In de hut van BabaYaga: lucht hier je hart en steun elkaar

12-07-2020 19:07 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn oude topic was bijna vol. Ik heb het laten verwijderen omdat iemand dacht mij herkend te hebben.

Maar ik ben er nog, onder een andere naam.

Had je man een midlife crisis en een zoolmeet? Of "alleen maar" een midlife crisis? Wil je gewoon even anoniem je hart luchten zonder je omgeving daarmee te belasten? Zoek je steun van lotgenoten?

Schrijf het hier van je af. Of niet, maar dan verdwijnt dit topic vanzelf naar onderen.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Alle reacties Link kopieren
Lila2588 schreef:
07-05-2021 09:38
@sandy hij is heel behulpzaam en zorgzaam. Eigenlijk altijd wel geweest, dat is nooit veranderd. Daarom was ik ook uber blind. Maakt het meteen ook heel moeilijk voor mij. Ik zou het misschien ergens makkelijker vinden hem los te laten, als hij zich als een zak gedroeg.
Begrijpelijk. Maar hij blijft altijd de vader van je kinderen dus ik ben eigenlijk wel blij te lezen dat hij zorgzaam en behulpzaam is richting jou. Dat maakt, wat de toekomst jullie ook brengt, samen ouders blijven wel een stuk makkelijker.
Alle reacties Link kopieren
Sandy wat zegt jouw advocaat, worden de kinderen zelf bij VoVo ook gehoord?

Hier over een paar weken de zitting. Dan mogen de kinderen uitleggen waarom ze het contact met vader nog steeds vermijden. De ene heeft af en toe appcontact, de andere roept bij elk aandringen van mijn kant: geen tijd, geen zin... Dat kan niet zo blijven, niet meer bij je vader willen wonen is wat anders dan je eigen vader compleet negeren. Maar zonder dwang kom ik daar niet doorheen op dit moment...
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Alle reacties Link kopieren
Kloddertje schreef:
07-05-2021 09:42
Begrijpelijk. Maar hij blijft altijd de vader van je kinderen dus ik ben eigenlijk wel blij te lezen dat hij zorgzaam en behulpzaam is richting jou. Dat maakt, wat de toekomst jullie ook brengt, samen ouders blijven wel een stuk makkelijker.
Dat is gelukkig wel zo inderdaad. Hopen dat het ook zo blijft in de toekomst.
Alle reacties Link kopieren
Lila2588 schreef:
07-05-2021 09:38
@sandy hij is heel behulpzaam en zorgzaam. Eigenlijk altijd wel geweest, dat is nooit veranderd. Daarom was ik ook uber blind. Maakt het meteen ook heel moeilijk voor mij. Ik zou het misschien ergens makkelijker vinden hem los te laten, als hij zich als een zak gedroeg.
Mwa. Dat brengt weer zijn eigen verdriet mee. Ik was liever goed bevriend gebleven met ex dan dit. We hebben verder geen ruzie maar om mezelf te beschermen blijf ik mijlenver uit zijn buurt.

Voor mijn kinderen, en zeker voor de jongste niet leuk. Kind begrijpt het overigens wel, zegt ook echt wel te zien dat ik mijn best heb gedaan en dat het ziet dat het vooral aan vader ligt.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Alle reacties Link kopieren
sandy1974 schreef:
07-05-2021 07:37
Goedemorgen
Slecht geslapen en dan twijfel ik toch weer over mijn vovo.
Wat als rechter in mijn nadeel beslist dan zie ik de kinderen nog minder.
Maar aan de andere kant ben ik met alle huidige instanties ook niks opgeschoten,

Mijn ex was ook nooit geïnteresseerd in mijn werk? Heb niet eens verteld dat ik sollicitatiegesprek gehad had? Zo vervreemd waren wij van elkaar.

Lila hoe gedraagt je ex zich nu? Als in bezorgd /behulpzaam met de laatste loodjes ?
Herkenbaar. Die van mij presteerde het elke keer als ik iets had bereikt (aangenomen, vast contract, promotie) te roepen dat ze hartstikke gek waren omdat mijn werk niks voorstelde. Een beetje computeren was het volgens hem. Een brief met een gratificatie vanwege uitzonderlijk functioneren raakte "kwijt". Heel genant, na een paar weken vroeg mijn leidinggevende (die zich sterk had gemaakt voor deze beloning) er eens naar, bleek ik van niks te weten. Kwam die brief ergens achter een kast vandaan thuis toen ik doorvroeg. "Vergeten!" met zo'n smerig lachje erbij.

Het probleem zat er voor hem in denk ik dat ik daar loon naar werken kreeg, waardering. Daar werd ik maar arrogant van, ging ik zomaar denken dat ik iets kon.
Alle reacties Link kopieren
Wat bizar Lotus. Mijn ex vond (en vindt) zijn carrière ook veel belangrijker dan de mijne (of dan de kinderen) maar zoiets mafs als zo'n brief verstoppen zie ik hem toch niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Met advocaat gesproken, hij raad aan vovo gewoon aan te vragen, ik kom met huidige regeling met VT ook geen stap verder .
Alle reacties Link kopieren
sandy1974 schreef:
07-05-2021 16:58
Met advocaat gesproken, hij raad aan vovo gewoon aan te vragen, ik kom met huidige regeling met VT ook geen stap verder .
Dan zou ik doen wat je advocaat adviseert. Je had hem toch al aangevraagd? Of heb ik dat verkeerd onthouden?
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Alle reacties Link kopieren
Hexopbezemsteel schreef:
07-05-2021 17:32
Dan zou ik doen wat je advocaat adviseert. Je had hem toch al aangevraagd? Of heb ik dat verkeerd onthouden?
Ja week geleden al, ergste geval sturen ze ons terug naar mediation en nemen route VT over,Dan ben ik net zo ver als nu.
Alle reacties Link kopieren
Kloddertje schreef:
07-05-2021 16:42
Wat bizar Lotus. Mijn ex vond (en vindt) zijn carrière ook veel belangrijker dan de mijne (of dan de kinderen) maar zoiets mafs als zo'n brief verstoppen zie ik hem toch niet doen.
Mijn ex vond dat ook. Hij vond dat hij teveel moest doen in huis, en dat ik zonodig moest blijven werken. Totdat hij ontdekte dat hij moest betalen, toen vond hij dat ik best meer carrière had kunnen maken en dat we samen wel uit de verdeling van de taken in het gezin waren gekomen.

Dat ik altijd meer had gedaan in het gezin (naast mijn overigens goede en fulltime baan), deed hij af met "daar heb ik nooit om gevraagd". Veel kwetsender dan dat kon niet vond ik. Hoewel, als ik hier lees realiseer ik me dat het veel erger kan.

Het blijft me verbazen. Maar goed, deze opmerking is van alweer best lang geleden. Het doet geen pijn meer. Ik verbaas me alleen nog steeds over zoveel boosheid en zoveel tegenstrijdigheid. Hij was boos en ontevreden en dat was linksom of rechtsom, mijn schuld.

Ik moest zonodig werken en hij moest teveel doen in huis, maar ik kon veel meer carrière maken, en dat had best gekund, dan had hij gewoon meer gedaan in huis. Eeeeh? Want al die dingen die ik deed, daar had hij mij niet om gevraagd. Koekoek
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
lotus77 schreef:
07-05-2021 16:30
Herkenbaar. Die van mij presteerde het elke keer als ik iets had bereikt (aangenomen, vast contract, promotie) te roepen dat ze hartstikke gek waren omdat mijn werk niks voorstelde. Een beetje computeren was het volgens hem. Een brief met een gratificatie vanwege uitzonderlijk functioneren raakte "kwijt". Heel genant, na een paar weken vroeg mijn leidinggevende (die zich sterk had gemaakt voor deze beloning) er eens naar, bleek ik van niks te weten. Kwam die brief ergens achter een kast vandaan thuis toen ik doorvroeg. "Vergeten!" met zo'n smerig lachje erbij.

Het probleem zat er voor hem in denk ik dat ik daar loon naar werken kreeg, waardering. Daar werd ik maar arrogant van, ging ik zomaar denken dat ik iets kon.

Jeetje!!!! Mijn mond valt open echt ongelofelijk! Goed dat je van hem af bent.
@Lila, Ik begin pas sinds kort dingen meer te delen met anderen. Ik was er zo aangewend om alles aan ex te vertellen of maar in te slikken dat ik eerst niemand belde toen ik alleen was. Ik bleef ex nog bellen maar daarmee hield ik ook dingen in stand en bleef ik hoop houden terwijl ik anderszijds nog regelmatig terug gesteld werd door hem omdat hij er toch niet voor me was. Toen heb ik de vriendschap ook stop gezet.
Dat was na ruim 10 maanden alleen wonen denk ik. En toen pas ben ik voorzichtig eens vriendinnen gaan bellen als ik me rot voelde.

Heb jij geen vriendinnen om eens van je af te praten? Hoewel het ook een hoge drempel is vind ik om bv laat in de avond nog te bellen. dat doe ik nog niet hoor. Er is ook een telefonische hulpdienst, dat heb ik ook wel overwogen en ga ik vast nog wel eens doen denk ik.

Ik snap dat het makkelijker lijkt als het een klootzak was. Dit is erg dubbel. Maar 3 jaar liegen is wel echt heel erg achterbaks.
Sterkte mop en kom hier maar schrijven.
Hexopbezemsteel schreef:
07-05-2021 17:40
Mijn ex vond dat ook. Hij vond dat hij teveel moest doen in huis, en dat ik zonodig moest blijven werken. Totdat hij ontdekte dat hij moest betalen, toen vond hij dat ik best meer carrière had kunnen maken en dat we samen wel uit de verdeling van de taken in het gezin waren gekomen.

Dat ik altijd meer had gedaan in het gezin (naast mijn overigens goede en fulltime baan), deed hij af met "daar heb ik nooit om gevraagd". Veel kwetsender dan dat kon niet vond ik. Hoewel, als ik hier lees realiseer ik me dat het veel erger kan.

Het blijft me verbazen. Maar goed, deze opmerking is van alweer best lang geleden. Het doet geen pijn meer. Ik verbaas me alleen nog steeds over zoveel boosheid en zoveel tegenstrijdigheid. Hij was boos en ontevreden en dat was linksom of rechtsom, mijn schuld.

Ik moest zonodig werken en hij moest teveel doen in huis, maar ik kon veel meer carrière maken, en dat had best gekund, dan had hij gewoon meer gedaan in huis. Eeeeh? Want al die dingen die ik deed, daar had hij mij niet om gevraagd. Koekoek
jouw ex is wel een bijzonder exemplaar vind ik, met een geheel eigen manier van redeneren. Heel krom en naar.

Vanmiddag vertelde een collega me een heel verhaal over haar man. Ze had haar trouwring ook niet meer om. Want, had hij gezegd "ik heb jou niet getrouwd, jij mij. ".
Moest ik weer aan denken bij jouw ex z'n "heb ik niet gevraagd".
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar wat jullie schrijven over exen en carrières en verdeling van de taken:

Hier was het zo dat mijn ex gigantisch op mij neerkeek omdat ik geen universitaire studies heb gedaan en hij wel.
Hij vond dus ook dat alles wat werkgerelateerd was bij hem voorging op dat van mij. Ik verdiende trouwens meer dan hem en dat kon hij al helemaal niet verdragen.

En bij de taakverdeling thuis ging het net zo. Ik deed alles en als ik daar iets durfde over te zeggen was zijn standaard antwoord dat hij dat niet vroeg aan mij om te doen. Maar als ik het niet deed, werd het gewoon niet gedaan.
Aan het einde van die relatie werkte ik parttime en hij fulltime. Ik nam de volledige verzorging van de kinderen op mij, deed alles in het huishouden maar hij vond dat het geld dat binnenkwam niet op 1 hoop mocht want dan zou hij voor mijn 'vrije tijd' moeten betalen.

Ik zoek het de laatste tijd vaak bij mij. Hoe het gekomen is dat ik zulk gedrag pikte... ik denk dat het een combinatie van factoren was. Ik was aan de start van die relatie heel onzeker en was al blij dat ik van iemand aandacht kreeg en ja dan trek je dus blijkbaar wel de verkeerde mannen aan.
Alle reacties Link kopieren
fifty schreef:
07-05-2021 20:19
@Lila, Ik begin pas sinds kort dingen meer te delen met anderen. Ik was er zo aangewend om alles aan ex te vertellen of maar in te slikken dat ik eerst niemand belde toen ik alleen was. Ik bleef ex nog bellen maar daarmee hield ik ook dingen in stand en bleef ik hoop houden terwijl ik anderszijds nog regelmatig terug gesteld werd door hem omdat hij er toch niet voor me was. Toen heb ik de vriendschap ook stop gezet.
Dat was na ruim 10 maanden alleen wonen denk ik. En toen pas ben ik voorzichtig eens vriendinnen gaan bellen als ik me rot voelde.

Heb jij geen vriendinnen om eens van je af te praten? Hoewel het ook een hoge drempel is vind ik om bv laat in de avond nog te bellen. dat doe ik nog niet hoor. Er is ook een telefonische hulpdienst, dat heb ik ook wel overwogen en ga ik vast nog wel eens doen denk ik.

Ik snap dat het makkelijker lijkt als het een klootzak was. Dit is erg dubbel. Maar 3 jaar liegen is wel echt heel erg achterbaks.
Sterkte mop en kom hier maar schrijven.
Ik kom uit een groot gezin en kan gelukkig bij zeker 2 mensen daarvan mijn ei kwijt. Sommige zijn af en toe ook hier komen logeren. Dat was heel fijn.
Ik probeer op dit moment niet al teveel aan de situatie te denken. Maar is moeilijk met hem om mij heen.
Ben wel blij met de hulp en ik zie dat mijn zoontje er ook baat bij heeft.
Wat een herkenbare berichten. Een rode draad bij ons was dat hij zichzelf altijd beter vond. Ik vroeg het hem eens letterlijk: "waarom doe je alsof je beter bent?" Zijn antwoord was dan ook dat vond dat hij beter was dan mij.. nou, dan sta je even met je mond vol tanden. Of dat ik maar een vak had moeten leren, of als ik wat meer zou verdienen had ik wat in te brengen. Dit werd niet wekelijks gezegd, maar zo nu en dan kwam het weer naar boven. Of er wat van zeggen of lachen als ik huilde tijdens een ruzie, dat was pijnlijk, en heb ik nu nog naweeën van.

Hier is het nu eigenlijk erger dan vorige week. Mijn man trekt echt alles uit de kast voor het huis, en doet dit gedeeltelijk over de rug van ons kind. Komt met ouderschapsplannen zonder enkele vorm van overleg, wilt mij als moeder in een kwaad daglicht stellen om zo ons kind een paar dagen meer te krijgen zodat hij aan een minimum aantal uren voor co ouderschap kan komen en zo aan het huis. Heel, heel pijnlijk. En dat terwijl hij nu al niet eens de zorg volledig alleen kan doen voor een dag . Te treurig voor woorden. Het is nu met de advocaten tegen elkaar. En als hij wel thuis is, is hij heel wisselvallig in zijn gedrag. Het ene moment doet hij redelijk normaal, om vervolgens weer helemaal om te draaien. Waardoor ik ook niet meer weet hoe met hem om te gaan.
Wel voel ik me al veel rustiger dan eerder en vlieg een stuk minder uit de bocht tegen hem.
Alle reacties Link kopieren
Lila2588 schreef:
07-05-2021 10:54
Dat is gelukkig wel zo inderdaad. Hopen dat het ook zo blijft in de toekomst.
Mijn ex kwam 2 maanden geleden ook nog mijn douche repareren, totdat hij hoorde hoeveel hij moest gaan betalen, toen bekoelde de verstandhouding , en nu lijnrecht tegenover elkaar .
Misschien als alles geregeld is ? Dat we weer normaal kunnen praten.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit in pyama te soppen, dit weekend zoude jongens eerste x komen slapen, gaat niet door door VT , komt er ooit een eind aan het wachten op mijn kinderen?
sandy1974 schreef:
08-05-2021 09:02
Mijn ex kwam 2 maanden geleden ook nog mijn douche repareren, totdat hij hoorde hoeveel hij moest gaan betalen, toen bekoelde de verstandhouding , en nu lijnrecht tegenover elkaar .
Misschien als alles geregeld is ? Dat we weer normaal kunnen praten.


Hij heeft je onlangs toch ook een hele dag helpen verhuizen schreef je?
Alle reacties Link kopieren
loisnvt schreef:
08-05-2021 11:09
Hij heeft je onlangs toch ook een hele dag helpen verhuizen schreef je?
Hij heeft in oude huis bus ingeladen met mijn broer, en ik was in nieuwe huis
Alle reacties Link kopieren
Lila2588 schreef:
07-05-2021 23:44
Ik kom uit een groot gezin en kan gelukkig bij zeker 2 mensen daarvan mijn ei kwijt. Sommige zijn af en toe ook hier komen logeren. Dat was heel fijn.
Ik probeer op dit moment niet al teveel aan de situatie te denken. Maar is moeilijk met hem om mij heen.
Ben wel blij met de hulp en ik zie dat mijn zoontje er ook baat bij heeft.

Dat is wel erg fijn dat je familie hebt waarbij je je ei kwijt kan. En zeker fijn in deze zware en drukke tijd dat ze je kunnen bijstaan
Alle reacties Link kopieren
Verkeerde post
Lila2588 schreef:
07-05-2021 23:44
Ik kom uit een groot gezin en kan gelukkig bij zeker 2 mensen daarvan mijn ei kwijt. Sommige zijn af en toe ook hier komen logeren. Dat was heel fijn.
Ik probeer op dit moment niet al teveel aan de situatie te denken. Maar is moeilijk met hem om mij heen.
Ben wel blij met de hulp en ik zie dat mijn zoontje er ook baat bij heeft.


Fijn dat je mensen in je omgeving hebt die er voor je zijn, heel belangrijk!

En natuurlijk is het moeilijk met hem om je heen, al is er geen ruzie. Houden van houdt niet zomaar op en daarnaast zit je nog midden in het proces en is alles zo vers. Je staat op punt van bevallen en nog voor kort geleden dacht je een gelukkig gezin te vormen met straks 4 en dan nu deze situatie. Het is meer dan normaal om je te voelen zoals jij je voelt! :hug:
Alle reacties Link kopieren
Het is echt weer wennen dat hij hier elke dag weer is. En het houden van is zeker niet over. Dat gaat ook niet na zo'n lange relatie. Het voelt toch wel goed mijn beslissing. Ik heb nu niet meer de neiging hem te moeten controleren of iets. Dat had ik voorheen wel heel erg.

Wat een exemplaren van mannen hadden jullie eigenlijk. Denken jullie dat die uitspraken en acties voort kwamen uit een soort van onzekerheid? Dat ze ergens wel wisten dat jullie vrouwen zich prima zonder hen zouden kunnen redden en op die manier jullie probeerden te onderdrukken?
Ik herken dat stukje niet. Ex was altijd wel trots als ik iets meer had bereikt en pushte mij ook om gewoon te doen wat ik wilde. Hij benoemde dit zelfs als excuus voor zijn vreemdgaan. Hij vond dat ik meer ambitie had moeten hebben (had zij zogenaamd wel).
lila2588 wijzigde dit bericht op 08-05-2021 16:01
Reden: Aanvulling
8.52% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Angst, onzekerheid, verongelijktheid. Het is een neuroot. Ik weet het niet. Ik denk niet dat hij kwaadaardig was/is. Maar ik heb moeten leren dat dat voor het resultaat niet uitmaakt.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven