Ik vind jou niet leuk genoeg

02-03-2021 20:43 138 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onlangs een aantal leuke dates met een man gehad. Leuke klik! Initiatieven tot dates van hem en kort op elkaar gepland. Hij benadrukte dat het lang geleden was dat het zo leuk met iemand was, en dat ik hem zo blij maakte.

En toen werd ik na date 5 aan de kant geschoven. Want het vloog hem aan, hij zag opeens allemaal beren op de weg. Dacht dat ik al meer gevoel had dan hem en begon te twijfelen of hij wel een relatie wil.

Ik had het gewoon leuk met hem. Heb het woord relatie niet in mijn mond genomen en wilde gewoon zien waar het schip zou stranden.

Ik vraag me zo langzamerhand af waarom een man er zo om heen kan draaien. Eerst veel mooie woorden en dan opeens de twijfel.

Ik zou het veel meer waarderen als er gewoon gezegd werd: ik vind jou leuk, maar niet leuk genoeg! Waarom doen mannen dat niet? Dat is toch een stuk eerlijker en beter te begrijpen?

Ik wil verder met dit topic niets bereiken, maar ben wel mijn frustratie even kwijt :-D
De afgelopen keren heb ik dit gezegd:
Ik vind de seks niet goed genoeg om er mee door te gaan.
Je maakt het te serieus. Ik wil alleen maar scharrelen.
Je hebt teveel aandacht nodig. Ik voel me beperkt.
Je woont te ver.
Je kan niet schaken en eigenlijk was dat wel een voorwaarde.

Ik vind deze redenen net wat beter dan je bent niet leuk genoeg. Leuk is te vaag. Ik gebruik ook wel die het ligt niet aan jou maar aan mij.
In_Tenebris schreef:
03-03-2021 14:19
Kennelijk gaat er dan iets mis in je communicatie en ik ben niet de enige die het opvalt dus de kans is groot dat de oorzaak bij jou ligt. Het gaat mij er ook niet om om iemand op zijn plek te zetten, mensen zijn soms gewoon direct en zeker op een forum kun je dat verwachten. Over lange teksten met inhoud die er toe doet hoor je niemand.
Ik zou ook een beetje kritisch naar jezelf kijken als ik jou was. Het is nogal een enge eigenschap om in geval van onze onderlinge (mis)communicatie het al bij voorbaat een vaststaand feit te vinden dat de fout (voor zover die er al is) bij de ander ligt, en niet bij jouzelf. Het feit dat jij mijn post geen inhoud vindt hebben en daar ook direct een alles en iedereen verbindend oordeel van maakt, zegt ook meer over jou dan over mij.

Wat iemand anders hier zei dat ik het topic nu naar me toe trek begint nu inderdaad wel te kloppen, dus ik hou er maar over op:)
safrat schreef:
03-03-2021 14:34
De afgelopen keren heb ik dit gezegd:
Ik vind de seks niet goed genoeg om er mee door te gaan.
Je maakt het te serieus. Ik wil alleen maar scharrelen.
Je hebt teveel aandacht nodig. Ik voel me beperkt.
Je woont te ver.
Je kan niet schaken en eigenlijk was dat wel een voorwaarde.

Ik vind deze redenen net wat beter dan je bent niet leuk genoeg. Leuk is te vaag. Ik gebruik ook wel die het ligt niet aan jou maar aan mij.

Goede redenen, zou alleen die van de seks zelf erg pijnlijk vinden om te horen, maar als dat echt het argument is ook wel weer duidelijk. Geen idee alleen wat ik daar dan mee zou moeten. Tenzij je dat vaker hoort natuurlijk. Die van dat schaken zou ik raar vinden, dat weet je toch van te voren en als iemand daar over liegt is die natuurlijk gelijk af. Maar als je daar later mee komt zou ik het wel raar vinden.
In_Tenebris schreef:
03-03-2021 14:46
Goede redenen, zou alleen die van de seks zelf erg pijnlijk vinden om te horen, maar als dat echt het argument is ook wel weer duidelijk. Geen idee alleen wat ik daar dan mee zou moeten. Tenzij je dat vaker hoort natuurlijk. Die van dat schaken zou ik raar vinden, dat weet je toch van te voren en als iemand daar over liegt is die natuurlijk gelijk af. Maar als je daar later mee komt zou ik het wel raar vinden.
Ik had ook kunnen zeggen: ga iemand anders in de maling nemen. Maar ik zei dit omdat diegene waarschijnlijk zelf dacht dat hij het kon.

Het is al lang geleden. Ik heb die voorwaarde niet eens meer.

En over die seks: dat zal best gevoelig liggen, maar ik heb geen zin om daar over te liegen.
safrat schreef:
03-03-2021 15:02
Ik had ook kunnen zeggen: ga iemand anders in de maling nemen. Maar ik zei dit omdat diegene waarschijnlijk zelf dacht dat hij het kon.

Het is al lang geleden. Ik heb die voorwaarde niet eens meer.

En over die seks: dat zal best gevoelig liggen, maar ik heb geen zin om daar over te liegen.


Die van dat schaken is in dat geval ook wel pijnlijk als diegene zelf dacht het wel te kunnen. Wel minder hard dan ga iemand anders in de maling nemen, dan zijn je schaakcapaciteiten van de aardbodem geveegd. Volgens mij zou ik er later wel erg om kunnen lachen als je dat tegen mij gezegd zou hebben. Misschien zelfs wel op het moment zelf omdat het zo bot is als je denkt dat je wel aardig kan schaken en je bent van het bord geveegd.

Dat van die seks vind ik ook een goede reden, als je geen leuke seks kan hebben houdt het wel op vind ik. Zou alleen dan willen weten waar het aan ligt als ik het niet al eerder te horen had gekregen of gemerkt had van jou of van een ander. Als het goed is merkt een ander dat ook wel als dat niet lekker loopt en komt het als het goed is ook niet als een verrassing. Zou er zelf wel gelijk over beginnen denk ik. Sommige dingen kun je veranderen en sommige kloven zijn onoverbrugbaar.
Alle reacties Link kopieren
safrat schreef:
03-03-2021 14:34
De afgelopen keren heb ik dit gezegd:
Ik vind de seks niet goed genoeg om er mee door te gaan.
Je maakt het te serieus. Ik wil alleen maar scharrelen.
Je hebt teveel aandacht nodig. Ik voel me beperkt.
Je woont te ver.
Je kan niet schaken en eigenlijk was dat wel een voorwaarde.

Ik vind deze redenen net wat beter dan je bent niet leuk genoeg. Leuk is te vaag. Ik gebruik ook wel die het ligt niet aan jou maar aan mij.
Dit is dan misschien heel eerlijk, maar komt dan weer enorm ongeïnteresseerd, bot en arrogant over. De boodschap komt imo ook aan als je het iets menselijker/milder houdt. Dus bijvoorbeeld iets als: 'ik merk dat we seksueel niet klikken' of 'de seks is het voor mij niet helemaal'.
wij slapen nooit.
alongwiththesunshine schreef:
03-03-2021 15:30
Dit is dan misschien heel eerlijk, maar komt dan weer enorm ongeïnteresseerd, bot en arrogant over. De boodschap komt imo ook aan als je het iets menselijk/milder houdt. Dus bijvoorbeeld iets als: 'ik merk dat we seksueel niet klikken' of 'de seks is het voor mij niet helemaal'.


Dat vind ik dus wel meevallen, ik hou wel van duidelijk. Wel zonder te kwetsen, maar uiteindelijk zijn dit nooit leuke gesprekken en ik vind ook dat je van een ander ook best mag verwachten dat die daar mee om kan gaan. De seks is het niet helemaal vind ik eigenlijk veel pijnlijker omdat je me kennelijk te kwetsbaar zou vinden om eerlijk te zeggen dat ik een prutser ben in bed of gewoon niet jouw smaak. Maar goed, dat zal persoonlijk zijn.
Alle reacties Link kopieren
In_Tenebris schreef:
03-03-2021 15:39
Dat vind ik dus wel meevallen, ik hou wel van duidelijk. Wel zonder te kwetsen, maar uiteindelijk zijn dit nooit leuke gesprekken en ik vind ook dat je van een ander ook best mag verwachten dat die daar mee om kan gaan. De seks is het niet helemaal vind ik eigenlijk veel pijnlijker omdat je me kennelijk te kwetsbaar zou vinden om eerlijk te zeggen dat ik een prutser ben in bed of gewoon niet jouw smaak. Maar goed, dat zal persoonlijk zijn.
Nah, ik vind zulke berichten onnodig kwetsend. Ik snap dan weer niet waarom alles zo expliciet benoemd moet worden. En het blijft nog altijd een persoonlijke opvatting. Dus dat safrat diegenen die ze heeft afgewezen niet prettig vond in bed betekent niet dat diegenen per definitie slecht zijn in bed, noch betekent het dat safrat beter zou zijn in bed. Maar zo voelt het natuurlijk niet als iemand zegt: "Ik vind de seks niet goed genoeg(...)" De meeste mensen beginnen dan te twijfelen aan zichzelf. Daarom zou ik het gewoon laten bij: "Ik voel de klik niet." Klaar.
wij slapen nooit.
In_Tenebris schreef:
03-03-2021 15:18
Dat van die seks vind ik ook een goede reden, als je geen leuke seks kan hebben houdt het wel op vind ik. Zou alleen dan willen weten waar het aan ligt als ik het niet al eerder te horen had gekregen of gemerkt had van jou of van een ander. Als het goed is merkt een ander dat ook wel als dat niet lekker loopt en komt het als het goed is ook niet als een verrassing. Zou er zelf wel gelijk over beginnen denk ik. Sommige dingen kun je veranderen en sommige kloven zijn onoverbrugbaar.

Je kan ook gewoon seksueel niet met elkaar matchen. Dat ligt dan aan de dynamiek, voorkeuren ed. En dan zeg je iets van: op seksueel gebied passen we niet bij elkaar. Ik mis de spanning of ik wil andere dingen dan jij. Dat zegt verder niets over de capaciteiten.

En zoiets komt niet uit het niets inderdaad. Je voelt dat allebei wel en daar gaat ook vast een gesprek aan vooraf. Maar als seks de reden is kan je dat best zeggen. Aan ik vind je niet leuk genoeg heeft de ander ook niks.
Alle reacties Link kopieren
safrat schreef:
03-03-2021 15:55
(...) "op seksueel gebied passen we niet bij elkaar. Ik mis de spanning of ik wil andere dingen dan jij" (...)
Ja als je het zo verwoordt komt het heel netjes over. Duidelijk en laat je de ander in z'n waarde.
wij slapen nooit.
alongwiththesunshine schreef:
03-03-2021 15:49
Nah, ik vind zulke berichten onnodig kwetsend. Ik snap dan weer niet waarom alles zo expliciet benoemd moet worden. En het blijft nog altijd een persoonlijke opvatting. Dus dat safrat diegenen die ze heeft afgewezen niet prettig vond in bed betekent niet dat diegenen per definitie slecht zijn in bed, noch betekent het dat safrat beter zou zijn in bed. Maar zo voelt het natuurlijk niet als iemand zegt: "Ik vind de seks niet goed genoeg(...)" De meeste mensen beginnen dan te twijfelen aan zichzelf. Daarom zou ik het gewoon laten bij: "Ik voel de klik niet." Klaar.
In dit geval was het onervarenheid op allerlei gebied. Het was gewoon heel slecht. Het ging niet om seksueel niet bij elkaar passen.
Alle reacties Link kopieren
safrat schreef:
03-03-2021 15:59
In dit geval was het onervarenheid op allerlei gebied. Het was gewoon heel slecht. Het ging niet om seksueel niet bij elkaar passen.
Oké, ik zou dat zelf toch heel moeilijk vinden om aan te geven, en dan zou ik het alsnog mild houden. Ik heb dat weleens gehad met zoenen, dat het niet lekker liep. Maar dan ben ik iemand die ook aan zichzelf gaat twijfelen en denkt: ben ik nou zo slecht of kun jij niet zoenen?
:")
wij slapen nooit.
alongwiththesunshine schreef:
03-03-2021 16:08
Oké, ik zou dat zelf toch heel moeilijk vinden om aan te geven, en dan zou ik het alsnog mild houden. Ik heb dat weleens gehad met zoenen, dat het niet lekker liep. Maar dan ben ik iemand die ook aan zichzelf gaat twijfelen en denkt: ben ik nou zo slecht of kun jij niet zoenen?
:")
Maar de seks niet goed genoeg vinden is toch mild als je de seks heel slecht vindt? Als ik aan die seks terugdenk is het vooral :rofl: :rofl: :facepalm:

En ik ga echt niet aan mezelf twijfelen. Wat heus wel kan, maar in dit geval niet.
alongwiththesunshine schreef:
03-03-2021 16:08
Oké, ik zou dat zelf toch heel moeilijk vinden om aan te geven, en dan zou ik het alsnog mild houden. Ik heb dat weleens gehad met zoenen, dat het niet lekker liep. Maar dan ben ik iemand die ook aan zichzelf gaat twijfelen en denkt: ben ik nou zo slecht of kun jij niet zoenen?
:")
Je weet toch wel van jezelf of je kunt zoenen? Als het meestal lekker is en soms niet ligt het waarschijnlijk niet aan jou. Volgens mij is het net zoenen net als met seks, je voelt wel of die ander het ook leuk vindt volgens mij. Soms matcht het gewoon niet en soms zoent iemand gewoon niet lekker. Zijn allemaal van die dingen die je als het goed is allebei toch wel voelt, daarom vind ik zoiets uitspreken geen probleem. Ik vind wel dat je goed op moet letten hoe je iets brengt, niet iedereen houdt van heel direct. Het heeft ook niets te maken met verwijten of diskwalificeren van iemand vind ik. Het is eerder dat mensen dat soort onderwerpen vooral op zichzelf betrekken.
'En toen werd ik na date 5 aan de kant geschoven. Want het vloog hem aan, hij zag opeens allemaal beren op de weg. Dacht dat ik al meer gevoel had dan hem en begon te twijfelen of hij wel een relatie wil'.



Na 5 dates en dan ervan afzien houdt voor mij in dat de man zelf issues heeft of dat er een ex weer terug in zijn leven is gekomen.
Óf, maar dat lijkt me niet na 5 dates, hij is een enórme doorzetter dat hij pas na 5 dates ervan afziet.
Alle reacties Link kopieren
safrat schreef:
03-03-2021 14:34
De afgelopen keren heb ik dit gezegd:
Ik vind de seks niet goed genoeg om er mee door te gaan.
Je maakt het te serieus. Ik wil alleen maar scharrelen.
Je hebt teveel aandacht nodig. Ik voel me beperkt.
Je woont te ver.
Je kan niet schaken en eigenlijk was dat wel een voorwaarde.

Ik vind deze redenen net wat beter dan je bent niet leuk genoeg. Leuk is te vaag. Ik gebruik ook wel die het ligt niet aan jou maar aan mij.
Auch.
leeg
Henk-en-Roelie schreef:
03-03-2021 16:33
'En toen werd ik na date 5 aan de kant geschoven. Want het vloog hem aan, hij zag opeens allemaal beren op de weg. Dacht dat ik al meer gevoel had dan hem en begon te twijfelen of hij wel een relatie wil'.



Na 5 dates en dan ervan afzien houdt voor mij in dat de man zelf issues heeft of dat er een ex weer terug in zijn leven is gekomen.
Óf, maar dat lijkt me niet na 5 dates, hij is een enórme doorzetter dat hij pas na 5 dates ervan afziet.


Denk eigenlijk wel dat je dat goed ziet. Ook de woordkeuze, " het vliegt me aan " geeft dat wel aan.
Iemand heeft me ene keer afgewezen omdat die zei dat ik niet kon zoenen. Daar werd ik toen heel onzeker van, maar van andere mensen nooit gehoord dat ik niet goed zoen, en achteraf gezien ook nogal arrogant van die ander om te zeggen dat ik niet goed zoen, terwijl je met zijn 2-en bent voor een zoen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties. Ik begrijp dat de directe aanpak voor de meeste mensen niet werkt! Voor mij ook goed om rekening mee te houden bij toekomstige dates ;-)
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 05-03-2021 07:12
Reden: Op de man
0.00% gewijzigd
Wie is zwelgje dan als dat op de man is? Iemand voelt zich kennelijk aangesproken.
In_Tenebris schreef:
05-03-2021 07:46
Wie is zwelgje dan als dat op de man is? Iemand voelt zich kennelijk aangesproken.
Een heel gevoelig typje blijkbaar. Ik gok TO
En de mods gaan er weer eens heel makkelijk in mee.

Dat banbeleid hier..... Tenenkrommend..
Hunebed schreef:
05-03-2021 10:48
Een heel gevoelig typje blijkbaar. Ik gok TO
En de mods gaan er weer eens heel makkelijk in mee.

Dat banbeleid hier..... Tenenkrommend..


Begreep niet TO, maar het is wel een zeurkous.
In_Tenebris schreef:
05-03-2021 11:20
Begreep niet TO, maar het is wel een zeurkous.
Nevermind..
I found it hard, it's hard to find .well whatever nevermind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven