Ik vind jou niet leuk genoeg

02-03-2021 20:43 138 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onlangs een aantal leuke dates met een man gehad. Leuke klik! Initiatieven tot dates van hem en kort op elkaar gepland. Hij benadrukte dat het lang geleden was dat het zo leuk met iemand was, en dat ik hem zo blij maakte.

En toen werd ik na date 5 aan de kant geschoven. Want het vloog hem aan, hij zag opeens allemaal beren op de weg. Dacht dat ik al meer gevoel had dan hem en begon te twijfelen of hij wel een relatie wil.

Ik had het gewoon leuk met hem. Heb het woord relatie niet in mijn mond genomen en wilde gewoon zien waar het schip zou stranden.

Ik vraag me zo langzamerhand af waarom een man er zo om heen kan draaien. Eerst veel mooie woorden en dan opeens de twijfel.

Ik zou het veel meer waarderen als er gewoon gezegd werd: ik vind jou leuk, maar niet leuk genoeg! Waarom doen mannen dat niet? Dat is toch een stuk eerlijker en beter te begrijpen?

Ik wil verder met dit topic niets bereiken, maar ben wel mijn frustratie even kwijt :-D
Alle reacties Link kopieren
safrat schreef:
03-03-2021 14:34
De afgelopen keren heb ik dit gezegd:
Ik vind de seks niet goed genoeg om er mee door te gaan.
Je maakt het te serieus. Ik wil alleen maar scharrelen.
Je hebt teveel aandacht nodig. Ik voel me beperkt.
Je woont te ver.
Je kan niet schaken en eigenlijk was dat wel een voorwaarde.

Ik vind deze redenen net wat beter dan je bent niet leuk genoeg. Leuk is te vaag. Ik gebruik ook wel die het ligt niet aan jou maar aan mij.
Jij bent nog steeds single denk ik?
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
SweetFirefly schreef:
05-03-2021 11:37
Jij bent nog steeds single denk ik?

Waarom denk je dat? Krijg je sneller een relatie als je minder duidelijk bent in je reden om iemand af te wijzen?
Alle reacties Link kopieren
Ik laat het in het midden door te zeggen: ik voel te weinig aantrekkingskracht om verder te gaan.

( overigens kan te veel aantrekkingskracht ook een reden zijn om niet door te gaan maar dat is een ander topic).
Ik ook. Ik hou het algemeen door te zeggen dat ik die speciale klik mis. Want daar komt het dan op neer. Ik ga iemand niet naar beneden halen en zeg er meestal ook bij dat iemand een leuke man is en dat we het gezellig hebben gehad. Zo ga je met een goed gevoel verder. De botte bijl hanteren is niet mijn stijl en zou ik ook niet op prijs stellen. Laat de ander in zijn waarde!
SweetFirefly schreef:
05-03-2021 11:37
Jij bent nog steeds single denk ik?
Nog steeds?

Is niet single zijn een doel dat iedereen moet nastreven?

Ik rommel gewoon wat aan en als ik het niet meer leuk vind dan stop ik er mee.
Alle reacties Link kopieren
Voor sommige mensen is geen enkele reden goed genoeg: slechte seks, geen klik, te weinig gevoelens: ja maar laten we het nog eens proberen misschien komt het nog of ik wilde toch alleen kijken waar het heen gaat dus kunnen elkaar nog blijven zien. Het zijn vaak de zogenaamde coole chicks met 0 verwachtingen op een relatie die heel ver gaan om toch het contact te houden. Waarom moet je van hem horen dat je niet leuk genoeg bent? heb je echt o,0 eigenwaarde?

Wat is er mis met een simpel nee, dit wordt hem niet voor mij na 5 dates?

Wanneer je echt nog niet uit was op een relatie; hoe moeilijk kan loslaten dan zijn?

Hij geeft je de kans om te gaan voor iemand die jou wel 100% ziet zitten.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
05-03-2021 13:54
Voor sommige mensen is geen enkele reden goed genoeg: slechte seks, geen klik, te weinig gevoelens: ja maar laten we het nog eens proberen misschien komt het nog of ik wilde toch alleen kijken waar het heen gaat dus kunnen elkaar nog blijven zien. Het zijn vaak de zogenaamde coole chicks met 0 verwachtingen op een relatie die heel ver gaan om toch het contact te houden. Waarom moet je van hem horen dat je niet leuk genoeg bent? heb je echt o,0 eigenwaarde?

Wat is er mis met een simpel nee, dit wordt hem niet voor mij na 5 dates?

Wanneer je echt nog niet uit was op een relatie; hoe moeilijk kan loslaten dan zijn?

Hij geeft je de kans om te gaan voor iemand die jou wel 100% ziet zitten.


Ik ben het helemaal met je eens, dit moet je gewoon nuchter en min of meer zakelijk benaderen. Dat daten is toch een soort markt van vraag en aanbod, anders dan iemand random tegenkomen ergens. Denk wel dat dit gedrag net zo goed bij mannen voorkomt.
Sodermalm schreef:
05-03-2021 11:23
Nevermind..
Iemand die het gesprek naar zich toe trekt denk ik
Alle reacties Link kopieren
In_Tenebris schreef:
05-03-2021 13:59
Ik ben het helemaal met je eens, dit moet je gewoon nuchter en min of meer zakelijk benaderen. Dat daten is toch een soort markt van vraag en aanbod, anders dan iemand random tegenkomen ergens. Denk wel dat dit gedrag net zo goed bij mannen voorkomt.
Maar mensen zijn geen robots.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Dit blijft balen natuurlijk, maar als je geen relatie ambiëerde, is het dan zo erg?
Bovendien: als je na ettelijke leuke dates het woord “relatie “ angstvallig moet mijden, lopen de dingen grondig mis.
In dateland lijkt deze gang van zaken volkomen normaal, neem het dus vooral niet persoonlijk op. Op naar de volgende :thumbsup:
TO het is geen "mannen" iets, vrouwen doen dit net zo goed :)

Ik snap dat je hartstikke baalt, zou ik ook doen, zeker als het zo uit het niets kwam.
Ik denk dat je het bij hem als persoon moet laten, niet bij mannen in het algemeen.
En: zijn interne gedraai waren vroeg of laat een breekpunt geweest. Na 5 dates is gelukkig nog relatief vroeg. ;)

Een land vol! Echt ;) Komt goed!
alongwiththesunshine schreef:
05-03-2021 22:11
Maar mensen zijn geen robots.

Heeft niks met robot zijn te maken toch? Ik bedoel met dat je het " zakelijk " op moet vatten vooral dat je het niet persoonlijk moet opvatten. Je kent elkaar niet echt, er is sprake van min of meer vluchtig contact, ook als je wel wat diepgaande gesprekken hebt gehad. Mensen die daten zijn actief aan het kijken en dat is gewoon vraag en aanbod. Mensen zijn dus ook in gesprek met anderen en gaan met anderen op date. Waarom iemand met de ene wel doorgaat en met de ander niet zal van een heleboel dingen afhangen. Als je dit persoonlijk gaat opvatten wordt het een pijnlijk verhaal, afwijzingen over en weer horen erbij. Denk dat mensen die al langer daten ook wel bekend raken met ghosten of andere rare zaken zoals iemand die een relatie heeft. Dat maakt daten anders dan gewoon iemand ontmoeten en dus zou ik het anders benaderen.
AgirlnamedSue schreef:
06-03-2021 04:49
TO het is geen "mannen" iets, vrouwen doen dit net zo goed :)


Een land vol! Echt ;) Komt goed!

Er is altijd wel iemand die je wel wil?
Alle reacties Link kopieren
Daarbij wanneer je nog geen relatie wil, je hebt geen afspraken en je leert elkaar net kennen, dan is de ander toch vrij om er mee te stoppen?

Zelfs al geeft hij geen reden. Of geeft hij alleen aan: ik heb er geen zin meer in, zoals nu. Kan toch.

Ik denk dat je wel heel graag een relatie wil en dat je daar niet voor uit komt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
In_Tenebris schreef:
06-03-2021 05:42
Heeft niks met robot zijn te maken toch? Ik bedoel met dat je het " zakelijk " op moet vatten vooral dat je het niet persoonlijk moet opvatten. Je kent elkaar niet echt, er is sprake van min of meer vluchtig contact, ook als je wel wat diepgaande gesprekken hebt gehad. Mensen die daten zijn actief aan het kijken en dat is gewoon vraag en aanbod. Mensen zijn dus ook in gesprek met anderen en gaan met anderen op date. Waarom iemand met de ene wel doorgaat en met de ander niet zal van een heleboel dingen afhangen. Als je dit persoonlijk gaat opvatten wordt het een pijnlijk verhaal, afwijzingen over en weer horen erbij. Denk dat mensen die al langer daten ook wel bekend raken met ghosten of andere rare zaken zoals iemand die een relatie heeft. Dat maakt daten anders dan gewoon iemand ontmoeten en dus zou ik het anders benaderen.
Je begrijpt me duidelijk niet. Jij doet alsof het een keuze is om iets niet persoonlijk op te vatten of om je zakelijk op te stellen. Maar zo werkt het niet, je bent nog steeds mens dus dat betekent dat je ergens geraakt kunt worden, ook als je dat niet met jezelf had "afgesproken" en vooral als je al wat langer aan het daten was met dezelfde persoon. Dat bedoelde ik met 'mensen zijn geen robots'. We zijn niet van steen. Al zal de een emotioneel afgestompter zijn dan de ander.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap best dat TO geraakt is, maar daar is die man verder niet verantwoordelijk voor. Het zijn haar gevoelens. Ipv externaliseren dat hij het anders had moeten brengen is het misschien eens tijd dat TO zich afvraagt wat de reden is dat dit haar zo raakt. Dat zit in haar zelf.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
06-03-2021 09:33
Ik snap best dat TO geraakt is, maar daar is die man verder niet verantwoordelijk voor. Het zijn haar gevoelens. Ipv externaliseren dat hij het anders had moeten brengen is het misschien eens tijd dat TO zich afvraagt wat de reden is dat dit haar zo raakt. Dat zit in haar zelf.
Oké, dus als iemand jou een stomp in je gezicht geeft, is die ander daar niet verantwoordelijk voor? Want het zijn jouw gevoelens, i.p.v. externaliseren moet je je misschien eens afvragen waarom het jou zo raakt?
Een stomp = aso gedrag. Gedrag van TO's date = aso. En voor zulke gedragingen hoef je je verantwoordelijkheid niet te nemen, noch te verantwoorden voor het feit dat het je raakt. Je moet het niet omdraaien.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Dat je het al vergelijkt met geweld is een hele rare gedachten kronkel.

Je date een paar keer, je wil nog geen relatie, je date zegt dit is het toch niet voor mij ik wil dit stoppen en dan is het een geweldenaar en een aso...tja je maakt van jezelf wel een heel klein zielig slachtoffer zo...ik snap wel dat er mannen zijn die hard weg rennen bij dit soort vrouwen clingy en needy vrouwen. Je reduceert jezelf tot een peuter die voor de eerste dag naar de opvang gaat. Je gilt al geweld wanneer iemand een keer nee tegen je zegt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Twijfelaar4444 schreef:
02-03-2021 20:43
Ik zou het veel meer waarderen als er gewoon gezegd werd: ik vind jou leuk, maar niet leuk genoeg! Waarom doen mannen dat niet? Dat is toch een stuk eerlijker en beter te begrijpen?

Ik wil verder met dit topic niets bereiken, maar ben wel mijn frustratie even kwijt :-D
Nou ik heb nieuws voor je, dit heeft niks met iemands geslacht te maken. Veel mensen vinden het moeilijk om de boodschap straight forward te brengen.
Alle reacties Link kopieren
alongwiththesunshine schreef:
06-03-2021 09:24
Je begrijpt me duidelijk niet. Jij doet alsof het een keuze is om iets niet persoonlijk op te vatten of om je zakelijk op te stellen. Maar zo werkt het niet, je bent nog steeds mens dus dat betekent dat je ergens geraakt kunt worden, ook als je dat niet met jezelf had "afgesproken" en vooral als je al wat langer aan het daten was met dezelfde persoon. Dat bedoelde ik met 'mensen zijn geen robots'. We zijn niet van steen. Al zal de een emotioneel afgestompter zijn dan de ander.
Dit kwam ik gisteren tegen:
"Een keuze of beslissing is het resultaat van een wegingsproces. Er wordt een zeer complex geheel aan aspecten, waar je van velen niet eens beseft dat ze er zijn, afgewogen d.m.v. weegfactoren, etc... Uiteindelijk wint er iets. Dit kan gunstig uitpakken - overeenkomend met wat er door het bewustzijnsproces als "juist" wordt bevonden - maar ook ongunstig.
Die weegprocessen vinden niet plaats binnen het bewustzijn proces. Bewustzijn wordt enkel op de hoogte gesteld van de resultaten, en verzint zelf een plausibele verklaring."
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Het is ook nog maar de vraag of hij dat echt zo voelt. Wat is er mis met zijn huidige verklaring? Het resultaat is hetzelfde. Het stopt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
alongwiththesunshine schreef:
06-03-2021 10:05
Gedrag van TO's date = aso. En voor zulke gedragingen hoef je je verantwoordelijkheid niet te nemen, noch te verantwoorden voor het feit dat het je raakt. Je moet het niet omdraaien.
Hoezo is zijn gedrag aso? Haar ghosten zou aso zijn geweest... na een paar dates zeggen dat het hem niet gaat worden, is toch gewoon iets duidelijk afsluiten?
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
06-03-2021 10:14
Dat je het al vergelijkt met geweld is een hele rare gedachten kronkel.

Je date een paar keer, je wil nog geen relatie, je date zegt dit is het toch niet voor mij ik wil dit stoppen en dan is het een geweldenaar en een aso...tja je maakt van jezelf wel een heel klein zielig slachtoffer zo...ik snap wel dat er mannen zijn die hard weg rennen bij dit soort vrouwen clingy en needy vrouwen. Je reduceert jezelf tot een peuter die voor de eerste dag naar de opvang gaat. Je gilt al geweld wanneer iemand een keer nee tegen je zegt.
Ik vergelijk het niet met geweld, ik vergelijk het met asociaal gedrag. TO's ervaring was gewoon niet prettig en persoonlijk vind ik dat TO's date niet netjes met haar is omgegaan. Blijkbaar ben je als je daar verdrietig over bent, clingy en needy. Dat is pas een rare gedachtekronkel.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Bellinis schreef:
06-03-2021 10:29
Hoezo is zijn gedrag aso? Haar ghosten zou aso zijn geweest... na een paar dates zeggen dat het hem niet gaat worden, is toch gewoon iets duidelijk afsluiten?
Sorry was effe in de war met 'geghost na derde date' topic, zie ik nu.
Na vijf dates afmelden is idd niet aso.
alongwiththesunshine wijzigde dit bericht op 06-03-2021 10:33
0.29% gewijzigd
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Wat is er dan niet netjes aan? Hij heeft haar niet geslagen.

Hij twijfelt na 5 dates aan zijn eigen gevoelens en wil er mee stoppen...hoezo is dat aso?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven