In de hut van BabaYaga: lucht hier je hart en steun elkaar

12-07-2020 19:07 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn oude topic was bijna vol. Ik heb het laten verwijderen omdat iemand dacht mij herkend te hebben.

Maar ik ben er nog, onder een andere naam.

Had je man een midlife crisis en een zoolmeet? Of "alleen maar" een midlife crisis? Wil je gewoon even anoniem je hart luchten zonder je omgeving daarmee te belasten? Zoek je steun van lotgenoten?

Schrijf het hier van je af. Of niet, maar dan verdwijnt dit topic vanzelf naar onderen.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Alle reacties Link kopieren
lotus77 schreef:
16-06-2021 13:22
En terecht. Dat is iets wat blijvende schade kan toebrengen aan je geestelijk welzijn en je zult er nooit erkenning voor krijgen van zijn kant, heel frustrerend.


Ik heb aan beide kanten gezeten. Wij hadden eerst zeven jaar lang "co-ouderschap" in de zin dat de kinderen daar twee nachtjes per week waren maar bijna alle verantwoordelijkheid (medische dingen, school, hobby's) bij mij lag. Ze sliepen en aten bij hem en de rest was voor mij. Zodra er ook maar iets was, dan zette hij het kind in kwestie in de tuin met de boodschap dat hij of zij "onmogelijk" was en dikke doei. Ik had echter meestal wel die twee dagen om bij te tanken dus ik hield het vol.

Die mis ik nu en dan echt met node. Meer dan een jaar willen mijn kinderen echt alleen maar sporadisch naar mijn ex. De twee jaar ervoor kalfde zijn tijd al steeds meer af. Kwam ik thuis, zag ik die fietsen in de tuin staan en zaten ze weer bij mij omdat hij ineens niet thuis was, naar had gedaan en/of omdat ze niet durfden te kijken hoe zijn pet stond. Een kwartier voor etenstijd gingen ze dan met een lang gezicht die kant op en op het laatst alleen nog als ik meefietste met de jongste want als hij dan naar deed, dan wist ze dat ze zo terug kon naar buiten en met mij mee terug.

Ik zit tegen een burnout aan omdat er altijd iemand iets van me wil en ik zowel op mijn werk als thuis de hele tijd mensen loop uit te leggen hoe ze zelf dingen kunnen. Zit ik een halve minuut rustig, dan wordt er ineens een foon onder mijn neus geschoven met een "hilarisch" filmpje, wordt er geroepen dat de was echt gedaan moet worden ("Vind ik ook, 40 graden, Ariël, veel succes!") wil er iemand gebakken ei ("Lijkt mee heerlijk, maak er voor mij ook eentje") of gewoon aandacht. Mijn ex heeft bij hen namelijk ook deze schade achtergelaten om ze te laten denken dat ze geen enkele moeite waard zijn en om dat nog een beetje recht te breien, daar draai ik natuurlijk voor op.

Als ik ook maar het idee zou hebben dat ze een beetje normaal bij hem zouden kunnen blijven, dan zou ik zo terug willen naar dat gemankeerde co-ouderschap want ik word gillend gek. Ik heb als een noodgreep ineens vrij genomen zodat de factor werk even weg is nu maar ik zou het liefste op het vliegtuig stappen naar Vanuatu met een koffer vol boeken en daar een jaar niemand zien. :mrgreen:
Lijkt mij ook heel zwaar hoor. 24/7 de zorg voor je kinderen. En eigenlijk weinig tijd voor jezelf. Kunnen je kinderen niet een dagje ergens gaan spelen nu dat je vrij van werk hebt? Een dagje dat je even helemaal niks moet.
Alle reacties Link kopieren
@wanda en @ lois

De bedoeling is dat ik voorlopig in dit huis blijf met de kinderen en hij wat gaat zoeken tzt. Alleen blijf ik denk ik ook niet te lang hier. Ik ben gelukkig ingeschreven bij woningcorporatie en anders particulier wonen. Zal wel kleiner zijn dan wat ik nu heb, maar dit huis heeft nu een negatieve lading voor mij. Nu verhuizen is te zwaar, maar als de baby ouder is , ga ik zeker weg hier.

Wanneer ex op zoek gaat naar een huis weet ik niet. Ga ik het met hem over hebben vanavond. Ben benieuwd wat hij zegt.
Alle reacties Link kopieren
Kuikentjegek, ik duim ook voor jou. Ik heb oneindig veel respect voor je geduld en je doorzettingsvermogen. Je kinderen heb je echt op de eerste plaats, zelfs als dat betekent dat je een OTS moet accepteren.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Alle reacties Link kopieren
Merys schreef:
16-06-2021 13:19
Nou ja, mijn 17 jarige volgde de omgangsregeling niet meer hoor. Die kwam en ging zoals het hem uitkwam.
En dit is waarom ik steeds redelijk fel ben tegen Sandy want die lijkt de confrontatie met ex constant maar aan te willen gaan en is om bijna alles verongelijkt. Dat merken kinderen heus wel en dan komen ze dus niet meer wat de rechter ook beslist. Maar het is allemaal redelijk tegen dovemansoren heb ik het idee (nu zal ik wel weer een of andere verontwaardigde stille meelezer uit haar hol lokken die me even komt vertellen dat ik aan het 'hakken' ben)
Alle reacties Link kopieren
Lila2588 schreef:
16-06-2021 15:28
Lijkt mij ook heel zwaar hoor. 24/7 de zorg voor je kinderen. En eigenlijk weinig tijd voor jezelf. Kunnen je kinderen niet een dagje ergens gaan spelen nu dat je vrij van werk hebt? Een dagje dat je even helemaal niks moet.
Middelste gaat van de zomer een paar weken werken en slapen buiten de deur. Jongste gaat dan hopelijk weer uitgebreid met vriendinnen op pad nu dat weer kan. Oudste is het huis al heel lang uit (woont in een instelling wegens beperkingen, ook al zoiets waarbij zijn vader niet thuis geeft...) dus als ik het rationeel bekijk komt het best goed op korte termijn.

Ze zijn heel lief hoor, ze vragen niks abnormaals en vermaken zichzelf prima, maar hun aanwezigheid is op dit moment al genoeg voor mij om aan te blijven staan. Heb ook echt rotjaren gehad vol met diagnoses, ziekenhuizen voor elk gezinslid, renovatie uit de hel, ruzie in de familie en als kers op de taart dat natte poffertje van een ex van me die de kinderen over de schutting gooide voor de laatste keer.

Het goede nieuws is dat ik normaal ben en dat daarbij hoort dat je dit soort dingen bij elkaar opgeteld niet trekt soms. Hoor ook net dat mijn verplichtingen voor vanavond vervallen dus een avond extra vegeteren op de bank gaat me ook goed doen. Maar het zou ook kunnen dat ik hier soms ongebreideld blijf spuien. :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Hexopbezemsteel schreef:
16-06-2021 16:20
Kuikentjegek, ik duim ook voor jou. Ik heb oneindig veel respect voor je geduld en je doorzettingsvermogen. Je kinderen heb je echt op de eerste plaats, zelfs als dat betekent dat je een OTS moet accepteren.
Ik duim met je mee! Wat jij zegt: miljoenmiljard respect voor haar houding!
Alle reacties Link kopieren
WandaVision schreef:
16-06-2021 13:32
...
geen kut met klapdeurtjes voor haar uitvreet
...
Wellicht heel banaal en platvloers van me, maar ik blijf in de lach schieten om deze manier van schrijven. Verder is de situatie om te janken natuurlijk hoor, dat lees ik ook.
sandy1974 schreef:
16-06-2021 14:52
Hoe ging dat in praktijk dan met jouw 17 jarige ? Kijken wie lekkerder kookt en daar eten ?
Deed ik vroeger ook met verkering, keken we welke moeder lekkerste eten had.
Stel hij komt hier 50%, hij moet al 2 avonden trainen,2 avonden werken, vrienden, straks nog verkering, maar dat was in oude situatie ook zo geweest.

Jongvolwassenen blijken meer nog dan kleine kinderen behoefte te hebben aan een vaste plek.
Dat betekent dus vaak bij de ene ouder wonen, bij de andere binnenwaaien wanneer je daar tijd en zin in hebt.
Scheelt een stuk als het bij de ouder waar je binnen waait leuk en gezellig is.
Alle reacties Link kopieren
Merys schreef:
16-06-2021 16:54
Jongvolwassenen blijken meer nog dan kleine kinderen behoefte te hebben aan een vaste plek.
Dat betekent dus vaak bij de ene ouder wonen, bij de andere binnenwaaien wanneer je daar tijd en zin in hebt.
Scheelt een stuk als het bij de ouder waar je binnen waait leuk en gezellig is.
Dat zie ik ook bij mijn kinderen. En bij de kinderen van mijn liefste. Ze slapen allemaal het liefste gewoon op één plek. Ik ken ook een een pubers die gewoon gestopt zijn met heen en weer verhuizen.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Alle reacties Link kopieren
lotus77 schreef:
16-06-2021 16:54
Wellicht heel banaal en platvloers van me, maar ik blijf in de lach schieten om deze manier van schrijven. Verder is de situatie om te janken natuurlijk hoor, dat lees ik ook.
Ik schrijf zo uit verdediging zodat ik het teruglees met een lach ook al is het triest. Dit is niet mijn dagelijkse taalgebruik hoor ik ben geen Tokkie. Maar door het zo op te schrijven verwerk ik de idioterie.
Ik heb hier niet eerder geschreven, maar lees wel al een tijdje mee. De ellende die sommigen hier hebben meegemaakt, is niet te bevatten. En wat zijn er toch veel sterke vrouwen die door het vuur gaan voor hun kroost!

Ik zou graag een van jullie blij maken met een 'vakantiehuisje' in de zomer. Week 32 en/of 33. In de mooiste provincie van Nederland :)

Als je er even tussen uit wil met je kid(s), stuur me dan even een pb voor meer info. Ik weet dat het misschien een beetje gek overkomt, maar zou oprecht graag iemand van jullie een plezier doen.
Alle reacties Link kopieren
Millie-x schreef:
16-06-2021 17:33
Ik heb hier niet eerder geschreven, maar lees wel al een tijdje mee. De ellende die sommigen hier hebben meegemaakt, is niet te bevatten. En wat zijn er toch veel sterke vrouwen die door het vuur gaan voor hun kroost!

Ik zou graag een van jullie blij maken met een 'vakantiehuisje' in de zomer. Week 32 en/of 33. In de mooiste provincie van Nederland :)

Als je er even tussen uit wil met je kid(s), stuur me dan even een pb voor meer info. Ik weet dat het misschien een beetje gek overkomt, maar zou oprecht graag iemand van jullie een plezier doen.
Wat ontzettend lief van je Millie. Ik hoop dat een van de dames die financieel moeilijk zitten hier gebruik van kan maken!
Alle reacties Link kopieren
WandaVision schreef:
16-06-2021 17:15
Ik schrijf zo uit verdediging zodat ik het teruglees met een lach ook al is het triest. Dit is niet mijn dagelijkse taalgebruik hoor ik ben geen Tokkie. Maar door het zo op te schrijven verwerk ik de idioterie.
Ik wou je ook geenszins neerzetten als een Tokkie! Ik ken dat wel hoor, dingen op die manier opschrijven van dan hebben we in elk geval nog iets te lachen hiervan...
Alle reacties Link kopieren
Millie-x schreef:
16-06-2021 17:33
Ik heb hier niet eerder geschreven, maar lees wel al een tijdje mee. De ellende die sommigen hier hebben meegemaakt, is niet te bevatten. En wat zijn er toch veel sterke vrouwen die door het vuur gaan voor hun kroost!

Ik zou graag een van jullie blij maken met een 'vakantiehuisje' in de zomer. Week 32 en/of 33. In de mooiste provincie van Nederland :)

Als je er even tussen uit wil met je kid(s), stuur me dan even een pb voor meer info. Ik weet dat het misschien een beetje gek overkomt, maar zou oprecht graag iemand van jullie een plezier doen.
Heel lief dit! Dan is Viva echt toch een mooie plek. Ik zit met mijn lief plus lieverds reeds gebakken deze zomer in wellicht dezelfde mooiste provincie van Nederland, dus ik hoop dat je iemand anders hier blij mee kunt maken. Vast wel!
Hoi ladies. Ik ben gewoon vrolijk opgestaan en ben lekker aan het genieten van het mooie weer.

Ik heb ook onwijs veel respect voor veel vrouwen hier. Die in zware omstandigheden toch hun kinderen op de voorgrond blijven zetten en positief blijven en er het beste van maken. Denk aan: Wanda, Bloem Caro, Lila, Kuikentje . En meer. Ik weet dat ik namen vergeet maar kan er niet opkomen.

En Wanda, wat een leuke ideeën heb jij! En geweldig taalgebruik.

Lila, ik denk dar het tijd is dat je ex een eigen plek gaat zoeken. En je hoeft niet af te wachten tot hij dat gaat zeggen vind ik, je dat zelf tegen hem zeggen. Ga maar voor jezelf staan, je hebt hem niet nodig. Hij kost meer energie dan hij oplevert.

Lotus, dit is de 1e x dat ik jouw verhaal lees. Ook heftig, zeker wat betreft je oudste kind. Spui maar raak, ik lees je en ik niet alleen.

Kuikentje ik duim!!!

Ik heb zoon altijd voornamelijk alleen gedaan. Ex heeft hem alleen wel naar de crèche of naar school gebracht. En hij heeft een paar jaar 1 dag per week zoon opgevangen uit school. Niet dat hij dan verder iets deed met hem, maar hij was thuis en paste op. Hij werkt ook elke zaterdag. 50 zaterdagen per jaar.
Hij was wel betrokken en dacht wel mee. Probeerde bij te dragen op zijn manier. Dat doet hij nog.
Nu heb ik zoon 24/7. Hij belt met zijn vader en gaat er soms even langs. Zoon heeft issues en ik vind het soms ook zwaar.
Maar het gaat wel.
Millie-x schreef:
16-06-2021 17:33
Ik heb hier niet eerder geschreven, maar lees wel al een tijdje mee. De ellende die sommigen hier hebben meegemaakt, is niet te bevatten. En wat zijn er toch veel sterke vrouwen die door het vuur gaan voor hun kroost!

Ik zou graag een van jullie blij maken met een 'vakantiehuisje' in de zomer. Week 32 en/of 33. In de mooiste provincie van Nederland :)

Als je er even tussen uit wil met je kid(s), stuur me dan even een pb voor meer info. Ik weet dat het misschien een beetje gek overkomt, maar zou oprecht graag iemand van jullie een plezier doen.

Wat een lief aanbod! Ik heb al geboekt en heb het niet meer nodig maar wil degene die het wel nodig heeft dan ook alsjeblieft gaan?
Alle reacties Link kopieren
fifty schreef:
16-06-2021 18:07
Hoi ladies. Ik ben gewoon vrolijk opgestaan en ben lekker aan het genieten van het mooie weer.
Mooi, dit soort dagen doe je het voor, toch?
...
Ik heb zoon altijd voornamelijk alleen gedaan. Ex heeft hem alleen wel naar de crèche of naar school gebracht. En hij heeft een paar jaar 1 dag per week zoon opgevangen uit school. Niet dat hij dan verder iets deed met hem, maar hij was thuis en paste op. Hij werkt ook elke zaterdag. 50 zaterdagen per jaar.
Hij was wel betrokken en dacht wel mee. Probeerde bij te dragen op zijn manier. Dat doet hij nog.
Nu heb ik zoon 24/7. Hij belt met zijn vader en gaat er soms even langs. Zoon heeft issues en ik vind het soms ook zwaar.
Maar het gaat wel.
Ik vind het mooi om te lezen dat je zijn goede kanten en zijn bijdrage wel ziet en kunt benoemen. Dat merkt je zoon natuurlijk ook en dat maakt het makkelijker voor hem denk ik.
fifty schreef:
16-06-2021 18:12
Wat een lief aanbod! Ik heb al geboekt en heb het niet meer nodig maar wil degene die het wel nodig heeft dan ook alsjeblieft gaan?
Ik hoop ook zo dat er iemand reageert die een break nodig heeft en het anders niet zou kunnen :hug:
Uiteraard respecteer ik de privacy van diegene en zal hier nooit (al duurt nooit in dit geval nog maar een paar weken) melden wie er reageert. Tenzij degene dat zelf doet @wanda ;)

Baal er wel ontzettend van dat deze veilige omgeving gaat verdwijnen. Schrijven er mensen mee op andere fora voor gescheiden/alleenstaanden ouders?
anoniem_392432 wijzigde dit bericht op 16-06-2021 18:28
35.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat onwijs lief ! Al zou ik mezelf dus never zo op de voorgrond durven zetten van doe maar. Aangezien ik weet dat er velen zijn die het veel slechter hebben. Week 32 en 33 ben ik wel toevallig vrij met mijn dochter. Mocht niemand anders zich melden dan stuur ik een PB maar ik gun zoiets een ander meer dan mezelf. Laat dat duidelijk voorop staan.
WandaVision schreef:
16-06-2021 18:22
Wat onwijs lief ! Al zou ik mezelf dus never zo op de voorgrond durven zetten van doe maar. Aangezien ik weet dat er velen zijn die het veel slechter hebben. Week 32 en 33 ben ik wel toevallig vrij met mijn dochter. Mocht niemand anders zich melden dan stuur ik een PB maar ik gun zoiets een ander meer dan mezelf. Laat dat duidelijk voorop staan.
Je mag me sowieso een PB sturen als je meer info wil, want jouw tent vakantie was de aanleiding van mijn aanbod.
Alle reacties Link kopieren
Millie-x schreef:
16-06-2021 17:33
Ik heb hier niet eerder geschreven, maar lees wel al een tijdje mee. De ellende die sommigen hier hebben meegemaakt, is niet te bevatten. En wat zijn er toch veel sterke vrouwen die door het vuur gaan voor hun kroost!

Ik zou graag een van jullie blij maken met een 'vakantiehuisje' in de zomer. Week 32 en/of 33. In de mooiste provincie van Nederland :)

Als je er even tussen uit wil met je kid(s), stuur me dan even een pb voor meer info. Ik weet dat het misschien een beetje gek overkomt, maar zou oprecht graag iemand van jullie een plezier doen.
Wat superlief! Ik hoop dat je iemand echt een break kan geven, met kinderen. Er schrijven er hier wel een paar die dat dringend kunnen gebruiken.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Alle reacties Link kopieren
WandaVision schreef:
16-06-2021 18:22
Wat onwijs lief ! Al zou ik mezelf dus never zo op de voorgrond durven zetten van doe maar. Aangezien ik weet dat er velen zijn die het veel slechter hebben. Week 32 en 33 ben ik wel toevallig vrij met mijn dochter. Mocht niemand anders zich melden dan stuur ik een PB maar ik gun zoiets een ander meer dan mezelf. Laat dat duidelijk voorop staan.
Zet jezelf op de voorgrond en ga!
Alle reacties Link kopieren
Even, als jullie het nog niet weten en contact willen houden, regel dan wat.

Het Vivaforum stopt per 1-8.

Of ik ben mosterd.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Lila2588 schreef:
16-06-2021 19:02
Zet jezelf op de voorgrond en ga!

Volledig mee eens! Doen!
@ millie wat lief!

Ik nomineer Wanda😃. Ik gun het jou en je dochter enorm!
Ben je er even tussenuit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven