Ik wil aan kinderen 'beginnen' alleen hij niet..

14-09-2019 22:31 121 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond,

Ik wil graag even van mij afschrijven.
Mijn vriend en ik zijn 5 jaar samen en daarvan we wonen nu 2 jaar samen. De laatste tijd heb ik steeds vaker het gevoel dat ik aan kinderen wil 'beginnen' (zeg maar gerust, hele erge klapperende eierstokken).. We hebben een fijne sterke relatie, hebben een leuk huis, allebei een goede baan. Voor mij voelt het nu als een juist moment om voor deze stap te kiezen. Alleen mijn vriend heeft aangegeven hier nog niet ' klaar' voor te zijn. Hij wilt nog niet denken aan gebroken nachten, minder tijd voor zichzelf, enzovoort. Hij denkt ook dat zijn leven over is als er kinderen zijn en dat hij nooit meer iets voor zichzelf kan doen.

Ik vind het lastig om hier mee om te gaan.. Ik weet dat er niet veel aan te doen is en dat ik zijn keuze moet respecteren en dat doe ik ook zeker.
Het blijft alleen moeilijk omdat bij mij de gedachte maar door m'n hoofd blijft spoken, ik bij elk kindje wat ik zie (ik ben pedagogisch medewerker op een kinderdagverblijf, dus dat zijn er veel..) er aan moet denken, en ik er ook niet constant over wil beginnen bij hem..

Lastig lastig..

Toevallig meiden in het zelfde schuitje?


Liefs.
anoniem_371019 wijzigde dit bericht op 14-09-2019 22:59
1.63% gewijzigd
"ze kunnen zo lekker overdrijven he"

Is nou niet bepaald een teken dat je zijn gevoelens serieus neemt. Halve kindjes kunnen niet, dus wachten en blijven communiceren over de tijdslijn samen.

Hoe oud zijn jullie? Is er tijd om te wachten?
Hoe oud zijn jullie? Wil hij wel duidelijk ‘ooit, maar nu nog niet’ of is het meer sowieso niet zoveel zin in hebben?
Alle reacties Link kopieren
"ze kunnen zo lekker overdrijven he.."
Wie is "ze"?
hoe oud ben je? 2 jaar samenwonen is niet lang
Alle reacties Link kopieren
Dat lekker overdrijven.. was meer een grapje. Hij denkt letterlijk dat er straks geen ruimte meer is voor zijn eigen 'dingetjes'

Hij wilt wel ooit kinderen. Ik ben trouwens 25 jaar en hij 27.

Dus ja er is nog tijd om te wachten :)
rosings schreef:
14-09-2019 22:36
"ze kunnen zo lekker overdrijven he"

Is nou niet bepaald een teken dat je zijn gevoelens serieus neemt.
Halve kindjes kunnen niet, dus wachten en blijven communiceren over de tijdslijn samen.

Hoe oud zijn jullie? Is er tijd om te wachten?
Precies.

Hij wil nog geen kinderen.
Hoezo is dat overdrijven? En wie is 'ze'?
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
14-09-2019 22:42
hoe oud ben je? 2 jaar samenwonen is niet lang


25 jaar (hij is 27)
Klaasje25 schreef:
14-09-2019 22:43
Dat lekker overdrijven.. was meer een grapje. Hij denkt letterlijk dat er straks geen ruimte meer is voor zijn eigen 'dingetjes'

Hij wilt wel ooit kinderen. Ik ben trouwens 25 jaar en hij 27.

Dus ja er is nog tijd om te wachten :)
zijn gedachten kloppen wel ja, pas na een jaar of 18 is weer ruimte
Klaasje25 schreef:
14-09-2019 22:43
Dat lekker overdrijven.. was meer een grapje. Hij denkt letterlijk dat er straks geen ruimte meer is voor zijn eigen 'dingetjes'

Hij wilt wel ooit kinderen. Ik ben trouwens 25 jaar en hij 27.

Dus ja er is nog tijd om te wachten :)

Grapje? Alle mannen overdrijven? Of alle mannen die nu nog geen kinderen willen?

En het klopt ook, amper tot geen tijd voor eigen dingen, zker niet zoals het was zonder kinderen.
Dat echt tijd hebben en geen verantwoordingen mbt kind.
Dat komt later weer. Zeg als ze het huis uit zijn en je niets meer voor ze lapt.

Dus goed dat hij er over nadenkt en dat nu nog niet wil. Neem hem serieus.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 14-09-2019 22:48
12.94% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
14-09-2019 22:44
Precies.

Hij wil nog geen kinderen.
Hoezo is dat overdrijven? En wie is 'ze'?

Omdat hij denkt we nooit meer tijd voor ons zelf hebben als er kinderen zijn, nooit meer een avondje een film kunnen kijken samen op de bank (om even een voorbeeld te noemen) Ja.. dat vind ik overdrijven. En met 'ze' bedoel ik uiteraard mijn vriend..
“Alleen mijn vriend heeft aangegeven hier nog niet ' klaar' voor te zijn.”

Als je vriend dit aangegeven heeft dan zul je dit moeten respecteren, ondanks dat je het zelf wel heel graag wil (en dat lijkt me idd lastig). Kun je vragen wanneer hij er wel klaar voor denkt te zijn? Misschien kun je er beter mee omgaan als hij zegt over 2 jaar bijv. Hij is 27 en jij 25, nog jong :)
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
14-09-2019 22:46
zijn gedachten kloppen wel ja, pas na een jaar of 18 is weer ruimte
Meestal komt na nummer 1 een nummertje 2 en zelfs vaak een derde (dwarsdoordepilheen) die dan een onverwachts maar wel een zeer gewenst cadeautje wordt genoemd.
Alle reacties Link kopieren
Jullie zijn nog jong en weinig ruimte voor eigen dingen klopt wel (al komen er vast zometeen dames vertellen dat ze gewoon fulltime werken, 2 avonden sporten en wekelijks een avond met de dinnetjes weggaan). We zijn nu op vakantie met 2 kinderen (3 jaar en 5 mnd) en dat is best hard werken.
Klaasje25 schreef:
14-09-2019 22:47
Omdat hij denkt we nooit meer tijd voor ons zelf hebben als er kinderen zijn, nooit meer een avondje een film kunnen kijken samen op de bank (om even een voorbeeld te noemen) Ja.. dat vind ik overdrijven. En met 'ze' bedoel ik uiteraard mijn vriend..
maar dat is ook zo. een avondje film kijken? hahaha je ligt om acht uur al te maffen omdat de baby om half 12 weer gaat bleren.
swannie12 schreef:
14-09-2019 22:49
Meestal komt na nummer 1 een nummertje 2 en zelfs vaak een derde (dwarsdoordepilheen) die dan een onverwachts maar wel een zeer gewenst cadeautje wordt genoemd.
hormonen want o, wat een spijt later
Klaasje25 schreef:
14-09-2019 22:47
Omdat hij denkt we nooit meer tijd voor ons zelf hebben als er kinderen zijn, nooit meer een avondje een film kunnen kijken samen op de bank (om even een voorbeeld te noemen) Ja.. dat vind ik overdrijven. En met 'ze' bedoel ik uiteraard mijn vriend..

Net had je het over 'zijn eigen dingetjes'. Dus zal vast niet alleen over die filmavond zijn.

Die wij hier ook nog amper hebben. Te druk, te moe en te veel eigen dingetjes en dingen van kinderen. Tuurlijk kan dat nog wel. Maar niet zoals eerst.

Hij heeft gewoon gelijk. Hij denkt dat zijn leven drastisch veranderd voor een lange tijd en dat is ook zo.
En hij wil dat gewoon nu nog niet.

En je had het niet alleen over hem anders had je dat wel geschreven. :idee:
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 14-09-2019 22:51
3.49% gewijzigd
Wintertime16 schreef:
14-09-2019 22:49
Jullie zijn nog jong en weinig ruimte voor eigen dingen klopt wel (al komen er vast zometeen dames vertellen dat ze gewoon fulltime werken, 2 avonden sporten en wekelijks een avond met de dinnetjes weggaan). We zijn nu op vakantie met 2 kinderen (3 jaar en 5 mnd) en dat is best hard werken.
dat is geen feest. sterkte
Alle reacties Link kopieren
Klaasje25 schreef:
14-09-2019 22:47
Omdat hij denkt we nooit meer tijd voor ons zelf hebben als er kinderen zijn, nooit meer een avondje een film kunnen kijken samen op de bank (om even een voorbeeld te noemen) Ja.. dat vind ik overdrijven. En met 'ze' bedoel ik uiteraard mijn vriend..
'Ze' is meervoud. Je refereert dus helemaal niet enkel aan je vriend, maar aan een grotere groep mensen/mannen. En dat is nogal gek, dus mensen zijn benieuwd wie je dan over 1 kam scheert en wat je precies bedoelt.

Oh en afhankelijk van het type kind dat je krijgt is het best mogelijk dat een avondje film kijken op de bank, zolang kind thuis is, inderdaad niet lukt. Jouw visie op het ouderschap is echt niet per definitie beter of realistischer dan dat van hem hoor.
Klaasje25 schreef:
14-09-2019 22:43
Dat lekker overdrijven.. was meer een grapje. Hij denkt letterlijk dat er straks geen ruimte meer is voor zijn eigen 'dingetjes'

Hij wilt wel ooit kinderen. Ik ben trouwens 25 jaar en hij 27.

Dus ja er is nog tijd om te wachten :)
Hebben jullie al eens om se tafel gezeten en echt gepraat over hoe je de zorg wilt gaan verdelen? Als hij ze wel ooit wil (niet wilT!!! Foei!) dan is het alleen maar handig om het daar alvast eens goed over te hebben gehad.
Dus heel specifiek zijn:
Welke hobby’s hebben jullie, wie heeft welke avond de zorg en wie heeft ‘vrij’, wat te doen als hij met vrienden wil festivallen / op wintersport, of als jij met vriendinnen wilt stappen / naar Ibiza/ whatever?
Hoe met kinderopvang / oppas, wie werkt hoeveel uren en welke dagen?
Is hij ook bereid om met kind naar zwemles / consultatiebureau etc te gaan of moet jij dat allemaal doen?

Etc etc

Praat hier eens specifiek over om erachter te komen of en in hoeverre jullie op 1 lijn liggen. Dan krijg je namelijk ook inzichtelijk waar nog de ruimte voor jezelf en je eigen dingetjes zit.
Man en ik hebben dit zo gedaan en alle ruimte voor ons eigen ding en om samen regelmatig nog uit te gaan. Dit vergt wel planning en toegeeflijkheid vanuit beide kanten: elkaar ons verzetje gunnen. En dus ook vaak 1 van ons in de avond alleen thuis met kind (wat heerlijk is want afstandsbediening voor mezelf, kan ongestoord bellen met vriendinnen, etc. )
Wintertime16 schreef:
14-09-2019 22:49
Jullie zijn nog jong en weinig ruimte voor eigen dingen klopt wel (al komen er vast zometeen dames vertellen dat ze gewoon fulltime werken, 2 avonden sporten en wekelijks een avond met de dinnetjes weggaan). We zijn nu op vakantie met 2 kinderen (3 jaar en 5 mnd) en dat is best hard werken.
Ja, voor al die ene komt dat zo meteen prediken. :-D
Alle reacties Link kopieren
bettiepage_2 schreef:
14-09-2019 22:48
“Alleen mijn vriend heeft aangegeven hier nog niet ' klaar' voor te zijn.”

Als je vriend dit aangegeven heeft dan zul je dit moeten respecteren, ondanks dat je het zelf wel heel graag wil (en dat lijkt me idd lastig). Kun je vragen wanneer hij er wel klaar voor denkt te zijn? Misschien kun je er beter mee omgaan als hij zegt over 2 jaar bijv. Hij is 27 en jij 25, nog jong :)

Precies.. Het is ook zeker niet dat ik het niet respecteer, we kunnen hier ook goed over praten samen. Het is alleen meer dat het gewoon de hele tijd door m'n hoofd spookt en hier soms ook best wel een soort verdrietig van kan worden.
ga gewoon dingen doen die andere jongeren ook doen, uitgaan, reizen, hobby’s en begin er over vijf jaar aan. niet eerder
Klaasje25 schreef:
14-09-2019 22:53
Precies.. Het is ook zeker niet dat ik het niet respecteer, we kunnen hier ook goed over praten samen. Het is alleen meer dat het gewoon de hele tijd door m'n hoofd spookt en hier soms ook best wel een soort verdrietig van kan worden.
omdat je nu je zin niet krijgt?
Alle reacties Link kopieren
Ik zie dat je je spiraal al wel enkele maanden geleden hebt verwijderd om zwanger te worden. Misschien toch wat voorbarig. Gun je vriend de tijd bij het gelijk dat zijn leven volledig zal gaan veranderen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven