Ik voel me aangerand door mijn vriend, wat te doen?

02-04-2020 16:13 178 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste iedereen,

Ik heb sinds ruim een maand een relatie met een man. Enkele weken geleden heeft hij bekend gelogen te hebben over zijn situatie. Hij is zijn baan verloren en op straat terecht gekomen, maar durfde mij dat niet te vertellen. Al begrijp ik zijn leugen, hij vertelde mij dit pas nadat we al een relatie hadden en ik voelde mij voorgelogen. Ik wilde de relatie hierom verbreken, maar voelde mij schuldig omdat hij dan op straat (nachtopvang) moest 'wonen'. De relatie was verder leuk dus ik zei dat hij tijdelijk kon blijven.

Nu merk ik als we intiem zijn, hij mijn grenzen niet respecteert. Ik vind het bijvoorbeeld niet fijn om op bepaalde plaatsen aangeraakt te worden, maar dat lijkt hij niet te bevatten. Hij doet het alsnog of 'vergeet' het even. Verder heeft hij eens mijn 'stop' totaal genegeerd. En recent in mij klaargekomen terwijl ik vooraf duidelijk aangaf dat niet te willen omdat ik absoluut niet zwanger wil worden en mijn anticonceptie nog niet betrouwbaar was.

Na deze gebeurtenis voel ik me nogal verlamd en down. Ook na enkele gesprekken lijkt hij de ernst van de situatie niet in te zien, namelijk dat ik me aangerand en niet gerespecteerd voel. Door mijn reactie, vind ik het lastig om sterk te zijn en hem de deur uit te zetten. Ik merk dat ik in een soort overlevingsstaat verkeer, in een roes leef.

Heeft iemand misschien tips? Wie heeft ook iets vergelijkbaars meegemaakt?
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
02-04-2020 17:08
Tsja...

De grenzen zijn blijkbaar soepel.
Eerder niet bestaand. Dat is Russisch roulette met je eigen veiligheid.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
En als ie vertrokken is, vraag jezelf dan af waarom je op deze man bent gevallen? Heb je vaker de behoefte om mensen te willen redden? Want normaal gesproken bederf iedereen dat een dakloze geen relatiemateriaal is. Of omdat die persoon drukker zou moeten zijn met zaken op orde krijgen dan met liefde, of omdat t een profiteur is op zoek naar een plek om juist niet te dealen met die problemen.

Als je niet weet waarom je niet met een grote boog om deze figuren heen loopt, is het een kwestie van tijd voor je weer in dezelfde val trapt. En een man die je grenzen niet respecteert is een lul en die moet je niet in je leven willen. Maak van zijn probleem niet het jouwe.
Alle reacties Link kopieren
Ze wist het eerst niet hé. Hij heeft het later pas verteld.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Een kort einde nastreven en per direct.
Per direct sloten (cilinders) vervangen. Maakt niet uit of hij sleutels heeft of niet. Het is jouw huis, je kan sloten vervangen wanneer jij maar wil., dat heeft verder niks met hem te maken.
Als je denkt dat hij geen geld heeft, check je welk hotel nog open is, hoeveel een kamer daar kost. Spreek je daar af en geef je zijn zak met spullen en daarin de kosten voor een kamer voor 1 nacht, moet hij zichzelf inschrijven dat zijn jouw zaken verder niet. Maar als hij z'n spullen niet terug wil, sowieso alle rommel van hem uit jouw huis, berg het op een ander adres. Verder nooit meer afspreken bij jou thuis.
Gewoon doen.
babbeleo wijzigde dit bericht op 02-04-2020 17:35
24.62% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
featherson schreef:
02-04-2020 16:36
:popcorn:

De situatie ligt natuurlijk genuanceerder dan dat. Deze reactie draagt werkelijk waar niks bij, behalve dan dat ik even heb kunnen lachen om deze oversimplificatie.

Wat wordt er precies gesimplificeerd? Je kent hem net een maand, hij heeft zelf geen onderdak en je doet het zonder condoom. Hoe moeilijk leg jij het uit dan?
featherson schreef:
02-04-2020 16:49
Bedankt iedereen, voor jullie behulpzame, lompe maar kostelijke reacties. Ik ga er werk van maken en hem eruit zetten :whip:
Moet je doen! Je wil zorg dragen voor hem, maar ervaart niet hetzelfde van zijn kant. Hij negeerde je grenzen toen je meest kwestbaar was, tijdens seks. Wees niet verlegen om hard genoeg te zijn, hem geen tweede kans te gunnen.
donderdag 2 april 2020 om 16:13
Beste iedereen,

Ik heb sinds ruim een maand een relatie met een man
Eh, sinds eind februari op zijn hoogst? Toen corona zijn intrede deed? En een paar weken geleden werd er al geroepen social distacing.
Mag ik mijn twijfels hebben over deze OP
viva-amber schreef:
02-04-2020 17:20
Ze wist het eerst niet hé. Hij heeft het later pas verteld.
Maar toen ze het wist, voelde ze zich schuldig omdat de relatie verbreken betekende dat ie naar de nachtopvang moest.
Alle reacties Link kopieren
babbeleo schreef:
02-04-2020 17:25

Als je denkt dat hij geen geld heeft, check je welk hotel nog open is, hoeveel een kamer daar kost. Spreek je daar af en geef je zijn zak met spullen en daarin de kosten voor een kamer voor 1 nacht, moet hij zichzelf inschrijven dat zijn jouw zaken verder niet. Maar als hij z'n spullen niet terug wil, sowieso alle rommel van hem uit jouw huis, berg het op een ander adres.
Nee, joh daar bestaan hostels voor en nachtopvang...iets met eigen verantwoordelijkheid.

Een cadeautje voor landlopen en aanranden is geen enkeltje Hilton...meisjes houd toch eens op met maar altijd aardig gevonden te willen worden. Sommige mensen moet je een hooitvork in hun reet steken voor ze het begrijpen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
strings-attached schreef:
02-04-2020 17:35
donderdag 2 april 2020 om 16:13
Beste iedereen,

Ik heb sinds ruim een maand een relatie met een man
Eh, sinds eind februari op zijn hoogst? Toen corona zijn intrede deed? En een paar weken geleden werd er al geroepen social distacing.
Mag ik mijn twijfels hebben over deze OP
Ja, ik ook. Ik moest direct aan het topic van wasmandvrouw denken die een date van 4 dagen had en toen ineens niks meer hoorde en een week later ineens die man in haar huis had wonen omdat hij geen verblijfplaats had wegens een verhuizing, even geen werk, maar nu kunstobjecten maakt vanuit haar woning. Volgens mij is dit dezelfde man.....en dus ook dezelfde TO.
Alle reacties Link kopieren
strings-attached schreef:
02-04-2020 17:35
donderdag 2 april 2020 om 16:13
Beste iedereen,

Ik heb sinds ruim een maand een relatie met een man
Eh, sinds eind februari op zijn hoogst? Toen corona zijn intrede deed? En een paar weken geleden werd er al geroepen social distacing.
Mag ik mijn twijfels hebben over deze OP
Ze vormen nu een gezin en dan mag het.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Je OP doet me denken aan iemand die ik ken.
Ik zou bijna willen zeggen als het is wie ik denk dat het is, RUN...
Alle reacties Link kopieren
je hebt wel even kunnen lachen?
Moonchild82 schreef:
02-04-2020 18:08
Je OP doet me denken aan iemand die ik ken.
Heb je soms hetzelfde meegemaakt met hem?
Charles_Gentle28 schreef:
02-04-2020 18:34
Heb je soms hetzelfde meegemaakt met hem?
Godenzijgedankt nee... M'n bestie was er mee getrouwd, inmiddels gelukkig gescheiden.
featherson schreef:
02-04-2020 16:36
:popcorn:

De situatie ligt natuurlijk genuanceerder dan dat. Deze reactie draagt werkelijk waar niks bij, behalve dan dat ik even heb kunnen lachen om deze oversimplificatie.
Wat klopt er dan niet aan de analyse van viva-amber? Oké, ze stelt het misschien wat lomp maar er is mijns inziens geen speld tussen te krijgen.
featherson schreef:
02-04-2020 16:49
Bedankt iedereen, voor jullie behulpzame, lompe maar kostelijke reacties. Ik ga er werk van maken en hem eruit zetten :whip:
Featherson, ik zie oprecht geen kwaadwillendheid in de reacties.

Kom op, je kan het!
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
02-04-2020 17:53
Nee, joh daar bestaan hostels voor en nachtopvang...iets met eigen verantwoordelijkheid.

Een cadeautje voor landlopen en aanranden is geen enkeltje Hilton...meisjes houd toch eens op met maar altijd aardig gevonden te willen worden. Sommige mensen moet je een hooitvork in hun reet steken voor ze het begrijpen.
Hey, het is een idee om dat weifelende/verlamde gedrag qua het huis uit zetten van de lamlul te doorbreken.

Heb je het zelf ook meegemaakt? Je klinkt zo persoonlijk geraakt.
babbeleo schreef:
02-04-2020 19:38
Hey, het is een idee om dat weifelende/verlamde gedrag qua het huis uit zetten van de lamlul te doorbreken.

Heb je het zelf ook meegemaakt? Je klinkt zo persoonlijk geraakt.
Ja hoor. :roll:

Ze tikt het misschien wat harder dan anderen zouden doen maar ze heeft gewoon gelijk.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
02-04-2020 19:40
Ja hoor. :roll:

Ze tikt het misschien wat harder dan anderen zouden doen maar ze heeft gewoon gelijk.
Prima.

Krijg je TO ermee zover dat die knakker niet meer bij haar in huis komt?

Ik stel dus voor om alle cilinders te vervangen,
alle rommel van hem het huis uit
niet meer thuis af te spreken (of deur open doen)

Ze zit nu in een verlamde modus. Niet in een vecht- of vlucht modus.
Alle reacties Link kopieren
forumfossiel schreef:
02-04-2020 17:19
En als ie vertrokken is, vraag jezelf dan af waarom je op deze man bent gevallen? Heb je vaker de behoefte om mensen te willen redden? Want normaal gesproken bederf iedereen dat een dakloze geen relatiemateriaal is. Of omdat die persoon drukker zou moeten zijn met zaken op orde krijgen dan met liefde, of omdat t een profiteur is op zoek naar een plek om juist niet te dealen met die problemen.

Als je niet weet waarom je niet met een grote boog om deze figuren heen loopt, is het een kwestie van tijd voor je weer in dezelfde val trapt. En een man die je grenzen niet respecteert is een lul en die moet je niet in je leven willen. Maak van zijn probleem niet het jouwe.
Nou, ja, klopt. Dat doe ik normaal gesproken ook. De relatie is dus onder valse voorwendselen ontstaan. Hiermee bedoel ik werk en woonsituatie. Nu heb ik hem een paar dagen gegeven om een andere oplossing te vinden, achteraf had ik dat niet moeten doen.
babbeleo schreef:
02-04-2020 19:51
Prima.

Krijg je TO ermee zover dat die knakker niet meer bij haar in huis komt?

Ik stel dus voor om alle cilinders te vervangen,
alle rommel van hem het huis uit
niet meer thuis af te spreken (of deur open doen)

Ze zit nu in een verlamde modus. Niet in een vecht- of vlucht modus.

Alleen als ze dat zelf wil, schop onder de kont.
Dat softe meegelul gaat zeker niet helpen.
forumfossiel schreef:
02-04-2020 17:19
En als ie vertrokken is, vraag jezelf dan af waarom je op deze man bent gevallen? Heb je vaker de behoefte om mensen te willen redden? Want normaal gesproken bederf iedereen dat een dakloze geen relatiemateriaal is. Of omdat die persoon drukker zou moeten zijn met zaken op orde krijgen dan met liefde, of omdat t een profiteur is op zoek naar een plek om juist niet te dealen met die problemen.

Als je niet weet waarom je niet met een grote boog om deze figuren heen loopt, is het een kwestie van tijd voor je weer in dezelfde val trapt. En een man die je grenzen niet respecteert is een lul en die moet je niet in je leven willen. Maak van zijn probleem niet het jouwe.

Dit.
Lijkt mij dat er echt heel erg veel zelfonderzoek nodig is...
Alle reacties Link kopieren
featherson schreef:
02-04-2020 16:31
Iedereen schijnt dezelfde mening te hebben, deze mening deel ik ook. Als iemand mij dit zou vertellen, zou ik hetzelfde hebben gezegd. Maar, het gekke is, het lukt mij niet om uit deze verlamde/passieve staat te keren.

@Groenecomputermuis ik heb z.s.m. een morning after pil genomen!
En soa-test? Gebruikten jullie geen condoom?
En ja, je kunt dit wel! Zet hem op!
Maar zorg dat er iemand anders bij is. Je hoeft dit niet alleen te doen.
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft gelukkig geen sleutels. Maargoed, mijn grootste hekelpunt was dus dat ik mij schuldig voelde zeker nu ten tijde van corona. Ik snap dat dit niet rationeel is in deze situatie, maar dat was mijn gevoel.

Verder vond ik het tot op heden niet erg om niet alleen in semi-quarantaine te zitten; het was gezellig + de man is kok. Tot gisteren dus.

Goed, hij is inmiddels vertrokken en daarmee lijkt het gevaar geweken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven