Relaties
alle pijlers
Ik wil scheiden en voel mij zo alleen en hulpeloos
dinsdag 12 november 2024 om 21:36
Ik ben 17 jaar samen met mijn man en hebben 3 kinderen.
Mijn gevoel voor mijn man is weg. Ik word continu afgesnauwd. Ik kan niets goed doen. Voor de meest lelijke dingen uitgemaakt.
Ik ben er vaak van beschuldigd dat ik vreemdga. Ik moet niet te lang met een andere man kletsen of hij denkt weer wat. Kan zich niet inleven in een ander.
De kinderen hebben te vaak in onze ruzies gezeten. Ik gun ze zoveel meer. Dat m’n dochter ziet dat een man respect voor zijn vrouw moet hebben. En dat is dit niet.
Hij heeft narcistische trekjes.
Naar de buitenwereld toe lijkt hij zo’n leuke sympathieke man. Maar ze moesten eens weten.
Hij is extrovert en onze oudste introvert. Dat vindt hij maar raar en dat komt dan weer door mij. Of door het geloof waarin ik tot mijn 16e ben opgegroeid. Ik ben ondertussen 40 en heb niet eens bijbel in huis en heb nooit wat gedaan met het geloof of met hem er over gesproken. Omdat ik er zelf niets mee heb.
Toen ik aangaf te willen scheiden werd hij helemaal naar. Wil geen alimentatie betalen en de kinderen 50/50. Terwijl ik degene ben die alles met/voor ze doet. Hij zou ervoor zorgen dat ik een kkr leven heb. Ik moet het huis zo snel mogelijk uit etc. Een dag erna weer poeslief en dat het spijt en mij niet kwijt wil. Ik kan niet meer en heb hem echt meerdere kansen gegeven.
Wij hebben samen een koophuis en hij geeft aan mij uit te kopen. Maar ook dat zal een strijd worden want hij gunt mij niets.
Het liefst vertrek ik vanavond nog naar een plek voor mezelf maar helaas is dat niet mogelijk. Ik zal echt moeten wachten op de scheiding/ uitkoop. Hopelijk kom ik snel in aanmerking voor een sociale huurwoning.
Dit voelt zo eenzaam en zo oneerlijk.
Ik ben af en toe echt een wrak. Ik had het liefst echt mijn gezin bij elkaar gehad maar ik ga er aan onderdoor na jaren hierin te hebben gezeten.
Heeft iemand zoiets eerder meegemaakt en hoe ben je hier doorheen gekomen?
Alvast bedankt
Mijn gevoel voor mijn man is weg. Ik word continu afgesnauwd. Ik kan niets goed doen. Voor de meest lelijke dingen uitgemaakt.
Ik ben er vaak van beschuldigd dat ik vreemdga. Ik moet niet te lang met een andere man kletsen of hij denkt weer wat. Kan zich niet inleven in een ander.
De kinderen hebben te vaak in onze ruzies gezeten. Ik gun ze zoveel meer. Dat m’n dochter ziet dat een man respect voor zijn vrouw moet hebben. En dat is dit niet.
Hij heeft narcistische trekjes.
Naar de buitenwereld toe lijkt hij zo’n leuke sympathieke man. Maar ze moesten eens weten.
Hij is extrovert en onze oudste introvert. Dat vindt hij maar raar en dat komt dan weer door mij. Of door het geloof waarin ik tot mijn 16e ben opgegroeid. Ik ben ondertussen 40 en heb niet eens bijbel in huis en heb nooit wat gedaan met het geloof of met hem er over gesproken. Omdat ik er zelf niets mee heb.
Toen ik aangaf te willen scheiden werd hij helemaal naar. Wil geen alimentatie betalen en de kinderen 50/50. Terwijl ik degene ben die alles met/voor ze doet. Hij zou ervoor zorgen dat ik een kkr leven heb. Ik moet het huis zo snel mogelijk uit etc. Een dag erna weer poeslief en dat het spijt en mij niet kwijt wil. Ik kan niet meer en heb hem echt meerdere kansen gegeven.
Wij hebben samen een koophuis en hij geeft aan mij uit te kopen. Maar ook dat zal een strijd worden want hij gunt mij niets.
Het liefst vertrek ik vanavond nog naar een plek voor mezelf maar helaas is dat niet mogelijk. Ik zal echt moeten wachten op de scheiding/ uitkoop. Hopelijk kom ik snel in aanmerking voor een sociale huurwoning.
Dit voelt zo eenzaam en zo oneerlijk.
Ik ben af en toe echt een wrak. Ik had het liefst echt mijn gezin bij elkaar gehad maar ik ga er aan onderdoor na jaren hierin te hebben gezeten.
Heeft iemand zoiets eerder meegemaakt en hoe ben je hier doorheen gekomen?
Alvast bedankt
dinsdag 12 november 2024 om 23:53
Dit klinkt loodzwaar. Wat erg voor je. Op zoveel vlakken. Tegelijk leest jouw verhaal vanuit mijn perspectief ook dat je de juiste beslissing hebt genomen. Ik heb (gelukkig) geen ervaring in deze, maar wens je wel veel sterkte toe. Er komt een tijd dat het beter wordt, dus houd moed. Wellicht een open deur, maar wel altijd waar.
dinsdag 12 november 2024 om 23:54
Heel herkenbaar. Bijna letterlijk. Dikke knuffel voor jou
Heel stoer dat je de knoop doorhakt.
Wat mij er doorheen hielp; 'Ook dit zal voorbij gaan' als mantra.
En uitkijken naar een bepaalde datum en dat steeds maar in gedachten houden. (bijvoorbeeld de eerste dag van de zomer van 2025, ik noem maar even wat)
Nu is het allemaal zwaar kl#te maar als je doorzet zul je er tegen die tijd stukken beter bijzitten
En uitkijken naar een bepaalde datum en dat steeds maar in gedachten houden. (bijvoorbeeld de eerste dag van de zomer van 2025, ik noem maar even wat)
Nu is het allemaal zwaar kl#te maar als je doorzet zul je er tegen die tijd stukken beter bijzitten
.
woensdag 13 november 2024 om 01:13
Je man moet gewoon alimentatie betalen. Is bij wet geregeld, daar gaat hij niet over.
Sta je ingeschreven voor huurwoning? In sommige gemeentes heb je recht op urgentie op basis van scheiding. Check dat even. Heb je eigen geld en inkomen?
Sterkte
Sta je ingeschreven voor huurwoning? In sommige gemeentes heb je recht op urgentie op basis van scheiding. Check dat even. Heb je eigen geld en inkomen?
Sterkte
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
woensdag 13 november 2024 om 03:41
woensdag 13 november 2024 om 07:22
Heb je inkomen? Vrije sector huren is ook een optie. Al is het maar iets kleins en tijdelijk.
Of richt een kamer in in jullie huis die nu van jou is, of een deel van een ruimte en ga daar slapen.
Of vraag rond bij vrienden en kennissen, wellicht zijn er die in december op vakantie gaan en vraag of je met de kinderen op dat huis kunt passen.
Even uit die toxic omgeving..
Veel sterkte.
Of richt een kamer in in jullie huis die nu van jou is, of een deel van een ruimte en ga daar slapen.
Of vraag rond bij vrienden en kennissen, wellicht zijn er die in december op vakantie gaan en vraag of je met de kinderen op dat huis kunt passen.
Even uit die toxic omgeving..
Veel sterkte.
Firm believer in: you shouldn't have bothered me to begin with.
woensdag 13 november 2024 om 07:48
Dank jeCesarinajoy schreef: ↑12-11-2024 23:53Dit klinkt loodzwaar. Wat erg voor je. Op zoveel vlakken. Tegelijk leest jouw verhaal vanuit mijn perspectief ook dat je de juiste beslissing hebt genomen. Ik heb (gelukkig) geen ervaring in deze, maar wens je wel veel sterkte toe. Er komt een tijd dat het beter wordt, dus houd moed. Wellicht een open deur, maar wel altijd waar.
woensdag 13 november 2024 om 08:09
Dank je . Dat houd ik ook in gedachte ook al voelt dit af en toe niet zo. De moeilijkste keuze die ik heb moeten maken. En het voelt alsof ik de kinderen tekort doe. En hij weet ook altijd op mijn gevoel in te spelen wat betreft de kinderen.Barnsteen schreef: ↑12-11-2024 23:54Heel herkenbaar. Bijna letterlijk. Dikke knuffel voor jou
woensdag 13 november 2024 om 08:13
Wel een eigen inkomen. Geen eigen geld dus even een kamer ergens huren zit er niet in. Familie en vrienden wonen niet in de buurt dus dat is ook geen optie.LunchLover schreef: ↑13-11-2024 01:13Je man moet gewoon alimentatie betalen. Is bij wet geregeld, daar gaat hij niet over.
Sterkte
Ik sta “gelukkig” al 20 jaar ingeschreven. Maar urgentie geven ze hier niet. Hopelijk komt er op het juiste moment een woning vrij.
woensdag 13 november 2024 om 08:20
Begin bij jullie financiële situatie in kaart te brengen. Heb jij een inkomen? Kun je bij zijn inkomensgegevens?. Heb je een eigen bankrekening, heb je inzicht in en toegang tot de spaarrekening etc.
Woonruimte: kun jij de hypotheek van het koophuis ook betalen? Zo ja zou ik niet zomaar toestemmen dat hij je uitkoopt. Raadpleeg eventueel een financieel adviseur.
Ben je lange tijd ingeschreven voor een huurwoning? Kun je vrije sector huur betalen?
Zoek zelf een advocaat. Met deze man moet je niet gaan mediaten. Het klinkt niet alsof hij graag wil dat jij en de kinderen netjes achterblijven. Ook als hij co ouderschap zou willen kan het alsnog zijn dat je recht hebt op kinderalimentatie, bijvoorbeeld als jullie inkomen veel verschilt.
Sterkte. Je maakt de juiste beslissing
Woonruimte: kun jij de hypotheek van het koophuis ook betalen? Zo ja zou ik niet zomaar toestemmen dat hij je uitkoopt. Raadpleeg eventueel een financieel adviseur.
Ben je lange tijd ingeschreven voor een huurwoning? Kun je vrije sector huur betalen?
Zoek zelf een advocaat. Met deze man moet je niet gaan mediaten. Het klinkt niet alsof hij graag wil dat jij en de kinderen netjes achterblijven. Ook als hij co ouderschap zou willen kan het alsnog zijn dat je recht hebt op kinderalimentatie, bijvoorbeeld als jullie inkomen veel verschilt.
purplepeanut wijzigde dit bericht op 13-11-2024 08:24
10.41% gewijzigd
woensdag 13 november 2024 om 08:22
20 Jaar ingeschreven, schrijft ze.Purplepeanut schreef: ↑13-11-2024 08:20Begin bij jullie financiële situatie in kaart te brengen. Heb jij een inkomen? Kun je bij zijn inkomens gegevens. Heb je een eigen bankrekening, heb je inzicht in en toegang tot de spaarrekening etc.
Zoek zelf een advocaat. Met deze man moet je niet gaan mediaten. Het klinkt niet alsof hij graag wil dat jij en de kinderen netjes achterblijven.
woensdag 13 november 2024 om 08:24
Toen ik begon te typen stond dat berichtje er nog niet
woensdag 13 november 2024 om 08:28
woensdag 13 november 2024 om 08:30
Heb je een eigen advocaat geregeld? Dat heb je echt nodig in deze situatie om het zo goed als mogelijk voor de kinderen en jou te regelen. Neem geen gezamenlijke advocaat.
Er is veel bij wet vastgelegd, zoals kinder- en partneralimentatie en co-ouderschap als uitgangspunt. Co-ouderschap ontslaat je man niet van alimentatieplicht.
dahlia74 wijzigde dit bericht op 13-11-2024 08:39
31.02% gewijzigd
woensdag 13 november 2024 om 08:33
Een man die partner-alimentatie claimt zal dezelfde vraag krijgen. Een man die zoveel voor de kinderen wil zorgen dat hij kinder-alimentatie nodig heeft is ook aan de zeldzame kant.Eva—Luna schreef: ↑13-11-2024 08:28Is het niet bijzonder dat er zo vaak wordt gevraagd of TO een inkomen heeft? En er wordt direct gesproken over sociale huurwoning etc. Ze komt uit 1985, is nog niet met pensioen. Het is toch aannemelijker dat ze wèl een inkomen heeft dan niet?
Een man wordt die vraag zelden gesteld..
Gecultiveerd slachtofferschap is óók een identiteit.
woensdag 13 november 2024 om 08:47
Ik vind dat niet bijzonder nee want iemand adviseren op basis van aannames wil ik niet, dus beter maar vragen.Eva—Luna schreef: ↑13-11-2024 08:28Is het niet bijzonder dat er zo vaak wordt gevraagd of TO een inkomen heeft? En er wordt direct gesproken over sociale huurwoning etc. Ze komt uit 1985, is nog niet met pensioen. Het is toch aannemelijker dat ze wèl een inkomen heeft dan niet?
Een man wordt die vraag zelden gesteld..
En daarnaast moet je tegenwoordig in de meeste delen vh land wel allejezus veel verdienen wil je iets kunnen kopen in je eentje of vrije sector kunnen betalen dus de vraag over sociale huur vind ik ook niet zo bijzonder
woensdag 13 november 2024 om 11:15
Ik heb al gezeten met een hypotheekadviseur en alleen zonder overwaarde kan ik het huis behouden. Hij verdient wat meer dus hij zou dit wel kunnen.
Ik heb ook met een advocaat gezeten maar ik wil er toch met een mediator uitkomen. In de hoop dat hij wat meer welwillend is om er samen met mij uit te komen voor de kinderen. Ik zal de komende jaren toch met hem moeten communiceren over de kinderen en wil dit zo gemoedelijk mogelijk laten verlopen. Als ik gelijk een advocaat op hem afstuur gaat hij het mij helemaal moeilijk maken.
De advocaat is op de hoogte dus mocht het mediationtraject niet werken dan ga ik daarop over.
Ik heb ook met een advocaat gezeten maar ik wil er toch met een mediator uitkomen. In de hoop dat hij wat meer welwillend is om er samen met mij uit te komen voor de kinderen. Ik zal de komende jaren toch met hem moeten communiceren over de kinderen en wil dit zo gemoedelijk mogelijk laten verlopen. Als ik gelijk een advocaat op hem afstuur gaat hij het mij helemaal moeilijk maken.
De advocaat is op de hoogte dus mocht het mediationtraject niet werken dan ga ik daarop over.
woensdag 13 november 2024 om 11:35
Waarom denk je dat hij het je met een mediator makkelijker zal maken?Ser85 schreef: ↑13-11-2024 11:15Ik heb al gezeten met een hypotheekadviseur en alleen zonder overwaarde kan ik het huis behouden. Hij verdient wat meer dus hij zou dit wel kunnen.
Hij maakt het je nu al heel moeilijk is al totaal niet realistisch met zijn "Ik wil geen alimentatie betalen en je moet het huis uit"
woensdag 13 november 2024 om 12:46
Ik vind een mediator niet verstandig in deze situatie, maar dat is een eigen keuze . Ik heb te vaak gezien dat degene die de scheiding goed wil laten verlopen te weinig op komt voor eigen belangen en dus ook belangen van de kinderen.
Leg het plan van de mediator eerst aan je eigen advocaat voor alvorens ergens mee akkoord te gaan.
Leg het plan van de mediator eerst aan je eigen advocaat voor alvorens ergens mee akkoord te gaan.
woensdag 13 november 2024 om 12:53
woensdag 13 november 2024 om 12:55
woensdag 13 november 2024 om 12:58
Speciaal hiervoor een account aangemaakt. Vandaag precies een jaar geleden heb ik aangegeven te willen scheiden.
Mijn ex gaf aan mij zijn ware aard te laten zien en die belofte is hij nagekomen. Waar die kan werkt hij me tegen, tot lichamelijk en psychisch geweld aan toe. Nog steeds is niet alles helemaal afgehandeld.
Voor de goede vrede ging ik ook akkoord met een mediator, maar achteraf gezien had ik dat nooit moeten doen.
Mijn advies is daarom ook, ga echt met een advocaat in zee! De goede vrede is er toch al niet meer, dus laat iemand met verstand van zaken je helpen.
Het zal per mediator verschillen, maar zij hebben toch minder verstand van de juridische zaken dan een advocaat.
Heel veel sterkte, heel knap dat je deze stap hebt gezet. Vandaag denk ik extra vaak terug aan een jaar geleden en ik begin langzaamaan trots te worden op mezelf.
Het gaat goed komen, echt waar, ook voor jou en je kinderen.
Mijn ex gaf aan mij zijn ware aard te laten zien en die belofte is hij nagekomen. Waar die kan werkt hij me tegen, tot lichamelijk en psychisch geweld aan toe. Nog steeds is niet alles helemaal afgehandeld.
Voor de goede vrede ging ik ook akkoord met een mediator, maar achteraf gezien had ik dat nooit moeten doen.
Mijn advies is daarom ook, ga echt met een advocaat in zee! De goede vrede is er toch al niet meer, dus laat iemand met verstand van zaken je helpen.
Het zal per mediator verschillen, maar zij hebben toch minder verstand van de juridische zaken dan een advocaat.
Heel veel sterkte, heel knap dat je deze stap hebt gezet. Vandaag denk ik extra vaak terug aan een jaar geleden en ik begin langzaamaan trots te worden op mezelf.
Het gaat goed komen, echt waar, ook voor jou en je kinderen.
woensdag 13 november 2024 om 13:06
Ook ik zou adviseren om een eigen advocaat te nemen. Een mediator gaat voor de makkelijkste oplossing, niet voor een oplossing die financieel, juridisch eerlijk is. Als je toch mediation wilt proberen, houdt dan idd de eigen advocaat achter de hand en laat alle voorstellen eerst door deze persoon toetsen.Ser85 schreef: ↑13-11-2024 11:15Ik heb al gezeten met een hypotheekadviseur en alleen zonder overwaarde kan ik het huis behouden. Hij verdient wat meer dus hij zou dit wel kunnen.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in