Vreemd gedrag vriend of stel ik me aan?

20-05-2024 11:00 161 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal,

Gisteren hadden we een bruiloft van kennissen van mijn vriend. Hij kent de man van dit stel van een gezamenlijke sport en is wel eens weekendjes met deze man en een groep vrienden weggeweest waarop ze deze sport deden. Het is een aardige man, maar niet een goede vriend van mijn man en hij spreekt bv ook nooit af alleen met hem. Het is echt een 'sportmaatje' om het zo maar te zeggen.

Net gistermiddag werd mijn kind in het ziekenhuis opgenomen omdat ze haar hoofd hard had gestoten en dit moest gehecht worden, ook was ze natuurlijk erg geschrokken en wilde ik er voor haar zijn. Ze moest door de scan om te kijken of het slechts een oppervlakkige wond was. Alles is gelukkig goed gegaan en omdat ze bij haar vader was, is ze weer terug met haar vader mee naar huis gegaan.
Al de hele dag worstelde ik met een griepje, ik was dus echt niet fit.
Na gehaast omdat we lang in het ziekenhuis zijn geweest, zijn mijn vriend en ik alsnog naar de bruiloft van de kennis van mijn vriend geweest. We waren voor het feest uitgenodigd, dus het was geen ceremonie. Het was gezellig, er waren veel gasten. Maar na pakweg anderhalf uur op het feest zijn en dansen, merkte ik dat ik me echt heel belabberd voelde. Ik begon koorts te krijgen. We zijn even op een bankje gaan zitten om te kijken of het beter werd maar ik begon ook duizelig te worden. Ook was ik nog wat verdrietig om wat er gebeurd was met mijn kind, al viel het achteraf gezien gelukkig allemaal mee. Ik gaf aan bij mijn vriend dat ik het erg jammer vind maar dat ik toch liever naar huis zou gaan omdat ik me ziek voelde en moe was van de hele dag. Dat het fijn was dat we er toch hadden kunnen zijn maar dat ik het niet meer trok.
Waar ik begrip had verwacht, schrok ik van zijn reactie. Geïrriteerd, boos richting mij. Hij vond dat we dat niet konden maken richting het bruidspaar. We waren er net (anderhalf uur) en waren al te laat aangekomen (vanwege het ziekenhuis) en het waren zulke aardige mensen dat hij vond dat we dat niet konden maken. Daar kwam ook bij dat hij zich heel erg verheugd had op dit feest, samen met mij en de andere vrienden.
Ik heb voet bij stuk gehouden en gezegd dat het echt niet meer ging. Toen zijn we wel gegaan, maar in de hele reis terug naar huis en thuis was hij chagrijnig en stil.
Stel ik me aan dat dit me wel kwetst en dat ik dit een rare en egoïstische reactie vind? Wat vinden jullie?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, dat is niet erg sympathiek van hem. Ziek is ziek.

Je ziet wel vaker dat mensen bij dit type vriendschap, dus geen 1-op-1 een diepe vriendschap, juist op dingen bruiloften en dat soort gelegenheden wil zijn. Dat zal hier bij je vriend meespelen.

Bij mensen die iemand weinig ziet laat je sneller een bepaald beeld achter, dan bij mensen die je regelmatig ziet. Misschien vindt vriend dat vervelend.
september wijzigde dit bericht op 20-05-2024 11:14
23.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Tja, ik snap hem wel. Als jij al niet lekker was had je misschien beter niet mee kunnen gaan. Nu moest hij zijn feest afbreken. Voor het bruidspaar is het ook niet leuk. Kon je niet alleen naar huis?
Alle reacties Link kopieren Quote
Moeilijk, omdat we niet weten wat er in het verleden al heeft gespeeld.
Gaan jullie nooit naar feestjes omdat jij niet wil?
Voel je je vaak ziek als je ergens op visite bent of als het "leuk" is?
Moest hij verplicht mee naar huis?
Dan begrijp ik zijn reactie.

Doen jullie regelmatig leuke dingen samen en/of met vrienden en zijn er dan geen problemen dan had hij wel milder mogen zijn.
prutsemie wijzigde dit bericht op 20-05-2024 11:12
4.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Paska schreef:
20-05-2024 11:09
Tja, ik snap hem wel. Als jij al niet lekker was had je misschien beter niet mee kunnen gaan. Nu moest hij zijn feest afbreken. Voor het bruidspaar is het ook niet leuk. Kon je niet alleen naar huis?
Dat is ook wel weer zo. Beter was gewoon lekker thuisblijven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je opent nogal 's topics met 'stel ik me aan' en dat gaat allemaal over deze man. In je topics komt ie er over het algemeen ook niet erg goed vanaf.
Wat houdt jullie eigenlijk bij elkaar?

Alle reacties Link kopieren Quote
prutsemie schreef:
20-05-2024 11:10
Moeilijk, omdat we niet weten wat er in het verleden al heeft gespeeld.
Gaan jullie nooit naar feestjes omdat jij niet wil?
Voel je je vaak ziek als je ergens op visite bent of als het "leuk" is?
Moest hij verplicht mee naar huis?
Dan begrijp ik zijn reactie.

Doen jullie regelmatig leuke dingen samen en/of met vrienden en zijn er dan geen problemen dan had hij wel milder mogen zijn.
Nee dit speelt allemaal niet. Ik vind het juist vaak leuk om met dit soort dingen mee te gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Splendid schreef:
20-05-2024 11:13
Nee dit speelt allemaal niet. Ik vind het juist vaak leuk om met dit soort dingen mee te gaan.
Maar waarom kon je niet alleen naar huis?
Alle reacties Link kopieren Quote
Het handigst was geweest dat jij niet meegegaan was, dan kon hij er zelf naartoe en langer blijven. Hij had zich blijkbaar op verheugd. Je had zo te lezen een rotdag. Het draaide veel om jou deze dag, ziekenhuisbezoek kind, je was niet fit, jullie kwamen te laat.
Ik had dus andere keuzes gemaakt omdat het blijkbaar wel een belangrijke avond was voor je vriend. En jij laat merken in de post dat het niet zo belangrijk was ( geen goede vriend, etc.) Kan het zijn dat de
wrevel tussen jullie eigenlijk daar over gaat?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hij had idd wel wat aardiger kunnen reageren. Ziek is ziek. En hij had kunnen blijven. Kon je niet alleen naar huis en hij later met een taxi?
Alle reacties Link kopieren Quote
RonJja schreef:
20-05-2024 11:15
Het handigst was geweest dat jij niet meegegaan was, dan kon hij er zelf naartoe en langer blijven. Hij had zich blijkbaar op verheugd. Je had zo te lezen een rotdag. Het draaide veel om jou deze dag, ziekenhuisbezoek kind, je was niet fit, jullie kwamen te laat.
Ik had dus andere keuzes gemaakt omdat het blijkbaar wel een belangrijke avond was voor je vriend. En jij laat merken in de post dat het niet zo belangrijk was ( geen goede vriend, etc.) Kan het zijn dat de
wrevel tussen jullie eigenlijk daar over gaat?
Ja, ik denk dat TO de vriendschap anders inschat, maar voor velen moet je het bij dit type groepvriendschap juist van dit soort hoogtepunten hebben, en nu zijn ze juist het stel dat aftaaide.

Maar goed, eenmaal daar en je wordt ziek, dan rest niets anders dan naar huis te gaan (hoeft op zich niet persé samen).
september wijzigde dit bericht op 20-05-2024 11:20
1.91% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is heel moeilijk te zeggen met maar 1 kant van het verhaal horen.

Er zijn wat dingetjes in de manier waarop je je OP geschreven hebt, die me een beetje mijn wenkbrauwen doen ophalen. Opgenomen in het ziekenhuis? Nee, jullie waren bij de eerste hulp. Vervelend, maar wel een stuk minder ernstig dan je het laat klinken. Worstelde al de hele dag met een griepje? Nee, als je griep hebt lig je ziek in bed met koorts, dat is niet iets wat je een beetje hebt. Je voelde je niet helemaal fit, dat kan, maar is wel minder serieus dan geveld te zijn door de griep.

Dit feestje draaide even niet om de probleempjes van alledag en niet om kinderen. Jullie konden er echt even uit, en hij had zich daar blijkbaar erg op verheugd. Ik kan me goed voorstellen dat hij dan baalt als dat vroegtijdig afgebroken wordt.

Of hij nukkig naar jou daarover mag doen ligt denk ik aan of je in het echt ook zo bent zoals je OP overkomt, of dat dat alleen je manier van schrijven is en daardoor door mij verkeerd wordt opgevat.
Alle reacties Link kopieren Quote
En ik lees veel (zelf)medelijden: jij vocht de hele dag al tegen een griepje en moest ‘een beetje huilen” op een bankje omdat je kind gevallen was en niks ernstigs had?? Dit klinkt al bijzonder irritant en aandachtstrekkend. Je zegt nergens dat je hem begrijp omdat hij nu, voor jou, een feest moest afbreken waar hij zich op verheugd had. Je had gewoon zelf naar huis moeten gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Paska schreef:
20-05-2024 11:19
En ik lees veel (zelf)medelijden: jij vocht de hele dag al tegen een griepje en moest ‘een beetje huilen” op een bankje omdat je kind gevallen was en niks ernstigs had?? Dit klinkt al bijzonder irritant en aandachtstrekkend. Je zegt nergens dat je hem begrijp omdat hij nu, voor jou, een feest moest afbreken waar hij zich op verheugd had. Je had gewoon zelf naar huis moeten gaan.
Huh, ik heb nergens geschreven dat ik een beetje moest huilen? Ik voelde me bij vlagen nog wat verdrietig, dat was alles. Je ziet toch je kind de hele dag in veel pijn, ze was niet altijd bij bewustzijn etc.
We zijn op het feest even gaan zitten op een bankje en gestopt met dansen om te kijken of ik me fysiek gezien beter zou gaan voelen maar toen begon ik me alleen maar zieker te voelen. Alleen naar huis gaan was niet echt een optie omdat het drie kwartier rijden was vanaf ons huis. En ik heb er wel begrip voor dat hij teleurgesteld was. Maar ik vond zijn boze reactie niet fijn of empathisch. Het nukkig en stil zijn daarna ook niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Had een Uber gebeld. En misschien handig om wat aan je dramatische opvatting van het leven te doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jullie hadden af moeten spreken dat hij alleen was gegaan. Jij kende er vast niemand en je klinkt niet bepaald als iemand die op eigen initiatief praatjes met mensen aanknoopt.

Je was nogal een blok aan zijn been volgens mij.

Leer voor de volgende keer. Niet meegaan als je er eigenlijk geen zin in hebt.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
Misschien is het "maar" een vriend waar hij een hobby mee deelt, maar iemand die hij heel sympathiek vindt.
Ik denk dat het bij goede vrienden of familie makkelijker is om weg te gaan als bij deze vriendschap. Jouw vriend wilde waarschijnlijk geen slechte indruk maken --->te laat komen, vroeger weggaan. Kan heel verkeerd overkomen bij het bruidspaar als je ze niet héél goed kent.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik denk dat je gewoon thuis had moeten blijven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je die mensen toch niet zo goed kende en je voelde je niet lekker dan had je toch beter thuis kunnen blijven? Het klinkt niet alsof je uberhaupt mee wilde… Als je al niet fit was en je gaat toch mee, en na 1,5 ben je opeens “vet ziek” en je eist dat man mee naar huis gaat dan zou ik op balen. Kijk als je echt opeens acute voedselvergiftiging had gekregen dan vind ik het wat anders. Kon je niet zelf naar huis en vriend met taxi?
Alle reacties Link kopieren Quote
Away schreef:
20-05-2024 11:27
Ik denk dat je gewoon thuis had moeten blijven.
Dit denk ik eigenlijk ook.

Maar dat terzijde, als ik jou loep TO, zie ik dat je een hele rits aan topics hebt geopend over deze man. Hoe blij word je eigenlijk van deze relatie? Wat voegt deze man/relatie toe aan je leven?
Alle reacties Link kopieren Quote
Paska schreef:
20-05-2024 11:19
En ik lees veel (zelf)medelijden: jij vocht de hele dag al tegen een griepje en moest ‘een beetje huilen” op een bankje omdat je kind gevallen was en niks ernstigs had?? Dit klinkt al bijzonder irritant en aandachtstrekkend. Je zegt nergens dat je hem begrijp omdat hij nu, voor jou, een feest moest afbreken waar hij zich op verheugd had. Je had gewoon zelf naar huis moeten gaan.
Je snapt niet dat iemand een beetje van slag kan zijn als ze een paar uur eerder met haar kind in het ziekenhuis zat? Ook al bleek het niets ernstigs te zijn, het is logisch dat TO daarvan geschrokken is en zich in combinatie met een opkomende koorts niet fijn voelt. Ik zou vriend een fijne avond hebben gewenst en het feestje aan me voorbij hebben laten gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Doreia* schreef:
20-05-2024 11:26
Jullie hadden af moeten spreken dat hij alleen was gegaan. Jij kende er vast niemand en je klinkt niet bepaald als iemand die op eigen initiatief praatjes met mensen aanknoopt.

Je was nogal een blok aan zijn been volgens mij.

Leer voor de volgende keer. Niet meegaan als je er eigenlijk geen zin in hebt.
Ik vind dit wel echt een rare reactie. Hoe kun je nou vergaande conclusies over mijn persoonlijkheid trekken op basis hiervan? Juist die ochtend waren we ook bij een andere groep vrienden van hem waar ik gewoon leuk meedeed en kletste met mensen. Een blok aan zijn been ben ik echt niet geweest. Ook op het bruiloftsfeest heb ik mijn best gedaan om leuk te kletsen en te dansen. We hebben samen nog gedanst. Dus van een blok aan zijn been was geen sprake. Ik werd alleen echt heel ziek en mijn energie was totaal weg. Ik kreeg koorts, werd continue duizelig en ligt in mijn hoofd. Ik had er geen problemen mee gezien om dan iets eerder weg te gaan, het is niet dat ik dat van hem geëist heb. En nogmaals; er was geen vervoersoptie terug mogelijk. Hier zijn geen ubers en er was ook geen openbaar vervoer. En misschien had ik inderdaad beter niet mee kunnen gaan maar daarvan dacht ik nou juist dat het lullig voor mijn vriend en het bruidspaar zou gaan. Dus ik heb geprobeerd er het beste van te maken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Voet bij stuk houden is niet eisen?
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
Splendid schreef:
20-05-2024 11:24
Huh, ik heb nergens geschreven dat ik een beetje moest huilen? Ik voelde me bij vlagen nog wat verdrietig, dat was alles. Je ziet toch je kind de hele dag in veel pijn, ze was niet altijd bij bewustzijn etc.
We zijn op het feest even gaan zitten op een bankje en gestopt met dansen om te kijken of ik me fysiek gezien beter zou gaan voelen maar toen begon ik me alleen maar zieker te voelen. Alleen naar huis gaan was niet echt een optie omdat het drie kwartier rijden was vanaf ons huis. En ik heb er wel begrip voor dat hij teleurgesteld was. Maar ik vond zijn boze reactie niet fijn of empathisch. Het nukkig en stil zijn daarna ook niet.
Ik vind dat echt al heel bijzonder. Hoezo voelde je je bij vlagen erg verdrietig om je kind terwijl er niks aan de hand was. Dat komt op mij al enorm overdreven over.
Net als wel meegaan naar een bruiloft maar je anderhalf uur later toch te ziek voelen. Anderhalf uur js niks voor een bruiloft. Die mensen hebben een heel bedrag betaald voor drank en dergelijke. Dan ga je niet na anderhalf uur weg. Tenzij je in die anderhalf uur echt super ziek was geworden. Maar zo klink je niet en aangezien je dit een dag later zo typt klinkt het niet alsof je doodziek op bed ligt maar dat kan aan mij liggen.

Had gewoon niet mee gegaan of desnoods in je eentje weggegaan. Ik vind het allemaal nogal drama en ik begrijp wel dat vriend dan op zijn minst wat nukkig reageerde. Huu ging toch mee? En dan nu nog zeuren ook.
Alle reacties Link kopieren Quote
Doreia* schreef:
20-05-2024 11:35
Voet bij stuk houden is niet eisen?
Dat ik me écht niet goed voelde ja

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven