ik wil graag een hond maar vriend niet.

25-03-2016 00:03 235 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanaf kinds af aan ben ik gewend om dieren om me heen te hebben. We woonden op een boerderij, hadden paarden, honden, katten etc. Dieren geven gezelschap, troost en onvoorwaardelijke liefde. Ik zou niet zonder kunnen. Op dit moment heb ik een kat, maar zou heel graag weer een hond willen aanschaffen. Ik vind het gezellig, geeft een stukje veiligheid, ze zijn trouw, en zijn je maatje voor het leven. Alleen zit ik echter met het volgende probleem: mijn vriend, waar ik inmiddels 4 jaar een relatie mee heb. We wonen niet samen en hebben ieder ons eigen huis, maar hij wil absoluut niet dat ik een hond neem. Hij houdt er niet van, erger nog, hij "haat" ze zelfs. Hij vind ze smerig, en ze stinken volgens hem. Ik begrijp natuurlijk dat als je samen woont, dat je het er dan beide over eens moet zijn alvorens je een huisdier aanschaft, maar terwijl ik mijn eigen woning heb kan ik er nog niet eens over beslissen. Kortom zijn wil is wet. Het is gewoon te gek woorden....en ik zit hier behoorlijk mee ook.

Al zo vaak heb ik het met hem besproken in het begin van onze relatie maar hij wil er NIETS van weten. Steeds dacht ik dan maar weer, oké, hij accepteert het niet, laat ook maar, dan maar geen hond.

Hij vroeg me dan ook wat ik belangrijker vond: hij, of die hond die ik zou willen aanschaffen.

Ik gaf dan aan dat hij belangrijker was maar nu we 4 jaar verder zijn mis ik het nog steeds, en eerlijk gezegd wordt ik hier behoorlijk verdrietig van. Hij ontneemt mij iets, en accepteert een deel van mij niet, maar daar heeft hij geen boodschap aan.

Hij heeft gezegd dat als ik wel een hond neem, dat ik de "gevolgen" dan ook maar voor lief moet nemen. Dat zou inhouden dat hij niet meer bij me op bezoek kan komen, vanwege de hond, of mij misschien zal verlaten.....





Hoe denken jullie hierover? En wat zouden jullie doen?
Ik zou ook niet kunnen leven met iemand die niet van dieren houdt en begrijp dus heel goed dat het voor jou voelt alsof hij je iets ontneemt.

Je vriend gaat hierin niet veranderen dus realiseer je goed dat je dus een belangrijk onderdeel van jouw leven altijd zou missen. Heb je dat er voor over?

Als je geen samenwoon plannen hebt zou je kunnen overwegen om wel een hond te nemen (jouw huis jouw leven tenslotte) en dan maar zien waar het schip strandt.



Wij hebben meerdere dieren en zijn kort op elkaar twee honden verloren. Er is nu een derde hond ernstig ziek en vriend en ik zijn daar beiden kapot van. Alles draait momenteel om ons hondenkind en dat hij weer beter wordt.

Deze dierenliefde is een essentieel onderdeel van onze relatie.
Zijn wil is geen wet. Jouw wil is jouw wet en jouw leven. De vraag is of je rekening wilt houden met zijn mening, als dat ja is dan moet je het ook loslaten. Als het nee is dan moet je hem loslaten. Jullie denken heel verschillend over behoorlijk grote dingen.

Hoe staan jullie verder samen in toekomstplannen? Zitten jullie op dezelfde weg?
quote:ZombieQueen schreef op 25 maart 2016 @ 02:05:

Ik wou een huisdier, man wou het absoluut niet. Ik adopteerde 2 cavia's uit een asiel.

Toen wilde ik een kat, man wou absoluut geen kat. Toen kwam er een kat en iets later kwam er een 2e kat.



Nu zit man elke avond met 4 beesten op schoot en noemt ze 'zijn dierenkindjes'.

Hij kan zich niet meer voorstellen dat hij heeft geroepen dat hij nooit maar dan ook nooit huisdieren wou hebben.Hij mag wel zelf bepalen wat hij aantrekt?
Alle reacties Link kopieren
Hai!



Ik ben van mening dat iemand beperken in zijn of haar dromen en wensen uiteindelijk niemand gelukkig maakt. Het zou wat anders zijn als jullie al samenwoonden maar het is jouw huis! En mijn hondje stinkt niet hoor. Als hij echt van je houdt dan zou hij er wat meer open voor staan en zou het iig meer bespreekbaar zijn. Maar goed, dit is de mening van iemand die happy single is en zich nooooit meer iets laat verbieden door niks of niemand
aan het typen...
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 25 maart 2016 @ 07:11:

Waarom ben je met iemand die niet van dieren houdt?Honden, niet dieren.
Vervelend werk en gekke kleren en likdoorns en inkomensbelasting
Alle reacties Link kopieren
Ik durf te wedden dat hij andere dieren ook niet heel gezellig vindt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dieren geven gezelschap, troost en onvoorwaardelijke liefde. Ik zou niet zonder kunnen. Op dit moment heb ik een kat, maar zou heel graag weer een hond willen aanschaffen. Ik vind het gezellig, geeft een stukje veiligheid, ze zijn trouw, en zijn je maatje voor het leven.



Zit je relatie verder wel goed? Omdat je nogal wat (in mijn ogen) vergaande eigenschappen opnoemt?



En wat je zelf al zegt, het is een maatje voor het leven. Of in ieder geval de komende 10 jaar. Hoe doe je dat met je hond als je een dag of weekend naar je vriend gaat? Als jullie op vakantie willen?

Hij komt nu ook bij jou, maar niet meer als je een hond hebt?



En ik ruik altijd in een huis als er een hond is, ook al zeggen de eigenaren dat je niets ruikt. Ze zijn gewend aan die geur, en hoe goed je ook schoonmaakt: je ruikt het.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Als mojn man met een huisdier groter dan eem konijn komt aanzetten dan vertrek ik. Geen grap.
Voor mij zou een niet liefhebber van honden in hetzelfde rijtje staan als; vegetariër, streng gelovig, geen opleiding. Dat zou niet werken en daar zou ik geen relatie mee aangaan.

Jij moet voor jezelf bedenken of je kunt leven zonder hond, of zonder vriend.
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook een ex die honden vies en smerig vond en mijn hond niet wilde hebben die ik al had toen t aanging. Ik woonde in mijn eigen huis en daar kon mijn hond toch gewoon zijn. Ik vroeg hem waarom ben je dan wat begonnen met mij je wist dat ik van honden hou hij dacht dat ik wel volwassen genoeg zou zijn om afstand van de hond te doen voor een Sirieuse relatie, ik heb het uitgemaakt waarbij hij aangaf nog naar een compromis te willen zoeken voor dezs hond. Ik ken mezelf en ik ben niet gelukkig zonder hond in mijn leven dus ik zou na deze hond altijd een andere willen. Ik ben nu heel gelukkig met een jongen die net zoveel van honden houd als ik. We hebben er zelfs samen een tweede bij genomen en onze hondjes hebben t zo leuk samen. Het is heerlijk te leven met iemand die mijn liefde voor honden ook zo voelt wat kun je dan veel delen dus zoek verder;) naar een hond en nieuwe vriend
where ever you go, go with your heart
quote:himalaya schreef op 25 maart 2016 @ 07:53:quote:Dieren geven gezelschap, troost en onvoorwaardelijke liefde. Ik zou niet zonder kunnen. Op dit moment heb ik een kat, maar zou heel graag weer een hond willen aanschaffen. Ik vind het gezellig, geeft een stukje veiligheid, ze zijn trouw, en zijn je maatje voor het leven.



Zit je relatie verder wel goed? Omdat je nogal wat (in mijn ogen) vergaande eigenschappen opnoemt?



.Wat leuk is van zo'n topic is dat je meteen de mensen herkent die geen katten of honden hebben. Er is niets mis met mijn relatie maar ook ik omschrijf de aanwezigheid van mijn hond zo en mijn man ook. Als je van honden of katten houdt hebben ze binnen je gezin of leven een toegevoegde waarde die voor niet dierenliefhebbers, onherkenbaar is en overdreven overkomt. Als je zelf ergens absoluut niet van houdt is het voor anderen moeilijk uit te leggen waarom iets wel lekker of leuk is. Als je zelf niet van sport houdt begrijp je bijvoorbeeld ook niet wat er leuk aan is om hijgend en zwetend, tegen betaling nog wel, je af te beulen en daarna te zeggen dat het zo lekker voelt. Dit is net zo iets.
Het is overigens niet zo dat ik katten en honden haat. Ik wil ze gewoon zelf pertinent niet hebben.
Ik ben erg blij dat mijn man ook geen huisdieren wil. Sommige mensen willen gewoon geen dier in huis.
quote:rozea schreef op 25 maart 2016 @ 07:46:

Hai!



Ik ben van mening dat iemand beperken in zijn of haar dromen en wensen uiteindelijk niemand gelukkig maakt. Het zou wat anders zijn als jullie al samenwoonden maar het is jouw huis! En mijn hondje stinkt niet hoor. Als hij echt van je houdt dan zou hij er wat meer open voor staan en zou het iig meer bespreekbaar zijn. Maar goed, dit is de mening van iemand die happy single is en zich nooooit meer iets laat verbieden door niks of niemand



Wat een onzin. Waarom zou hij zich aan moeten passen? Net zo goed als dat dieren heel belangrijk voor iemand kunnen zijn, kan het ook heel belangrijk voor iemand zijn om ze juist niet in huis te hebben. En de ene wens is niet slechter dan de andere, we hebben allemaal het recht onze eigen keuzes te maken.



Ik denk gewoon dat deze relatie niet zo'n goede match is. Als je elk een heel sterk gevoel hebt bij dit punt maar daarin wel recht tegenover elkaar staat, dan is de relatie m.i. niet houdbaar. Je moet in een relatie soms een compromis sluiten, maar het is niet goed om dat te doen over de dingen die je echt aan je hart gaan.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend hield ook totaal niet van dieren en vond de hond van mijn ouders maar vervelend. Daarnaast is mijn vriend allergisch voor zo ongeveer alle dieren, dus had hij ontzettend veel last van de Jack Russel van mijn ouders. Nu is de Jack Russel overleden en hebben mijn ouders een labradoodle, vriend heeft nergens last meer van qua allergie en hij is helemaal weg van dat beestje! We zijn afgelopen weekend zelfs speciaal naar mijn ouders gereden om de hond te halen en te gaan wandelen!
Het is niet leuk om met een dier te moeten leven waar je niet voor gekozen hebt. Voor mijn ex heb ik een kat in huis gehaald en uiteindelijk kwam er nog een tweede bij. Ik was al niet blij met deze kat, maar, ex zijn keus, dus liet ik het maar gaan. Als hij blij was, was ik het ook, je weet wel hoe dat gaat. Maar de kat liet als kitten al zien dat het een behoorlijk draakje kon zijn en heb er dus ook nooit een warme band mee gehad. Uiteindelijk ging het uit tussen ons en heb ik die kat nog maanden in huis gehad omdat hij zocht naar nieuwe leefruimte. Wat heb ik me geërgerd aan dat beest zeg, wat een opluchting voor zowel mij als de andere kat dat hij weg was.



Dus als je relatie je lief is, doe je het niet.
quote:Geronimo2 schreef op 25 maart 2016 @ 00:14:

mensen die niet van honden houden zijn er ook niet mee opgevoed.

Eh? Ik hou niet van honden en wij hebben er meerdere thuis gehad. Lieve beestjes hoor, maar niks voor mij.



TO ik vind jouw vriend wel erg stellig en denk dat je je dan af moet vragen of hij wel is wat jij wil. Zijn wil is wet, is dat op meerdere gebieden zo?

Ik hou absoluut niet van honden, vind ze lief hoor, maar ook stinken zeker als ze van buiten komen. Rommelmakers en vervelend dat uitlaten continue. Ik ben meer een katten mens.

Mijn ex wilde ook erg graag een hond. Wij woonden wel samen. Ik heb gezegd dat ik het prima vind, als het niet zo'n enorm bakbeest is en hij de volledige zorg op zich zou nemen.

Hij koos er toen zelf voor het niet te doen, maar ik gaf hem wel die ruimte. Zijn wens, dat wil ik niet ontnemen.

Nu jaren later woont hij inmiddels weer samen en heeft nog steeds geen hond, maar ik vind niet dat je zo'n wens zoals jouw vriend doet maar aan de kant moet zetten.

Ik wil ook katten, ze zijn belangrijk voor mij, niemand zou mij dat mogen ontnemen. Die man die dat wel doet zal dan echt niet bij me passen.
quote:Rubber_Ducky schreef op 25 maart 2016 @ 08:03:

Ik ben erg blij dat mijn man ook geen huisdieren wil. Sommige mensen willen gewoon geen dier in huis.Dat past dan dus niet bij iemand die dat wel wil. Je ideaal van een fijn thuis wijkt m.i. dan teveel van elkaar af.
Alle reacties Link kopieren
Ik hou ook niet van honden en moet er niet aan denken om zo'n harig beest in huis te hebben. Ze ruiken, blaffen, je moet vaker stofzuigen en schoonmaken en het zijn ontzettende handenbinders. Spontane uitjes zijn minder spontaan als je steeds oppas moet zoeken. Zou doodongelukkig worden met een hond in mijn leven.
Niets is blijvend, behalve de verandering.
Jullie zijn een mismatch, een dierenmeisje van een boererij met een dierenhater dat is wel een beetje een dealbreaker hè.

Hij zal die hele kant van jou nooit leuk vinden en jij kan niet zonder want dierenmensen zijn en blijven dierenmensen.



Ik denkt dat het in de toekomst een steeds groter ding tussen jullie zal worden, wat nou als jullie later kinderen hebben en jouw wens voor een gezinshond groter wordt omdat je met beesten bent opgegroeid en je wil je kinderen hetzelfde meegeven?
En wil je samenwonen met hem? Wordt dit de vader van je kind? Nee? Dumpen en hup met je hond gaan hokken. En zoek iemand die ook van dieren houdt. Of niet.
"Zijn wil is wet" en "Hij ontneemt mij iets" vind ik enorm dramatisch, hij wil gewoon geen hond in huis. Als jij wel een hond wil neem je een hond, hij ontneemt je niets jullie wonen niet samen. Als dit een dealbreker is voor jou, dan is dat zo, maar neem je eigen beslissingen, doe niet alsof hij het jou verbied.
quote:typfoudt schreef op 25 maart 2016 @ 08:14:

[...]





Dat past dan dus niet bij iemand die dat wel wil. Je ideaal van een fijn thuis wijkt m.i. dan teveel van elkaar af.Jup! We waren tijdens onze eerste date al blij dat we beiden geen dieren wilden
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 25 maart 2016 @ 07:52:

Ik durf te wedden dat hij andere dieren ook niet heel gezellig vindt.Mwah. Genoeg kattenliefhebbers die niets met honden hebben en vice versa.
Vervelend werk en gekke kleren en likdoorns en inkomensbelasting
Alle reacties Link kopieren
Het is net als met andere zaken, hoe belangrijk is het voor jou en hoe ongelukkig voel je je zonder? Je geeft aan dat je het gevoel hebt dat je iets ontzegd wordt. In de eerste plaats is dat natuurlijk je eigen keuze, maar als je het zo sterk voelt, misschien moet je dan maar voor de hond kiezen en voor een andere relatie gaan.



Een relatie is natuurlijk leuk, maar als het je sterk beperkt in je wensen en dromen, dan is het soms beter om het te laten gaan.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven