Ik wil geen kind

04-01-2021 07:59 1837 berichten
Bericht van de Moderator!

Beste forummers,

Het is niet toegestaan om hier te gaan victim blamen. Ik wil jullie dan ook vragen om nu op te houden met de to de schuld geven van de situatie. Er zijn inmiddels bannen gevallen en dat is nergens voor nodig.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva
.

Hi

Ik weet niet zo goed waar te beginnen, ik ben een man van 34 en ik heb al 10 jaar een relatie.
Maar deze relatie wankelt nu want op 1e kerstdag kwam mijn vriendin bij wijze van verassing met een positieve zwangerschapstest aanzetten. En het was zeker een verassing want ik schrok me rot, ik wil helemaal geen kinderen.

Mijn eerste reactie was of ze het nog weg kon laten halen. Vriendin werd eerst boos en ging daarna huilen.
We kregen knallende ruzie en zij is alleen bij haar ouders gaan eten en daar blijven slapen.

Een dag na kerst hebben we gepraat en kwam het hele verhaal eruit hoe al haar vriendinnen een kindje hadden of zwanger waren en dat ze toen besloot om met de pil te stoppen op eigen houtje en dacht dat ik wel bij zou draaien als ze eenmaal zwanger was en het leuk zou vinden.

Maar ik wil helemaal geen kind en ik wil het liefst dat ze het weg laat halen maar dat wil ze niet.
Wat nu?

Groetjes
N.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-01-2021 10:35
Reden: Bericht van Moderator toegevoegd
15.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
08-01-2021 12:57
de meeste toffe (halelujaaaa) optie:
TO en vriendin komen eruit. To krijgt hulp met zijn verleden en de baby krijgt nooit te horen wat er mis ging
En ze leven nog lang en gelukkig
Yep.
Dat zou mooi zijn.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Theamuts schreef:
08-01-2021 12:49
Volgens mij zijn er voor TO twee smaken: of hij erkend het kind, of hij erkend het kind niet.
Zijn (ex?) vriendin wil het kind in ieder geval houden.
Neuh, er zijn wel meer opties. Doorgaan met vriendin en daarmee gezamenlijk het kind opvoeden, co-ouderschap, minder dan co-ouderschap maar wel een deel van de zorg, alleen alimentatie betalen, of op een rechtzaak aan laten komen.
Oh nu komt alles goed.
Mooi sprookje.
lilalinda schreef:
08-01-2021 12:57
de meeste toffe (halelujaaaa) optie:
TO en vriendin komen eruit. To krijgt hulp met zijn verleden en de baby krijgt nooit te horen wat er mis ging
En ze leven nog lang en gelukkig
Er mist een stap, namelijk TO komt erachter dat hij toch wel heel graag kinderen wil. Hij wil geen kinderen, en geeft als reden oa een slechte jeugd aan. Dan is het niet opeens anders als hij hulp krijgt met zijn verleden.
blijfgewoonbianca schreef:
08-01-2021 12:50
Zij kan ook erkenning afdwingen. Of het kind, later.
En daar komt de vraag of de (ex) vriendin dat wel wil om de hoek kijken.
Helaas kunnen we geen inkijkje in haar visie op het geheel krijgen, wellicht ging het haar er alleen maar om dat ze "een" kind wilde. Zou dat geen verklaring kunnen zijn voor het feit dat ze het toch heeft gedaan, ondanks dat TO heeft gezegd geen kinderen te willen.
In_Tenebris schreef:
04-01-2021 08:04
Vriendin bepaalt uiteindelijk zelf of ze het houdt of niet. Relatie is over wegens niet te vertrouwen. Gaat hier om een kind wat ze besluit te krijgen. Zou er wel zijn voor het kind.
Precies dit. Wat een naaistreek.
yette schreef:
08-01-2021 07:40
En dat soort dingen wisten jullie op de basisschool allemaal van elkaar?!

In beide gevallen zou ik er rekening mee houden dat het roddels betreft en je niet het hele verhaal kent. Zeker het tweede geval is zó onlogisch, dat er van alles kan hebben gespeeld.
In het eerste geval kwam het van mijn vader die de moeder goed kent.

Van het tweede geval ken ik de details niet. Wel dat hij bij zijn vader woonde en geen moeder in zijn leven had. Hij vertelde zelf aan mij (hij zat naast me) dat hij gistermiddag naar zijn moeder was gegaan en wat er toen gebeurde. Geen roddel dus.
Let’s go Brandon!
Theamuts schreef:
08-01-2021 13:03
En daar komt de vraag of de (ex) vriendin dat wel wil om de hoek kijken.
Helaas kunnen we geen inkijkje in haar visie op het geheel krijgen, wellicht ging het haar er alleen maar om dat ze "een" kind wilde. Zou dat geen verklaring kunnen zijn voor het feit dat ze het toch heeft gedaan, ondanks dat TO heeft gezegd geen kinderen te willen.
dan had ze het hem beter niet kunnen vertellen en het gewoon uitmaken zonder de zwangerschap te benoemen
lilalinda schreef:
08-01-2021 13:05
dan had ze het hem beter niet kunnen vertellen en het gewoon uitmaken zonder de zwangerschap te benoemen
Firma List en Bedrog.
lilalinda schreef:
08-01-2021 13:05
Als ze vooraf had geweten wat ze nu weet, had ze dat misschien overwogen. Maar ze had een heel andere reactie van TO verwacht.
yette schreef:
08-01-2021 13:23
Als ze vooraf had geweten wat ze nu weet, had ze dat misschien overwogen. Maar ze had een heel andere reactie van TO verwacht.
ja, en dat is best vreemd
of intens naïef, dat kan
lilalinda schreef:
08-01-2021 12:51
ik denk, dat er geen manier is om het recht te zetten. TO heeft gevraagd of ze het af wil breken, en dat wil ze niet.
Meer dan dat, kan hij niet. IK wil niet naar een samenleving waar i geval van zwangerschap iemand anders kan besluiten over het vrouwenlichaam. Dus voor mij, is er dan geen mogelijkheid meer tot rechtzetten (als in: beeindiging zwangerschap)
Dan kan gekeken worden naar niet meer financieel aansprakelijk zijn.
We zijn het op veel punten eens denk ik. Een wezenlijk verschil blijft (en bij menigeen hier) dat je inzake TO en zijn vriendin toch nog steeds wel het slachtofferschap erkent maar niet het daderschap. En de bijbehorende actie van de dader om het recht te zetten. Je zegt bijvoorbeeld "kan gekeken worden naar niet meer financieel aansprakelijk zijn". Dat is eigenlijk heel vreemd.

Als ik aanneem dat de vriendin het bedrog gewoon erkent en TO het kind niet wil (daar staan we nu), dan zou ik de volgende beslissing recht vinden doen aan wat er tussen TO en zijn vriendin is gebeurd:
  • De vriendin krijgt eventueel een kleine boete vanwege het overtreden van afspraken.
  • De vriendin laat de zwangerschap afbreken
  • Mocht de vriendin daar bezwaren tegen hebben vanwege lichamelijke integriteit en de zwangerschap doorzetten, dan doet dat niet af aan haar schuldig-zijn. Ze moet dan smartegeld aan TO betalen, ordegrootte E8.000,-
En dat is NIET om die vriendin te straffen, het is om TO te compenseren voor wat hem is aangedaan. En daar hoor ik hier nauwelijks iemand over.
  • Je leven lang weten dat iemand aanspraak op je kan maken (hee, Spoorloos op de stoep)
  • Door je dorp lopen en je jonge evenbeeld zien lopen, wat je misschien helemaal niet wil (dezelfde rode krullen)
  • Je ex tegenkomen en zien stralen met iets wat van jou was.
  • Weten dat er toch iemand met jouw genen rond moet lopen. Genen, waar je zelf misschien helemaal niet zo blij met was.
Het idee dat je dan zelfs nog geld zou moeten betalen voor het kind zou iedereen al achterlijk moeten vinden.
En dat komt, omdat we het altijd hebben over de andere situatie: man belazert vrouw. Nu is het andersom, en die slag krijgen de meesten niet gemaakt. Zwangere vrouwen kunnen daders zijn, juist in hun specifieke zwangerschap.
yette schreef:
Als ze het echt eerlijk heeft opgebiecht - en daar gaan we vanuit, al blijft het een vreemd element in dit verhaal - hebben ze inderdaad een goede relatie en heeft ze zich veilig genoeg gevoeld om eerlijk tegen hem te zijn. Wat alleen maar voor haar pleit. En wat alleen maar doet vermoeden dat ze inderdaad een andere, positieve reactie van hem had verwacht. Anders zeg je zoiets niet. (Of nee, anders dóe je zoiets niet.)

Hoe gemakkelijk is het niet voor een vrouw om het op een ongelukje te gooien? Pil onbewust vergeten, ziek geweest en overgegeven, of een mysterie. Kijk maar naar de massa's bekende Nederlanders/Youtubers die 'per ongeluk' zwanger zijn geraakt terwijl ze de pil slikten. Statistisch is dat onmogelijk, al is de pil niet volledig betrouwbaar. Misschien wilden die mensen niet aan de grote klok hangen dat ze graag een baby wilden, maar ik blijf dat toch raar vinden, die stroom 'ongelukjes' waarover je in de media leest. Vooral omdat de pil doorgaans wordt geslikt omdat kinderen echt NIET gewenst zijn. Een zwangerschap is onder die omstandigheden een kleine ramp. Maar bij al die BN'ers heet het vervolgens een 'cadeautje'.
lilalinda schreef:
08-01-2021 13:25
ja, en dat is best vreemd
of intens naïef, dat kan
Als al haar vriendinnen nu zwanger zijn of baby’s hebben is het best mogelijk dat er een of meerdere per ongeluk zwanger werden en dat de partners verrast waren maar het toch wel erg leuk vonden.
Toen dacht TO’s vriendin, als ik nou eens expres per ongeluk zwanger wordt zal TO dat ook heel leuk gaan vinden.
Let’s go Brandon!
yette schreef:
Ik denk dat die andere reactie er nog wel gaat komen. Poezenman gooit er in een dronken bui op het booreiland uit dat hij vader wordt, een andere booreilander geeft hem een biertje om het te vieren, poezenman kan niet meer terug en zeggen dat hij het kind niet wil, hij komt thuis, vriendin kijkt hoopvol, hij sluit haar in zijn armen en ze leven nog lang en redelijk gelukkig. Omdat hij zich realiseert dat hij op zijn booreiland gewoon nog de helft van zijn tijd zijn oude leven heeft.
ninanoname schreef:
08-01-2021 13:44
Ik denk dat die andere reactie er nog wel gaat komen. Poezenman gooit er in een dronken bui op het booreiland uit dat hij vader wordt, een andere booreilander geeft hem een biertje om het te vieren, poezenman kan niet meer terug en zeggen dat hij het kind niet wil, hij komt thuis, vriendin kijkt hoopvol, hij sluit haar in zijn armen en ze leven nog lang en redelijk gelukkig. Omdat hij zich realiseert dat hij op zijn booreiland gewoon nog de helft van zijn tijd zijn oude leven heeft.
Behalve dat er op een booreiland niet gedronken wordt.
Let’s go Brandon!
(Ik dacht dat ik laatste reactie van Ceder gequote had, maar nu lukt het me niet meer dat er tussen te zetten)

Je hebt zelfs de hoogte van het smartengeld al vastgesteld, op basis waarvan precies? En als deze baby ontstaan was door per ongeluk verkeerd innemen van de anticonceptie? Of zelfs door correct gebruik van anticonceptie heen? (Want de bescherming is nooit 100%, zelfs van een condoom niet), wat zou er dan moeten gebeuren?

Dat je ergens slachtoffer van bent betekent niet altijd dat je volledig gecompenseerd wordt, zeker in het geval van het ontstaan van een nieuw mensenleven dat in ieder geval nergens schuld aan heeft.
Anna2208 schreef:
08-01-2021 13:49
Je hebt zelfs de hoogte van het smartengeld al vastgesteld, op basis waarvan precies? En als deze baby ontstaan was door per ongeluk verkeerd innemen van de anticonceptie? Of zelfs door correct gebruik van anticonceptie heen? (Want de bescherming is nooit 100%, zelfs van een condoom niet), wat zou er dan moeten gebeuren?

Dat je ergens slachtoffer van bent betekent niet altijd dat je volledig gecompenseerd wordt, zeker in het geval van het ontstaan van een nieuw mensenleven dat in ieder geval nergens schuld aan heeft.
Als vriendin ondanks het goed innemen van de pil zwanger werd, dan was dat te goede trouw.

Dat is heel anders dan die kutstreek, te slechter trouw.
Let’s go Brandon!
Ceder schreef:
08-01-2021 13:40
Het idee dat je dan zelfs nog geld zou moeten betalen voor het kind zou iedereen al achterlijk moeten vinden.
Minimaal 18 jaar en inkomensafhankelijk.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-01-2021 10:26
Reden: Victim blaming
98.53% gewijzigd
I'm still standing
Pouilly schreef:
08-01-2021 13:59
Ongetwijfeld mosterd maar als je zeker weet dat je geen kind op de wereld wil zetten dan dien je zelf voorzorgsmaatregelen te treffen. Iedere keer dat je dat niet doet dan weet je dat het risico op een zwangerschap er in zit.

Vind ik het daarmee netjes wat ze gedaan heeft ? Nee. Maar TO wist dat ze wel kinderen wilde en dan is de enige manier om dat te voorkomen zelf voorzorgsmaatregelen te nemen.
Artsen in Nederland willen er bij jonge kinderloze mannen geen knip in zetten.

En sowieso moet je je vriendin kunnen vertrouwen.

Dus niet gaan victim blamen.
Let’s go Brandon!
Ceder schreef:
08-01-2021 13:40
We zijn het op veel punten eens denk ik. Een wezenlijk verschil blijft (en bij menigeen hier) dat je inzake TO en zijn vriendin toch nog steeds wel het slachtofferschap erkent maar niet het daderschap. En de bijbehorende actie van de dader om het recht te zetten. Je zegt bijvoorbeeld "kan gekeken worden naar niet meer financieel aansprakelijk zijn". Dat is eigenlijk heel vreemd.

Als ik aanneem dat de vriendin het bedrog gewoon erkent en TO het kind niet wil (daar staan we nu), dan zou ik de volgende beslissing recht vinden doen aan wat er tussen TO en zijn vriendin is gebeurd:
  • De vriendin krijgt eventueel een kleine boete vanwege het overtreden van afspraken.
  • De vriendin laat de zwangerschap afbreken
  • Mocht de vriendin daar bezwaren tegen hebben vanwege lichamelijke integriteit en de zwangerschap doorzetten, dan doet dat niet af aan haar schuldig-zijn. Ze moet dan smartegeld aan TO betalen, ordegrootte E8.000,-
En dat is NIET om die vriendin te straffen, het is om TO te compenseren voor wat hem is aangedaan. En daar hoor ik hier nauwelijks iemand over.
  • Je leven lang weten dat iemand aanspraak op je kan maken (hee, Spoorloos op de stoep)
  • Door je dorp lopen en je jonge evenbeeld zien lopen, wat je misschien helemaal niet wil (dezelfde rode krullen)
  • Je ex tegenkomen en zien stralen met iets wat van jou was.
  • Weten dat er toch iemand met jouw genen rond moet lopen. Genen, waar je zelf misschien helemaal niet zo blij met was.
En dat komt, omdat we het altijd hebben over de andere situatie: man belazert vrouw. Nu is het andersom, en die slag krijgen de meesten niet gemaakt. Zwangere vrouwen kunnen daders zijn, juist in hun specifieke zwangerschap.
Ik vind dit wel zo'n bizarre reactie dat ik niet eens weet waar te beginnen. Echt, dat er mensen zijn die zo denken.

Allereerst vind ik de schade die je noemt niet echt overtuigend schade, en zeker niet iets waar je zo'n specifieke geldelijke compensatie aan kan hangen. En wat is dan het volgende? Moeten vreemdgangers de bedrogen partner ook een schadevergoeding betalen?

En wat te denken van het volkomen onschuldige slachtoffer? Kan het kind dan een schadevergoeding eisen voor het ongewenst zijn? Eventueel de afwezigheid van een vaderfiguur?

Het is echt heel lullig voor to, maar shit happens. Het leven is niet maakbaar en zeker niet op het gebied van voortplanting.
havermout1 schreef:
08-01-2021 13:53
Als vriendin ondanks het goed innemen van de pil zwanger werd, dan was dat te goede trouw.

Dat is heel anders dan die kutstreek, te slechter trouw.
Dat klopt dat het een andere situatie is, maar de vraag is wat er dan gedaan moet worden want dan is de man ook niet de dader.
CHL schreef:
08-01-2021 14:04
Ik vind dit wel zo'n bizarre reactie dat ik niet eens weet waar te beginnen. Echt, dat er mensen zijn die zo denken.

Allereerst vind ik de schade die je noemt niet echt overtuigend schade, en zeker niet iets waar je zo'n specifieke geldelijke compensatie aan kan hangen. En wat is dan het volgende? Moeten vreemdgangers de bedrogen partner ook een schadevergoeding betalen?

En wat te denken van het volkomen onschuldige slachtoffer? Kan het kind dan een schadevergoeding eisen voor het ongewenst zijn? Eventueel de afwezigheid van een vaderfiguur?

Het is echt heel lullig voor to, maar shit happens. Het leven is niet maakbaar en zeker niet op het gebied van voortplanting.
Nou echt hoor.
Anna2208 schreef:
08-01-2021 14:05
Dat klopt dat het een andere situatie is, maar de vraag is wat er dan gedaan moet worden want dan is de man ook niet de dader.
In zo’n geval is de vriendin net zo goed slachtoffer. Niet te vergelijken met deze situatie.
Let’s go Brandon!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven