Ik wil kinderen maar mijn man niet

14-05-2017 17:34 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste Viva-forum lezeressen,

Ik ben een 30-jarige vrouw, basisschooljuf en heb een grote kinderwens. Vanaf dat ik jong ben weet ik al dat ik moeder wil worden.

Ik ben al 14 jaar samen met mijn knappe, sociale en lieve vriend, we hebben 2 jaar geleden samen een huis gekocht. Zelf ben ik een beetje gezet. Ben ook niet zo sociaal zoals mijn vriend dat is. Hij heeft zelf een grote gezellige vriendengroep, ik heb 1 goede vriendin en een goede band met mijn moeder. Door deze verschillen lig ik niet zo goed in de groep bij zijn vrienden, wat hun rede geeft om mij altijd zwart te maken.

Zoals ik al schreef heb ik een kinderwens. Maar mijn vriend heeft altijd al geroepen dat hij absoluut geen kinderen wil. Ook in serieuze gesprekken hierover is hij niet te overtuigen. Hij overweegt zelfs zich te steriliseren.
Voordat we ons huis kochten heeft hij ook gezegd dat er geen trouwerij komt of gezinsuitbreiding. Hij heeft me dus ook gewaarschuwd dat als ik bij hem bleef er geen kinderen zullen komen.

Laatst hebben we een grote ruzie gehad waarbij ik ook een nachtje bij mijn ouders ben gaan slapen om hierover na te denken.

Mijn dilemma is; ga ik bij mijn vriend weg waarmee ik naast de onvervulde kinderwens wel heel gelukkig mee ben, of blijf ik bij hem omdat ik weet dat ik geen betere vriend zal kunnen krijgen en dus accepteer nooit kinderen te zullen hebben?
Alle reacties Link kopieren
Lucylucille schreef:
14-05-2017 20:43
To heeft gewoon keuzes hoor.
BAM worden, een kind met een homokoppel of met een nieuwe man.

Haar huidige man opzadelen met een stiefkind is te maf voor woorden.
+ extra reden om haar zwart te maken
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
Lucylucille schreef:
14-05-2017 20:43
To heeft gewoon keuzes hoor.
BAM worden, een kind met een homokoppel of met een nieuwe man.

Haar huidige man opzadelen met een stiefkind is te maf voor woorden.
Inderdaad. Even achterlijk als je eigen kinderwens te negeren.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
14-05-2017 20:03
Elviva wanneer je snoekbaars loept kom je er al snel achter dat zij zich in een alternatieve dimensie bevindt


Hoe doe je dat tegenwoordig? Loepen?
Als ik op iemands naam klik, krijg ik wel alle topics maar niet de lijst met reacties onder elkaar.

Sorry, off topic, maar wel nieuwsgierig...
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Snoekbaars schreef:
14-05-2017 20:12
Dat klopt. Ik heb 7 ouders. En ik ervaar het als een aanwinst; er is altijd een huis/ plek/iemand om mee te praten wanneer ik daar behoefte aan heb. Met 6 kan ik het vinden en op bouwen, als die extra 5 er niet waren geweest met maar 1. Ik ben mogelijk daardoor ook gekleurd qua mening.
dit hebben ze gecreëerd (zéker niet zonder moeite) om hun eigen gekibbel niet voor te laten gaan door wat voor mij goed is.

Je kunt in elke samenstelling een kind goed opvoeden; je kunt ook in elke samenstelling een onprettige situatie creëren voor je kind.

Ik denk dat het zeker niet nadelig hoeft te zijn voor een kind wie zijn/haar opvoeders zijn; als hij/zij ze maar heeft!
Ik zie daardoor geen problemen bij TO voor haar kind als ze zich altijd zal blijven inzetten (en haar partner de ruimte geeft om dat op zijn manier te kunnen doen, geen verplichtingen dus) voor het eventuele kind welke en hoeveel opvoeders dat kind ook heeft... als er maar stabiele opvoeder zijn!
Een kind heeft mensen nodig waar hij/zij op kan bouwen.

Als het TO al bij voorbaat niet lukt om kort te sluiten wie nou van alle ouders en vaders wat doet; dan niet aan beginnen natuurlijk. Maar als dat wel lukt kan het een prima oplossing zijn.
Beste snoekbaars, dat jouw 7 ouders hele stabiele opvoeders waren volgens jouw zeggen is wel het bewijs dat zulks niet persé dé manier is om uiteindelijk een stabiele volwassene af te leveren.
anoniem_64c3ed0a3df89 wijzigde dit bericht op 14-05-2017 21:06
Reden: onleesbaar zonder interpunctie en: lamaar...
27.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Snoekbaars schreef:
14-05-2017 20:50
Ik ben hell yeah zeker aan het projecteren.
mogelijk is vriend van TO namelijk net zo als mij.
Als je geen kinderwens hebt wil namelijk niet altijd zeggen dat je geen kinderen duldt in je omgeving. Of ze niet leuk kan vinden.
Zoals ik al zei; ik kan er prima mee leven als het kind er zo nu en dan is.
Jij doet net alsof een kind een hond of een kat is.
Stel dat een echtpaar een hond wil of een kat, dan kan de een nog tegen de ander zeggen "dat is goed, maar het komt helemaal op jou neer, ik doe er niets aan."
Maar dat kan niet met een kind. Dat kind dringt je leven binnen, gaat aandacht van je vragen, eisen, je nodig hebben. En dan kun je dat nog beter hebben van een kind dat van jezelf is, dan van een ander. Tenminste, de meeste mensen hebben dat zo.
Snoekbaars schreef:
14-05-2017 20:12
Dat klopt. Ik heb 7 ouders. En ik ervaar het als een aanwinst; er is altijd een huis/ plek/iemand om mee te praten wanneer ik daar behoefte aan heb. Met 6 kan ik het vinden en op bouwen, als die extra 5 er niet waren geweest met maar 1. Ik ben mogelijk daardoor ook gekleurd qua mening.
dit hebben ze gecreëerd (zéker niet zonder moeite) om hun eigen gekibbel niet voor te laten gaan door wat voor mij goed is.

Je kunt in elke samenstelling een kind goed opvoeden; je kunt ook in elke samenstelling een onprettige situatie creëren voor je kind.

Ik denk dat het zeker niet nadelig hoeft te zijn voor een kind wie zijn/haar opvoeders zijn; als hij/zij ze maar heeft!
Ik zie daardoor geen problemen bij TO voor haar kind als ze zich altijd zal blijven inzetten (en haar partner de ruimte geeft om dat op zijn manier te kunnen doen, geen verplichtingen dus) voor het eventuele kind welke en hoeveel opvoeders dat kind ook heeft... als er maar stabiele opvoeder zijn!
Een kind heeft mensen nodig waar hij/zij op kan bouwen.

Als het TO al bij voorbaat niet lukt om kort te sluiten wie nou van alle ouders en vaders wat doet; dan niet aan beginnen natuurlijk. Maar als dat wel lukt kan het een prima oplossing zijn.
Fijn dat het voor jou gewerkt heeft. Helaas zie je ook genoeg stellen die er met zijn twee al niet uitkomen. Vechtscheiding, kinderen zijn het slachtoffer. Hoe ga je dat met zeven doen?
anoniem_304245 wijzigde dit bericht op 14-05-2017 21:42
0.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jeetje TO. Ik heb gelukkig nooit in die situatie gezeten, maar ik denk dat je er wel vanuit kan gaan dat je vriend ze echt niet wil.

Mijn beste vriendin heeft in dezelfde situatie gezeten met iemand die al twee kinderen had en er geen meer wilde. Lang verhaal, maar na vier jaar van ruzies over dit onderwerp zijn ze nu uit elkaar omdat ze er niet uitkomen. Ze is nu weer aan het daten en hoopt dat het nog voor haar is weggelegd.

Je bent 30 en hebt nu nog tijd om een nieuwe start te maken. Hak knopen door, want als je dit nog vijf jaar voor je uitschuift dan wordt het steeds lastiger.

Persoonlijk had ik zo'n sterke kinderwens, dat in daar geen concessies in had willen doen. Gelukkig heb ik een man die hetzelfde wilde als ik. En hoewel het even leek dat we ook rekening moesten houden met het scenario dat het voor ons niet zou zijn weggelegd (lang verhaal), ben in heel blij en dankbaar dat het is gelukt.
Alle reacties Link kopieren
Lotte misschien is het aardig om te reageren op de posters die de moeite hebben genomen om te reageren?
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
14-05-2017 21:24
Jij doet net alsof een kind een hond of een kat is.
Stel dat een echtpaar een hond wil of een kat, dan kan de een nog tegen de ander zeggen "dat is goed, maar het komt helemaal op jou neer, ik doe er niets aan."
Maar dat kan niet met een kind. Dat kind dringt je leven binnen, gaat aandacht van je vragen, eisen, je nodig hebben. En dan kun je dat nog beter hebben van een kind dat van jezelf is, dan van een ander. Tenminste, de meeste mensen hebben dat zo.
Kinderen zijn ook net als een hond of een kat.
Sommige mensen nemen ze ondoordacht en sommigen niet.

Dat moet uiteraard niet zo zijn. Maar het gebeurd gewoon wel aan de lopende band hoor. :O
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
14-05-2017 21:24
Jij doet net alsof een kind een hond of een kat is.
Stel dat een echtpaar een hond wil of een kat, dan kan de een nog tegen de ander zeggen "dat is goed, maar het komt helemaal op jou neer, ik doe er niets aan."
Maar dat kan niet met een kind. Dat kind dringt je leven binnen, gaat aandacht van je vragen, eisen, je nodig hebben. En dan kun je dat nog beter hebben van een kind dat van jezelf is, dan van een ander. Tenminste, de meeste mensen hebben dat zo.
Kinderen zijn ook net als een hond of een kat.
Sommige mensen nemen ze ondoordacht en sommigen niet.

Dat moet uiteraard niet zo zijn. Maar het gebeurd gewoon wel aan de lopende band hoor. :O
Alle reacties Link kopieren
sssssst schreef:
14-05-2017 21:30
Fijn dat het voor jou gewerkt heeft. Helaas zie je ook genoeg stellen die er met zijn twee al niet uitkomen. Vechtscheiding, kinderen zijn het slachtoffer. Hoe ga je dat met zeven doen?
Wat een rare vraag.
Voor mijn gevoel benadrukte is juist dat het allerbelangrijkste is dat een kind een stabiele basis heeft.
Of dat kind nu 1 of 100 ouders heeft...

Ik heb geen vechtscheidingen meegemaakt omdat al deze ouders 'nette' scheidingen hebben gehad en er bewust voor hebben gekozen om mij niet op te zadelen hem hun persoonlijke problemen. Zoals je nooit hoort te doen als ouder. En wat dus prima kan hoe je gezinssamenstelling er ook uit ziet.
Alle reacties Link kopieren
sssssst schreef:
14-05-2017 21:30
Fijn dat het voor jou gewerkt heeft. Helaas zie je ook genoeg stellen die er met zijn twee al niet uitkomen. Vechtscheiding, kinderen zijn het slachtoffer. Hoe ga je dat met zeven doen?
Wat een rare vraag.
Voor mijn gevoel benadrukte is juist dat het allerbelangrijkste is dat een kind een stabiele basis heeft.
Of dat kind nu 1 of 100 ouders heeft...

Ik heb geen vechtscheidingen meegemaakt omdat al deze ouders 'nette' scheidingen hebben gehad en er bewust voor hebben gekozen om mij niet op te zadelen hem hun persoonlijke problemen. Zoals je nooit hoort te doen als ouder. En wat dus prima kan hoe je gezinssamenstelling er ook uit ziet.
Alle reacties Link kopieren
Lotte, ik ga wellicht even heel naar zijn, maar heb je er wel eens over nagedacht dat kinderen krijgen helemaal niet zo vanzelfsprekend is als je mogelijk denkt?
Ik kan me je kinderwens voorstellen, maar houd er rekening mee dat er een kans bestaat, ook al is deze klein, dat het om wat voor reden niet lukt. Er wordt altijd zo makkelijk gedaan over 'kinderen nemen'....

Het is een keuze die je zelf moet nemen: gaat het mogelijk krijgen van een kind je meer geluk brengen dan je relatie met je huidige partner? Dat kan niemand je vertellen. En jijzelf ook niet.

Wat ik me serieus afvraag... stel je gaat weg bij je vriend: ga je op zoek naar een nieuwe leuke partner, of naar een vader voor je kind?
anoniem_72754 wijzigde dit bericht op 14-05-2017 23:59
19.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_72754 wijzigde dit bericht op 15-05-2017 00:00
Reden: dubbel
99.58% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
En waar is Lotte?
Tickel schreef:
14-05-2017 20:38
Hoezo pardon?
Het is gek dat iemand die wéét dat ze kinderen wil bij een man blijft die dat absoluut niet wil. Hij kan en wil die wens van haar niet vervullen.
Dan snappen we elkaar. Het klonk alsof hij zijn wens om GEEN kinderen te willen maar aan de kant moest zetten voor haar.
Ik vind het super dom om maar te wachten tot hij bijdraait.
Ik heb jaren geleden na 3 dates één van de leukste mannen laten gaan. Hij wilde kinderen, ik niet.
Het klinkt of TO nooit respect heeft gehad voor de keuze van haar vriend.
Snoekbaars schreef:
14-05-2017 20:50
Ik ben hell yeah zeker aan het projecteren.
mogelijk is vriend van TO namelijk net zo als mij.
Als je geen kinderwens hebt wil namelijk niet altijd zeggen dat je geen kinderen duldt in je omgeving. Of ze niet leuk kan vinden.
Zoals ik al zei; ik kan er prima mee leven als het kind er zo nu en dan is.

Ik projecteer expres en hoop dat iedereen dat hier doet zodat TO een ruime keuze heeft aan meningen en gedachtes die kunnen bijdragen.
Ik verwacht niet dat TO erkent dat mijn mening de beste is.
Ik wil haar enkel een extra facet en nieuwe invalshoek geven die haar voer kan geven in haar gedachteproces om tot haar juiste beslissing te komen.
Dat is overigens ook wat TO vroeg.

Men vraagt niet 'wat zouden jullie doen?' om exact te gaan doen wat mensen zeggen. Dat is een zoekende vraag.
Neuh. Jij wil enkel dat TO serieus overweegt om een kind door de strot van haar man te duwen die al 14 jaar zegt het niet te willen.
Alle reacties Link kopieren
Relatie beëindigen. Jullie hebben niet dezelfde toekomst in gedachten.
Wanneer je die breuk achter de rug hebt en aan jezelf hebt gewerkt en verwerkt, kom je veel makkelijker iemand tegen die wel eenzelfde toekomstbeeld heeft.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
Buiten het feit dat je al wist waar je aan begon kom je als basischooljuf erg onzeker over. Sommige dingen zijn totaal niet relevant en onnodig te vermelden . Sterker nog ..ik krijg nu een beeld van een schooljuf die voor de klas onzeker is en makkelijk over zich heen laat walsen. Werk aan je eigenwaarde zou ik zeggen.
Maak voor jezelf keuzes .Die kinderwens gaat je vriend niet vervullen,dat weet je al 14 jaar. Als je er voor kiest bij je vriend te blijven zal dat de rest van je leven blijven schuren en tussen jullie in blijven staan. Áls je relatie dit al overleefd.En dan tik je ineens de 40 aan ....
Leer van gisteren , droom van morgen, maar leef vandaag
Alle reacties Link kopieren
Lucylucille schreef:
15-05-2017 10:38
Neuh. Jij wil enkel dat TO serieus overweegt om een kind door de strot van haar man te duwen die al 14 jaar zegt het niet te willen.
Nee hoor. Als dat zou was had ik gezegd dat ze hem stiekem moest gaan babytrappen.
Ik zeg dat als zij een kind wilt daar recht op heeft en er andere opties zijn dan hem een kind door zijn strot te douwen. Als ze er een met iemand anders krijgt is het namelijk niet zijn kind!

Als hij het niet kan handelen dat haar grote wens uitkomt en een kind krijgt !die niet van hem is en hij dus ook geen verantwoordelijkheid voor hoeft te dragen, enkel rekening mee houden! dan matchen ze niet.
Hij kan namelijk óók niet door háár strot douwen dat ze nooit geen kinderen zou mogen krijgen.

Ze kunnen elkaar helemaal niks door de strot douwen; maar moeten wél zoeken naar een oplossing als ze beiden gelukkig in dit leven willen zijn als stel.
Alle reacties Link kopieren
Allereerst,...je bent prachtig zoals je bent. Schoonheid zit niet in je kledingmaat maar in zoveel meer. Cijfer je niet weg voor een man die je niet respecteer en niet eens voor je opkomt als zijn vrienden je zwart maken. Je kan wel wat beters krijgen.....geloof me. Kom op meid....waar is je zelfrespect? Blijf altijd bij jezelf, geloof in jezelf, heb respect voor jezelf. En laat jezelf dan nooit (onterecht) beschadigen.
Dus als iemand je niet respecteert en je omlaag haalt, dan zou ik een punt zetten achter deze relatie.

Ten tweede...je kinderwens gaat niet in vervulling bij hem dus je zult een keuze moeten maken. Kinderloos blijven of je vriend verlaten. Succes. :there:
'Zelf ben ik een beetje gezet.'

Tja. Dan houdt het op hè.

Oh boy.
Alle reacties Link kopieren
Snoekbaars schreef:
14-05-2017 23:25
Kinderen zijn ook net als een hond of een kat.
Sommige mensen nemen ze ondoordacht en sommigen niet.

Dat moet uiteraard niet zo zijn. Maar het gebeurd gewoon wel aan de lopende band hoor. :O
Dat klopt maar je snapt niet wat ik bedoel.

Een hond of kat zal niet dermate je leven binnendringen zoals een kind dat doet. Honden en katten zijn niet zo nadrukkelijk aanwezig, je moet ze wel opvoeden maar dat is lang niet zo moeilijk en intensief als kinderen. En aan kinderen ben je gewoon veel meer gebonden, ze hebben een veel grotere impact op je leven.
Alle reacties Link kopieren
SilverShadow schreef:
15-05-2017 07:50
Het klinkt of TO nooit respect heeft gehad voor de keuze van haar vriend.
Eens, maar dat kun je andersom evengoed stellen. Ze hebben beiden dezelfde fout gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap eigenlijk niet waarom je een relatie aan bent gegaan met iemand die absoluut geen kinderen wil, terwijl voor jou al vanaf je jeugd vast stond dat je graag moeder wilde worden. Hoe dan ook, ik heb het gevoel dat er meer speelt. Het gaat hier niet enkel aan alleen om de kinderwens. Het feit dat je het over zijn vriendengroep hebt, zegt me dat je ergens teleurgesteld in hem bent (wat ik me trouwens ook wel voor kan stellen, want iemand die zijn vriendin door zijn vrienden laat afzeiken, klinkt niet echt liefdevol). Leg je relatie eens goed onder de loep. Ben je gelukkig met hem?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven