nog van elkaar?
Jij gelooft niet in monogamie voor jou. Een ander kan monogamie gewoon normaal of natuurlijk vinden he. En monogamie staat hier niet ter discussie. Als je niet monogaam bent ga dan geen monogame relatie aan. Waarom liegen? En jijzelf... Waarom begin je dan niet gewoon een open relatie als je niet in monogamie gelooft? Misschien is je partner wel monogaam maar dan verschillen jullie toch echt op een heel belangrijk punt en passen jullie niet bij elkaar. Dit is gewoon vreemdgaan goed praten. Vreemdgaan is nooit oke. Als je behoeftes hebt moet je die gewoon bespreken. En niet stiekem achter iemands rug iets doen. Dat is de doodsteek voor elke relatie en je doet iemand waar je zogenaamd zo veel van houdt er enorm veel pijn mee. Alleen maar omdat jij niet eerlijk durft te zijn. Bah.
Je hebt geen bewijsmateriaal nodig om uit elkaar te gaan, dus waarom zou je moeite moeten doen om dat te vergaren? Als je de relatie wilt beëindigen, om wat voor reden dan ook, dan is dat voldoende.
Alle reacties Link kopieren
ludwina schreef:
10-01-2022 08:39
Je hebt geen bewijsmateriaal nodig om uit elkaar te gaan, dus waarom zou je moeite moeten doen om dat te vergaren? Als je de relatie wilt beëindigen, om wat voor reden dan ook, dan is dat voldoende.
Klopt helemaal. Maar toen dit allemaal begon, ontkende hij ook in alle toonaarden, dus ik wil toch het bewijs hebben dat ik hem ermee kan confronteren als hij zou ontkennen of blijven ontkennen, druk ik hem dat onder zijn neus.
Alle reacties Link kopieren
@ abracadabra

Ben het met jou eens.
Ieder mens verschilt, en dat mag. Maar wees eerlijk en geef je partner dan de keus wat hij of zij wilt. Dat is respect hebben voor elkaar, niet stiekem dingen achter een ander zijn rug doen. Maar zo sta ik erin.
Alle reacties Link kopieren
In jouw geval zou ik geen moeite meer willen doen om verder te gaan met deze man.
Zelf zou ik een constructie willen van wel samen blijven wonen vanwege de kinderen, puur als hun ouders, maar dan alleen als je op een normale manier met elkaar in een huis kunt leven.
Samen slapen zou ik niet meer willen, ik zou voor mezelf (of voor hem) een aparte ruimte maken indien er genoeg kamers zijn in het huis.
Zolang de kinderen nog jong zijn zou ik zo gaan leven.
En mocht een van jullie willen daten dan is er opvang voor de kinderen.

Ik realiseer me dat dat gemakkelijker gezegd is dan gedaan, je moet zonder al te veel boosheid en pijn met elkaar door een deur kunnen.
Ob moona ka kaprio oj danse qu plate!
Alle reacties Link kopieren
Moniaatje90 schreef:
09-01-2022 20:59
@playingtheangel

Onze relatie is vooral, zoals veel jonge ouders druk. Veel bezig, en in de avond vaak moe. Ik hou wel van leuke dingen blijven doen en moedig dat ook wel aan maar hij is er terughoudend in.
Helaas ook op seks gebied, moet het van mijn kant komen. Van hem komt niks.
Daarom, denk ik dat hij ook niet meer van mij houd zoals hij ooit gedaan heeft.
Maar ik heb hem dit vaker gevraagd en ook gezegd, als het zo is, zeg het me dan kan ik er wat mee en wellicht samen iets proberen te veranderen. En anders als goede ouders voor onze kinderen er het beste van maken. Maar dan is het allemaal niet zo en zie ik spoken.
Verdrietig dat je denkt dat een relatie er nu eenmaal zo uitziet als je jonge kinderen hebt. Ik hoop dat je er achter gaat komen dat dit absoluut niet zo hoeft te zijn. Als ik je zo hoor dan zou ik de relatie verbreken. Het lijkt erop dat je man al lang geleden is uitgecheckt uit deze relatie.
Alle reacties Link kopieren
Succes vandaag met het gesprek Moniaatje
:hug:
Alle reacties Link kopieren
Ook van mij, veel succes vanavond.
Moeilijk, ik hoop dat je man eerlijk durft te zijn en jij sterk blijft
Je verdient wel beter dan dit.
:hug:
Alle reacties Link kopieren
@abracadabra, ik wil dit topic niet vervuilen, dus zal kort houden. Monogamie is een cultureel verschijnsel, iets wat we ook nog niet zo lang normaal/vanzelfsprekend vinden. Hangt ook erg samen met de opkomst van het christelijk geloof. Biologisch gezien is het ook niet vanzelfsprekend, logisch of natuurlijk. Het verlangen naar iemand die bij je hoort, alleen voor jou kiest en je zowel emotioneel als seksueel trouw is, is bij veel mensen aanwezig, maar de interesse in (seksueel) contact met anderen ook. Het verschilt idd per persoon hoe de verhouding/balans is tussen die gevoelens.
Ik ben altijd heel eerlijk geweest tegen mijn partner, over het feit dat ik monogaam zijn niet makkelijk vind. Dat heeft niets te maken met mijn liefde voor hem, voor míj zou dat naast elkaar kunnen bestaan. We hebben een erg fijne relatie en ik kies ervoor om geen seksueel contact met iemand anders te hebben. Onze relatie zou het overleven (ook besproken), maar het zou hem kwetsen. Een meer open relatie hebben we besproken, maar hij heeft het gevoel dat dat ongelijkwaardig zou zijn, omdat het voor mij als vrouw 'makkelijker' is om met een andere man naar bed te gaan, dan voor hem. Dat snap ik. Het is gewoon ingewikkeld, een lange monogame relatie, zeker nu we als mens steeds ouder worden.
Het is dus niet zo eenvoudig als zeggen: begin geen monogame relatie. Dat kan de eerste jaren goed werken, maar gevoelens en behoeften veranderen.
Moniaatje90 schreef:
10-01-2022 08:47
@ abracadabra

Ben het met jou eens.
Ieder mens verschilt, en dat mag. Maar wees eerlijk en geef je partner dan de keus wat hij of zij wilt. Dat is respect hebben voor elkaar, niet stiekem dingen achter een ander zijn rug doen. Maar zo sta ik erin.
Precies dat.

Dat mensen daar steeds overheen stappen en doen alsof dat iets heel raars is, bijzonder.
PlayingTheAngel schreef:
10-01-2022 09:27

Ik ben altijd heel eerlijk geweest tegen mijn partner, over het feit dat ik monogaam zijn niet makkelijk vind. Dat heeft niets te maken met mijn liefde voor hem, voor míj zou dat naast elkaar kunnen bestaan. We hebben een erg fijne relatie en ik kies ervoor om geen seksueel contact met iemand anders te hebben. Onze relatie zou het overleven (ook besproken), maar het zou hem kwetsen. Een meer open relatie hebben we besproken, maar hij heeft het gevoel dat dat ongelijkwaardig zou zijn, omdat het voor mij als vrouw 'makkelijker' is om met een andere man naar bed te gaan, dan voor hem. Dat snap ik. Het is gewoon ingewikkeld, een lange monogame relatie, zeker nu we als mens steeds ouder worden.
Het is dus niet zo eenvoudig als zeggen: begin geen monogame relatie. Dat kan de eerste jaren goed werken, maar gevoelens en behoeften veranderen.
Ik vind helemaal niet ingewikkeld, maar zeg dat je dat wel echt vind dat praat je er over.


En ga je niet stiekem klooien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven