ik wil graag een hond maar vriend niet.

25-03-2016 00:03 235 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanaf kinds af aan ben ik gewend om dieren om me heen te hebben. We woonden op een boerderij, hadden paarden, honden, katten etc. Dieren geven gezelschap, troost en onvoorwaardelijke liefde. Ik zou niet zonder kunnen. Op dit moment heb ik een kat, maar zou heel graag weer een hond willen aanschaffen. Ik vind het gezellig, geeft een stukje veiligheid, ze zijn trouw, en zijn je maatje voor het leven. Alleen zit ik echter met het volgende probleem: mijn vriend, waar ik inmiddels 4 jaar een relatie mee heb. We wonen niet samen en hebben ieder ons eigen huis, maar hij wil absoluut niet dat ik een hond neem. Hij houdt er niet van, erger nog, hij "haat" ze zelfs. Hij vind ze smerig, en ze stinken volgens hem. Ik begrijp natuurlijk dat als je samen woont, dat je het er dan beide over eens moet zijn alvorens je een huisdier aanschaft, maar terwijl ik mijn eigen woning heb kan ik er nog niet eens over beslissen. Kortom zijn wil is wet. Het is gewoon te gek woorden....en ik zit hier behoorlijk mee ook.

Al zo vaak heb ik het met hem besproken in het begin van onze relatie maar hij wil er NIETS van weten. Steeds dacht ik dan maar weer, oké, hij accepteert het niet, laat ook maar, dan maar geen hond.

Hij vroeg me dan ook wat ik belangrijker vond: hij, of die hond die ik zou willen aanschaffen.

Ik gaf dan aan dat hij belangrijker was maar nu we 4 jaar verder zijn mis ik het nog steeds, en eerlijk gezegd wordt ik hier behoorlijk verdrietig van. Hij ontneemt mij iets, en accepteert een deel van mij niet, maar daar heeft hij geen boodschap aan.

Hij heeft gezegd dat als ik wel een hond neem, dat ik de "gevolgen" dan ook maar voor lief moet nemen. Dat zou inhouden dat hij niet meer bij me op bezoek kan komen, vanwege de hond, of mij misschien zal verlaten.....





Hoe denken jullie hierover? En wat zouden jullie doen?
niet aan beginnen, het ging al eerder mis en je man wil niet. waarom ga je geen vrijwillgerswerk doen in het asiel?
Zou TO de hond hebben gekocht?
Bloody_Mary schreef:
08-12-2018 22:41
puur afgaand op wat jij hier vertelt over je vriend: dumpen en een hond gaan halen. Ik vind het een beetje manipulatief, dat "je moet dan maar de gevolgen dragen", hoe oud is je kleuter?
Reageer je nu op mij of op TO? Ik kan idd beter ff een eigen topic openen dan.
S-Meds schreef:
08-12-2018 22:34
niet aan beginnen, het ging al eerder mis en je man wil niet. waarom ga je geen vrijwillgerswerk doen in het asiel?
Thnx voor je reactie.
gizzmo-returns schreef:
08-12-2018 22:29
Open zelf even een eigen topic i.p.v. die van een ander te gebruiken.
Mss wel handig idd, kwam deze in de zoekfunctie tegen.
Alle reacties Link kopieren
Het is jouw huis en daarin bepaal jij of er een hond komt of niet. Ik snap je hondenwens. Heb zelf er 2, terwijl ik vroeger echt anti hond was. Het was vooral angst. Nu kan ik me een leven zonder moeilijk voorstellen. Maar je kunt je vriend niet dwingen honden leuk te vinden. Als je er een aanschaft loop je het risico dat hij je zal verlaten. Maar dan zat zijn liefde voor jou misschien toch niet zo diep. Ik zou liever vriend zoeken die wel van honden houdt.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je vriend wel, ik moet ook geen hond ( of kat ) in huis. Vieze haren overal en stank. Dus neem jij lekker een hond, dan neemt jouw vriend een vriendin zonder hond.
Als je het niet allebei wilt nooit aan beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb jaren mijn wens om een hond te hebben aan de kant gezet voor mijn partner. Partner is nu ex en die hond was er binnen een paar maanden. Voor mij niemand meer die geen dierenliefhebber is.. dit dier geeft zo veel liefde en zo veel geluk, laat me elke dag lachen. Ik had hier veel eerder voor moeten kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Levade schreef:
10-12-2018 00:58
Ik heb jaren mijn wens om een hond te hebben aan de kant gezet voor mijn partner. Partner is nu ex en die hond was er binnen een paar maanden. Voor mij niemand meer die geen dierenliefhebber is.. dit dier geeft zo veel liefde en zo veel geluk, laat me elke dag lachen. Ik had hier veel eerder voor moeten kiezen.
Groot gelijk.


Ik hoef ook never nooit met iemand te zijn die geen honden wil. Er zijn genoeg vrouwen zonder hondenwens, gaat-ie daar maar heen. :rofl:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven