Ik word gek van mijn ouders

18-12-2018 19:38 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ongeveer 2 jaar geleden heb ik veel problemen thuis gehad toen ik de “verkeerde” jongen leerde kennen. Mijn ouders hadden toen geen vertrouwen meer in mij, nu nog steeds niet. Ze hebben mij toen die tijd geslagen en opgesloten in huis, omdat ik me toenmalige vriend had opgezocht in de gevangenis. Ik was toen 18 jaar. Me telefoon werd kapotgemaakt. Ik mocht geen telefoon meer en ik mocht het huis niet uit. Ik was daarna ziek geworden en ik kreeg door alle stress paniekaanvallen en hyperventilatie aanvallen. Ik zat dag en nacht op me kamer na te denken ik werd er niet goed van. Ik heb daarna nog steeds stiekem contact met hem gehouden, omdat ik deze jongen niet wil loslaten. Ik ben nooit zo erg verliefd geweest. Waar ik nu heel erg mee zit is dat ik nu 20 jaar ben en tot de dag van vandaag moet ik liegen over alles. Als ik naar buiten wil gaan word ik helemaal ondervraagd over met wie ik zometeen ben, waar ik zometeen ben en hoelaat ik terug ben. Als ze mij niet geloven dan word ik gebeld terwijl ik buiten ben. En als ik dan niet opneem ontploft de bom. Ik vind dat ik oud genoeg ben en hun er nu over heen moeten komen dat ik met hem ben gegaan, omdat ik 2 jaar geleden een fout heb gemaakt. Ik word zelfs opgebeld wanneer het net donker is dat ik naar huis moet komen. Ik wil niet meer behandeld worden als een 12 jarige. Ik kan ook makkelijk mijn telefoon uitgooien zodra ik buiten ben, maar dan komen er weer problemen. Ik weet me geen raad meer. Er wordt gewoon zo extreem op mij gelet dat ik helemaal geen zin meer heb om naar buiten te gaan.
Ik ben nog steeds niet van me toenmalige vriend af, dus als ik met hem afspreek moet ik ook liegen over met wie ik ben en zodra ik gebeld wordt door me ouders moeten ze diegene aan de lijn hebben met wie ik ben. Ik ben alles zat. Wat moet ik doen?
anoniem_380085 wijzigde dit bericht op 18-12-2018 19:43
0.50% gewijzigd
Dollop schreef:
18-12-2018 20:02
TO ben je achterlijk of doe je achterlijk?
+1
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
18-12-2018 19:59
hoeveel vriendjes zijn er?
1. de crimineel
2. de toenmalige vriend

of zijn dat dezelfde?
Niet gezien dat ik een fout heb gemaakt, het is dezelfde jongen waar ik het over had.
Alle reacties Link kopieren
Ja, je ouders aangeven! Als je vriend niet naar de standaard van je ouders kan komen, halen we gewoon je ouders naar zijn niveau!

#iedereeneenstrafblad :cheer:
doreia* wijzigde dit bericht op 18-12-2018 20:27
0.93% gewijzigd
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
pinda12 schreef:
18-12-2018 20:13
Je hoeft je niet te laten slaan en opsluiten door je ouders. Ze kunnen het niet met je eens zijn over je keuzes maar, op deze manier creëren ze nog meer afstand tussen jullie.
Zorg voor een eigen inkomen zodat je voor jezelf kunt zorgen. Niet afhankelijk worden van anderen ook niet van je huidige vriend. Leer je eigen boontjes doppen!
Tevens kun je aangifte doen tegen je ouders vanwege mishandeling mocht je dat willen.

Ik zou nooit aangifte tegen mijn ouders doen, maar eindelijk iemand die het een beetje begrijpt. Dat ik word geslagen en opgesloten is toch ook niet normaal? Dat je niks meer mag is toch ook niet normaal en ook geen telefoon mocht hebben is toch ook niet normaal? Ik ben geen hond?

Dankjewel voor je begrip.
Alle reacties Link kopieren
Anoniempjeee- schreef:
18-12-2018 20:26
Eindelijk iemand die het een beetje begrijpt. Dat ik word geslagen en opgesloten is toch ook niet normaal? Dat je niks meer mag is toch ook niet normaal en ook geen telefoon mocht hebben is toch ook niet normaal? Ik ben geen hond?

Dankjewel voor je begrip.
Wat moeten je ouders dan doen zodat je kapt met deze crimineel en je weer bij zinnen komt?

Slaan is niet oké, maar vraag me direct af of dat wel zo is. En wat jij doet. Je liegt en bedriegt alles bij elkaar. Maar goed dat je niet mijn dochter bent, ik had je verhuist naar de andere kant van het land.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Anoniempjeee- schreef:
18-12-2018 20:26
Ik zou nooit aangifte tegen mijn ouders doen, maar eindelijk iemand die het een beetje begrijpt. Dat ik word geslagen en opgesloten is toch ook niet normaal? Dat je niks meer mag is toch ook niet normaal en ook geen telefoon mocht hebben is toch ook niet normaal? Ik ben geen hond?

Dankjewel voor je begrip.
Je bent geen hond nee..
Je gedraagt je helaas zelf ook niet als een slim iemand vind je dat zelf nu ook niet?? Hoe kan het dat je dat niet ziet? Wat moet er gebeuren wil je slimme keuzes gaan maken?
Je ouders zijn ws wanhopig geweest. Arme mensen..
Waarom zie jij dat niet in en blijf je hangen in je slachtoffer rol?
Je ouders mogen je niet slaan. Maar ik denk dat ik mijn 18jarigr niet eens zonder toezicht buiten zou laten als ze er een crimineel vriendje op na houdt en op het punt staat haar leven te vergooien.

Zie je zelf niet in hoe dom en onverstandig dat is en dat houden van totaal irrelevant is als het gaat om je toekomst? Je zou weleens beslissingen kunnen maken waar je de rest van je leven last van krijgt. Geen wonder dat je ouders wanhopig zijn
Ik ben echt een onwijs ruimdenkende moeder en zo, en mijn zeventienjarige dochter geniet heel veel vrijheid. Maar als ik er achter kom dat ze aanpapt met een crimineel gaat ze net zo lang op water en brood tot ze tot bezinning is gekomen. Dus ja, ik snap je ouders wel.
Alle reacties Link kopieren
Uhm, als je ouders je ontzettend beknotten in je vrijheid dan ga je wel een grens over om enige vrijheid te hebben. Dat het is met liegen en bedriegen, sorry maar dat is toch een stevig geval van actie en reactie. Hoe meer de ouders TO beknotten hoe ernstiger TO reageert.
De ouders van TO zijn niet goed bezig maar TO ook niet. Want wat ouders doen grenst aan of mag als ernstige mishandeling benoemt worden. Het liegen / bedriegen van TO kan ernstige gevolgen hebben die onherstelbaar zijn. Dit moeten ouders en TO niet willen.

Studeer je (nog) of werk je? Dan zou ik eens contact op nemen met het maatschappelijk werk, huisarts of een vertrouwenspersoon op school. Ga voor jezelf hulp regelen in combinatie met begeleid wonen. Ga zorgen dat je mobieltje, je zorgverzekering etc door jezelf betaald worden en wordt minder afhankelijk van je ouders.

Wat betreft je vriend, dat hij in de gevangenis zit............ je bent toch met mij eens dat je daar niet zomaar terecht komt en dat je dan wel wat op je kerfstok hebt. Je vriend zal ook de nodige bagage hebben. Nu je vriend in de gevangenis zit lijkt het pais-en-vrai, maar sta je er ook bij stil dat buiten de gevangenismuren je vriend zich anders kan gaan gedragen? Bedoel daarmee, terugkeer in de wereld die hij kent en voor ons bekend als het criminele circuit.

Je moet wel heel zeker van je zaak zijn wil een relatie zoals jij die nu hebt, kans van slagen heeft. Je zal heel wat moeten laten / doen om die relatie te laten werken.
Mijn vraag is, stel dat jij op jezelf kunt gaan wonen (al dan niet begeleid) en jij gaat aan jezelf werken....... zou je het dan kunnen opbrengen om wat afstand van je vriend te nemen? Als jullie liefde menens is, dan zou ik dat wel doen. Echte liefde roest niet en als jullie daadwerkelijk met elkaar verder willen, dan komt er vanzelf een dag waarop dat dit kan. Gebruik die tussenliggende periode om aan jullie zelf te werken, je opleiding af te maken, een baan te vinden en vooral maar niet onbelangrijk, een stabiel en eerlijk leven.

Ik ben zelf moeder en persoonlijk zou ik ook flink achter mijn oren krabben als een van mijn kinderen een relatie heeft met iemand die in de gevangenis zit. Maar geen haar op mijn hoofd die er aan zou denken om mijn kind op te sluiten, te behandelen als een kleuter, te controleren van wat heb ik mij jou daar. No way. Persoonlijk zou ik mijn kind de ruimte geven en het vertrouwen zodat er niet gelogen hoeft te worden.

Wat je ook besluit te doen, ik wens je heel veel wijsheid toe.
Inderdaad. Je zou van mij ook helemaal niet zonder toezicht naar buiten mogen. Waarom kap je niet gewoon met die crimineel? Wat moet je met zo'n loser? Sjeez veel dommer kun je niet zijn zeg.
Maar goed, als je je leven wilt verpesten ga dan tenmimste gewoon het huis uit en dop je eigen boontjes in plaats van bij je ouders te blijven. Dan toon je tenminste nog een beetje ruggengraat.
Malagueña schreef:
18-12-2018 20:10
Als je ouders je hebben geslagen dan hebben ze je ook niet het beste voorbeeld gegeven van wat liefde is.. Ik vind het niet normaal hoe je ouders met je omgaan, maar dat betekent niet dat ze geen gelijk hebben wat betreft je vriend. Ga op kamers en laat je vriend ook achter je.
Goed advies. Kies voor jezelf en ga alleen wonen. Je ouders zijn niet goed voor je en deze jongen ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Kleppeboxx schreef:
18-12-2018 20:44
Uhm, als je ouders je ontzettend beknotten in je vrijheid dan ga je wel een grens over om enige vrijheid te hebben. Dat het is met liegen en bedriegen, sorry maar dat is toch een stevig geval van actie en reactie. Hoe meer de ouders TO beknotten hoe ernstiger TO reageert.
De ouders van TO zijn niet goed bezig maar TO ook niet. Want wat ouders doen grenst aan of mag als ernstige mishandeling benoemt worden. Het liegen / bedriegen van TO kan ernstige gevolgen hebben die onherstelbaar zijn. Dit moeten ouders en TO niet willen.

Studeer je (nog) of werk je? Dan zou ik eens contact op nemen met het maatschappelijk werk, huisarts of een vertrouwenspersoon op school. Ga voor jezelf hulp regelen in combinatie met begeleid wonen. Ga zorgen dat je mobieltje, je zorgverzekering etc door jezelf betaald worden en wordt minder afhankelijk van je ouders.

Wat betreft je vriend, dat hij in de gevangenis zit............ je bent toch met mij eens dat je daar niet zomaar terecht komt en dat je dan wel wat op je kerfstok hebt. Je vriend zal ook de nodige bagage hebben. Nu je vriend in de gevangenis zit lijkt het pais-en-vrai, maar sta je er ook bij stil dat buiten de gevangenismuren je vriend zich anders kan gaan gedragen? Bedoel daarmee, terugkeer in de wereld die hij kent en voor ons bekend als het criminele circuit.

Je moet wel heel zeker van je zaak zijn wil een relatie zoals jij die nu hebt, kans van slagen heeft. Je zal heel wat moeten laten / doen om die relatie te laten werken.
Mijn vraag is, stel dat jij op jezelf kunt gaan wonen (al dan niet begeleid) en jij gaat aan jezelf werken....... zou je het dan kunnen opbrengen om wat afstand van je vriend te nemen? Als jullie liefde menens is, dan zou ik dat wel doen. Echte liefde roest niet en als jullie daadwerkelijk met elkaar verder willen, dan komt er vanzelf een dag waarop dat dit kan. Gebruik die tussenliggende periode om aan jullie zelf te werken, je opleiding af te maken, een baan te vinden en vooral maar niet onbelangrijk, een stabiel en eerlijk leven.

Ik ben zelf moeder en persoonlijk zou ik ook flink achter mijn oren krabben als een van mijn kinderen een relatie heeft met iemand die in de gevangenis zit. Maar geen haar op mijn hoofd die er aan zou denken om mijn kind op te sluiten, te behandelen als een kleuter, te controleren van wat heb ik mij jou daar. No way. Persoonlijk zou ik mijn kind de ruimte geven en het vertrouwen zodat er niet gelogen hoeft te worden.

Wat je ook besluit te doen, ik wens je heel veel wijsheid toe.
Wacht maar tot het je overkomt.. je laat je kind gewoon niet de ellende in lopen.. en btw. Pubers zijn niet te vertrouwen en deze mevrouw is 20 maar zo te lezen nog steeds niet volwassen...
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat ik oud genoeg ben en hun er nu over heen moeten komen dat ik met hem ben gegaan, omdat ik 2 jaar geleden een fout heb gemaakt.

Waarom noem je je omgang met die jongen 2 jaar terug een fout, maar doe je het nu nog eens dunnetjes over?
Enne hij zit niet in de bak voor zweetsokken he?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er vergeten bij te zeggen dat die jongen nu niet 2 jaar lang vast zit. Maar toen die tijd zat hij wel vast. Tijdens onze relatie was hij buiten gekomen, paar maanden geleden had ik het contact verbroken en 1 maand geleden ben ik weer teruggegaan nadat hij 4 maanden lang contact bleef zoeken met mij. En hij zit nu weer een paar maanden vast door een oude straf.
Anoniempjeee- schreef:
18-12-2018 21:00
Ik ben er vergeten bij te zeggen dat die jongen nu niet 2 jaar lang vast zit. Maar toen die tijd zat hij wel vast. Tijdens onze relatie was hij buiten gekomen, paar maanden geleden had ik het contact verbroken en 1 maand geleden ben ik weer teruggegaan nadat hij 4 maanden lang contact bleef zoeken met mij. En hij zit nu weer een paar maanden vast door een oude straf.
een draaideurcrimineel
Alle reacties Link kopieren
Anoniempjeee- schreef:
18-12-2018 21:00
Ik ben er vergeten bij te zeggen dat die jongen nu niet 2 jaar lang vast zit. Maar toen die tijd zat hij wel vast. Tijdens onze relatie was hij buiten gekomen, paar maanden geleden had ik het contact verbroken en 1 maand geleden ben ik weer teruggegaan nadat hij 4 maanden lang contact bleef zoeken met mij. En hij zit nu weer een paar maanden vast door een oude straf.
Wat is er zo aantrekkelijk aan deze jongen?

Werk je? Heb je inkomen?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Anoniempjeee- schreef:
18-12-2018 21:00
Ik ben er vergeten bij te zeggen dat die jongen nu niet 2 jaar lang vast zit. Maar toen die tijd zat hij wel vast. Tijdens onze relatie was hij buiten gekomen, paar maanden geleden had ik het contact verbroken en 1 maand geleden ben ik weer teruggegaan nadat hij 4 maanden lang contact bleef zoeken met mij. En hij zit nu weer een paar maanden vast door een oude straf.
Hij heeft dus al voor twee aparte misdrijven gezeten...
Hoeveel taakstraffen heeft hij gehad? Geldboetes? Voorwaardelijke straffen?

Hoe oud is hij?
En wat doet hij als hij buiten is? Wat voor inkomen heeft hij?
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Ergens wel jammer dat je ouders jou je gang niet laten gaan. Je bent nu zo bezig met liegen en bedriegen dat je niet ziet dat het een ordinaire crimineel is. Hopelijk gaan je ogen op tijd open.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Anoniempjeee- schreef:
18-12-2018 21:00
Ik ben er vergeten bij te zeggen dat die jongen nu niet 2 jaar lang vast zit. Maar toen die tijd zat hij wel vast. Tijdens onze relatie was hij buiten gekomen, paar maanden geleden had ik het contact verbroken en 1 maand geleden ben ik weer teruggegaan nadat hij 4 maanden lang contact bleef zoeken met mij. En hij zit nu weer een paar maanden vast door een oude straf.
Wat een pareltje.

Heb je hem leren kennen terwijl hij in de gevangenis zat?

Hoeveel 'oude straffen' heeft hij nog te gaan?
Doreia* schreef:
18-12-2018 21:08
Hij heeft dus al voor twee aparte misdrijven gezeten...
Hoeveel taakstraffen heeft hij gehad? Geldboetes? Voorwaardelijke straffen?

Hoe oud is hij?
En wat doet hij als hij buiten is? Wat voor inkomen heeft hij?
die man redt zich wel
Alle reacties Link kopieren
Even antwoorden op jullie vragen. Hij is nu 27 jaar. Ik weet niet hoeveel straffen van hem er openstaan. Ik hoop dat dit zijn laatste is.
Toen hij buiten was had hij een baantje en inkomen. Hij woonde begeleid en wanneer hij binnenkort vrij is gaat hij weer begeleid wonen.

Ik begin binnenkort met werken. Ik had toen geen school en geen werk tijdens mijn relatie..
Alle reacties Link kopieren
Begeleid wonen? Met 27 jaar?
Op welke manier?

Babbel eens met zijn reclasseringsambtenaar, wordt je vast veel minder naïef van.

Ga werken, fulltime. Ga op jezelf. Alleen. En laat deze jongen achter.
doreia* wijzigde dit bericht op 18-12-2018 21:29
7.13% gewijzigd
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Tja misschien moeten je ouders je gewoon laten gaan zodat je keihard op je bek gaat, ik denk dat je daar meer van leert dan opsluiten als je zo koppig bent om zulke slechte keuzes re maken, beter vroeg onderuit? ervan leren en het daarna wel snappen.
Hopelijk..
Alle reacties Link kopieren
Hij had gewoon goute vrirnden, de lieverd, maar door jouw liefde is hij nu een ander mens.
Oh hij is dus niet alleen crimineel, maar hij is ook niet zelfstandig en niet in staat om voor zichzelf te zorgen. En instens 1 stoornis of beperking dus.

Wat een vangst meid! Daar ga je ver mee komen. Op welke manier had je gedacht dat je ouders hier blij mee zouden zijn?

En over zijn straffen: voor elke rat die je ziet zie je er 50 niet. Dus hij is nu twee keer veroordeeld. Dat wil waarschijnlijk zeggen dat hij véél vaker dingen heeft gedaan die strafbaar zijn, maar dat hij daar niet voor is gepakt. Dat kan alsnog gebeuren. En het kan dus zomaar zijn dat hij de komende jaren nog opgepakt en veroordeeld gaat worden voor zaken die hij misschien al jaren geleden heeft uitgespookt. De kans dat hij 2x iets strafbaars doet en alle 2 de keren wordt gepakt is heel klein, tenzij hij echt heel dom is. Al kunnen we dat zeker niet uitsluiten.

Wil je fijn gaan samenwonen en kindjes met zon kerel? Echt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven