Ik vind jou niet leuk genoeg

02-03-2021 20:43 138 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onlangs een aantal leuke dates met een man gehad. Leuke klik! Initiatieven tot dates van hem en kort op elkaar gepland. Hij benadrukte dat het lang geleden was dat het zo leuk met iemand was, en dat ik hem zo blij maakte.

En toen werd ik na date 5 aan de kant geschoven. Want het vloog hem aan, hij zag opeens allemaal beren op de weg. Dacht dat ik al meer gevoel had dan hem en begon te twijfelen of hij wel een relatie wil.

Ik had het gewoon leuk met hem. Heb het woord relatie niet in mijn mond genomen en wilde gewoon zien waar het schip zou stranden.

Ik vraag me zo langzamerhand af waarom een man er zo om heen kan draaien. Eerst veel mooie woorden en dan opeens de twijfel.

Ik zou het veel meer waarderen als er gewoon gezegd werd: ik vind jou leuk, maar niet leuk genoeg! Waarom doen mannen dat niet? Dat is toch een stuk eerlijker en beter te begrijpen?

Ik wil verder met dit topic niets bereiken, maar ben wel mijn frustratie even kwijt :-D
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk om je niet te kwetsen. Om eerlijk te zijn heb ik ook wel eens dates zo afgekapt. En dat was niet omdat ik diegene dan heel stom vond ofzo (soms ook wel), maar vooral omdat de klik er toch niet helemaal was.
Alle reacties Link kopieren
Leuk is het niet maar deze man nam wel de moeite om het netjes af te ronden en je niet te kwetsen. Misschien een tip opgevolgd van iemand ‘houd het bij jezelf’ (de variant op: het ligt niet aan jou maar aan mij).

Je was in ieder geval leuk genoeg om netjes af te sluiten. Blijft nog steeds niet leuk.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Mannen EN vrouwen communiceren niet altijd even direct. Maar dat is ook niet altijd even gewenst.

Uiteindelijk maakt het niet uit. Hij wil niet verder. Zijn verlies, toch?
Alle reacties Link kopieren
Ooit een korte relatie gehad die dat op vakantie, om 5 uur 's ochtends in de Franse Pyereneeën wél tegen mij zei. Het is duidelijk maar ik denk dat ik toch liever iemand heb die dan zegt 'it's not you, it's me' ;)
Ik denk dat je voor hem een bevlieging was en na een paar dates echt niet meer wist wat hij ermee aan moest. Ligt helemaal aan hem, je bent wel leuk :)
Zo'n gast kan natuurlijk ook zijn tekortkomingen hebben waardoor zijn zelfvertrouwen op de bodem zakt als hij een leuke vrouw ontmoet.

edit: ik denk niet dat hij een woord gelogen heeft
anoniem_210941 wijzigde dit bericht op 02-03-2021 21:15
8.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik weet natuurlijk niet hoe jij het ervaart, maar die paar keer dat ik wel letterlijk "ik vind je niet leuk/aantrekkelijk genoeg" heb gehoord, kwamen toch wel binnen hoor bij mij, en het heeft toch elke keer wel weer even geduurd voor ik weer mijn zelfvertrouwen terughad en weer het datecircuit in durfde te stappen. Vooral wanneer je de man in kwestie relatief kort daarna wel helemaal verliefd in een relatie ziet stappen (en ik snap dat het soms gewoon zo gaat in de liefde).
Alle reacties Link kopieren
Tja, het schip is gestrand. Hij was het niet, mooi dat het je dan ook niet meer tijd, energie etc. heeft gekost.
Hij had je ook kunnen ghosten dus het valt nog mee.
Alle reacties Link kopieren
Timetraveler schreef:
02-03-2021 21:13
Ik weet natuurlijk niet hoe jij het ervaart, maar die paar keer dat ik wel letterlijk "ik vind je niet leuk/aantrekkelijk genoeg" heb gehoord, kwamen toch wel binnen hoor bij mij, en het heeft toch elke keer wel weer even geduurd voor ik weer mijn zelfvertrouwen terughad en weer het datecircuit in durfde te stappen. Vooral wanneer je de man in kwestie relatief kort daarna wel helemaal verliefd in een relatie ziet stappen (en ik snap dat het soms gewoon zo gaat in de liefde).
Ik denk juist dat ik daar meer mee zou kunnen. Want dat is natuurlijk een reële mogelijkheid in dating- land, je vind iemand helemaal het einde of niet leuk genoeg. Ik heb hier dit geval meer het gevoel huh? Maar ik maakte je toch blij en het is lang geleden dat je het zo leuk had? What happened.
lemoos2 schreef:
02-03-2021 20:50
Leuk is het niet maar deze man nam wel de moeite om het netjes af te ronden en je niet te kwetsen. Misschien een tip opgevolgd van iemand ‘houd het bij jezelf’ (de variant op: het ligt niet aan jou maar aan mij).

Je was in ieder geval leuk genoeg Hij was in ieder geval fatsoenlijk genoeg om netjes af te sluiten. Blijft nog steeds niet leuk.

Serieus, onfatsoenlijk gedrag van een ander moet je nooit op jezelf betrekken. Deze man was netjes en dat is ter ere van hem en heeft niets te maken net hoe leuk TO is.

De klik was er blijkbaar onvoldoende. Meer niet.
Ah de “het ligt niet aan jou, maar aan mij” speech, kan je niets mee. Even slikken en weer doorgaan.

Kut is het wel. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het zelf juist echt niet leuk vinden om te horen: ik vind je leuk, maar niet leuk genoeg. Natuurlijk, dat kan gewoon de waarheid zijn, maar als ik niets verkeerds heb gedaan wat ik zou kunnen aanpassen, hoor ik liever een reactie die een beetje meer sugarcoating heeft.

Er zijn talloze mannen die ik ongetwijfeld hartstikke leuk en aardig vind, maar waarmee ik een relatie of verder daten niet zie zitten (even hypothetisch want ik ben al twintig jaar van de datingmarkt af). Dat ligt niet aan die mannen. En dat ligt eigenlijk ook niet aan mij. Vaak kán je niet eens precies de vinger leggen op waarom niet. Dus het cliché 'het ligt niet aan jou' is wat mij betreft in heel veel gevallen gewoon waarheid.
Omdat ik het (te) hard vind om te zeggen. En ook niet nodig om tegen iemand te zeggen.

Nu is het bij mij wel zo dat de drempel om überhaupt te gaan daten met een vrouw al vrij hoog ligt, in die zin dat ik pas met een vrouw op date ga (laat staan meerdere keren) als ik qua uiterlijk écht me enorm aangetrokken voel en ik ook weet dat we qua persoonlijkheid op zijn minst compatibel zijn tot op zekere hoogte. Dus als er dan alsnog iets ''mis'' gaat, heb ik daar ook wel een passende en begrijpelijke reden voor.

Maar recent ben ik ook door drie vrouwen benaderd met interesse die zich in mijn persoonlijke kennissenkring bevinden (een goede vriendin van mijn zus, een vrouw die in dezelfde wijk woont, en een oud studiegenote). Zij wilde(n) met mij gaan daten, en bij twee van hen heb ik voor de optie ''smoes'' gekozen (dat ik al met een andere vrouw aan het daten was en ik er dus niet voor open stond) en bij één ben ik op een gegeven ogenblik gewoon gestopt met reageren op PB-berichtjes.

Ik weet ook niet zo goed wat je dan moet doen. In principe waren het 'afwijzingen' puur op basis van het gebrek aan aantrekkingskracht (zowel fysiek als emotioneel), en had ik ook niet echt een behoefte om elkaar beter te leren kennen, omdat er verder gewoon geen enkele interesse was vanuit mijn kant. Maar zoiets zeg je niet zomaar tegen iemand vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Dat snap ik, Sodermalm. Ook bij afwijzing is er ook nog zoiets als beleefdheid en iemand niet onnodig kwetsen om iets wat hij/zij toch niet kan veranderen.
Ik vind het wel lastig hoor. Wat is beleefd?

Soms voel ik me ook wel eens schuldig. Zo'n gevoel van : wie denk je wel niet wie je bent om deze vrouw af te wijzen? Alsof je zelf volle zalen trekt. Ik denk ook wel eens : what goes around, comes around, het levert slechte karma op. Maarja aan de andere kant : wat kan ik eraan doen? Ik heb ook niet om haar aandacht gevraagd, of ernaar gehengeld zeg maar. Als het gevoel er niet is en ook niet de interesse om elkaar beter te leren kennen, houdt het voor mij gewoon op.

Dat doet verder niets af aan de vrouw in kwestie, het is ook niet zo dat ik haar te min vind of niet mooi eruit vind zien, maar gewoon dat ze mij als persoon niet in het bijzonder raakt. Maar hoe je dat ook aan iemand uitlegt : diegene zal het altijd persoonlijk opvatten.
Alle reacties Link kopieren
Twijfelaar4444 schreef:
02-03-2021 21:19
Ik denk juist dat ik daar meer mee zou kunnen. Want dat is natuurlijk een reële mogelijkheid in dating- land, je vind iemand helemaal het einde of niet leuk genoeg. Ik heb hier dit geval meer het gevoel huh? Maar ik maakte je toch blij en het is lang geleden dat je het zo leuk had? What happened.
Je kunt beter leren accepteren dat iedereen anders in elkaar steekt en dat er veel mensen zijn die zich of vrij abrupt bedenken, of heel overtuigend kunnen vertellen hoe leuk ze je vinden terwijl dat eigenlijk wel meevalt. Je moet niet willen verklaren waarom dat zo is want dan blijf je aan de gang, accepteer gewoon dat het zo is, dat je daar niks mee hoeft want het zit in hem, en jij gewoon weer op kunt naar de volgende. Scheelt je een boel energie.

Ik spreek uit de nodige date ervaring overigens
Alle reacties Link kopieren
Sodermalm schreef:
02-03-2021 21:48
Ik vind het wel lastig hoor. Wat is beleefd?

Soms voel ik me ook wel eens schuldig. Zo'n gevoel van : wie denk je wel niet wie je bent om deze vrouw af te wijzen? Alsof je zelf volle zalen trekt. Ik denk ook wel eens : what goes around, comes around, het levert slechte karma op. Maarja aan de andere kant : wat kan ik eraan doen? Ik heb ook niet om haar aandacht gevraagd, of ernaar gehengeld zeg maar. Als het gevoel er niet is en ook niet de interesse om elkaar beter te leren kennen, houdt het voor mij gewoon op.

Dat doet verder niets af aan de vrouw in kwestie, het is ook niet zo dat ik haar te min vind of niet mooi eruit vind zien, maar gewoon dat ze mij als persoon niet in het bijzonder raakt. Maar hoe je dat ook aan iemand uitlegt : diegene zal het altijd persoonlijk opvatten.
En dan gaat het cliché dat het niet aan haar ligt prima op. Ik snap daar de algemene aversie tegen niet zo goed. Het is toch gewoon waar?
Je hoeft niet verder te daten met iemand waarmee je dat eigenlijk niet ziet zitten. Om wat voor reden dan ook. Dat hoeft niemand.
Net als die vrouw in kwestie dat niet te persoonlijk hoeft te maken, moet jij dat zelf ook beter niet doen. Schuldig voelen? Je afvragen of jij zelf wel zo'n catch bent? Hou eens op, daar heeft toch niemand wat aan.
Alle reacties Link kopieren
Sodermalm schreef:
02-03-2021 21:48
(...)
Dat doet verder niets af aan de vrouw in kwestie, het is ook niet zo dat ik haar te min vind of niet mooi eruit vind zien, maar gewoon dat ze mij als persoon niet in het bijzonder raakt. Maar hoe je dat ook aan iemand uitlegt : diegene zal het altijd persoonlijk opvatten.
Dit lijkt me anders een meer dan prima uitleg om te verkondigen aan iemand waarin je verder geen interesse meer hebt. Eigenlijk is alles beter dan ghosten of aan het lijntje houden.
wij slapen nooit.
Er is een veel gebruikte, nette zin waarin je zegt dat het niet aan jou ligt maar aan hem. Schone handjes en jullie kunnen door. Dat hij de schuld bij jou legt omdat je hem, met je "diepe" gevoelens, een relatie in wil jagen klinkt als gedoe en slappe hap, volgens mij ben je net op tijd ontsnapt.
Alle reacties Link kopieren
Nou ja, om het nog ingewikkelder te maken: soms, als het allemaal te vlot gaat, kunnen mannen last krijgen van een bepaalde bindingsangst. Maar het wordt ook vaak gebruikt als excuus.
wij slapen nooit.
alongwiththesunshine schreef:
02-03-2021 21:57
Dit lijkt me anders een meer dan prima uitleg om te verkondigen aan iemand waarin je verder geen interesse meer hebt. Eigenlijk is alles beter dan ghosten of aan het lijntje houden.
Hmm, ik zat er even over na te denken, en bij nader inzien weet ik eigenlijk gewoon niet of het wel klopt. Het klinkt toch erg als een doekje voor het bloeden. Ik denk althans dat de meeste mensen het wel zo zullen opvatten, en dat de meeste ''afzenders'' juist dat willen voorkomen. Dus dan maar een smoes of een berichtje negeren.

Want waarom wil ik wél met mevrouw A daten, maar niet met mevrouw B? Omdat ik mevrouw A een knap en sympathiek gezichtje vind hebben waar ik graag naar kijk en mevrouw B niet. Omdat ik in mijn vrije tijd graag mijn tijd besteed aan het doorscrollen van het hele Instagram profiel van mevrouw A omdat ik haar uitstraling zo enorm leuk en aantrekkelijk vind, en heb ik de Instagram van mevrouw B nog nooit bezocht, omdat zijn mij op geen enkele manier 'raakt'. Omdat ik bij mevrouw A een bepaald gevoel heb van : bij jou wil ik zijn/horen, en bij mevrouw B totaal niet.

Dat is de realiteit, dat is de waarheid. Het betekent niet dat ik mevrouw B te min vind, of dat ik mezelf beter voel dan mevrouw B. Maar ik vind mevrouw B voor mijzelf niet leuk genoeg als potentiele partner, en dat weet ik zelfs zodanig zeker dat ik niet eens het date-traject met mevrouw B hoef op te starten.

Bovenstaande tekst is, in hele directe bewoordingen, wat er in mijn hoofd rondgaat t.a.v. de keuze wel/niet daten met mevrouw A/B. Dit is. gewoon in alle eerlijkheid. Dus eigenlijk zou het dus gelul zijn om te zeggen : het ligt niet aan jou, want dat ligt het wel. Enige nuancerende factor is natuurlijk dan dat het ook alleen maar mijn mening is, die absoluut niet universeel hoeft te zijn. Maar desondanks misschien wel nodeloos kwetsend. Misschien is een berichtje negeren dan toch wel beter. Want ik denk dat veel mensen de uitdrukking 'het ligt niet aan jou' toch meteen vertalen als onzin.
Alle reacties Link kopieren
Sodermalm schreef:
02-03-2021 22:09
Want ik denk dat veel mensen de uitdrukking 'het ligt niet aan jou' toch meteen vertalen als onzin.
Daarom dus heb ik liever een "Ik vind jou niet leuk genoeg". Kort, krachtig en eerlijk!
Misschien dat de boodschap brengen met een grapje de pijn verlicht?
Hij; ik ben wat verloren
Zij; wat dan?
Hij; mijn interesse in jou, hahahahaha
Zij ( hopelijk ook ); hahahahaha
Twijfelaar4444 schreef:
02-03-2021 22:13
Daarom dus heb ik liever een "Ik vind jou niet leuk genoeg". Kort, krachtig en eerlijk!
Oh dat vind ik wel heel direct. Ik denk dat ik toch liever om de tuin zou worden geleid met een smoes, of desnoods. een 'ignore'.

Dan zou ik ''aan mn water'' wel aanvoelen dat de interesse niet wederzijds is, maar ik zou mijn geweten nog kunnen sussen door mezelf wijs te maken dat ze ''misschien wel heel weinig op Facebook zit'' of dat ''ze misschien helemaal niet iemand is die houdt van online contact / teksten'' en ''dat het prima zou kunnen dat ze al met een ander aan het daten is en dat ik haar keuze dan helemaal begrijp''.

Ik zou dan in mijn achterhoofd misschien wel weten dat de kans groot is dat er misschien wel gebruik wordt gemaakt van een leugen(tje) om bestwil, maar het simpele feit dat er ook andere omstandigheden kunnen spelen waardoor ik het niet zo op mezelf hoef te betrekken, maken het dan wellicht makkelijker te verwerken :P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven