Ik vind jou niet leuk genoeg

02-03-2021 20:43 138 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onlangs een aantal leuke dates met een man gehad. Leuke klik! Initiatieven tot dates van hem en kort op elkaar gepland. Hij benadrukte dat het lang geleden was dat het zo leuk met iemand was, en dat ik hem zo blij maakte.

En toen werd ik na date 5 aan de kant geschoven. Want het vloog hem aan, hij zag opeens allemaal beren op de weg. Dacht dat ik al meer gevoel had dan hem en begon te twijfelen of hij wel een relatie wil.

Ik had het gewoon leuk met hem. Heb het woord relatie niet in mijn mond genomen en wilde gewoon zien waar het schip zou stranden.

Ik vraag me zo langzamerhand af waarom een man er zo om heen kan draaien. Eerst veel mooie woorden en dan opeens de twijfel.

Ik zou het veel meer waarderen als er gewoon gezegd werd: ik vind jou leuk, maar niet leuk genoeg! Waarom doen mannen dat niet? Dat is toch een stuk eerlijker en beter te begrijpen?

Ik wil verder met dit topic niets bereiken, maar ben wel mijn frustratie even kwijt :-D
Balen! Zeker als jij er helemaal lekker in zat en dacht dat het allemaal goed zat.
Er is iets bij /in hem waardoor hij verder daten niet ziet zitten, maar meestal hoor je niet wat dat precies is. Je kunt daar ook weinig mee, om dat te weten en het verandert niks aan de boodschap.

Sterkte!
RikM schreef:
02-03-2021 21:15
Hij had je ook kunnen ghosten dus het valt nog mee.
Precies. Wel apart dat veel ghosters het later toch nog eens proberen contact te zoeken..
Ik zou wat in de OP staat beschreven ook gewoon opvatten als: ik vind jou niet leuk genoeg. Ik weet niet hoeveel duidelijker je het wil hebben.
En soms wil iemand het graag willen, maar is er toch te weinig gevoel. Dat kan hij ook jammer vinden maar gevoel kan niemand sturen helaas. Hij zal echt gehoopt hebben dat er meer in zat, anders had hij niet 5 dates met je gewild.

Ik heb ook meegemaakt dat ik wilde dat ik meer voelde, omdat het verder goed paste. Maar er komt een punt dat je jezelf niet meer voor de gek kunt houden. En de ander.
Yolo666 schreef:
02-03-2021 22:28
Precies. Wel apart dat veel ghosters het later toch nog eens proberen contact te zoeken..
Precies mijn ervaring. Ik denk dat ze dan even geen andere opties hebben. Ik negeer ze altijd. Want ik was slecht behandeld.
novaviva schreef:
02-03-2021 22:28
Ik zou wat in de OP staat beschreven ook gewoon opvatten als: ik vind jou niet leuk genoeg. Ik weet niet hoeveel duidelijker je het wil hebben.
Daar komt het feitelijk wel op neer, maar het juiste gevoel zal uitgebleven zijn. Kan iemand niks aan doen.
Ik date al ruim twintig jaar, soms regelmatig, soms jaren niet, maar al met al best veel dates gehad inmiddels, maar geen enkele heeft ooit rechtstreeks tegen me gezegd dat ik niet leuk genoeg ben. Wanneer de ander het eindigde ging dat doorgaans op soortgelijke wijze als in de OP wordt omschreven. Midden in de situatie is het moeilijk beoordelen of het een smoes is of niet, maar achteraf erop terugkijkend kan ik concluderen dat het vaak vooral naast elkaar kan bestaan, en dat het een grijs gebied is. Iemand kan het oprecht leuk hebben gehad, maar toch niet verder willen. Iemand kan inderdaad eigenlijk bedoelen je niet leuk genoeg te vinden, maar dat zegt niet dat je niet leuk zou zijn. Iemand kan iemand heel leuk vinden, maar gewoonweg niet verliefd zijn, dat kan je niet sturen.
Dus dit soort eindes liggen vaak genuanceerd, het is niet het ene of het andere, en het zal ook per keer iets anders betekenen. Vaak kom je ook nooit helemaal zeker te weten hoe het zit, maar dat hoeft naar mijn mening ook niet.
Maar een ding weet ik wel: een ander zegt zelden tegen iemand dat die niet leuk genoeg is.
Alle reacties Link kopieren
Sodermalm schreef:
02-03-2021 22:09
Hmm, ik zat er even over na te denken, en bij nader inzien weet ik eigenlijk gewoon niet of het wel klopt. Het klinkt toch erg als een doekje voor het bloeden. Ik denk althans dat de meeste mensen het wel zo zullen opvatten, en dat de meeste ''afzenders'' juist dat willen voorkomen. Dus dan maar een smoes of een berichtje negeren.

Want waarom wil ik wél met mevrouw A daten, maar niet met mevrouw B? Omdat ik mevrouw A een knap en sympathiek gezichtje vind hebben waar ik graag naar kijk en mevrouw B niet. Omdat ik in mijn vrije tijd graag mijn tijd besteed aan het doorscrollen van het hele Instagram profiel van mevrouw A omdat ik haar uitstraling zo enorm leuk en aantrekkelijk vind, en heb ik de Instagram van mevrouw B nog nooit bezocht, omdat zijn mij op geen enkele manier 'raakt'. Omdat ik bij mevrouw A een bepaald gevoel heb van : bij jou wil ik zijn/horen, en bij mevrouw B totaal niet.

Dat is de realiteit, dat is de waarheid. Het betekent niet dat ik mevrouw B te min vind, of dat ik mezelf beter voel dan mevrouw B. Maar ik vind mevrouw B voor mijzelf niet leuk genoeg als potentiele partner, en dat weet ik zelfs zodanig zeker dat ik niet eens het date-traject met mevrouw B hoef op te starten.

Bovenstaande tekst is, in hele directe bewoordingen, wat er in mijn hoofd rondgaat t.a.v. de keuze wel/niet daten met mevrouw A/B. Dit is. gewoon in alle eerlijkheid. Dus eigenlijk zou het dus gelul zijn om te zeggen : het ligt niet aan jou, want dat ligt het wel. Enige nuancerende factor is natuurlijk dan dat het ook alleen maar mijn mening is, die absoluut niet universeel hoeft te zijn. Maar desondanks misschien wel nodeloos kwetsend. Misschien is een berichtje negeren dan toch wel beter. Want ik denk dat veel mensen de uitdrukking 'het ligt niet aan jou' toch meteen vertalen als onzin.
Oké, maar dat wat jij omschrijft vindt nog plaats voor het datingsproces. Vind dat weer anders dan als je al vijf dates hebt gehad. Anyway, waarom de man in kwestie precies afstand nam, is uiteindelijk moeilijk te zeggen. Misschien vond hij TO wel leuk genoeg, maar was er iets anders aan de hand waardoor hij niet de laatste stap kon zetten. We zullen het nooit weten.
wij slapen nooit.
Julus schreef:
02-03-2021 22:30
Precies mijn ervaring. Ik denk dat ze dan even geen andere opties hebben. Ik negeer ze altijd. Want ik was slecht behandeld.
Ik ook. Maar viel mij op dat ik soms ineens gedeblokkeerd werd op whatsapp (terwijl ik hem wel geblokkeerd heb) :rofl: Echt triest gedrag..
Vaak moet je het gewoon niet willen snappen. Koester de mooie herinneringen en ga verder, meer kan je in principe niet doen.
Yolo666 schreef:
02-03-2021 22:41
Ik ook. Maar viel mij op dat ik soms ineens gedeblokkeerd werd op whatsapp (terwijl ik hem wel geblokkeerd heb) :rofl: Echt triest gedrag..
Ja inderdaad. Nog triester dat die mannen blijkbaar alle nummers van dates bewaren. Ik verwijder die zelf altijd direct. Dus ze hebben een hele lijst in hun telefoon, sturen die een hoi, hoe gaat het appje en zien wel wie er hapt.
Haha, ik verwijder de gegevens van de ander juist extreem snel. Als iemand zegt niet meer verder te willen, dan wil ik dat ook echt meteen voor mezelf afsluiten en niet wachten of de ander er misschien nog op terugkomt of valse hoop koesteren. Iemand zegt niet meer te willen en tien seconden later zijn alle gegevens uit mijn telefoon/mailbox verwijderd. Misschien wat rigoreus, maar helpt wel bij het proces en zo blijft mijn inbox of adressenlijst altijd mooi opgeschoond. Mocht iemand toch nog terugkeren, dan heb ik toch gelijk het nummer/mailadres of whatever weer...
Mimosa80 schreef:
02-03-2021 22:52
Haha, ik verwijder de gegevens van de ander juist extreem snel. Als iemand zegt niet meer verder te willen, dan wil ik dat ook echt meteen voor mezelf afsluiten en niet wachten of de ander er misschien nog op terugkomt of valse hoop koesteren. Iemand zegt niet meer te willen en tien seconden later zijn alle gegevens uit mijn telefoon/mailbox verwijderd. Misschien wat rigoreus, maar helpt wel bij het proces en zo blijft mijn inbox of adressenlijst altijd mooi opgeschoond. Mocht iemand toch nog terugkeren, dan heb ik toch gelijk het nummer/mailadres of whatever weer...

Ik doe het ook zo. Direct nadat het duidelijk is, hup weg ermee.
En dan krijg je een tijdje later een appje van een onbekend nummer, maar dan zie ik aan de foto wie het is. En anders vraag ik wie het is. Om dan niet meer te reageren.
Sodermalm schreef:
02-03-2021 21:35
Omdat ik het (te) hard vind om te zeggen. En ook niet nodig om tegen iemand te zeggen.

Nu is het bij mij wel zo dat de drempel om überhaupt te gaan daten met een vrouw al vrij hoog ligt, in die zin dat ik pas met een vrouw op date ga (laat staan meerdere keren) als ik qua uiterlijk écht me enorm aangetrokken voel en ik ook weet dat we qua persoonlijkheid op zijn minst compatibel zijn tot op zekere hoogte. Dus als er dan alsnog iets ''mis'' gaat, heb ik daar ook wel een passende en begrijpelijke reden voor.

Maar recent ben ik ook door drie vrouwen benaderd met interesse die zich in mijn persoonlijke kennissenkring bevinden (een goede vriendin van mijn zus, een vrouw die in dezelfde wijk woont, en een oud studiegenote). Zij wilde(n) met mij gaan daten, en bij twee van hen heb ik voor de optie ''smoes'' gekozen (dat ik al met een andere vrouw aan het daten was en ik er dus niet voor open stond) en bij één ben ik op een gegeven ogenblik gewoon gestopt met reageren op PB-berichtjes.

Ik weet ook niet zo goed wat je dan moet doen. In principe waren het 'afwijzingen' puur op basis van het gebrek aan aantrekkingskracht (zowel fysiek als emotioneel), en had ik ook niet echt een behoefte om elkaar beter te leren kennen, omdat er verder gewoon geen enkele interesse was vanuit mijn kant. Maar zoiets zeg je niet zomaar tegen iemand vind ik.

Ah ja. Als ze maar lekker is. En verder niet te saai. :facepalm:
MarvelousMrsMaisel schreef:
03-03-2021 00:22
Ah ja. Als ze maar lekker is. En verder niet te saai. :facepalm:
Volgens mij loopt zwelgje hier een beetje te fantaseren
Henk-en-Roelie schreef:
02-03-2021 22:17
Misschien dat de boodschap brengen met een grapje de pijn verlicht?
Hij; ik ben wat verloren
Zij; wat dan?
Hij; mijn interesse in jou, hahahahaha
Zij ( hopelijk ook ); hahahahaha

:-D


Samen lachen haalt de spanning eraf het is al ernstig genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Zo. Zit ik dan maar mooi mee! ;-D

Met andere woorden: zoiets zeg je niet. Ik zou het zelf veralgemeniseren: "ik ben iemand die graag alleen leeft en ik ben van plan dit tot mijn 80ste vol te houden".

Of: "ik voel geen klik" wat dat dan ook betekenen moge. Ik denk dat hier de recht voor zijn raapmethode onnodig slachtoffers maakt, terwijl je alleen maar niet verder wou met die persoon.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Mimosa80 schreef:
02-03-2021 22:52
Haha, ik verwijder de gegevens van de ander juist extreem snel. Als iemand zegt niet meer verder te willen, dan wil ik dat ook echt meteen voor mezelf afsluiten en niet wachten of de ander er misschien nog op terugkomt of valse hoop koesteren. Iemand zegt niet meer te willen en tien seconden later zijn alle gegevens uit mijn telefoon/mailbox verwijderd. Misschien wat rigoreus, maar helpt wel bij het proces en zo blijft mijn inbox of adressenlijst altijd mooi opgeschoond. Mocht iemand toch nog terugkeren, dan heb ik toch gelijk het nummer/mailadres of whatever weer...
Dat is een goeie maar het ellendige met verliefdheden is dat je heel lang aan het onwaarschijnlijke vast wil houden (omdat je met hem zo gelukkig was, dat denk je tenminste).
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook wel eens dates beëindigd waar ik snel verliefd op werd. Ik weet van mijzelf namelijk dat eigenlijk in alle voorgaande gevallen het gewoon geen leuke mannen waren. Ik val letterlijk voor de verkeerde man.

Had het dus leuk met iemand, het was gezellig, de klik was er alleen teveel en dat had me in het verleden weinig positiefs gebracht.

Bij mijn vriend had ik het niet. Hij was lief en leuk, we hadden een klik, het was gezellig. Maar ik keek niet al gelijk door een roze bril. Werd pas na een maand of 3/4 verliefd en dat is nooit mee weg gegaan. We zijn inmiddels bijna 4 jaar samen.

Hoewel het gissen blijft kan ik me wel voorstellen dat hij gewoon de waarheid heeft gezegd.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet hoe die jongen erover denkt, maar ‘je bent niet leuk genoeg’ vind ik een raar iets om te zeggen tijdens het exit-gesprek. Je plaatst jezelf zo boven de ander (alsof jij een lijst met eisen hebt en die ander te licht wordt bevonden). En het is bovendien niet waar (voor mij dan tenminste). Alle mannen die ik heb gedate zijn leuk genoeg en de moeite waard, ook voor mij (anders was ik er toch überhaupt niet mee op date gegaan). Het liep meestal stuk omdat het gevoel na een tijdje niet meer werd (dus een stukje connectie ontbrak). Daar kan niemand wat aan doen.

Ik denk eigenlijk dat hij het zo netjes en eerlijk mogelijk met je heeft afgesloten. Sommige mensen zijn in het begin heel hartstochtelijk, gaan veel te snel, landen dan weer met beide benen op de grond en beseffen dan dat ze in iets zitten wat ze toch niet willen. Misschien is hij zo’n type.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb na mijn scheiding ook kort gedate met een man op wie ik gewoon eigenlijk bij nader inzien echt niet viel.

Hij was superaardig en in het begin had ik wel kriebels maar al vrij snel niet meer. Toen heb ik ook de "het ligt niet aan jou" speech gehouden. En het lag niet per se aan hem dat ik niet verliefd was. Voor zover dat aan iemand moet liggen.

Als hij appte kreeg ik het spaansbenauwd. Toen ik mijn huidige lief ontmoette had ik daar totaal geen last van. Was ik wel verliefd genoeg. Was nog steeds eigenlijk te snel na mijn scheiding, maar toch anders.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Met 'ik vind jou niet leuk genoeg' leg je eigenlijk, ondanks het flauwe 'ik vind', de schuld bij de ander.
Jij bent niet leuk genoeg, dus het wordt niets tussen ons.
Dat is juist helemaal niet eerlijk.

Het is meer dan voldoende om te zeggen dat je een relatie op dit moment niet ziet zitten, dat het toch niet helemaal goed voelt voor je.
Alle reacties Link kopieren
Twijfelaar4444 schreef:
02-03-2021 22:13
Daarom dus heb ik liever een "Ik vind jou niet leuk genoeg". Kort, krachtig en eerlijk!
Hij vond jou wel leuk genoeg want hij had het naar zijn zin met jou maar hij kwam erachter dat hij geen relatie met jou wilt.
Alle reacties Link kopieren
Sodermalm schreef:
02-03-2021 22:09

Bovenstaande tekst is, in hele directe bewoordingen, wat er in mijn hoofd rondgaat t.a.v. de keuze wel/niet daten met mevrouw A/B. Dit is. gewoon in alle eerlijkheid. Dus eigenlijk zou het dus gelul zijn om te zeggen : het ligt niet aan jou, want dat ligt het wel.
Hier ben ik het echt absoluut niet mee eens. Hoezo ligt het aan mevrouw B dat zij niet je type is? Mevrouw B had niets anders kunnen doen, mevrouw B is gewoon wie zij is. Hoezo ligt het aan haar dat jij niet op haar valt? Als ze iets anders had gedaan, viel je dan wel op haar? Had ze iets kunnen aanpassen? Welnee. Mevrouw B was niet jouw type en het is absolute onzin om dan te zeggen dat dat aan haar ligt. Dat zou hetzelfde zijn als zeggen: nou B, als jij iemand anders was geweest had ik het wel geweten. :@@:
Het ligt aan niemand.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer het voor jou 5 leuke dates waren onder het mom van we zien wel: waarom maak je je dan zo druk over het feit dat hij niet wil.

Hij zegt niet dat jij niet leuk genoeg bent. Je betrekt het te veel op jezelf.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven