Ik voel me aangerand door mijn vriend, wat te doen?

02-04-2020 16:13 178 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste iedereen,

Ik heb sinds ruim een maand een relatie met een man. Enkele weken geleden heeft hij bekend gelogen te hebben over zijn situatie. Hij is zijn baan verloren en op straat terecht gekomen, maar durfde mij dat niet te vertellen. Al begrijp ik zijn leugen, hij vertelde mij dit pas nadat we al een relatie hadden en ik voelde mij voorgelogen. Ik wilde de relatie hierom verbreken, maar voelde mij schuldig omdat hij dan op straat (nachtopvang) moest 'wonen'. De relatie was verder leuk dus ik zei dat hij tijdelijk kon blijven.

Nu merk ik als we intiem zijn, hij mijn grenzen niet respecteert. Ik vind het bijvoorbeeld niet fijn om op bepaalde plaatsen aangeraakt te worden, maar dat lijkt hij niet te bevatten. Hij doet het alsnog of 'vergeet' het even. Verder heeft hij eens mijn 'stop' totaal genegeerd. En recent in mij klaargekomen terwijl ik vooraf duidelijk aangaf dat niet te willen omdat ik absoluut niet zwanger wil worden en mijn anticonceptie nog niet betrouwbaar was.

Na deze gebeurtenis voel ik me nogal verlamd en down. Ook na enkele gesprekken lijkt hij de ernst van de situatie niet in te zien, namelijk dat ik me aangerand en niet gerespecteerd voel. Door mijn reactie, vind ik het lastig om sterk te zijn en hem de deur uit te zetten. Ik merk dat ik in een soort overlevingsstaat verkeer, in een roes leef.

Heeft iemand misschien tips? Wie heeft ook iets vergelijkbaars meegemaakt?
Alle reacties Link kopieren
lila01 schreef:
02-04-2020 20:15
En soa-test? Gebruikten jullie geen condoom?
En ja, je kunt dit wel! Zet hem op!
Maar zorg dat er iemand anders bij is. Je hoeft dit niet alleen te doen.
Soa testen hebben we al gedaan gelukkig. Dank voor je aanmoediging!
Alle reacties Link kopieren
Ik zal nu wel heel viva over me heen krijgen, maar een ding snap ik echt niet je wilt hem eigenlijk weg hebben, maar laat hem nog in je huis en jullie zijn nog intiem ook? Sorry maar echt dit :facepalm:
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Alle reacties Link kopieren
Zet hem eruit. En doe zodra dat kan een soa test.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
02-04-2020 16:26
Ik vind het eerlijk gezegd ook bizar om een relatie met een liegende zwever in stand te houden en om dan bare seks te gaan hebben zonder dat je zelf voorbehoedsmiddelen gebruikt. Jullie zijn allebei erg raar.
Dit dus!
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Alle reacties Link kopieren
Taralina schreef:
02-04-2020 20:13
Dit.
Lijkt mij dat er echt heel erg veel zelfonderzoek nodig is...
Taralina, dit maak je op uit mijn post? Ik heb al eerder aangegeven dat hij over zijn situatie heeft gelogen, uiteraard ben ik boos geworden en de afspraak gemaakt dat hij een paar dagen kon blijven om een andere oplossing te zoeken. Ik voelde mij schuldig om hem ten tijde van corona op straat te laten leven.

Ik ga mijzelf zijn misbruik niet kwalijk nemen, ik heb er weliswaar met wat moeite een einde aan gemaakt en in het vervolg kijk ik wel uit.

Ik weet niet wat je met jouw reactie probeert te bereiken? Het voegt totaal niks toe.
Alle reacties Link kopieren
featherson schreef:
02-04-2020 16:36
:popcorn:

De situatie ligt natuurlijk genuanceerder dan dat. Deze reactie draagt werkelijk waar niks bij, behalve dan dat ik even heb kunnen lachen om deze oversimplificatie.
Kan je wel bijdehand popcorn eten, maar viva-amber heeft wel gelijk! Jij opent een topic, dus krijg je meningen van anderen. Je vindt het volgens mij allemaal wel prima zo.
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Alle reacties Link kopieren
Yasmeenah82 schreef:
02-04-2020 20:25
Dit dus!
Dit is totaal niet op de feiten berust. Soa testen zijn gedaan, de pil als voorbehoedsmiddel. Wat is het probleem? Of beter gezegd, wat is jouw persoonlijke probleem? Overbodige reactie.
Alle reacties Link kopieren
Yasmeenah82 schreef:
02-04-2020 20:28
Kan je wel bijdehand popcorn eten, maar viva-amber heeft wel gelijk! Jij opent een topic, dus krijg je meningen van anderen. Je vindt het volgens mij allemaal wel prima zo.
Yasmeenah82. Dit is een misbruiksituatie waarin ik mensen die hetzelfde hebben meegemaakt om advies vraag. Je kunt gewoon een normale reactie plaatsen met advies, waar het forum voor is bedoeld, of gewoon lekker niks zeggen. Hoe komt het dat jij zo gefrustreerd raakt door een vreemde op een forum?
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-04-2020 21:12
Reden: Op de man
99.14% gewijzigd
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-04-2020 21:13
Reden: quote en reactie verwijderd
98.96% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
featherson schreef:
02-04-2020 20:32
Dit is totaal niet op de feiten berust. Soa testen zijn gedaan, de pil als voorbehoedsmiddel. Wat is het probleem? Of beter gezegd, wat is jouw persoonlijke probleem? Overbodige reactie.

Hij heeft ooit een soa test gedaan bedoel je. Dat ie de avond voor jou seks had met een andere vrouw zonder condoom heeft ie je er denk ik niet bij verteld?
featherson schreef:
02-04-2020 20:32
Dit is totaal niet op de feiten berust. Soa testen zijn gedaan, de pil als voorbehoedsmiddel. Wat is het probleem? Of beter gezegd, wat is jouw persoonlijke probleem? Overbodige reactie.
Als je de pil slikt, waarom neem je dan een morning-afterpil?
Alle reacties Link kopieren
featherson schreef:
02-04-2020 20:35
Yasmeenah82. Dit is een misbruiksituatie waarin ik mensen die hetzelfde hebben meegemaakt om advies vraag. Je kunt gewoon een normale reactie plaatsen met advies, waar het forum voor is bedoeld, of gewoon lekker niks zeggen. Hoe komt het dat jij zo gefrustreerd raakt door een vreemde op een forum?
Ach komop je wilt hem niet, je wilt hem uit huis, maar je neukt hem wel. Succes met je rel topic!

En daarbij heb ik geen probleem. Ik ben al 12 jaar gelukkig getrouwd met drie prachtige kinderen en een echte vent die voor z'n gezin zorgt!
yasmeenah82 wijzigde dit bericht op 02-04-2020 20:52
13.05% gewijzigd
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Alle reacties Link kopieren
Suzan_1991 schreef:
02-04-2020 20:47
Als je de pil slikt, waarom neem je dan een morning-afterpil?
Begonnen met de pil, 8 dagen geleden. Voelde me er nog niet helemaal veilig bij, al was dat het waarschijnlijk wel.
Alle reacties Link kopieren
Yasmeenah82 schreef:
02-04-2020 20:49
Ach komop je wilt hem niet, je wilt hem uit huis, maar je neukt hem wel. Succes met je rel topic!
Dit was natuurlijk voor het beschreven incident. Succes met je leven, als ik je al zo boos maak...
Alle reacties Link kopieren
featherson schreef:
02-04-2020 20:23
Soa testen hebben we al gedaan gelukkig. Dank voor je aanmoediging!
je kent hem een maand
wanneer had je tijd voor SOA-testen?
Alle reacties Link kopieren
Yasmeenah82 schreef:
02-04-2020 20:49
Ach komop je wilt hem niet, je wilt hem uit huis, maar je neukt hem wel. Succes met je rel topic!

En daarbij heb ik geen probleem. Ik ben al 12 jaar gelukkig getrouwd met drie prachtige kinderen en een echte vent die voor z'n gezin zorgt!
Je komt behoorlijk gefrustreerd over. Nogmaals, als een vreemde op het internet jouw zo boos maakt dat je het nodig vindt te schelden, zou ik eens nagaan hoe gelukkig je daadwerkelijk bent.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
02-04-2020 20:55
je kent hem een maand
wanneer had je tijd voor SOA-testen?
Graag lezen alvorens te reageren. Een maand een relatie.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-04-2020 21:13
Reden: quote en reactie verwijderd
98.67% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
featherson schreef:
02-04-2020 20:57
Graag lezen alvorens te reageren. Een maand een relatie.
misschien even een tijdlijn?

wanneer leerde je hem kennen?
wanneer ging het aan?
wanneer seks?
wanneer onbeschermde seks?
(en die die pil/MAP/soa-test er even bij)

je verhaal rammelt
Alle reacties Link kopieren
featherson schreef:
02-04-2020 20:53
Dit was natuurlijk voor het beschreven incident. Succes met je leven, als ik je al zo boos maak...
Mij maak je niet boos hoor, je zet jezelf namelijk nogal voor l*l!
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
02-04-2020 21:00
Doe even normaal zeg.
Dat bepaal ik zelf wel!
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Was je bij zijn SOA-test? Want de kans is natuurlijk groot dat hij daar ook over gelogen heeft.
Alle reacties Link kopieren
is hij al weg eigenlijk?
Alle reacties Link kopieren
featherson schreef:
02-04-2020 20:21
Hij heeft gelukkig geen sleutels. Maargoed, mijn grootste hekelpunt was dus dat ik mij schuldig voelde zeker nu ten tijde van corona Ik snap dat dit niet rationeel is in deze situatie, maar dat was mijn gevoel.

Verder vond ik het tot op heden niet erg om niet alleen in semi-quarantaine te zitten; het was gezellig + de man is kok. Tot gisteren dus.

Goed, hij is inmiddels vertrokken en daarmee lijkt het gevaar geweken.



Maar je opent wel een #metoo topic?

En heb je aangifte gedaan van misbruik door de kok?
anoniem_395038 wijzigde dit bericht op 02-04-2020 21:08
Reden: Aanvulling
4.58% gewijzigd
Sommigen hebben liever gelijk, dan dat ze gelukkig worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven