In de hut van BabaYaga: lucht hier je hart en steun elkaar

12-07-2020 19:07 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn oude topic was bijna vol. Ik heb het laten verwijderen omdat iemand dacht mij herkend te hebben.

Maar ik ben er nog, onder een andere naam.

Had je man een midlife crisis en een zoolmeet? Of "alleen maar" een midlife crisis? Wil je gewoon even anoniem je hart luchten zonder je omgeving daarmee te belasten? Zoek je steun van lotgenoten?

Schrijf het hier van je af. Of niet, maar dan verdwijnt dit topic vanzelf naar onderen.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Dat is wel een belangrijke waarheid. "De oorsprong maakt niet uit voor het resultaat."
Op korte termijn misschien, als er iets verandert. Maar niet op lange termijn. Dat heb ik ook moeten leren. Ik weet eigenlijk niet eens of ik het nu al kan.
Alle reacties Link kopieren
Proetel, dat betalen voor mijn vrije tijd, als het niet zo schrijnend zou zijn, zou het hilarisch zijn, zo zot als dat het was. Ik mocht wel minder gaan werken voor gezamenlijk kind, maar niet minder bijdragen, want dan had hij hetzelfde verhaal. Tot ik op de euro nauwkeurig uitrekende dat het hem honderden euro’s extra zou kosten als we kind 5 dgn naar de opvang zouden sturen, en mij een paar tientjes. Toen ‘mocht’ het.
Sandy, ik hoop zo dat je advocaat je goed kunt helpen, laat je echt niet gek maken verder. Die paar weken nu zijn hopelijk volgend jaar vergeten.

Oja, en mijn ex heeft geen vinger uitgestoken met de verhuizing, heeft alleen op het laatst 7 vuilniszakken vol afval aan de verhuizers meegegeven met het onzinverhaal dat hij dacht dat het spullen van mij waren. Ik heb er even over gescholden, 4 verhuizers ( ja, dus van die echte verhuizers) die zich zwaar schuldig voelden en uit schuldgevoel alle mogelijke zware spullen op de zolder hebben gebracht, maar daarna heb ik even hysterisch zitten lachen van blijdschap dat ik zo van hem verlost was en heb met veel plezier de zakken in afvalcontainers gegooid.

Hex, wat je zegt, Lila, echt hoor!
Het maakt niet uit wat er gezegd wordt, het gaat om de daden. Of het goed of kwaad bedoeld is, maakt niks uit. Vreemdgaan met de reden teveel ambitie of te weinig, het blijft vreemdgaan.( en beide redenen zijn natuurlijk bullsh*t)
Bescherm jezelf. Trek jouw grenzen, laat je familie er ook voor waken. Hij mag 100x de (aanstaande) vader zijn, hij heeft de bom onder jullie gezin gelegd. Niemand anders. Het wordt jouw bevalling en kraamtijd, er is door hem weinig gezamenlijks... zolang jij blij bent en hij jou ondersteunt, prima, maar zodra er bij jou ook maar iets van verdriet komt, bescherm jezelf. Want jouw stress is ook stress voor de baby.

Verder gaat het met mij best goed, was even uit mijn evenwicht door stom nieuws, niet van ex, maar ergens anders vandaan, maar denk dat ik dat gewoon eens naast me neer moet leggen.
Met ex moet ik nog een tijd mooi weer spelen en dat gaat op dit moment redelijk. En heel soms, heel soms, dan is er een speling van het lot, waardoor iets mij heel veel tijd zou kosten niet door kon gaan in die vorm en nu gaat het me de helft van de tijd kosten... en dat was dus iets dat ex per ongeluk expres had geregeld. Soms moet dingen gewoon zijn zoals ze zijn.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag vroeg een vriend “ wat als jullie over 2/:3 jaar weer oké zijn, zou je het nog x met hem proberen ?”
EN IK TWIJFELDE daar baal ik al hele dag van, Waarom niet gewoon NEE na alles ?
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad hier volg ik de dames boven mij, Lila... het maakt niet uit of het goed of kwaad bedoeld is. Of je ex intrinsiek slecht is of dat hij ook goede kanten heeft... het punt is dat hij je heel voorgelogen heeft en dat is echt niet ok.
Het is ook nooit ok om jou de schuld te geven van de fouten die hij gemaakt heeft. Er waren heel wat andere oplossingen mogelijk als hij dan toch vond dat je te weinig ambitie had.

Ik denk dat veel mensen de schuld bij een ander leggen als ze vreemdgaan om maar niet naar zichzelf te moeten kijken.
Het is volgens mij ook makkelijker om de ander de schuld te geven dan te moeten toegeven dat je eigenlijk een vreemdganger bent ( geworden).

Sandy, ik denk dat je dit tijd moet geven. Dat moment komt wellicht wel, als je wat verder in het verwerkingsproces zit.

Vandaag zag ik mijn ex ivm de kinderen en die deed een heel vreemd verzoek. Ivm herkenbaarheid ga ik hier niet verder op de inhoud. Maar echt, ik vond het schaamteloos dat hij dat verzoek aan mij deed ook al was het wellicht goed bedoeld. Ik ben er een hele voormiddag lastig van geweest.
Zou het kunnen dat hij totaal niet beseft wat hij heeft aangericht omdat de hele scheiding voor hem niet traumatisch was en voor mij heel erg ?
Alle reacties Link kopieren
Proetel, wat hij beseft, of niet, maakt niks uit. Wat jij er van vindt, voelt en denkt, dat is belangrijk. Kan ik ook tegen een ander makkelijker zeggen dan tegen mezelf hoor!
Maar als jij het schaamteloos vindt, dan is dat genoeg. Net wat je zegt, wat de reden erachter is bij hem, maakt niet uit. Het bevalt jou niet, en daar gaat het om.
Alle reacties Link kopieren
Lila2588 schreef:
08-05-2021 15:59

Ex was altijd wel trots als ik iets meer had bereikt en pushte mij ook om gewoon te doen wat ik wilde. Hij benoemde dit zelfs als excuus voor zijn vreemdgaan. Hij vond dat ik meer ambitie had moeten hebben (had zij zogenaamd wel).
Dat spreekt elkaar tegen, hoezo jou pushen om te doen wat jij wil? Als dat zo was, had hij het geaccepteerd als je minder ambitieus was geweest als dat is wat jij wilde. Nee, hij wilde iets van jou.

En als je dat dan niet deed, sja dan ben jij verantwoordelijk voor de gevolgen (vreemdgaan), hij niet. Dat is toch krom!

Mijn ex lijkt op die van Hex. Ik ‘mocht’ best meer of minder werken, maar alleen als er niets veranderde aan mijn inkomen en ook niet aan de taakverdeling. Die taakverdeling was overigens simpel: ik deed nagenoeg alles.

Ik snap ook niet dat ik het nog zo lang heb volgehouden. Ik weet wel waar het vandaan komt: uit mijn jeugd. Wat dat betreft ben ik nu een soort ‘bewust onbekwaam’ in het kiezen van mannen voor mijn gevoel. Ik ben dan ook erg voorzichtig met mijn nieuwe vriend vanwege de gedachte dat het weer een ‘foute man’ is en dat ik het niet zie.
Alle reacties Link kopieren
Lila2588 schreef:
08-05-2021 15:59
Het is echt weer wennen dat hij hier elke dag weer is. En het houden van is zeker niet over. Dat gaat ook niet na zo'n lange relatie. Het voelt toch wel goed mijn beslissing. Ik heb nu niet meer de neiging hem te moeten controleren of iets. Dat had ik voorheen wel heel erg.

Wat een exemplaren van mannen hadden jullie eigenlijk. Denken jullie dat die uitspraken en acties voort kwamen uit een soort van onzekerheid? Dat ze ergens wel wisten dat jullie vrouwen zich prima zonder hen zouden kunnen redden en op die manier jullie probeerden te onderdrukken?
Ik herken dat stukje niet. Ex was altijd wel trots als ik iets meer had bereikt en pushte mij ook om gewoon te doen wat ik wilde. Hij benoemde dit zelfs als excuus voor zijn vreemdgaan. Hij vond dat ik meer ambitie had moeten hebben (had zij zogenaamd wel).
Die smoes kende ik nog niet, dat je je partner drie jaar lang bedriegt omdat ze niet ambitieus genoeg is. Maar intussen maak je wel gewoon een tweede kind in die tijd. Daar maakt die ambitie dan blijkbaar minder uit.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Ha allemaal, ik wil jullie allemaal een fijne moederdag wensen. Of dat nu is, mét of zonder je kind(eren) om je heen!

Ik lees hier zulke moeilijke verhalen, en de diepe dalen die daarbij horen... Dit is echt heel pittig! Ik heb bewondering voor jullie, stuk voor stuk!

Voel me dan ook een beetje misplaatst om te melden, dat het hier soepel gaat: partner is inmiddels sinds een week verhuisd. Kan zeggen dat we dat echt samen hebben gedaan, ik heb afgelopen maand helpen klussen en verhuizen, ben daar veel geweest met de kinderen om ook hen te betrekken en laten wennen. Emotioneel en fysiek waren het wel aanpoot-weken zeg!

Soms moet ik slikken, voel ik diep verdriet. De scheiding is nu na 4(!!) Jaar een feit. Ik heb wat sombere buien soms, en dan weer frisse moed. Kom langzaamaan aan opruimen toe van m'n nu eigen huis, wat me afgelopen jaren niet lukte. Snak naar een moment in m'n eentje (heb nu een maand fulltime de kinders, m'n werk is onwijs druk, veel geklust dus en door corona regelmatig weer thuis onderwijs) maar zie tegelijkertijd ook op tegen het moment dat de kinderen daar een nachtje gaan slapen. Wat binnenkort ook zal gebeuren natuurlijk.

Maar ergens voelt het ook goed. Vooral omdat ik weet: we doen dit samen. En dat klinkt tegenstrijdig, haha! Maar ex en ik staan er hetzelfde in en dat is heel mooi. Dat realiseer ik me maar al te goed, als ik jullie verhalen lees.

Bijvoorbeeld: Ex kwam hier vanochtend vroeg voor ontbijt op bed regelen met de kinderen voor moederdag. En wij gingen van de week naar hem toe voor samen eten, wat helpen met dozen uitpakken en boodschappen doen omdat hij niet fit was. Die dingen. Ik ben er wel heel dankbaar voor.

Goed, einde lofzang ;-) Het is echt niet continu koek en ei hoor. We discussiëren nog regelmatig of zijn geïrriteerd soms in ons contact. Maar de basis is nog goed. Nu tijd voor verwerking, merk ik ook... Daar is eindelijk letterlijk en figuurlijk de ruimte voor.

Er komen ook steeds meer vragen bij me boven borrelen: wat is nu een goede relatie? En wat is écht houden van? Wat zou ik nog willen, ooit? Geloof ik nog wel in liefde (nee, momenteel)? Wat heb ik te geven, aan een partner ooit? En vooral: wil ik ooit nog wel echt liefde ontvangen? Ik merk dat ik momenteel erg sceptisch ben over liefde en relaties. En dat siert me niet ;-) Maar denk dat dit bij het rouwen hoort?

Nou goed, dit was mijn update. Ik meng me amper meer omdat ik vaak verbijsterd ben door jullie verhalen... Maar lees nog steeds mee! Ik wens jullie een goede, in ieder geval zonnige dag!
Alle reacties Link kopieren
Jubelien schreef:
09-05-2021 09:49
Ha allemaal, ik wil jullie allemaal een fijne moederdag wensen. Of dat nu is, mét of zonder je kind(eren) om je heen!

Ik lees hier zulke moeilijke verhalen, en de diepe dalen die daarbij horen... Dit is echt heel pittig! Ik heb bewondering voor jullie, stuk voor stuk!

Voel me dan ook een beetje misplaatst om te melden, dat het hier soepel gaat: partner is inmiddels sinds een week verhuisd. Kan zeggen dat we dat echt samen hebben gedaan, ik heb afgelopen maand helpen klussen en verhuizen, ben daar veel geweest met de kinderen om ook hen te betrekken en laten wennen. Emotioneel en fysiek waren het wel aanpoot-weken zeg!

Soms moet ik slikken, voel ik diep verdriet. De scheiding is nu na 4(!!) Jaar een feit. Ik heb wat sombere buien soms, en dan weer frisse moed. Kom langzaamaan aan opruimen toe van m'n nu eigen huis, wat me afgelopen jaren niet lukte. Snak naar een moment in m'n eentje (heb nu een maand fulltime de kinders, m'n werk is onwijs druk, veel geklust dus en door corona regelmatig weer thuis onderwijs) maar zie tegelijkertijd ook op tegen het moment dat de kinderen daar een nachtje gaan slapen. Wat binnenkort ook zal gebeuren natuurlijk.

Maar ergens voelt het ook goed. Vooral omdat ik weet: we doen dit samen. En dat klinkt tegenstrijdig, haha! Maar ex en ik staan er hetzelfde in en dat is heel mooi. Dat realiseer ik me maar al te goed, als ik jullie verhalen lees.

Bijvoorbeeld: Ex kwam hier vanochtend vroeg voor ontbijt op bed regelen met de kinderen voor moederdag. En wij gingen van de week naar hem toe voor samen eten, wat helpen met dozen uitpakken en boodschappen doen omdat hij niet fit was. Die dingen. Ik ben er wel heel dankbaar voor.

Goed, einde lofzang ;-) Het is echt niet continu koek en ei hoor. We discussiëren nog regelmatig of zijn geïrriteerd soms in ons contact. Maar de basis is nog goed. Nu tijd voor verwerking, merk ik ook... Daar is eindelijk letterlijk en figuurlijk de ruimte voor.

Er komen ook steeds meer vragen bij me boven borrelen: wat is nu een goede relatie? En wat is écht houden van? Wat zou ik nog willen, ooit? Geloof ik nog wel in liefde (nee, momenteel)? Wat heb ik te geven, aan een partner ooit? En vooral: wil ik ooit nog wel echt liefde ontvangen? Ik merk dat ik momenteel erg sceptisch ben over liefde en relaties. En dat siert me niet ;-) Maar denk dat dit bij het rouwen hoort?

Nou goed, dit was mijn update. Ik meng me amper meer omdat ik vaak verbijsterd ben door jullie verhalen... Maar lees nog steeds mee! Ik wens jullie een goede, in ieder geval zonnige dag!
Zo had ik het contact ook graag gezien.
Hoezo heeft jullie scheiding 4 jaar geduurd ?
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk om te lezen Jubelien! Voel je vooral vrij om te schrijven en om blij te zijn. Goed nieuws is toch leuk?
Geniet!

Ik wens alle moeders een fijne moederdag. En voor Sandy een extra :hug: vandaag.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Alle reacties Link kopieren
Hexopbezemsteel schreef:
09-05-2021 10:41
Wat leuk om te lezen Jubelien! Voel je vooral vrij om te schrijven en om blij te zijn. Goed nieuws is toch leuk?
Geniet!

Ik wens alle moeders een fijne moederdag. En voor Sandy een extra :hug: vandaag.
❤️thanks
Ex appte dat hij zich voor Moederdag aan regels VT houd( grrr hij verschuilt zich achter hun, volgens advocaat mogen wij omgang bepalen mits we het eens zijn ), maar dat ze morgen komen met kado .
Alle reacties Link kopieren
Jubelien, ik vind het ook heel fijn om je update te lezen en te horen dat het goed met je gaat!
Ik vond het ook heerlijk om mijn hele huis ondersteboven te keren toen ex weg was. Wat ik laatst al schreef, zelfs de keukenschaar verplaatsen van de rechter- naar de linkerkant in de la voelde al fijn, en echt mijn eigen smaak en gezelligheid creëren nog veel meer.
Dat jullie het verder zo samen kunnen doen is hartstikke fijn.
Ook voor jou op naar een nieuw hoofdstuk nu!

Ik had vanmorgen vijf logeerpubers (allemaal negatief in de Corona-zelftest, en die jongens snákken gewoon naar weer eens live contact, gaan nog steeds maar één dag per week naar school - en ik heb een heel groot huis en kon zelf makkelijk afstand houden). Geen ontbijt op bed, maar ze hadden wel met zijn allen gezorgd voor een doosje Merci omdat het moederdag was. Lief!

PatatFriet, voor jou speciaal ook even een dikke :hug:, jij hebt het ook pittig!!

Sandy, jouw ex is een eikel maar dat hadden we al langer geconstateerd. :hug: Volgend jaar met moederdag ziet het er vast anders uit.

Lila, spannend dat er al een keer vals alarm was. Komt nu echt dichtbij!

Fifty, jij schreef dat je pas sinds kort je verhaal deelt met anderen. Ikzelf heb er altijd erg veel aan dat ik een paar mensen heb aan wie ik ongecensureerd mijn ellende kwijt kan. Mij helpt dat. Hopelijk jou ook.

Bloem, wat heeft jouw ex zich laten kennen met die vuilniszakken bij de verhuizing zeg. Wat een kleuter. Gelukkig kon je erom lachen.
Verder rustig op het front?

We zijn inmiddels met zoveel lotgenoten dat het bijna onmogelijk is om iedereen apart te noemen... Ik lees jullie allemaal en vind jullie stuk voor stuk topvrouwen!
:hug: en :rose: voor iedereen!

Hex nog even speciaal: jij hebt altijd wijze en troostende bijdragen. Ik lees je heel graag (niet alleen in dit topic overigens). :heart: en voor jouw eigen moeilijke momenten :hug: !
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Alle reacties Link kopieren
Sandy, sterkte vandaag.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Ja, sterkte Sandy!
Alle reacties Link kopieren
Mermedina schreef:
09-05-2021 07:24
Dat spreekt elkaar tegen, hoezo jou pushen om te doen wat jij wil? Als dat zo was, had hij het geaccepteerd als je minder ambitieus was geweest als dat is wat jij wilde. Nee, hij wilde iets van jou.

En als je dat dan niet deed, sja dan ben jij verantwoordelijk voor de gevolgen (vreemdgaan), hij niet. Dat is toch krom!

Mijn ex lijkt op die van Hex. Ik ‘mocht’ best meer of minder werken, maar alleen als er niets veranderde aan mijn inkomen en ook niet aan de taakverdeling. Die taakverdeling was overigens simpel: ik deed nagenoeg alles.

Ik snap ook niet dat ik het nog zo lang heb volgehouden. Ik weet wel waar het vandaan komt: uit mijn jeugd. Wat dat betreft ben ik nu een soort ‘bewust onbekwaam’ in het kiezen van mannen voor mijn gevoel. Ik ben dan ook erg voorzichtig met mijn nieuwe vriend vanwege de gedachte dat het weer een ‘foute man’ is en dat ik het niet zie.
Is inderdaad tegenstrijdig. Ik bedoelde tijdens onze relatie pushte hij mij, maar achteraf bleek wat ik deed niet genoeg. Ik ben niet zo goed met uitleggen. Ik denk eerder dat hij zijn eigen tekortkomingen wat betreft zijn ambities op mij projecteerde.
Alle reacties Link kopieren
Fijne moederdag allemaal :heart:

@sandy sterkte vandaag. Maak het morgen gezellig met je kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Het is toch bijzonder wreed dat een vader zijn kinderen niet naar hun moeder laat gaan op Moederdag om een cadeautje te brengen.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
09-05-2021 13:51
Het is toch bijzonder wreed dat een vader zijn kinderen niet naar hun moeder laat gaan op Moederdag om een cadeautje te brengen.
Precies hij verschuilt zich achter de instanties, “ die willen het niet”, terwijl onze advocaten zeggen dat we het samen eens moeten zijn,
Als het straks geld verdelen is, volg ik ook alle regeltjes, buig ik ook geen mm zodat hij kan blijven wonen .
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
09-05-2021 13:51
Het is toch bijzonder wreed dat een vader zijn kinderen niet naar hun moeder laat gaan op Moederdag om een cadeautje te brengen.
Sandy, het klinkt als een flauwe grap maar zo bedoel ik het niet: het is zó wreed ook naar je kinderen toe dat het een VT-melding waard zou zijn... :hug:
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Alle reacties Link kopieren
Precies. De kinderen zijn hier ook zwaar slachtoffer.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
09-05-2021 14:15
Precies. De kinderen zijn hier ook zwaar slachtoffer.
Zoon belde me mama ik had een taart voor je gemaakt maar mag niet komen van papa
Alle reacties Link kopieren
sandy1974 schreef:
09-05-2021 14:31
Zoon belde me mama ik had een taart voor je gemaakt maar mag niet komen van papa
😰
Alles komt goed, alleen de rest niet
Ach... Dat is echt treurig! Kan je ze morgen zien?
Alle reacties Link kopieren
Jubelien schreef:
09-05-2021 15:02
Ach... Dat is echt treurig! Kan je ze morgen zien?
Ja ze komen morgen
Alle reacties Link kopieren
CaroMamaVanMaik schreef:
09-05-2021 14:13
Sandy, het klinkt als een flauwe grap maar zo bedoel ik het niet: het is zó wreed ook naar je kinderen toe dat het een VT-melding waard zou zijn... :hug:
Precies dit zegt advocaat, kom maar op met onderzoek van de rechter,dan is snel duidelijk wat zijn rol was in belemmering contact tussen mama en kinderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven