In de hut van BabaYaga: lucht hier je hart en steun elkaar

12-07-2020 19:07 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn oude topic was bijna vol. Ik heb het laten verwijderen omdat iemand dacht mij herkend te hebben.

Maar ik ben er nog, onder een andere naam.

Had je man een midlife crisis en een zoolmeet? Of "alleen maar" een midlife crisis? Wil je gewoon even anoniem je hart luchten zonder je omgeving daarmee te belasten? Zoek je steun van lotgenoten?

Schrijf het hier van je af. Of niet, maar dan verdwijnt dit topic vanzelf naar onderen.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Alle reacties Link kopieren
sandy1974 schreef:
10-04-2021 17:38
Thanks voor alle reacties, heb alle stukken via mail gekregen , ineens kon dat wel, hij vermoedt iets.
Alles doorgestuurd naar eigen advocaat, die gaat maandag rekenen, dan kan ik eea onderbouwen als ik later die week naar mediation moet.
Getrouwd op huwelijkse voorwaarden omdat ik aardig vermogen heb, zijn spaargeld is opgebouwd tijdens huwelijk, kijkt advocaat ook nog na.
Vandaag veel in nieuwe huis geklust, krijgt langzaam vorm.
Goed zo. Je kracht komt langzaam maar zeker terug.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Alle reacties Link kopieren
Hexopbezemsteel schreef:
10-04-2021 17:28
Je weet dat de helft van die rekening van jou is, als je getrouwd bent in gemeenschap van goederen? En je weet ook dat je even goed je huwelijkse voorwaarden moet doorlezen als je die hebt?

Vriendin van mij kwam er achter dat ze jaarlijks de verdeling hadden moeten vastleggen. Niet gedaan, dus als opgebouwd na het huwelijk werd beschouwd als een gemeenschap van goederen. Zij en haar ex hebben in harmonie alles verdeeld, maar de belastingdienst zag het anders en sprak van overbedeling. En dat wordt belast.



Misschien toch die advocaat op de achtergrond aanhouden. Weet wat van jou is!
Mijn plan ook , braaf meewerken aan mediation en hem alles laten checken
caro,
dat lijkt me heel zuur, partner alimentatie moeten betalen! Als ik officieel voor de wet getrouwd was geweest zou ik dat waarschijnlijk ook gemoeten hebben. Ik dank god op mijn blote knietjes dat we niet voor de wet getrouwd waren. Ik wilde dat wel destijds, maar door allerlei dingen kon dat niet toen we voor de kerk trouwden en later hoefde het van hem niet meer. Lucky me!
Alle reacties Link kopieren
Ach ja. Ik had alleen niet gedacht dat ex ècht niets zou oppakken en gewoon genoegen zou nemen met een bestaan van partneralimentatie (ik betaal nog méér dan bijstandsniveau), kinderbijslag en kindgebonden budget. Hij vertoont weinig neiging om zelf voor een fatsoenlijk inkomen te zorgen. Nog zes-en-een-half jaar...
Vind het alleen zo langzamerhand wel erg zuur dat hij die KB en KGB krijgt voor een kind dat al anderhalf jaar fulltime bij mij woont.
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Alle reacties Link kopieren
Achteraf denk ik ook hoor, had ik maar nooit aangedrongen op trouwen, alleen maar omdat er een kind onderweg was...
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Alle reacties Link kopieren
Voel me gesteund door eigen advocaat, Maar ben zo bang dat daardoor de relatie met vader van mijn kinderen voor altijd verpest is.
Alle reacties Link kopieren
sandy1974 schreef:
10-04-2021 20:21
Voel me gesteund door eigen advocaat, Maar ben zo bang dat daardoor de relatie met vader van mijn kinderen voor altijd verpest is.
Wij zijn destijds met een mediator uit elkaar gegaan en daarna desondanks in een vechtscheiding beland. Dus nu op financieel gebied toegeven garandeert volstrekt niet dat dat de verhoudingen beter houdt. Kies voor jezelf en daarmee voor je kinderen en laat je goed adviseren door je advocaat!
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Alle reacties Link kopieren
sandy1974 schreef:
10-04-2021 20:21
Voel me gesteund door eigen advocaat, Maar ben zo bang dat daardoor de relatie met vader van mijn kinderen voor altijd verpest is.
Het kan alle kanten op. Je kunt alles doen zoals hij het graag wil en jezelf tekort doen en dan alsnog merken dat de relatie verpest raakt.

Kom voor je jezelf op, een ander gaat het niet voor je doen behalve juist...je advocaat. Het kan zelfs een hoop onrust voorkomen als jij goed weet wat er mogelijk is en duidelijke grenzen kan stellen.
CaroMamaVanMaik schreef:
10-04-2021 20:31
Wij zijn destijds met een mediator uit elkaar gegaan en daarna desondanks in een vechtscheiding beland. Dus nu op financieel gebied toegeven garandeert volstrekt niet dat dat de verhoudingen beter houdt. Kies voor jezelf en daarmee voor je kinderen en laat je goed adviseren door je advocaat!
Dit dus! Kies vooral voor jezelf en je kinderen. Reken nergens op wat je ex betreft. Soms lastig als dit niet je aard zit maar wel het beste om te doen.
Alle reacties Link kopieren
fifty schreef:
10-04-2021 20:02
caro,
dat lijkt me heel zuur, partner alimentatie moeten betalen! Als ik officieel voor de wet getrouwd was geweest zou ik dat waarschijnlijk ook gemoeten hebben. Ik dank god op mijn blote knietjes dat we niet voor de wet getrouwd waren. Ik wilde dat wel destijds, maar door allerlei dingen kon dat niet toen we voor de kerk trouwden en later hoefde het van hem niet meer. Lucky me!
Dit is nieuw voor mij. Welk geloof is dat? Ik ken vanuit het Rooms Katholieke (Be) dat je pas voor de kerk kan trouwen na een wettelijk huwelijk.
En hadden jullie dan helemaal geen regelingen op papier?
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
2018anoniem schreef:
11-04-2021 19:28
Dit dus! Kies vooral voor jezelf en je kinderen. Reken nergens op wat je ex betreft. Soms lastig als dit niet je aard zit maar wel het beste om te doen.
Geef m nog steeds voordeel van de twijfel, “ hij zal de moeder van zijn kinderen toch niet willen naaien” maar dus toch,
Advocaat is aan het rekenen, dan ga ik goed gewapend naar mediation, hij weet niet wat m overkomt .
Alle reacties Link kopieren
sandy1974 schreef:
11-04-2021 19:42
Geef m nog steeds voordeel van de twijfel, “ hij zal de moeder van zijn kinderen toch niet willen naaien” maar dus toch,
Advocaat is aan het rekenen, dan ga ik goed gewapend naar mediation, hij weet niet wat m overkomt .
De kunst is om zakelijk correct te blijven. En dat is verdomde moeilijk met alle emoties die rondvliegen en ook nog twee kinderen die 'ingezet worden'. Maar laat het wel je streven zijn Sandy. Zakelijk correct. Dus heel goed dat je je goed informeert. Dat je weet welke kaarten je in handen hebt want dan kan je 'rustiger' in de onderhandelingen staan. En net zoals met opvoeden is een scheiding vaak 'pick your battles', bedenk elke keer of iets echt belangrijk is - invloed op je toekomst heeft. :hug:
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
CaroMamaVanMaik schreef:
10-04-2021 20:15
Ach ja. Ik had alleen niet gedacht dat ex ècht niets zou oppakken en gewoon genoegen zou nemen met een bestaan van partneralimentatie (ik betaal nog méér dan bijstandsniveau), kinderbijslag en kindgebonden budget. Hij vertoont weinig neiging om zelf voor een fatsoenlijk inkomen te zorgen. Nog zes-en-een-half jaar...
Vind het alleen zo langzamerhand wel erg zuur dat hij die KB en KGB krijgt voor een kind dat al anderhalf jaar fulltime bij mij woont.
Pardon?!
Waarom is dat dan?!
KB kan door de helft naar beide ouders worden overgemaakt vanuit SVB.
Ik zou hier wat mee doen.
Dit is onterecht.
Maar ja, ken jullie situatie natuurlijk niet en soms wil je die strijd niet.
Maar het is totaal niet fair nu.
Alle reacties Link kopieren
justagirly schreef:
11-04-2021 20:09
Pardon?!
Waarom is dat dan?!
KB kan door de helft naar beide ouders worden overgemaakt vanuit SVB.
Ik zou hier wat mee doen.
Dit is onterecht.
Maar ja, ken jullie situatie natuurlijk niet en soms wil je die strijd niet.
Maar het is totaal niet fair nu.
We hebben twee kinderen en ik krijg KB en KGB voor het andere kind. Maar aangezien de oudste al anderhalf jaar niet meer naar zijn vader gaat en de jongste sinds een half jaar ook niet meer, en vader daarin al die tijd niets gecompenseerd heeft naar mij toe, ga ik er nu inderdaad werk van maken. Omdat ex niet wil meewerken wordt dat via de rechter (kost me meer dan het me oplevert, maar is dan ook niet het enige waar de rechter zich over mag buigen :| ...).
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Elke keer denk ik dat hier Baba Vanga staat, superverwarrend
Getver Caro. Wat kan die kerel zich toch naar gedragen. En wel de toeslagen van kind 1 krijgen maar geen zorg voor hebben. Kan je dit ook met terugwerkende kracht vorderen? Moet de rechter hier uitspraak over doen?

Hier eerder ook een ex die dreigde om partneralimentatie te eisen van mij. Ach, ik wilde best betalen omdat hij mij zo financieel krachtig vond alleen toen hij dit besprak met zijn beste vriend werd het toch niet doorgezet ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook zo een beetje op vanavond.

Bijna 3 jaar sinds het uit elkaar gaan en bijna 2 jaar sinds officiële scheiding. Een scheiding waarin ik veel herken bij die van Sandy1974.
Als ik je 1 raad mag geven, ik stond er ook zo emotioneel in als jou toen en ik heb zeker de fout gemaakt het te proberen in der minne regelen. Had ik niet moeten doen. Ik stond 3-0 achter en daardoor heb ik zaken fout ingeschat, ik had me veel beter door iemand kunnen laten vertegenwoordigen om mijn belangen te verdedigen, ik was er niet klaar voor om zowel emotioneel als zakelijk alert genoeg te kunnen zijn.

Het had waarschijnlijk ook een hele vechtscheiding geweest, maar achteraf was het misschien wel beter geweest. Door het proberen niet te laten escaleren heb ik 1. Niet genoeg mijn eigen rechten verdedigd financieel en ben ik 2. Nog steeds niet helemaal emotioneel losgekomen.

Zoals ik zei, ik ben op. Om de paar maand komen er berichten van ex met spijt en nostalgie en steeds weer word ik teruggetrokken in die emoties. En nu ben ik dus aangekomen op het punt dat ik die beslissing moet maken die ik 3 jaar geleden had moeten maken. En gewoon zeggen, fuck die lieve vrede, ik heb er niets aan. Jij jouw ding, ik het mijne.

Doe het nu Sandy, hak nu ook die knoop door, het zal je beter je belangen behartigen dan je zelf zal doen, want uiteindelijk haalt ook dat je in en zal je zien dat de lieve vrede niet van jouw doen of laten afhangt, maar van zijn gemoedstoestand op dat moment. Neem de regie in handen, besteed het uit en je komt er sterker uit. Ik beloof het je.
Alle reacties Link kopieren
zurimat schreef:
11-04-2021 23:59
Ik ben ook zo een beetje op vanavond.

Bijna 3 jaar sinds het uit elkaar gaan en bijna 2 jaar sinds officiële scheiding. Een scheiding waarin ik veel herken bij die van Sandy1974.
Als ik je 1 raad mag geven, ik stond er ook zo emotioneel in als jou toen en ik heb zeker de fout gemaakt het te proberen in der minne regelen. Had ik niet moeten doen. Ik stond 3-0 achter en daardoor heb ik zaken fout ingeschat, ik had me veel beter door iemand kunnen laten vertegenwoordigen om mijn belangen te verdedigen, ik was er niet klaar voor om zowel emotioneel als zakelijk alert genoeg te kunnen zijn.

Het had waarschijnlijk ook een hele vechtscheiding geweest, maar achteraf was het misschien wel beter geweest. Door het proberen niet te laten escaleren heb ik 1. Niet genoeg mijn eigen rechten verdedigd financieel en ben ik 2. Nog steeds niet helemaal emotioneel losgekomen.

Zoals ik zei, ik ben op. Om de paar maand komen er berichten van ex met spijt en nostalgie en steeds weer word ik teruggetrokken in die emoties. En nu ben ik dus aangekomen op het punt dat ik die beslissing moet maken die ik 3 jaar geleden had moeten maken. En gewoon zeggen, fuck die lieve vrede, ik heb er niets aan. Jij jouw ding, ik het mijne.

Doe het nu Sandy, hak nu ook die knoop door, het zal je beter je belangen behartigen dan je zelf zal doen, want uiteindelijk haalt ook dat je in en zal je zien dat de lieve vrede niet van jouw doen of laten afhangt, maar van zijn gemoedstoestand op dat moment. Neem de regie in handen, besteed het uit en je komt er sterker uit. Ik beloof het je.
Hebben jullie ook kinderen ? Ik ben zoooo bang om zelfs na scheiding nog steeds ruzie met hun vader te hebben.
Hij heeft me jaren gekleineerd, fysiek mishandeld, en nu probeert hij me bang te maken , wanneer ik niet overal mee instem (huis,alimentatie). Ik heb een gedreven advocaat in de arm genomen, die voor mij opkomt.
Alle reacties Link kopieren
sandy1974 schreef:
12-04-2021 10:22
Hebben jullie ook kinderen ? Ik ben zoooo bang om zelfs na scheiding nog steeds ruzie met hun vader te hebben.
Hij heeft me jaren gekleineerd, fysiek mishandeld, en nu probeert hij me bang te maken , wanneer ik niet overal mee instem (huis,alimentatie). Ik heb een gedreven advocaat in de arm genomen, die voor mij opkomt.
Juist omdat jullie niet meer bij elkaar in huis wonen en in principe niets meer met elkaar te maken hoeven hebben, kan je dat heel goed bij de kinderen weg houden.

Houd nou niet het beeld dat je hier als vrienden uit gaat komen. Denk even hoe hij jou behandeld heeft, zou je dat van een vriend willen?
En mocht er ooit een vriendschap opgebouwd worden, dan moet dat vanuit een nieuwe positie, waarbij je eerst volledig los van elkaar bent.

Claudia de Breij zei dat mooi in de Podcast van Roel van Velzen over scheiden (aanrader trouwens), je kan pas iets nieuws bouwen, als je het oude tot aan de fundering hebt afgebroken.
Alle reacties Link kopieren
Net terug van middag met de kinderen in mijn oude huis.
Ik heb er 20 jaar gewoond, en voel me daar zo niet op mijn gemak meer.
zie in elke hoek tranen van alle ruzies, wordt heel verdrietig van dat huis waar ik altijd zo trots op was .
Als mijn huisje klaar is, en kinderen bij mij, wil ik daar nooit meer naar binnen.
Alle reacties Link kopieren
Advocaat had onze huwelijkse voorwaarden opgevraagd bij de rechtbank, daar moest ik toch om huilen bij het lezen.
Alle reacties Link kopieren
sandy1974 schreef:
12-04-2021 17:24
Advocaat had onze huwelijkse voorwaarden opgevraagd bij de rechtbank, daar moest ik toch om huilen bij het lezen.
Neem toch aan dat die ook al op tafel geweest waren bij de mediator, of doet die echt niks voor zijn geld :-? ?
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Alle reacties Link kopieren
sandy1974 schreef:
12-04-2021 17:24
Advocaat had onze huwelijkse voorwaarden opgevraagd bij de rechtbank, daar moest ik toch om huilen bij het lezen.
Ja dat huilen bij zo een zaken had ik ook, het is telkens weer wennen dat je leven er anders zal uitzien dan je gedacht had.
Ik denk dat elk persoon die ietwat normaal in elkaar zit op zo een momenten verdriet heeft om wat was, of wat je dacht dat was.

Laat het maar even toe, des te sneller gaat dat gevoel uiteindelijk weg. En des te sneller kan je weer de moeder zijn die je wilt zijn voor je kinderen en zowel je ex, als je oud huis zal naar de achtergrond verdwijnen.

Ja wij hebben ook kinderen en dat maakt het soms moeilijk om zaken naast me neer te leggen. Om ruzies te vermijden heb ik geleerd om niet onmiddellijk te reageren, maar eerst goed na te denken wat het best is voor de kinderen en voor mijzelf.

Tijd is je vriend, vergeet dat niet. Geduldig zijn en jezelf vergeven als het niet lukt.
Alle reacties Link kopieren
sandy1974 schreef:
12-04-2021 17:18
Als mijn huisje klaar is, en kinderen bij mij, wil ik daar nooit meer naar binnen.
Ik snap dit heel goed Sandy maar toch moet je hiermee oppassen. Mijn ex wil hier ook geen voet meer over de drempel zetten. Consequentie is wel dat verjaardagen altijd wat ongemakkelijk zijn (kinderen vieren liever hier, schoonfamilie komt hier graag, vader komt niet of heel even - niet leuk voor de kinderen). En de kinderen kunnen nooit eens trots hun nieuwe bed of computer laten zien aan papa. Nou hebben ze zelf volstrekt geen behoefte meer aan die man, maar oa dit gedrag heeft daar wel aan bijgedragen.
Dus blijf wel denken wat (op termijn) voor je kinderen het beste is! Ook als je daarvoor soms letterlijk een drempel over moet.
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Alle reacties Link kopieren
CaroMamaVanMaik schreef:
12-04-2021 17:28
Neem toch aan dat die ook al op tafel geweest waren bij de mediator, of doet die echt niks voor zijn geld :-? ?
Die doet dus blijkbaar echt niks ,
In ieder geval niet voor mij ,

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven