Ik vind jou niet leuk genoeg

02-03-2021 20:43 138 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onlangs een aantal leuke dates met een man gehad. Leuke klik! Initiatieven tot dates van hem en kort op elkaar gepland. Hij benadrukte dat het lang geleden was dat het zo leuk met iemand was, en dat ik hem zo blij maakte.

En toen werd ik na date 5 aan de kant geschoven. Want het vloog hem aan, hij zag opeens allemaal beren op de weg. Dacht dat ik al meer gevoel had dan hem en begon te twijfelen of hij wel een relatie wil.

Ik had het gewoon leuk met hem. Heb het woord relatie niet in mijn mond genomen en wilde gewoon zien waar het schip zou stranden.

Ik vraag me zo langzamerhand af waarom een man er zo om heen kan draaien. Eerst veel mooie woorden en dan opeens de twijfel.

Ik zou het veel meer waarderen als er gewoon gezegd werd: ik vind jou leuk, maar niet leuk genoeg! Waarom doen mannen dat niet? Dat is toch een stuk eerlijker en beter te begrijpen?

Ik wil verder met dit topic niets bereiken, maar ben wel mijn frustratie even kwijt :-D
Alle reacties Link kopieren
alongwiththesunshine schreef:
06-03-2021 10:32
Sorry was effe in de war met 'geghost na derde date' topic' zie ik nu.
Na vijf dates afmelden is idd niet aso.
Nee, ze is niet geghost.

Dat TO zich laat meeslepen in 5 dates, daar is zij zelf bij.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
06-03-2021 10:32
Wat is er dan niet netjes aan? Hij heeft haar niet geslagen.

Hij twijfelt na 5 dates aan zijn eigen gevoelens en wil er mee stoppen...hoezo is dat aso?
Nee haalde effe twee topics door elkaar, die van geghost na derde date.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
To haakt even in. Ik ben niet kapot van verdriet en ik zou het leuk vinden weer eens een relatie te hebben. Daarom date ik ook, maar wel zo reëel dat je een relatie niet kunt forceren. Dat groeit, of dat groeit niet. In dit geval niet en dat is prima.

Ik vond het in dit geval verwarrend dat er zo'n omslag was in het "je maakt me zo blij", en "dit is lang geleden dat ik zo'n klik had" op vrijdag. En dan op zaterdag "ik kap ermee". Verder respecteer ik zijn gevoel hier in. Liever nu dan een paar maand later. Maar ik had die leuke woorden dan liever niet gehad
Alle reacties Link kopieren
Dat is ook verwarrend, komt helaas ook heel veel voor. Is trouwens ook niet heel netjes, je zet iemand daarmee op een verkeerd been.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Nee, het is allemaal niet netjes...wanneer hij to had verteld dat zij niet leuk is, dan was het net zo goed niet netjes geweest.

Je leert iemand pas echt kennen na langere tijd, grote woorden zijn snel gebruikt maar of iemand dat ook waar maakt weet je pas na een paar maanden daten en niet na date 5.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
alongwiththesunshine schreef:
06-03-2021 10:39
Dat is ook verwarrend, komt helaas ook heel veel voor. Is trouwens ook niet heel netjes, je zet iemand daarmee op een verkeerd been.


Mensen voelen dat misschien echt op dat moment en als ze later weer alleen zijn denken ze er anders over. Eens dat dat verwarrend is, maar dat is ook wel hoe het soms werkt bij mensen. Mensen zeggen dingen waar ze beter over na zouden kunnen denken omdat dat bij een ander verwachtingen wekt. Als je daar weerbaar tegenover wil staan zal je dat dus in je achterhoofd moeten houden, maar dat is natuurlijk wel een cynische houding om te gaan daten. Deze man zegt het nog eerlijk, hoe moet ghosten dan wel niet voelen? Volgens mij heb je voor daten een soort weerbaarheid en nuchterheid nodig anders kan het je raken. Aan de andere kant, als je er helemaal niets bij voelt krijg je ook geen relatie misschien omdat je nergens voor open staat.
Alle reacties Link kopieren
In_Tenebris schreef:
06-03-2021 11:05
Mensen voelen dat misschien echt op dat moment en als ze later weer alleen zijn denken ze er anders over. Eens dat dat verwarrend is, maar dat is ook wel hoe het soms werkt bij mensen. Mensen zeggen dingen waar ze beter over na zouden kunnen denken omdat dat bij een ander verwachtingen wekt. Als je daar weerbaar tegenover wil staan zal je dat dus in je achterhoofd moeten houden, maar dat is natuurlijk wel een cynische houding om te gaan daten. Deze man zegt het nog eerlijk, hoe moet ghosten dan wel niet voelen? Volgens mij heb je voor daten een soort weerbaarheid en nuchterheid nodig anders kan het je raken. Aan de andere kant, als je er helemaal niets bij voelt krijg je ook geen relatie misschien omdat je nergens voor open staat.
Een van m'n eerste reacties in dit topic was ook dat het goed kan zijn dat hij TO wel leuk genoeg vond maar dat hij gewoon van gedachten is veranderd. Ben het ook met je eens dat veel mensen totaal niet weten waar ze mee bezig zijn, en dan idd van die groteske uitspraken gaan doen zonder in te zien wat ze daarmee creëren. Dat is eigenlijk heel achterlijk, maar goed, niet iedereen is zo bewust.
Als je te cynisch wordt werkt dat inderdaad ook weer in je nadeel... Dat je alles in twijfel trekt of het negatieve van inziet. Jezelf openstellen en de ander in vertrouwen durven te nemen is cruciaal om een connectie op te bouwen. En dat is weer inherent aan gekwetst kunnen worden.
wij slapen nooit.
Twijfelaar4444 schreef:
06-03-2021 10:35
To haakt even in. Ik ben niet kapot van verdriet en ik zou het leuk vinden weer eens een relatie te hebben. Daarom date ik ook, maar wel zo reëel dat je een relatie niet kunt forceren. Dat groeit, of dat groeit niet. In dit geval niet en dat is prima.

Ik vond het in dit geval verwarrend dat er zo'n omslag was in het "je maakt me zo blij", en "dit is lang geleden dat ik zo'n klik had" op vrijdag. En dan op zaterdag "ik kap ermee". Verder respecteer ik zijn gevoel hier in. Liever nu dan een paar maand later. Maar ik had die leuke woorden dan liever niet gehad
Maar is het bij daten niet altijd een dubbel gevoel: Aan de ene kant vind je de nieuwe persoon erg leuk en zie je veel kansen. Maar aan de andere kant zie je ook de mogelijke beren op de weg. Als je al 5 dates gehad hebt is het wel zo eerlijk niet alleen je happy face te laten zien en ook een serieus gesprek te voeren. Met het risico de aantrekkingskracht te verliezen. Dat laatste heeft hem denk ik ervan weerhouden om echt eerlijk te zijn.
alongwiththesunshine schreef:
06-03-2021 11:47
Een van m'n eerste reacties in dit topic was ook dat het goed kan zijn dat hij TO wel leuk genoeg vond maar dat hij gewoon van gedachten is veranderd. Ben het ook met je eens dat veel mensen totaal niet weten waar ze mee bezig zijn, en dan idd van die groteske uitspraken gaan doen zonder in te zien wat ze daarmee creëren. Dat is eigenlijk heel achterlijk, maar goed, niet iedereen is zo bewust.
Als je te cynisch wordt werkt dat inderdaad ook weer in je nadeel... Dat je alles in twijfel trekt of het negatieve van inziet. Jezelf openstellen en de ander in vertrouwen durven te nemen is cruciaal om een connectie op te bouwen. En dat is weer inherent aan gekwetst kunnen worden.


Helemaal eens. Daarom zie ik het zelf ook niet zitten om te daten, denk dat je er niet aan ontkomt om hiermee geconfronteerd te worden. Aan de andere kant kom je dan niet snel iemand tegen als je wel een relatie wil. Bij mij slaat de weegschaal sterk door naar " dan maar niet " omdat ik geen zin heb in dit soort gedrag. Wat is voor jou de reden om wel te daten?
Alle reacties Link kopieren
Leuke klik! Initiatieven tot dates van hem en kort op elkaar gepland. Hij benadrukte dat het lang geleden was dat het zo leuk met iemand was, en dat ik hem zo blij maakte.

To: dit ging volgens mij niet over jou maar over hem, zijn complimenten waren verkapte hoop.... hij hoopte er gewoon heel erg op.

'People will love you, people will hate you and none of it will have anything to do with you......'

Gewoon weer verder daten en nu met een iets dikker huidje.... :) succes
Twijfelaar4444 schreef:
03-03-2021 21:05
Bedankt voor alle reacties. Ik begrijp dat de directe aanpak voor de meeste mensen niet werkt! Voor mij ook goed om rekening mee te houden bij toekomstige dates ;-)
Grappig. Ik lees de OP en denk; hoe direct wil je het dan hebben? Redelijk concreet en direct in mijn optiek.
feniks02 schreef:
06-03-2021 13:19
'People will love you, people will hate you and none of it will have anything to do with you......'
Mwoah
Het hoeft echt niet allemaal zo zwart/wit te zijn. Iemand kan in het moment zulke woorden oprecht menen, maar er toch later anders over te denken. van de ene dag op de andere zo'n grote omslag is natuurlijk wel verwarrend, dat snap ik heel goed. Maar het hoeft echt niet te betekenen dat het daardoor minder oprecht was in het moment. Al snap ik dat dat in dit soort situaties wat lastig te geloven is. Toch kan het wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven