In de hut van BabaYaga: lucht hier je hart en steun elkaar

12-07-2020 19:07 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn oude topic was bijna vol. Ik heb het laten verwijderen omdat iemand dacht mij herkend te hebben.

Maar ik ben er nog, onder een andere naam.

Had je man een midlife crisis en een zoolmeet? Of "alleen maar" een midlife crisis? Wil je gewoon even anoniem je hart luchten zonder je omgeving daarmee te belasten? Zoek je steun van lotgenoten?

Schrijf het hier van je af. Of niet, maar dan verdwijnt dit topic vanzelf naar onderen.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Hexopbezemsteel schreef:
07-04-2021 13:49
Ik ben een goede huishoudster. Ik houd het huis.
:puh:
:HA:
Senseo schreef:
07-04-2021 14:40
Wel een verhaal van jouw ex zeg. Je vraagt je toch af wat hen dan bezield. Nog een nieuwe leg ook. Waar zijn ze dan mee bezig denk ik dan.
Ik zie of spreek ze wel eens, dat soort kerels. Mannen rond de vijftig, met een 2e huwelijk met een vrouw van rond de dertig en dan een baby op schoot en peuter aan de arm. En hoe snel dat dan oude kerels worden. Opa's met kleine kinderen. Regelmatig verguisd door de kinderen uit z'n eerste huwelijk.

Door verreweg de meeste volwassenen worden dat soort mannen sneuneuzen gevonden hoor. Ik heb iig moeite om ze serieus te nemen.
Alle reacties Link kopieren
diyer schreef:
07-04-2021 15:40
Ik zie of spreek ze wel eens, dat soort kerels. Mannen rond de vijftig, met een 2e huwelijk met een vrouw van rond de dertig en dan een baby op schoot en peuter aan de arm. En hoe snel dat dan oude kerels worden. Opa's met kleine kinderen. Regelmatig verguisd door de kinderen uit z'n eerste huwelijk.

Door verreweg de meeste volwassenen worden dat soort mannen sneuneuzen gevonden hoor. Ik heb iig moeite om ze serieus te nemen.
Maak daar maar 55 en 25 van.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Alle reacties Link kopieren
Bij mij heeft mij ex alles dat van hem was meegenomen, toen. Wij hadden eigenlijk geen gezamelijke bezittingen op het huis dan na.
Gezamelijke bezittingen daar stond hij negatief tegenover. Zijn woorden waren altijd, "ja maar, wat als we uit elkaar gaan". Als we het huis kochten; "we moeten dit goed regelen want stel dat we uit elkaar gaan, ooit"

Ik denk dat hij dus stiekem altijd wel geweten heeft dat ik het niet was voor hem maar dat hij gewoon al blij was dat hij iemand had. Hij had nooit een andere relatie gehad voor hij mij leerde kennen. Ik had toen al een langere (tussen 5 en 10 jaar) achter de rug.
Soms denk ik dat het die prille basis was die uiteindelijk voor de breuk heeft gezorgd... ik was hopeloos op zoek naar iemand na het uitgaan van de relatie met mijn ex waarmee ik als middelbare scholier al samen was en hij... allicht hopeloos op zoek naar iemand die wél interesse in hem had.
Achteraf gezien denk ik dat die andere vrouwen waar hij ooit mee op date ging en die hem afgewezen hebben allicht alle rode vlaggen die ik gemist heb (uit wanhopigheid), wel gezien hebben.


Good vibes trouwens vandaag hier, de zolder is zo goed als afgewerkt... Weer iets dat van het verbouwlijstje kan afgestreept worden. En mijn jongste is door het dolle heen want ze heeft eindelijk haar eigen kamertje voor zichzelf.
Alle reacties Link kopieren
O ja, en wat kinderen betreft... mijn ex wou absoluut nog een kind tegen het einde van onze relatie. Op het moment dat hij mij al bedroog met zijn minnares, beweerde hij dat hij graag nog een kind wou en er werk van wou maken.
Ik wou dit toen niet omdat ik een vreemd onderbuikgevoel had en eigenlijk ook geen kinderwens meer had.

Had ik wél toegegeven was ik waarschijnlijk zwanger en verlaten geweest...

:facepalm:

Ik zou er dus ook niet van schrikken, mocht hij op een dag aan een tweede leg beginnen. Al was het maar om te kunnen doen alsof ze een kerngezin zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hier was alles enorm met elkaar vergroeid. Wij hadden al "verkering" op de middelbare school en zijn samen volwassen geworden. Al vanaf het begin alles qua financieën en spullen op een hoop gegooid. Er was dus heel wat te ontwarren.

Maar ik had geen zin in lijstjes. En ik had ons hele huis zo ongeveer ingericht. Dus ik heb voorgesteld om bovenop de uitkoopsom 5000,- voor de inboedel te geven. Daar ging ex mee akkoord. Hij heeft dus alleen zijn kleding, spullen van zijn bedrijf en oude diploma's e.d. meegenomen.
Daarna heb ik (letterlijk) puin geruimd, nog 1 app gestuurd dat ik het volgende weekend alles naar de kringloop zou brengen wat op de foto stond en als hij wilde hij het nu op kon komen halen. Daar heeft hij niet op gereageerd.
Weer even wat bijgelezen. Wat ook wel een terugkerend iets is in alle verhalen, dat je ex bijna niet meer te herkennen is en zo anders is dan de persoon waarmee je ooit samen een leven mee aan het opbouwen was. Ik kreeg die vraag ook van iemand, is hij dan nooit eerder zo geweest vroeg diegene. Ehh nee eigenlijk niet, pas de laatste jaren kwam dat er steeds meer uit. Soms denk ik heeft hij zich nou jaren anders voorgedaan of heeft hij gewoon een keer hard zijn hoofd gestoten ofzo??

Het verhaal over boosheid is ook bij mij zo geweest en soms nog. Dat hij mij al die dingen heeft aangedaan dat vind ik dan nog 1 ding maar dat hij er zijn kinderen in mee heeft gesleurd. Hij ziet ook helemaal niet wanneer ze verdriet hebben, geen tijd en geen oog voor. Hij denkt ook dat als hij wat voor ze koopt ze weer gelukkig zijn. Ik vang hier de klappen op met kinderen die niet kunnen slapen, heel veel vragen hebben, moeten huilen, hoofdpijn hebben enz. enz. doe het met liefde, soms zeggen we niks en houd ik ze alleen stevig vast.

Ondanks dat hij een stuk gezonder is gaan leven is hij in 2 jaar tijd er 10 jaar ouder uit gaan zien. En zijn zoolmeet lijkt ook wel 10 jaar ouder. Niet dat dit het belangrijkste is maar viel mij wel op.

En verder ben ik op dit moment gewoon rete trots op mezelf!! Als ik zie wat ik allemaal al alleen voor elkaar heb gekregen en anders heb ik er voor gespaard en het laten doen in en om het huis. Het is mij zelfs gelukt om wat te sparen voor een mini vakantie straks. Ik word ook steeds technischer en handiger, heel leuk om dat er weer bij te leren.
Alle reacties Link kopieren
Hexopbezemsteel schreef:
07-04-2021 15:56
Maak daar maar 55 en 25 van.
Echt! Die griet is ook een beetje apart. Midden in het leven ga je met een man die al een leven achter de rug heeft, heel bijzonder. Wat heb je bij zo’n man te zoeken.
Ik doe mijn best
Alle reacties Link kopieren
Proetel schreef:
07-04-2021 16:12
Good vibes trouwens vandaag hier, de zolder is zo goed als afgewerkt... Weer iets dat van het verbouwlijstje kan afgestreept worden. En mijn jongste is door het dolle heen want ze heeft eindelijk haar eigen kamertje voor zichzelf.
Wat geweldig voor je jongste! En heerlijk dat er een streep op het lijstje gezet kan worden. Daar word ik altijd gelukkig van een lijstje met steeds meer streepjes.
Ik doe mijn best
Alle reacties Link kopieren
2018anoniem schreef:
07-04-2021 16:28
Weer even wat bijgelezen. Wat ook wel een terugkerend iets is in alle verhalen, dat je ex bijna niet meer te herkennen is en zo anders is dan de persoon waarmee je ooit samen een leven mee aan het opbouwen was. Ik kreeg die vraag ook van iemand, is hij dan nooit eerder zo geweest vroeg diegene. Ehh nee eigenlijk niet, pas de laatste jaren kwam dat er steeds meer uit. Soms denk ik heeft hij zich nou jaren anders voorgedaan of heeft hij gewoon een keer hard zijn hoofd gestoten ofzo??

Ik heb daar ook veel over nagedacht. Deels zat het er altijd wel in, denk ik. Het was altijd al een egocentrische man, met weinig oog voor anderen. Zijn vorige vriendinnen behandelde hij niet heel netjes. Mij in eerste instantie wel, want hij was erg verliefd.

Maar terugkijkend was hij al oneerlijk vanaf het begin van onze relatie. Ik vond het alleen geen dealbreaker dat hij niet heel monogaam was. Dat hij met twee maten mat, relateerde ik aan zijn afkomst. En verder trek ik uit sommige gedragingen nu andere conclusies denk ik. Achteraf kijk je een koe in de kont.

Maar stiekem was hij altijd al, met twee maten meten deed hij ook, en egocentrisch is hij altijd geweest. Hij was altijd al van mening dat niemand deugde behalve hij. Het was alleen minder zichtbaar omdat hij nog zijn best deed om de relatie goed te houden. Nu krijg ik dezelfde behandeling als de rest van de wereld, dus nu wordt het pas echt zichtbaar.


Het verhaal over boosheid is ook bij mij zo geweest en soms nog. Dat hij mij al die dingen heeft aangedaan dat vind ik dan nog 1 ding maar dat hij er zijn kinderen in mee heeft gesleurd. Hij ziet ook helemaal niet wanneer ze verdriet hebben, geen tijd en geen oog voor. Hij denkt ook dat als hij wat voor ze koopt ze weer gelukkig zijn. Ik vang hier de klappen op met kinderen die niet kunnen slapen, heel veel vragen hebben, moeten huilen, hoofdpijn hebben enz. enz. doe het met liefde, soms zeggen we niks en houd ik ze alleen stevig vast.

Wat intens verdrietig dit. Ik vraag me telkens af waarom sommige mensen zich zo weinig gelegen laten liggen aan hun kinderen. Die hebben nergens om gevraagd he.

Ondanks dat hij een stuk gezonder is gaan leven is hij in 2 jaar tijd er 10 jaar ouder uit gaan zien. En zijn zoolmeet lijkt ook wel 10 jaar ouder. Niet dat dit het belangrijkste is maar viel mij wel op.

En verder ben ik op dit moment gewoon rete trots op mezelf!! Als ik zie wat ik allemaal al alleen voor elkaar heb gekregen en anders heb ik er voor gespaard en het laten doen in en om het huis. Het is mij zelfs gelukt om wat te sparen voor een mini vakantie straks. Ik word ook steeds technischer en handiger, heel leuk om dat er weer bij te leren.
Haha supergoed! Echt leuk om te lezen hoeveel beter het nu met je gaat. Toch leuk dat we elkaar een beetje kunnen steunen en kunnen volgen hier.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Alle reacties Link kopieren
Senseo schreef:
07-04-2021 16:49
Echt! Die griet is ook een beetje apart. Midden in het leven ga je met een man die al een leven achter de rug heeft, heel bijzonder. Wat heb je bij zo’n man te zoeken.
Geld? Wijsheid? Ik denk dat ze in haar jeugdige naïviteit is gevallen voor zijn zogenaamde wijsheid en spiritualiteit. Maar zeker weten doe ik het niet. Het schijnt een ontzettend aardig meisje te zijn.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Alle reacties Link kopieren
Hele dag druk met nieuwe huis, op terugweg kwam ik langs ons oude huis, en moest ik huilen, maar besefte me dat dat pas de 1ex huilen was vandaag,
Alle reacties Link kopieren
sandy1974 schreef:
07-04-2021 18:00
Hele dag druk met nieuwe huis, op terugweg kwam ik langs ons oude huis, en moest ik huilen, maar besefte me dat dat pas de 1ex huilen was vandaag,
Goed zo!! Je zit in de lift!!
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Alle reacties Link kopieren
Hex, de tweede leg van jouw ex had ik ook nog niet meegekregen. Wat zullen je kinderen blij zijn, een broertje of zusje erbij (als je zelf al volwassen bent :P ).
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Alle reacties Link kopieren
CaroMamaVanMaik schreef:
07-04-2021 18:17
Goed zo!! Je zit in de lift!!
Nu zomaar ineens ?
Alle reacties Link kopieren
Hexopbezemsteel schreef:
07-04-2021 14:05
Jazeker. Jong vriendinnetje, en tja, die willen nog kinderen. Ex wilde onder geen enkel beding een derde kind, en toen waren we nog goed samen. Nu krijgt hij er toch eentje, en ik weet dat zij meerdere kinderen wil.

Ik zal ze een kaartje sturen als we weer op reis kunnen.
O wat erg zeg!! En maar liefst 30 jaar verschil!! Dit laat hen zichzelf zeker weer jong voelen, als hij alles weer overnieuw kan doen. En als zij 40 is, is hij 70. Echt de horror lijkt me dat. Ik ben nu bijna 40 en mijn ouders rond de 70. Mét allerlei gezondheidskwalen, zoals Parkinson, hartproblemen, etc. Lijkt me vreselijk om zelf als je in de bloei van je leven zit met een bejaarde samen te zijn (met alle respect naar mijn ouders). En dan ook nog jonge kinderen hebben. Maarja tegen die tijd zullen ze wel uit elkaar zijn.
appelientjex wijzigde dit bericht op 07-04-2021 19:11
5.77% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
sandy1974 schreef:
07-04-2021 18:33
Nu zomaar ineens ?
Ja! Omdat er weer uitzicht is. Op je eigen mooie plekje waar de kids weer bij jou kunnen zijn. Echt, dat helpt. Lekker bezig gaan!
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Hallo lieve dames. Wat is er veel geschreven. Ik vind het heel fijn om alles te lezen. maakt dat ik me minder voel.

Bloem, ik wil jou even sterkte wensen met al het gedoe rondom je kinderen, vt en ex. Heftig hoor. :rose:

Sandy, je klinkt al een stuk positiever, wat fijn!

En verder lukt het me niet om alle namen te onthouden, sorry.

Ik ben niet zo heel erg boos op ex. Ik ben meer ontzettend verdrietig geweest, en soms nog. Ik had een man die op zich niet grote concrete fouten gemaakt heeft. Hij hield van mij en deed zijn best op zijn manier. Dat weet ik en dat heb ik altijd geweten. Maar het was niet leuk. het was heel zwaar en moeilijk, eigenlijk altijd geweest. Nu kwam hij uit een niet europese cultuur en had veel mee gemaakt, en taal was ook een dingetje. Ik heb altijd veel begrepen en veel geïncasseerd onder het mom : " hij bedoelt het goed". "hij doet zo zijn best", "hij werkt zo hard". Allemaal waar alleen eigenlijk had ik er niks aan.
Nooit geld en nooit energie of tijd om iets met mij/kind en mij te doen. Alleen veel extra werk voor mij.
En veeeel niet leuke opmerkingen. Constant op mijn nek zitten. Als ik emotioneel was dan moest ik naar de dokter voor pillen. Ik moest ook afvallen. enz enz.

Maar wat mijn hart brak was dat hij nu alleen is , niet begrijpend waarom, eenzaam, zo eenzaam. Ik was de enige die hij vertrouwde.
Kind loopt niet zo lekker, hij heeft een psycholoog en kort geleden werd er gezegd dat ze ook denken aan autisme.
Dat denk ik dus ook van ex. Alles moest op zijn manier, hij was niet star meer, hij was rigide. Hij heeft geen vrienden. Weet totaal niet hoe hij met emoties om moet gaan. En nog veel meer dingen.
Ik heb hem in de steek gelaten. Maar door er te blijven liet ik mezelf in de steek. De psycholoog van zoon zei door mijn verhalen "je bent eigenlijk jaren mantelzorger van je partner geweest'. Dat vond ik een hele heftige. Maar ik moest voor mezelf kiezen. Ook omdat hij bleef vasthouden aan zijn zzpen want heeeeeel veel tijd kostte en zeer weinig opleverde.

Wij zijn 15 jr samen geweest. Ik weet niet vanaf wanneer ik nu moet tellen. Vanaf dat het echt uit was denk ik, dat was oktober. Nou dan zou ik me tegen kerst weer goed moeten voelen. Nee dan reken ik liever vanaf dat ik apart woon, dan ben ik de zomer weer ok. :biggrin:

Ik heb mijn vriendinnen nog. De hele relatie ook gehouden. We hadden geen gezamelijke vrienden. hij had gewoon geen vrienden, en familie woont hier ook niet. Dus het is nog gewoon mijn leven, alleen hij is er uit.

Het lijkt me erg pijnlijk wat veel van jullie beschrijven, echt zo in de steek gelaten worden door vreemdgaan. En dan nog nieuwe relaties en kinderen...
Het lijkt mij ook ontzettend pijnlijk. Het is wel duidelijk als je ex zich zo hufterig gedraagt. Dan is al snel duidelijk dat je niet meer bij elkaar komt en in die zin pak je sneller door ipv blijven hopen. Maar wat een sneer is het naar je oude leven. Alsof dat nooit wat waard was. Lijkt me echt naar.

Ik heb hier ook een ex dat geen hufter is, maar vreselijk met zichzelf in de knoop zit. En ik denk dat dit nog heel wat jaartjes kan gaan duren. Er is sprake van depressie en mogelijk een persoonlijkheidsstoornis. Hij wordt binnenkort onderzocht (eindelijk, want dat heeft ook heel wat voeten in de aarde gehad).Ik heb borderline (of trekken van) al horen vallen. Maar ook dwangmatigheidsstoornis. Anyhow, ik ben blij dat ik daar iig niet meer mee hoef te dealen en de gevolgen van hoef te dragen. De kinderen helaas wel.
Op een gegeven moment gaat het redden van de relatie/sfeer idd ten koste van jezelf, dus snap heel goed wat je daarmee bedoelt Fifty.
appelientjex schreef:
07-04-2021 19:10
O wat erg zeg!! En maar liefst 30 jaar verschil!! (...) Maarja tegen die tijd zullen ze wel uit elkaar zijn.
Kan me ook bijna niet voorstellen dat je met zo'n leeftijdsverschil zo'n oude vent over 10 a 20 jaar nog leuk vindt, als je zelf nog vol in het leven staat. Snap het überhaupt niet, maar goed. Zul je als ouder van zo'n jonge vrouw ook wel staan kijken dat ze thuiskomt met een vent waar je zelf mee in de klas had kunnen zitten. Dan neem je je schoonzoon toch ook niet meer serieus?!
Alle reacties Link kopieren
CaroMamaVanMaik schreef:
07-04-2021 18:18
Hex, de tweede leg van jouw ex had ik ook nog niet meegekregen. Wat zullen je kinderen blij zijn, een broertje of zusje erbij (als je zelf al volwassen bent :P ).
Ze springen een gat in de lucht. NOT. Lijkt me voor dat meisje ook niet leuk.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Alle reacties Link kopieren
sandy1974 schreef:
07-04-2021 18:33
Nu zomaar ineens ?
Jazeker. Had je niet verwacht he.

En af en toe val je weer een beetje terug. Niet van schrikken. Ook jij komt hier doorheen en het gaat steeds beter, let maar op. Je eerste drie maanden heb je gehad.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Alle reacties Link kopieren
Fifty, wat een heftig verhaal.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Alle reacties Link kopieren
appelientjex schreef:
07-04-2021 19:10
O wat erg zeg!! En maar liefst 30 jaar verschil!! Dit laat hen zichzelf zeker weer jong voelen, als hij alles weer overnieuw kan doen. En als zij 40 is, is hij 70. Echt de horror lijkt me dat. Ik ben nu bijna 40 en mijn ouders rond de 70. Mét allerlei gezondheidskwalen, zoals Parkinson, hartproblemen, etc. Lijkt me vreselijk om zelf als je in de bloei van je leven zit met een bejaarde samen te zijn (met alle respect naar mijn ouders). En dan ook nog jonge kinderen hebben. Maarja tegen die tijd zullen ze wel uit elkaar zijn.
Ze schelen net zoveel als mijn vader en ik. Ik ben begin 50, mijn vader is bejaard.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Alle reacties Link kopieren
Hexopbezemsteel schreef:
07-04-2021 21:08
Jazeker. Had je niet verwacht he.

En af en toe val je weer een beetje terug. Niet van schrikken. Ook jij komt hier doorheen en het gaat steeds beter, let maar op. Je eerste drie maanden heb je gehad.
IK die niks zonder hem was /kon (zijn woorden)heeft een hele verhuizing met klussers en al zelf geregeld .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven