In de hut van BabaYaga: lucht hier je hart en steun elkaar

12-07-2020 19:07 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn oude topic was bijna vol. Ik heb het laten verwijderen omdat iemand dacht mij herkend te hebben.

Maar ik ben er nog, onder een andere naam.

Had je man een midlife crisis en een zoolmeet? Of "alleen maar" een midlife crisis? Wil je gewoon even anoniem je hart luchten zonder je omgeving daarmee te belasten? Zoek je steun van lotgenoten?

Schrijf het hier van je af. Of niet, maar dan verdwijnt dit topic vanzelf naar onderen.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Alle reacties Link kopieren
Dat niet alleen als je janco loept zie je dat ze hier niet meeschrijft die komt dus bewust het topic in voor dit. Breek dan het topic in om mensen een hart onder de riem te steken, je weet wel... Die verdriet hebben
Alle reacties Link kopieren
Ja ik heb het topic gevolgd. Niet iedereen is behept met de zelfde mate van zelfinzicht en het laat zich in geen geval afdwingen.
Is het verwijtbaar? Heeft niemand een antwoord op, maar patronen onstaan vaak met een reden.
Lijkt mij geen reden iig om zo ontzettend persoonlijk iemand onderuit te halen. Dat zegt alles over de schrijfster
Alle reacties Link kopieren
Nou fijn dat je het even komt melden. Waarvan akte dan maar. Nu wordt ie mooi en zijn wij ongevoelig? Tuurlijk ga andermans zwelgje houding nog even lekker versterken.

Ja ze heeft verdriet. Maar moeten we dan met zijn allen hier meehuilen met de wolven Janco? Dit gaat niet om 1 post maar om weken en weken.
Alle reacties Link kopieren
Janco schreef:
12-06-2021 09:17
Ja ik heb het topic gevolgd. Niet iedereen is behept met de zelfde mate van zelfinzicht en het laat zich in geen geval afdwingen.
Is het verwijtbaar? Heeft niemand een antwoord op, maar patronen onstaan vaak met een reden.
Lijkt mij geen reden iig om zo ontzettend persoonlijk iemand onderuit te halen. Dat zegt alles over de schrijfster
Dus je leest alles hier neemt geen moeite te reageren op mensen en komt nu rellen? Misschien moeten we jou maar staffen dan, bah
Alle reacties Link kopieren
Een hart onder de riem steken aan mensen die het normaal vinden anderen zo neer te sabelen ????
Rot op zeg, ga eens kijken naar je eigen aandeel in je scheiding etc als je dit normaal gedrag vindt. Ontzettend arrogant ook, denken het beter te weten dan een ander hoe je je verdriet en boosheid moet uiten.
Ik ben weg hier. Ik wilde het gezegd hebben, thats it .
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een stille meelezer. Heb één of twee berichten hier geplaatst. O.a. over als alleenstaande op vakantie gaan met kinderen.

Ik ben een gelukkige (enigszins bewust) alleenstaande moeder. Nooit een lange relatie gehad laat staan een lange relatie waarin ik zo bedonderd en afgedankt ben. Ja ik ken liefdesverdriet en dat was heftig maar niet zo erg als bij jullie. Ik kan me dus geen voorstelling maken van het verdriet dat jullie doormaken. Ik lees hier omdat ik het fijn vind om te lezen dat er na diepe dalen (die ik helaas wel ken) altijd licht aan het einde is. Voor de meeste mensen.

Dat gezegd hebbende, ik ben het volledig met de post van fifty eens. Ik zat mij al weken op te vreten. Jullie steunen elkaar zo mooi. Daar kan ik wat van leren. En dan komt Sandy weer. Ze quote een intens verdrietige situatie en haar reactie eronder;

"Boh. IK heb dat ook. IK heb dit en dat meegemaakt. Bij Mij ging het zo....."

Ik heb op mijn handen moeten zitten om niet te tikken dat sommige dingen misschien niet helemaal verzonnen zijn. Omdat ik niet in een soortgelijke situatie zit, kende ik mijn plaats maar nu een ander wel van leer is getrokken en dat wordt gestaft wil ik dit even gezegd hebben.

Voor de rest; er wordt met jullie meegeleefd. Hou vol. Er komt een bodem aan verdriet.

:heart:
apestaartje30 schreef:
12-06-2021 09:49
Ik ben een stille meelezer. Heb één of twee berichten hier geplaatst. O.a. over als alleenstaande op vakantie gaan met kinderen.

Ik ben een gelukkige (enigszins bewust) alleenstaande moeder. Nooit een lange relatie gehad laat staan een lange relatie waarin ik zo bedonderd en afgedankt ben. Ja ik ken liefdesverdriet en dat was heftig maar niet zo erg als bij jullie. Ik kan me dus geen voorstelling maken van het verdriet dat jullie doormaken. Ik lees hier omdat ik het fijn vind om te lezen dat er na diepe dalen (die ik helaas wel ken) altijd licht aan het einde is. Voor de meeste mensen.

Dat gezegd hebbende, ik ben het volledig met de post van fifty eens. Ik zat mij al weken op te vreten. Jullie steunen elkaar zo mooi. Daar kan ik wat van leren. En dan komt Sandy weer. Ze quote een intens verdrietige situatie en haar reactie eronder;

"Boh. IK heb dat ook. IK heb dit en dat meegemaakt. Bij Mij ging het zo....."

Ik heb op mijn handen moeten zitten om niet te tikken dat sommige dingen misschien niet helemaal verzonnen zijn. Omdat ik niet in een soortgelijke situatie zit, kende ik mijn plaats maar nu een ander wel van leer is getrokken en dat wordt gestaft wil ik dit even gezegd hebben.

Voor de rest; er wordt met jullie meegeleefd. Hou vol. Er komt een bodem aan verdriet.

:heart:

Same here.
Ik lees ook al lang mee, al lang gescheiden ook. Ik heb ook een keer ingebroken om iets tegen Sandy te zeggen.
Een forum is niet alleen om het met elkaar eens te zijn, die schop onder Sandy's kont mag gewoon. Hij werd nog keurig gegeven ook.
Alle reacties Link kopieren
Janco schreef:
12-06-2021 09:43
Een hart onder de riem steken aan mensen die het normaal vinden anderen zo neer te sabelen ????
Rot op zeg, ga eens kijken naar je eigen aandeel in je scheiding etc als je dit normaal gedrag vindt. Ontzettend arrogant ook, denken het beter te weten dan een ander hoe je je verdriet en boosheid moet uiten.
Ik ben weg hier. Ik wilde het gezegd hebben, thats it .
Zegt dus genoeg over jou, je volgde dit topic al voor het bericht van fifty en toen werd der niks anders dan continu steun en adviezen gegegeven aan Sandy, waar was jij toen? Bah je komt bewust rellen hier, kijk even lekker naar jezelf...
Joh, ook ik brak een tijd geleden in en gaf commentaar op Sandy. Dat is al tijden geleden, wat is het inmiddels? Weken? Maanden?

Toen ik nu weer eens kwam kijken las ik dat ze geen haar veranderd is. Geen hersencel wijzer is geworden. Ik ging over mijn nek van enkele reacties en ja……zelfs als anonieme schrijfster kun je mensen dus ECHT tegen je in het harnas jagen.
Ik heb me serieus afgevraagd wat Sandy hier komt doen. Zij zou baat hebben bij haar eigen topic. Waar alleen zij in schrijft.
Zij wil aan het woord zijn. Zij wil ventileren. Zij legt advies en tips naast zich neer.
Een topic waarin ze naar hartelust kan schrijven, gericht aan zichzelf en zichzelf voorzienende van reacties. Alleen dan namelijk past het binnen haar straatje.
Alle reacties Link kopieren
Had niet meer willen reageren maar toch
Ik heb een totaal verkeerd beeld van mezelf hier neergezet,
Ik ben/was geen huisvrouw met rijke man.
Heb prima eigen inkomen waardoor ik snel particulier kon huren,
Ons koophuis heeft een overwaarde die ik idd meekrijg.
ik ben na jaren van huiselijk geweld eindelijk vertrokken, en daar betaal ik hoge prijs voor.
namelijk het missen van mijn kinderen.
tuurlijk zijn er ergere situaties zoals meesten van jullie, maar het is geen wedstrijd .
ik zal voorlopig niet posten totdat ik daadwerkelijk nieuws heb over uitspraak rechter bv,
Sterkte allemaal
sandy1974 schreef:
12-06-2021 10:16
Had niet meer willen reageren maar toch
Ik heb een totaal verkeerd beeld van mezelf hier neergezet,
Ik ben/was geen huisvrouw met rijke man.
Heb prima eigen inkomen waardoor ik snel particulier kon huren,
Ons koophuis heeft een overwaarde die ik idd meekrijg.
ik ben na jaren van huiselijk geweld eindelijk vertrokken, en daar betaal ik hoge prijs voor.
namelijk het missen van mijn kinderen.
tuurlijk zijn er ergere situaties zoals meesten van jullie, maar het is geen wedstrijd .
ik zal voorlopig niet posten totdat ik daadwerkelijk nieuws heb over uitspraak rechter bv,
Sterkte allemaal

Lijkt me verstandig want ergens inhoudelijk op in gaan blijkt een brug te ver.
dit is een een heel fijn warm topic
ga vooral zo door , zo steunend
Alle reacties Link kopieren
sandy1974 schreef:
12-06-2021 10:16
totdat ik daadwerkelijk nieuws heb over uitspraak rechter bv,
Ik hoop dat de rechter een beetje vlot is met de VoVo Sandy! En ik ben benieuwd.

En zullen we het dan nu weer over andere dingen gaan hebben met ons allen? :$
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Sandy,

wat mij betreft gaat het niet om de dingen die je zei te hebben. Materiële zaken dus. Wat mij betreft zijn het jouw houding, jouw reacties, jouw gedachtengang, jouw acties die boekdelen spreken en die maken dat mensen zo reageren op jou.

Zelf nu begrijp je dat dus blijkbaar niet. En daar zit het hem in. Je hebt een plank voor je kop. Wat zeg ik……je hebt een heel bos voor je kop.
CaroMamaVanMaik schreef:
11-06-2021 20:47
Kijk, en hoewel mijn situatie anders is, want vader juist veel té betrokken, zo doorgeschoten betrokken dat hij alle hulpverlening blokkeert en frustreert en met zijn negativiteit en militarisme de kinderen bij zichzelf weggejaagd heeft... Ben ik, als ik zulke exen dan weer lees, toch wel blij. Blij dat we maar 400 m uit elkaar wonen, waardoor het onder normale omstandigheden heel makkelijk zou zijn om op en neer te gaan. Blij dat er geen anderen in het spel waren (en zijn, hoewel dat nu zes jaar natuurlijk prima zou zijn). Blij dat ik een lieve en betrokken schoonfamilie heb, die pal achter mij en de kinderen staan. Blij dat ik een fijne baan heb, waarmee ik genoeg verdien om mijn eigen hypotheek èn die flinke hap partneralimentatie te betalen. Blij dat de hulpverlening achter mij staat en ondanks alle klachten- en bezwaarprocedures van ex toch probeert om ons zo veel mogelijk te helpen en te ondersteunen. Blij met dit topic, omdat het zo fijn is om gelezen en gesteund te worden.

En ondanks alles wat ex mij ‘aandoet’ hoop ik daarom dat het toch gaat lukken hier om een manier van contact te vinden waarmee de kinderen uit de voeten kunnen met hun vader. Ik gun ze zo dat ze eens een dagje met hem op pad kunnen, visje eten, bootje varen. Dat ze in de zomervakantie een paar dagen met hem weg kunnen. Dat hij zijn belofte nakomt om twee seizoenskaarten te kopen voor de FC zodat hij met zijn zoon naar voetbal kan (hoewel het wel krom is dat hij dan met één zoon wil en blijkbaar niet met de andere). Dat hij langskomt als ze jarig zijn. Dat ze hem trots kunnen bellen als ze een goed cijfer gehaald hebben.
Dát gun ik mijn kinderen zo, en zelfs ex gun ik dat.
Als hij maar zou accepteren dat je van pubers niet verwachten dat ze zich laten drillen, als hij eens sámen zou werken met de hulpverlening in plaats van klachtenprocedures te starten, als hij maar in staat zou zijn om te zien hoeveel goeds er eigenlijk in zíjn leven is...
Ik heb maar weinig hoop dat het gaat lukken, maar ik ben blij dat de rechter nu toch hulpverlening voor het contact tussen vader en kinderen afdwingt. Wie weet, wie weet... gaat dat mijn kinderen toch weer een beetje normaler contact opleveren met hun vader. Het is en blijft hun vader en ik ben ervan overtuigd dat hij, op zijn onhandige manier, heel veel van zijn kinderen houdt. En dáárin hebben mijn kinderen het beter dan bij een lapzwans die zegt dat zijn bloedeigen kinderen ‘door moeten gaan met hun eigen leven’. Dat is ècht erg.

Bloem, heb je al een plan de campagne voor volgende week?

Iedereen, :hug: !

Zo herkenbaar je ex. Hier ook een ex die het allemaal beter weet en alle hulp afslaat of tegenwerkt. Of een klachten procedure zoals nu.

Het ergste is ex heeft mij beschuldigd van psychische mishandeling is verhaal gaan doen in de hoop dat school een melding ging doen.
School wilde er niet aan mee werken omdat ze het niet geloofden.
Uiteindelijk heeft school zelf een zorgmelding gedaan richting hem.
Dit is eind februari gebeurd.

We zaten toen in het traject van JGT, jgt is pas op de hoogte gebracht in mei met zijn advocaat toen hij bezig was met een klachten procedure.

Terwijl ik jgt al had ingelicht in februari.
Dames die co ouderschap hebben, hoe belangrijk is goed contact onderling?
Wij hebben dus nu co maar echt geen contact, behoefte heb ik ook niet.
Ik heb een ex die controle wilt houdenX tot het uiterste.

Ik heb dus een woning gezien die laten we zeggen in dezelfde straat is of een straat ernaast.

Qua woning is het gewoon ideaal ( weet niet of ik in aanmerking kom) hoef niets aan de woning te doen.

Maar goed wel het risico dat hij boven op me lip zit.
Alle reacties Link kopieren
Kuikentjegek schreef:
12-06-2021 11:38
Dames die co ouderschap hebben, hoe belangrijk is goed contact onderling?
Wij hebben dus nu co maar echt geen contact, behoefte heb ik ook niet.
Naar ik begreep moet je echt heel goed contact hebben voor co ouderschap. Lastig he liefst ban je elkaar soms echt uit het leven maar zit letterlijk aan elkaar vast. Maar jullie hebben geen contact, loopt het verder wel goed en gaat het goed voor de kids?
Alle reacties Link kopieren
Kuikentje, ik heb geen co ouderschap, maar wel het nodige gelezen over parallel ouderschap, is misschien een manier?
Ja, die ‘betrokken’ exen, met maar 1 manier…pffff
Caro, dank voor je meeleven, ik ga geven wat ie wil ivm de gele codering en jouw advies van het laten bellen opvolgen. En anders haar inschakelen voor een verplicht mediation traject, want dat kan wel eens uit zo’n kort geding voortvloeien. Hij heeft dat namelijk al 2 x geweigerd.
En dan maar kijken of ie de kant van jouw ex op gaat.
Alle reacties Link kopieren
sandy1974 schreef:
12-06-2021 10:16
Had niet meer willen reageren maar toch
Ik heb een totaal verkeerd beeld van mezelf hier neergezet,
Ik ben/was geen huisvrouw met rijke man.
Heb prima eigen inkomen waardoor ik snel particulier kon huren,
Ons koophuis heeft een overwaarde die ik idd meekrijg.
ik ben na jaren van huiselijk geweld eindelijk vertrokken, en daar betaal ik hoge prijs voor.
namelijk het missen van mijn kinderen.
tuurlijk zijn er ergere situaties zoals meesten van jullie, maar het is geen wedstrijd .
ik zal voorlopig niet posten totdat ik daadwerkelijk nieuws heb over uitspraak rechter bv,
Sterkte allemaal
Ik hoop oprecht dat die Vovo in jouw voordeel uitvalt en dat je je kinderen terug krijgt. Dat je wat afstand kan nemen en tot rust kan komen.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Alle reacties Link kopieren
Kuikentjegek schreef:
12-06-2021 11:38
Dames die co ouderschap hebben, hoe belangrijk is goed contact onderling?
Wij hebben dus nu co maar echt geen contact, behoefte heb ik ook niet.
Zoals Bloem al zegt Kuiken, er is een andere manier: parallel ouderschap. Je kunt met elkaar afspreken het op die manier te doen, maar je kunt het ook eenzijdig toepassen. Google maar eens. Ik heb twee keer een workshop gevolgd bij deze dame: https://www.glinster.co/.

Ex en ik wonen niet in dezelfde straat maar wel dichtbij elkaar. Voor de kinderen ideaal! Terwijl wij onderling ook graag zo ver mogelijk uit elkaars buurt blijven...
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Alle reacties Link kopieren
PS Mijn advocaat zegt dat rechters niet zo dol zijn op parallel ouderschap. Maar de mevrouw van de Raad Kinderbescherming die bij de rechtszitting was noemde het zelf als enige optie voor als de kinderen hier wel weer besluiten deels bij hun vader te willen wonen.
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Parallel dat is ongeveer wat we nu hebben.
Of dit het beste is voor de kinderen?
Nee, de kinderen krijgen onbewust meer mee dan je denkt van de issues onderling.
Hun wens is gewoon dat papa en mama samen een kopje koffie drinken. En dat is in ons situatie echt niet haalbaar.

Tot nu toe moest alles op zijn manier, onderling komen we ook niet uit.
Als ik mijn zin moet doordrukken moet ik echt naar de rechtbank. Heb ik 2 x moeten doen, niet om mijn zin door te drukken maar in het belang van de kinderen.
- wissel dat via school moest plaatsvinden ipv huis
- vast bel moment, ex werkte daar ook niet aan mee. “ kids mochten zelf bellen wanneer ze wilden “ maar wel het verwijt dat hij ze juist nooit te pakken kreeg. En toen ik een vast bel moment voorstelde wilde hij het niet.

Er is nog teveel strijd waardoor niet gekeken wordt naar het belang van de kinderen. Daar baal ik van:
Ben ik ook zo boos dat de hulp voor de kinderen nog niet gestart kan worden.
Kids zouden baat hebben om hun verhaal te kunnen doen zonder een kant te hoeven kiezen. Plus zonder dat het verhaal wordt gebruikt tegen hun voor eigen doeleinden.
Alle reacties Link kopieren
Kuikentjegek schreef:
12-06-2021 11:38
Dames die co ouderschap hebben, hoe belangrijk is goed contact onderling?
Wij hebben dus nu co maar echt geen contact, behoefte heb ik ook niet.
Wij appen vooral wat praktische zaken betreft en zien elkaar alleen tijdens de wissel.
Of bij uitvoeringen etc, maar dan zitten we niet bij elkaar.
justagirly schreef:
12-06-2021 13:03
Wij appen vooral wat praktische zaken betreft en zien elkaar alleen tijdens de wissel.
Of bij uitvoeringen etc, maar dan zitten we niet bij elkaar.
Bedankt voor je reactie.
Hier ben ik dus die gene die • “overlegt” per app, hij beslist zaken alleen.
Dat is soms frustrerend.
Daarom wil ik ook het liefst zo min mogelijk contact juist hierom om niet in een strijd sfeer te zitten.
Kuikentjegek schreef:
12-06-2021 13:09
Bedankt voor je reactie.
Hier ben ik dus die gene die • “overlegt” per app, hij beslist zaken alleen.
Dat is soms frustrerend.
Daarom wil ik ook het liefst zo min mogelijk contact juist hierom om niet in een strijd sfeer te zitten.
Kan me heel goed voorstellen dat dit frustrerend is, maar goed dat jij hier boven staat en het wel doet! Chapeau!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven