Ik vind jou niet leuk genoeg

02-03-2021 20:43 138 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onlangs een aantal leuke dates met een man gehad. Leuke klik! Initiatieven tot dates van hem en kort op elkaar gepland. Hij benadrukte dat het lang geleden was dat het zo leuk met iemand was, en dat ik hem zo blij maakte.

En toen werd ik na date 5 aan de kant geschoven. Want het vloog hem aan, hij zag opeens allemaal beren op de weg. Dacht dat ik al meer gevoel had dan hem en begon te twijfelen of hij wel een relatie wil.

Ik had het gewoon leuk met hem. Heb het woord relatie niet in mijn mond genomen en wilde gewoon zien waar het schip zou stranden.

Ik vraag me zo langzamerhand af waarom een man er zo om heen kan draaien. Eerst veel mooie woorden en dan opeens de twijfel.

Ik zou het veel meer waarderen als er gewoon gezegd werd: ik vind jou leuk, maar niet leuk genoeg! Waarom doen mannen dat niet? Dat is toch een stuk eerlijker en beter te begrijpen?

Ik wil verder met dit topic niets bereiken, maar ben wel mijn frustratie even kwijt :-D
Alle reacties Link kopieren
bia-pia schreef:
03-03-2021 08:34
Met 'ik vind jou niet leuk genoeg' leg je eigenlijk, ondanks het flauwe 'ik vind', de schuld bij de ander.
Jij bent niet leuk genoeg, dus het wordt niets tussen ons.
Dat is juist helemaal niet eerlijk.

Het is meer dan voldoende om te zeggen dat je een relatie op dit moment niet ziet zitten, dat het toch niet helemaal goed voelt voor je.
Er is geen objectieve definitie van "leuk". De man waarmee ik kort scharrelde trouwde binnen een jaar met een andere vrouw. Zij vond hem wel leuk genoeg.

Is hij dan niet leuk omdat ik hem niet leuk vind? Ben ik gek omdat zij hem wel leuk vindt? Er zijn heel veel mannen op deze wereld waar ik echt niet op val. Zijn die allemaal niet leuk dan? Blijkbaar zijn er vrouwen die daar anders over denken want ze zijn toch over het algemeen gewoon samen met iemand. (Andersom idem natuurlijk. Mijn ex vond en vindt mij niet meer leuk. Ben ik dan niet meer leuk? Is dat mijn schuld? )
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
novaviva schreef:
02-03-2021 22:28
Ik zou wat in de OP staat beschreven ook gewoon opvatten als: ik vind jou niet leuk genoeg. Ik weet niet hoeveel duidelijker je het wil hebben.
Uiteindelijk is dat het ook bijna altijd zo. Welke manier of woordkeuze gebruikt wordt.
Het kan leuk zijn, maar als je er geen goed genoeg gevoel bij hebt, dan houdt het op.
Je bent niet leuk genoeg voor een blijvende relatie, om wat voor reden dan ook. En dat kan natuurlijk.
Alleen lullig als je er zelf anders in staat.

Ik vind veel mensen leuk, maar voor een relatie is meer nodig dan leuk
Jufjoke schreef:
03-03-2021 08:40
Hier ben ik het echt absoluut niet mee eens. Hoezo ligt het aan mevrouw B dat zij niet je type is? Mevrouw B had niets anders kunnen doen, mevrouw B is gewoon wie zij is. Hoezo ligt het aan haar dat jij niet op haar valt? Als ze iets anders had gedaan, viel je dan wel op haar? Had ze iets kunnen aanpassen? Welnee. Mevrouw B was niet jouw type en het is absolute onzin om dan te zeggen dat dat aan haar ligt. Dat zou hetzelfde zijn als zeggen: nou B, als jij iemand anders was geweest had ik het wel geweten. :@@:
Het ligt aan niemand.
Vanuit mijn perspectief, ligt het aan haar (en aan mij, hoe ik haar beoordeel). Juist het feit dat je persoon A en B anders ''beoordeelt'' (klinkt zo robotisch maar weet even geen ander woord), maakt dat er kennelijk verschillen zitten tussen persoon A en B, en die verschillen liggen verscholen in die personen zelf.

Een andere vraag is hoe relevant mijn perspectief überhaupt is. Vrij irrelevant is mijn objectieve antwoord. Ik ben namelijk ook maar gewoon één persoon tussen een miljoenmiljard andere mensen, die er net zo goed weet heel anders tegenaan kunnen kijken. Maar feit is wel dat veel mensen de mening van een persoon die ze leuk/interessant vinden toch zwaarder opnemen, dan een persoon die ze weinig doet.

Zo heb ik het andersom ook wel eens meegemaakt, dat een vrouw die ik dan weer heel erg leuk vind, richting mij aangeeft dat ze geen interesse had. En dan twee maanden later zie ik haar met een andere man. En ongeacht dat ze dan heeft gezegd dat het niet aan mij ligt, voel ik dat toch anders. Kennelijk heeft die andere man voor haar kwaliteiten die ik niet heb, en vindt zij die andere man beter voor zichzelf dan ik.
Dat kan toch best onzeker maken. Maar ook hier is het relevant te beseffen dat zij ook maar één vrouw tussen miljoenmiljard andere vrouwen is, die er weer heel anders over kunnen denken. Maar dat neemt niet weg dat ik heus wel besef dat ik vanuit haar perspectief simpelweg niet voldoe aan wat zij graag wil zien in een man.

en dat laatste maakt dat ik voor haar niet 'goed genoeg' ben (als potentiele partner). Maar dat is niet hetzelfde als dat ik universeel gezien niet goed genoeg zou zijn. Maar als je enkel haar perspectief als uitgangspunt neemt, besef ik echt wel dat het gewoon onzin is dat het niet aan mij ligt, want het ligt wel aan mij. Zo is het leven gewoon. De vraag is alleen in hoeverre je dat iemand per se in die bewoordingen zou moeten vertellen.
anoniem_64afa34a434dc wijzigde dit bericht op 03-03-2021 09:18
9.61% gewijzigd
Tegen jou zou ik gewoon zeggen dat je te lang van stof bent. Misschien kan je daar iets mee. Wat een gedoe om een date met een relatief onbekende.
Alle reacties Link kopieren
😂
Wanna grow up to be
Be a debaser
Alle reacties Link kopieren
Afwijzing is nooit leuk. Verder vind ik dat deze man het netjes heeft aangepakt.

Zelf merk ik dat ik wel eens erg hard/duidelijk moest zijn omdat het anders weer ruimte tot discussie gaf. Dat vind ik ook vervelend. Dan wil je (omdat je aardig wil zijn) het nog wel een keer uitleggen, maar ‘geen klik’ valt ook niet zomaar uit te leggen.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Chienandalou schreef:
03-03-2021 09:21
Afwijzing is nooit leuk. Verder vind ik dat deze man het netjes heeft aangepakt.

Zelf merk ik dat ik wel eens erg hard/duidelijk moest zijn omdat het anders weer ruimte tot discussie gaf. Dat vind ik ook vervelend. Dan wil je (omdat je aardig wil zijn) het nog wel een keer uitleggen, maar ‘geen klik’ valt ook niet zomaar uit te leggen.

Er valt niks te discussiëren toch? Als iemand je niet leuk vindt is dat een kwestie van smaak en daar valt niet over te twisten.
Alle reacties Link kopieren
In_Tenebris schreef:
03-03-2021 09:23
Er valt niks te discussiëren toch? Als iemand je niet leuk vindt is dat een kwestie van smaak en daar valt niet over te twisten.
Nee klopt. Maar heb toch enkele malen gehad dat men daar geen genoegen mee nam. ‘Maar ik kan veranderen’, ‘geef me nog een kans’, ‘ik snap er niets van’. En dat alles na een paar keer afspreken.
Ik ben wat dat betreft ook een watje en ging dat dan toch maar weer eens eea toelichten, wat dus aanleiding was voor nog meer pogingen tot overreding.
Wanna grow up to be
Be a debaser
@ Chiena : daarom is m.i. een leugentje om bestwil soms helemaal niet zo verkeerd. Bijvoorbeeld dat je op dit moment met een ander aan het daten bent waar je focus naar uit gaat, of dat je simpelweg blij bent om als vrijgezel door het leven te gaan en dit graag zo wil houden.

Dat dit later misschien voor een frons kan zorgen wanneer die persoon merkt dat je een half jaar later opeens een relatie hebt kan gebeuren, maar als die persoon een beetje gezond in elkaar zit, is diegene tegen die tijd ook al lang weer doorgegaan met leven.
Alle reacties Link kopieren
Sodermalm schreef:
03-03-2021 09:32
@ Chiena : daarom is m.i. een leugentje om bestwil soms helemaal niet zo verkeerd. Bijvoorbeeld dat je op dit moment met een ander aan het daten bent waar je focus naar uit gaat, of dat je simpelweg blij bent om als vrijgezel door het leven te gaan en dit graag zo wil houden.

Dat dit later misschien voor een frons kan zorgen wanneer die persoon merkt dat je een half jaar later opeens een relatie hebt kan gebeuren, maar als die persoon een beetje gezond in elkaar zit, is diegene tegen die tijd ook al lang weer doorgegaan met leven.
Dit vind ik vallen in de categorie onaardige spelletjes spelen. Daar begin ik niet aan.
Ach, na 3 keer nee stop ik gewoon met reageren. Dan wordt me verweten dat ik die persoon ghost, wat ook niet klopt, maar soit.

Ik snap best dat je ego gekrenkt is bij een afwijzing, maar ik kan daar niets aan doen of veranderen. Dus waarom zou ik een leugentje moeten bedenken om de ander ‘te sparen’?
Wanna grow up to be
Be a debaser
Alle reacties Link kopieren
Chienandalou schreef:
03-03-2021 09:39
Dit vind ik vallen in de categorie onaardige spelletjes spelen. Daar begin ik niet aan.
Ach, na 3 keer nee stop ik gewoon met reageren. Dan wordt me verweten dat ik die persoon ghost, wat ook niet klopt, maar soit.

Ik snap best dat je ego gekrenkt is bij een afwijzing, maar ik kan daar niets aan doen of veranderen. Dus waarom zou ik een leugentje moeten bedenken om de ander ‘te sparen’?
Je moet ervan uitgaan dat de ander zich hoe dan ook snel zal herpakken. Hoe zachter je bent, hoe meer moed die andere krijgt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Twijfelaar4444 schreef:
02-03-2021 20:43
Ik vraag me zo langzamerhand af waarom een man er zo om heen kan draaien. Eerst veel mooie woorden en dan opeens de twijfel.
Nou zeg, hij lijkt wel een vrouw.... :-D
retrostar schreef:
03-03-2021 10:36
Je moet ervan uitgaan dat de ander zich hoe dan ook snel zal herpakken. Hoe zachter je bent, hoe meer moed die andere krijgt.
Ik vind soms ook wel dat sommige mensen ook wel eens wat meer zelfrespect zouden mogen tonen hoor.

Heb dat bijvoorbeeld nu aan de orde met die vriendin van mijn zus. Die heeft mij twee jaar geleden al eens in een ellenlange sms verteld dat ze zo gezellig met me had staan praten op een verjaardag en dat ze me zo interessant vindt en of we een keer samen konden gaan lunchen ergens. Dat heb ik toen met een leugentje om bestwil afgewimpeld door te zeggen dat ik de indruk had dat haar intentie serieus was, maar dat ik niet op zoek ben naar een relatie (ook omdat ze een vriendin van mn zus is). Dat begreep ze, even goede vrienden.

Maar sinds dien krijg ik alsnog elke keer als ik haar toevallig een keer zie (verjaardag zus ofzo) een berichtje binnen een paar uur daarna. En net als ik dan geneigd ben te denken : dit is gewoon vriendschappelijk bedoeld, ze heeft zich er echt wel bij neergelegd, krijg ik ook nog een like op tinder van haar (nu al vier keer een like van haar gehad in totaal). Dan denk ik wel : come on girl, dont make this awkward.
Genoeg vrouwen die houden van een lang verhaal kennelijk.
Alle reacties Link kopieren
In_Tenebris schreef:
03-03-2021 11:19
Genoeg vrouwen die houden van een lang verhaal kennelijk.
Hahaha
Ik ben geen man... maar ik zou ook nooit na 5 leuke dates botweg tegen iemand zeggen: "ik vind jou niet leuk genoeg."
En ik zit er ook niet op te wachten dat iemand dat tegen mij zegt.

Ik vind dat deze man het heel netjes/ fatsoenlijk heeft afgerond. Duidelijk, zonder onnodig kwetsend te zijn.

Afgewezen worden is nooit leuk. Iemand afwijzen is ook niet leuk.

Wat de beste manier is om iemand af te wijzen is subjectief, maar ik denk dat we allemaal weten dat er ook veel slechtere manieren zijn dan omschreven in de OP.
In_Tenebris schreef:
03-03-2021 11:19
Genoeg vrouwen die houden van een lang verhaal kennelijk.
Wat ik nooit zo goed snap is de behoefte om een ander voor te schrijven hoe dit forum gebruikt zou moeten worden. Dit is toch niet meer jouw forum dan dat van mij? Laat mij gewoon lekker schrijven.

Offtopic oneliners van hooguit één zin wordt het inhoudelijk ook niet veel beter van.
Sodermalm schreef:
03-03-2021 11:59
Wat ik nooit zo goed snap is de behoefte om een ander voor te schrijven hoe dit forum gebruikt zou moeten worden. Dit is toch niet meer jouw forum dan dat van mij? Laat mij gewoon lekker schrijven.

Offtopic oneliners van hooguit één zin wordt het inhoudelijk ook niet veel beter van.
Je trekt het topic naar je toe.
Alle reacties Link kopieren
Sodermalm schreef:
03-03-2021 11:12
Ik vind soms ook wel dat sommige mensen ook wel eens wat meer zelfrespect zouden mogen tonen hoor.

Heb dat bijvoorbeeld nu aan de orde met die vriendin van mijn zus. Die heeft mij twee jaar geleden al eens in een ellenlange sms verteld dat ze zo gezellig met me had staan praten op een verjaardag en dat ze me zo interessant vindt en of we een keer samen konden gaan lunchen ergens. Dat heb ik toen met een leugentje om bestwil afgewimpeld door te zeggen dat ik de indruk had dat haar intentie serieus was, maar dat ik niet op zoek ben naar een relatie (ook omdat ze een vriendin van mn zus is). Dat begreep ze, even goede vrienden.

Maar sinds dien krijg ik alsnog elke keer als ik haar toevallig een keer zie (verjaardag zus ofzo) een berichtje binnen een paar uur daarna. En net als ik dan geneigd ben te denken : dit is gewoon vriendschappelijk bedoeld, ze heeft zich er echt wel bij neergelegd, krijg ik ook nog een like op tinder van haar (nu al vier keer een like van haar gehad in totaal). Dan denk ik wel : come on girl, dont make this awkward.
Als jij haar heel erg duidelijk (en niet met een vage smoes) hebt gemaakt geen interesse in haar te hebben, wat zou jou dat dan schelen?
En als je dat niet hebt gedaan, ben jij degene die het awkward maakt.

Je komt niet heel erg sympathiek en sociaal vaardig over.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Chienandalou schreef:
03-03-2021 12:12

Je komt niet heel erg sympathiek en sociaal vaardig over.
Ach, beter dat vrouwen in het echte leven kennelijk mij leuk vinden en hier niet, dan hier sympathiek maar in het echte leven een klojo. Verder zie ik het niet zo, maargoed ik krijg de indruk dat het niet meer echt de bedoeling is dat ik hier reageer, althans dat lijkt niet te mogen van sommigen dus ik zal me verder koest houden :)
Alle reacties Link kopieren
Twijfelaar4444 schreef:
02-03-2021 22:13
Daarom dus heb ik liever een "Ik vind jou niet leuk genoeg". Kort, krachtig en eerlijk!
Heb je dat ooit al te horen gekregen? Ik gelukkig niet maar ik zou het niet willen horen. Ik ben nogal zelfzeker maar dat zou me toch wel even de grond in boren. Als ik met een man niet verder wil daten omdat ik hem niet leuk genoeg vind zeg ik gewoon dat de klik er niet is. Waarom zou ik hem kritiek geven. Want zeggen dat hij niet leuk (genoeg) is valt wel degelijk onder kritiek.

Daarom snap ik de mensen die per sé een afsluitend gesprek willen niet. Meestal is de waarheid hard en krijg je die niet te horen. Krijg je ze wel dan had je gehoopt dat je er niet naar had gevraagd.
Sodermalm schreef:
03-03-2021 11:59
Wat ik nooit zo goed snap is de behoefte om een ander voor te schrijven hoe dit forum gebruikt zou moeten worden. Dit is toch niet meer jouw forum dan dat van mij? Laat mij gewoon lekker schrijven.

Offtopic oneliners van hooguit één zin wordt het inhoudelijk ook niet veel beter van.


Een forum is sociale interactie tussen verschillende mensen en daar vind ik het prima passen om iemand te zeggen dat het nogal langdradig is wat iemand schrijft. Dan zeg ik nog niet eens dat je een beeld probeert te schetsen van iemand die in trek is bij het andere geslacht, zoals uit je verhalen moet blijken. Het draait nogal om jou in wat je schrijft en dat is niet alleen in dit topic. Dat je dan hier misschien niet gewild bent zoals je zegt, maar in het echte leven wel, kan ik me ook slecht voorstellen omdat het alleen maar over jezelf gaat en dat vinden de meeste mensen gewoon niet leuk.
anoniem_6491451405f4b wijzigde dit bericht op 03-03-2021 13:18
0.10% gewijzigd
Ik vind " sorry, het wordt 'm niet samen " trouwens afdoende. Zowel om te horen als om te zeggen. De reden kan van alles zijn en doet er verder niet zoveel toe. Het is gewoon samen niet wat je er van verwacht had en dat kan gebeuren.

De één vindt dat je met jou zulke diepe gesprekken kan voeren en de ander vindt dat je alles te serieus neemt. Smaken verschillen en je bent nu eenmaal niet ieders smaak en niet iedereen is jouw smaak. Ben wel een groot voorstander van eerlijk en ik vind ook dat je rekening moet houden met de gevoelens van een ander.
In_Tenebris schreef:
03-03-2021 13:05
Een forum is sociale interactie tussen verschillende mensen en daar vind ik het prima passen om iemand te zeggen dat het nogal langdradig is wat iemand schrijft. Dan zeg ik nog niet eens dat je een beeld probeert te schetsen van iemand die in trek is bij het andere geslacht, zoals uit je verhalen moet blijken. Het draait nogal om jou in wat je schrijft en dat is niet alleen in dit topic. Dat je dan hier misschien niet gewild bent zoals je zegt, maar in het echte leven wel, kan ik me ook slecht voorstellen omdat het alleen maar over jezelf gaat en dat vinden de meeste mensen gewoon niet leuk.
Kijk hiermee bevestig je voor mij wat eigenlijk het issue is, want ik besef me ter dege dat ik mogelijk die indruk zou kunnen wekken, en dat dit niet per sé sympathiek over komt, en dat dit bij anderen wel eens de behoefte zou kunnen oproepen om mij even op mijn plek te zetten.

Want dat is heel feitelijk wat hier gebeurt natuurlijk. Immers weet je zelf ook dat hier op het forum regelmatig veel langere epistels voorbij komen, voor het overgrote deel zonder commentaar. Het enige wat ik hierover wil zeggen, is dat het je eigen aannames zijn, niets meer dan dat. Ik heb het hier inderdaad over een paar recente voorbeelden die ik heb meegemaakt. Maar ik durf voor het overige ook best aan te geven dat ik helemaal niet zo vol van mijzelf ben. Ik heb ook bewust de afweging gemaakt om het misschien ook niet te posten, omdat ik dit in feite ook had kunnen zien aankomen. Maar ik heb er voor gekozen om het wel gewoon op te schrijven, omdat het m.i. aansluit bij het onderwerp van het topic en ik ook oprecht benieuwd was naar feedback op mijn handelen.

Dit omdat ik inderdaad recent een paar keer iemand heb afgewezen, maar ik het niet fijn vind om onaardig gevonden te worden. Het feit dat deze drie vrouwen mij interessant vonden, betekent voor mij concreet dat de andere 17,764.097 vrouwen in Nederland dat niet vonden. Wees dus niet bang, ik verbeeld me helemaal niets. Volgens mij moet ik dit gewoon kunnen zeggen, zonder daarbij een implicatie te wekken.
Kennelijk gaat er dan iets mis in je communicatie en ik ben niet de enige die het opvalt dus de kans is groot dat de oorzaak bij jou ligt. Het gaat mij er ook niet om om iemand op zijn plek te zetten, mensen zijn soms gewoon direct en zeker op een forum kun je dat verwachten. Over lange teksten met inhoud die er toe doet hoor je niemand.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven