Ik voel me in de zeik genomen..

23-10-2019 19:32 319 berichten
Alle reacties Link kopieren
OK mijn laatste topic hierover.

Een tijd geleden heb ik een topic gemaakt over mijn ex die contact zocht. De desbetreffende ex en ik hadden elkaar 2,5 jaar niet gesproken. en 3 jaar niet gezien (real life)
Ik heb deze jongen nooit vergeten. En altijd nog een soort van in de gaten gehouden. (zover dat ging)

Hij had een psychose gehad zat in opname toen hij contact zocht 6 maanden geleden.
We hebben de afgelopen maanden veel gebeld. Ik wachtte steeds tot hij belde zodat ik mezelf niet kon verliezen en door kon slaan. Op zich hielp dat wel aangezien hij meestal wel frequent belde en volgens een bepaald patroon. soms week het iets af dan merkte ik wel wat paniek aan mezelf. Aangezien hij zich zwak voelde en weinig te doen had tijdens herstel denk ik dat dat een van de redenen is hij mij wel een leuke bezigheid vond.


In die maanden heeft hij veel verschillende dingen gezegd over wat ie wilde met zijn leven trouwen/kinderen blabla. (schijnt bij zon psychose te horen je van hak naar tak gaat tijdens herstel ) Voor mij was dit emotioneel wel zwaar omdat ik elk woord wat hij zei serieus nam. Maar goed hij was redelijk afhankelijk naar me dus ik heb me er doorheen weten te slepen.

Alleen sinds vorige maand is er een ommekeer. Hij belt minder. Nu blijkt dat hij verslaafd is aan FIFA20 spelen. op eind is met het herstel (hij mag er weg is even wachten op het vinden van een woning), en wellicht meer prikkels nodig heeft. Nou prima maar toch vind ik het jammer dat het van paar keer per week bellen tot bijna elke dag. naar amper bellen gaat. (1 keer per week) echter kan ik ook zijn FB zien en zie hem dan bijv wel actief meiden hun profielfoto liken die ze net uploaden. Waardoor ik helaas een keer uit mijn slof ben gegaan en hem uitgescholden heb. Helaas is de machtsverhouding toen een soort van omgedraaid en voel ik me nu meer de gene die contact zoekt.

Nu is hij op vakantie, en ipv dat hij mij belt of een bericht stuurt hoor ik niets van ''hey ben aangekomen tis leuk hier'' nee helemaal niets..... wel zie ik hem meiden liken op fb op vakantie dus dan denk ik als je dat meer prioriteit vind hebben dan de meid die jou maanden lang gesteund heeft tijdens je opname tijd ff iets te laten weten van hoe et is. Dat vind ik zeer teleurstellend.

BTW ik weet dat dat stalken heel slecht is wat ik doe en de manier van afmeten.

Vervolgens heb ik hem zelf wat gestuurd en hier reageerde hier op met normale antwoorden. helaas kon ik het niet laten om sneer te zetten en ik zei ''je laat weinig horen wel''
dit las hij en negeerde hij waarop ik expres zei ''je wil geen contact meer?''

Waarop hij chaggerijnig zei: Ik ben op vakantie

Vervolgens zei ik ''ja niet per se nu maar de afgelopen tijd. je zegt nooit wat liefs''
Dat negeert hij ook.

Kijk ik weet dat het kansloos is dat ik zoveel waarde hecht aan contact terwijl ik hem jaren niet gezien heb en gedraag ik me of het 2 maanden geleden is. Maar ik voel me toch van soort bedonderd. Alsof ik alleen goed was om hem te laten herstellen en nu hij bijna uit opname is en nog even een vakantietje pakt etc. Ik ineens naar de achtergrond gesmeten wordt. Dat vind ik gewoon tegenvallen. Anderzijds was ik de gene die niet wilde afspreken. ( angststoornis etc) Dus kan ik ook niet hem gaan claimen.

Enerzijds zou ik het contact zo graag platonisch houden en af en toe elkaar wat laten horen. Anderzijds ga ik er weer zoveel harder in dan hij en is hij een egoïstische klootzak.
Wellicht wordt dit gedrag van hem alleen maar ergens als hij volledig stopt met medicijnen.

Ik vind het zoo jammer dat het nu toch weer zo eindigd ik denk dat ik hoop had dat hij zich altijd afhankelijk (qua frequent contact) naar me op zou stellen. Maar nu blijkt het dus alweer zo klote te gaan dat ik me gebruikt voel voor zijn zwakke periode.

Ik vind dit ook onjuiste moment om contact af te breken aangezien ik hem nu gesteund heb en nu gaat het beter met hem en slechter met mij en nu moet ik dan afstand doen... Qua ego voel ik me dus ook slecht.

En ik heb me ook echt ontzettend laten kennen want sta weer als een puppy te kwispelen voor zijn aandacht terwijl hij me afwijst. Andersom stond ik afgelopen maanden altijd voor hem klaar. (online gezien dan wel afspraakje durfde ik nog niet aan )

Verder spelen er nog andere dingen die me stress opleveren in mijn leven waardoor ik extra vatbaar ben voor zijn gedrag.

Ik weet dat ik het hem ook moet gunnen om zijn leven op te bouwen. Maar toch voel ik me weer zo verdomd triest en heb ik het idee ik me laten kennen heb. Ook ben ik idd nog jaloers. Vandaar ik die facebook acties ''afmeet''

Sorry ik klink misschien wat verward maar voel me ontzettend uitgebrand qua emoties door de hele situatie. Wat kan ik nu het beste doen? En snappen jullie mijn gevoel of loop ik te dramatiseren.

Het heeft ook zon openeind, waarin hij weer de macht heeft en ik de kansloze ben. Terwijl ik hem door deze tijd heb proberen heen te slepen. Nu zit ik weer in de afwachtende positie terwijl hij verder leeft...…..
...
Hij had een psychose gehad zat in opname toen hij contact zocht 6 maanden geleden.
We hebben de afgelopen maanden veel gebeld. Ik wachtte steeds tot hij belde zodat ik mezelf niet kon verliezen en door kon slaan.


Klinkt allemaal heel erg stabiel en heerlijk drama vrij. :roll: :frusty:
Volgens mij heb je hier een topic over geopend en zat advies gehad. Wat denk je nu precies te horen hier?
Alle reacties Link kopieren
Niet tot het eind gelezen (samenvatting zou handig zijn), maar als hij steeds het initiatief tot contact moest nemen tijdens die opname is het toch niet gek dat hij dat een keer zat is of denkt dat het jou niet zoveel boeit?

Kansloos dit hoor, lekker laten gaan.
.
1 topic maar?
Wat moet jij moe worden van je eigen gedrag. Je doet het je echt allemaal zelf aan hoor deze ellende.
Je hebt het over je ex met een aandoening, maar zelf heb je ook een aandoening.
Je klinkt niet alleen verward, maar je bent ook verward. Je hebt hard hulp nodig, maar dat lijk je niet te begrijpen.
Je weet allang wat je het beste kunt doen, maar je bent niet sterk genoeg om dat te doen.
Waarom open je hier nog topics over je dramatische leven als je toch niet bereid bent om er iets van te maken?
anoniem_385494 wijzigde dit bericht op 23-10-2019 19:42
0.40% gewijzigd
o
nee
he
Alle reacties Link kopieren
Je klinkt als 16. Het lijkt alsof je leuk tijdverdrijf was. Nu het beter gaat en hij andere bezigheden heeft gevonden, ben je niet meer nodig. Daarnaast zijn jullie niet samen (dat maak ik niet op uit je OP) maar toch wil je day hij iets liefs tegen je zegt. Waarom? Je claimt hem ontzettend.
Desperatewomen schreef:
23-10-2019 19:32
...

Enerzijds zou ik het contact zo graag platonisch houden en af en toe elkaar wat laten horen.
... voel me ontzettend uitgebrand qua emoties door de hele situatie. ... Nu zit ik weer in de afwachtende positie terwijl hij verder leeft...…..
Je wilt het platonisch houden, hij heeft je helemaal opgebrand en nu laat hij je met rust.
Lijkt mij de situatie die jij graag wil. Ik heb alleen het gevoel dat jij liever had dat jij zelf die beslissing had genomen, in plaats van dat hij deze beslissing voor jou maakt?
Desperate
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
23-10-2019 19:39
Hij had een psychose gehad zat in opname toen hij contact zocht 6 maanden geleden.
We hebben de afgelopen maanden veel gebeld. Ik wachtte steeds tot hij belde zodat ik mezelf niet kon verliezen en door kon slaan.


Klinkt allemaal heel erg stabiel en heerlijk drama vrij. :roll: :frusty:
Volgens mij heb je hier een topic over geopend en zat advies gehad. Wat denk je nu precies te horen hier?
Ik ga iig een psycholoog zoeken. Maar weet soms gewoon echt niet hoe ik op een gezonde manier de dag moet doorkomen. En dan denk ik van ah ik ga gewoon verder met mijn leven. Dan zie ik bijv. ineens een vrouwelijk fb vriend erbij op zijn facebook en dan ga ik weer berichten na hem sturen uit soort van angst. Terwijl de macht zo natuurlijk ook alleen maar meer in zijn handen komt te liggen.

En ik voel me ook dubbel of ik dramatiseer of hij is gewoon klootzak, of het is beide.

En voel veel angst omtrent blokken.
Loeperdeloep.

OMG.
Desperatewomen schreef:
23-10-2019 19:44
Ik ga iig een psycholoog zoeken. Maar weet soms gewoon echt niet hoe ik op een gezonde manier de dag moet doorkomen. En dan denk ik van ah ik ga gewoon verder met mijn leven. Dan zie ik bijv. ineens een vrouwelijk fb vriend erbij op zijn facebook en dan ga ik weer berichten na hem sturen uit soort van angst. Terwijl de macht zo natuurlijk ook alleen maar meer in zijn handen komt te liggen.

En ik voel me ook dubbel of ik dramatiseer of hij is gewoon klootzak, of het is beide.

En voel veel angst omtrent blokken.
Laat de psycholoog dan zeker al je posts lezen.
Desperatewomen schreef:
23-10-2019 19:44
Ik ga iig een psycholoog zoeken. Maar weet soms gewoon echt niet hoe ik op een gezonde manier de dag moet doorkomen. En dan denk ik van ah ik ga gewoon verder met mijn leven. Dan zie ik bijv. ineens een vrouwelijk fb vriend erbij op zijn facebook en dan ga ik weer berichten na hem sturen uit soort van angst. Terwijl de macht zo natuurlijk ook alleen maar meer in zijn handen komt te liggen.

En ik voel me ook dubbel of ik dramatiseer of hij is gewoon klootzak, of het is beide.

En voel veel angst omtrent blokken.
Zegt hij dan dat hij meer van je wil?
Jezus jij geeft toch ook geheel eigenhandig een nieuwe betekenis aan het woord 'stilstand' hè.
Alle reacties Link kopieren
Je bent nog steeds hiermee bezig? :@@: :sarcastic: :bunny:
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Flikker die kerel van je FB af.
Je doet dit echt zelf hoor, het niet meer zien is een optie.
Alle reacties Link kopieren
Fransje-Noord schreef:
23-10-2019 19:42
Je wilt het platonisch houden, hij heeft je helemaal opgebrand en nu laat hij je met rust.
Lijkt mij de situatie die jij graag wil. Ik heb alleen het gevoel dat jij liever had dat jij zelf die beslissing had genomen, in plaats van dat hij deze beslissing voor jou maakt?
Voor mij was het idd beste om niet te happen op contact. of hem moeten laten stikken toen hij zich zwak voelde en ik mezelf neutraal. Nu is het soort van omgedraaid. En ik heb het idee van dat ik me heb laten kennen is ook niet meer recht te trekken.

Verder heb ik contact met een familie lid van hem waardoor ik weet dat als ik mijn ex bokkeer. ik moet stoppen met facebook stalken en deze familielid ook van whatsapp moet gooien (aangezien hij veel informatie geeft over mijn ex) en dadelijk wonen ze in elkaar buurt en kijgt hij wellicht precies mee wat mijn ex allemaal uitspookt en die info gaat mij toch allemaal maar keihard kwetsen.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
23-10-2019 19:46
Jezus jij geeft toch ook geheel eigenhandig een nieuwe betekenis aan het woord 'stilstand' hè.
vertel
Alle reacties Link kopieren
*Sjaan* schreef:
23-10-2019 19:48
Flikker die kerel van je FB af.
Je doet dit echt zelf hoor, het niet meer zien is een optie.

Beter nog, kap gewoon even helemaal met fb en relaties.
.
Desperatewomen schreef:
23-10-2019 19:44
Ik ga iig een psycholoog zoeken. Maar weet soms gewoon echt niet hoe ik op een gezonde manier de dag moet doorkomen. En dan denk ik van ah ik ga gewoon verder met mijn leven. Dan zie ik bijv. ineens een vrouwelijk fb vriend erbij op zijn facebook en dan ga ik weer berichten na hem sturen uit soort van angst. Terwijl de macht zo natuurlijk ook alleen maar meer in zijn handen komt te liggen.

En ik voel me ook dubbel of ik dramatiseer of hij is gewoon klootzak, of het is beide.

En voel veel angst omtrent blokken.
Je zegt al een jaar dat je een psycholoog gaat zoeken
maar ook dat je dat niet kan betalen
maar een duur huis kan je wel betalen

en je kan wel met zekerheid stellen dat jij dramatiseert en hij is natuurlijk ook knettergek, hij komt uit een inrichting nota bene. daar zit je niet voor vakantie
Blokkeer en negeer hem gewoon, en ga verder met je leven.
Het is makkelijker dan je denkt.
Alle reacties Link kopieren
Suðri schreef:
23-10-2019 19:46
Zegt hij dan dat hij meer van je wil?
nee vrienden en af en toe praten en misschien seks als ik dat wil.

Eerst wilde hij wel kind van mij zei hij maar dat was toen hij onder de medicijnen zat en psychose slag net gekregen had. Relatie wilde ie niet echt gezien de drama.

Wss voelt hij zich nu stabieler en meer helder dan mij en kijkt wellicht op me neer doordat ik dus emotioneel laat zien ik me niet in de hand heb en hij me kan raken.
Stop met Facebook, want dan hoef je niet te zien hoe je ex er met een andere vrouw vandoor gaat.
Heb je nou trouwens nog steeds geen psychiater opgezocht?
Desperatewomen schreef:
23-10-2019 19:52
nee vrienden en af en toe praten en misschien seks als ik dat wil.

Eerst wilde hij wel kind van mij zei hij maar dat was toen hij onder de medicijnen zat en psychose slag net gekregen had. Relatie wilde ie niet echt gezien de drama.

Wss voelt hij zich nu stabieler en meer helder dan mij en kijkt wellicht op me neer doordat ik dus emotioneel laat zien ik me niet in de hand heb en hij me kan raken.
Dus waarom is hij de klootzak dan?

Jij bent de domme doos lijkt me.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven