In de hut van BabaYaga: lucht hier je hart en steun elkaar

12-07-2020 19:07 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn oude topic was bijna vol. Ik heb het laten verwijderen omdat iemand dacht mij herkend te hebben.

Maar ik ben er nog, onder een andere naam.

Had je man een midlife crisis en een zoolmeet? Of "alleen maar" een midlife crisis? Wil je gewoon even anoniem je hart luchten zonder je omgeving daarmee te belasten? Zoek je steun van lotgenoten?

Schrijf het hier van je af. Of niet, maar dan verdwijnt dit topic vanzelf naar onderen.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Alle reacties Link kopieren
sandy1974 schreef:
10-05-2021 17:39
Ze zijn net weg, maar voel me nog ellendiger dan gisteren, waarom mogen ze niet hier blijven eten en slapen ?, jongste zei “ papa zei dat we toch nooit bij jou mogen wonen van de hulpverleners “.
Oudste had net os spel gedownload en toen moest ie weer gaan . Zo oneerlijk
Dat zeg je ook even tegen een kind. Wat een vent/vader. Gelukkig heeft hij het niet voor het zeggen.
Gaan de hulpverleners nog met de kinderen zelf praten of is het nog niet zo ver?
:facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Lila2588 schreef:
10-05-2021 18:48
Dat zeg je ook even tegen een kind. Wat een vent/vader. Gelukkig heeft hij het niet voor het zeggen.
Gaan de hulpverleners nog met de kinderen zelf praten of is het nog niet zo ver?
Wel in rechtbank denk ik
Alle reacties Link kopieren
In de rechtbank niet Sandy. Althans, straks bij mij niet. (Geen verstand van VoVo!) Alleen de rechter praat met ze, een kwartier per kind, en daar mag verder niemand bij zijn (ook bv jeugdcoach van oudste niet). Bij de zitting zelf (waar de kinderen niet bij zijn) is iemand van de Raad voor de Kinderbescherming aanwezig, maar die kent de kinderen niet en is dus ook niet bij hun gesprek met de rechter.
Voor pubers is het helemaal niet verkeerd om zelf ook hulpverlening te krijgen, al is het maar een professional bij wie ze hun ei kwijt kunnen.
Probleem is dat, zolang ze nog geen 16 zijn, dat soort hulp alleen maar kan starten als beide ouders toestemming geven.
Maar ik zou het echt wel een keer aankaarten, bij de jeugdconsulent van de gemeente, de huisarts, de schoolarts. Ik zie hoeveel baat mijn oudste erbij heeft (al haalt zijn vader letterlijk alles uit de kast om die hulpverlening te dwarsbomen...).
Voor je kinderen is dit ook heel erg pittig!

Geldt ook voor de andere pubermoeders hier. Pubers hebben het al moeilijk met zichzelf en dan een lastige scheiding eroverheen, ik geef het je te doen!
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Alle reacties Link kopieren
Sandy, die ex van jouw manipuleert de kinderen. Wat een zakkewasser. Dat is mishandeling wat hij doet.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
11-05-2021 13:30
Sandy, die ex van jouw manipuleert de kinderen. Wat een zakkewasser. Dat is mishandeling wat hij doet.
Precies hierom heb ik er een advocaat opgezet, met Vt en maatschappelijk werk kom ik niet verder, bij rechter komt ook zijn aandeel boven water.
Alle reacties Link kopieren
sandy1974 schreef:
11-05-2021 14:16
Precies hierom heb ik er een advocaat opgezet, met Vt en maatschappelijk werk kom ik niet verder, bij rechter komt ook zijn aandeel boven water.
Zet je de Vovo door, of was zijn voorstel het buiten de rechter om te regelen redelijk?
Alle reacties Link kopieren
Protocol schreef:
11-05-2021 14:24
Zet je de Vovo door, of was zijn voorstel het buiten de rechter om te regelen redelijk?
Hun hebben niet meer gereageerd op mijn 50/50 voorstel, dus vovo ligt nu al week bij de rechtbank, en moeten binnen 3 weken geregeld zijn
Alle reacties Link kopieren
Heb even bijgelezen. Wat een verdrietige verhalen. Ik had zondag ook mijn zoveelste moederdag zonder mijn kinderen. Ex heeft het nooit geïnteresseerd, commerciële onzin bladiebla, dus als het in 'zijn weekend' viel had ik pech, wat de kinderen ook geknutseld of gefabriekt hadden. Op een gegeven moment ben ik ook gestopt met attent doen zijn kant op, voelde me bijna een sukkel.
Wat ik nu ga zeggen maakt het voor jullie niet beter maar... het went wel. Ik maak zo'n moederdag niet meer zo belangrijk. De dagen dat mijn kinderen bij me zijn, die zijn belangrijk. Maar het heeft pijn gedaan,soms steekt het nog wel een beetje, dus ik snap jullie boosheid en verdriet.
Mijn vriend is nog steeds attent richting de moeder van zijn kinderen, het is een blijk van waardering en respect. Ik blijf het jammer vinden dat mijn ex dat niet kan opbrengen, maar het zegt vooral veel over hem, denk ik dan maar.

En sterkte Sandy, jouw ex slaat echt even alles! Wat mankeert sommige mensen.
Ik heb eigenlijk nooit moederdag gehad hoor. Ex kende het niet vanuit zijn cultuur en we hebben een belangrijke verjaardag in de familie die bijna altijd op moederdag wordt gevierd. En inderdaad het went.

Een dikke knuffel voor jullie allemaal. :hug:

Ik vind sommige verhalen zo verschrikkelijk schrijnend en gemeen en ondenkbaar pijnlijk. Dan heb ik niks te klagen.
het gaat met mij steeds beter. Ik ga weer een paar uurtjes verder opbouwen, het einde is in zicht. En als het einde van de corona regels dan ook ongeveer komt kan mijn leven weer beginnen.

Ik wens dat gevoel ook voor jullie. Ik ben nu een jaar verhuisd, en had voorafgaand aan de verhuizing een proces van 2, 3 jaar denk ik dat ik er wel aan dacht om weg te gaan. Die jaren waren voor mij moeilijker dan het afgelopen jaar toen ik eenmaal verhuisd was.
Hoe je het ook wendt of keert, het einde van een langdurige relatie met degene waarmee je je kinderen hebt gekregen en waar je je ziel en zaligheid in hebt gestoken is een pijnlijk proces wat een paar jaar duurt.
En elke dag komt je dichterbij de vrijheid. :redrose:
Alle reacties Link kopieren
fifty schreef:
11-05-2021 18:25
Ik heb eigenlijk nooit moederdag gehad hoor. Ex kende het niet vanuit zijn cultuur en we hebben een belangrijke verjaardag in de familie die bijna altijd op moederdag wordt gevierd. En inderdaad het went.

Een dikke knuffel voor jullie allemaal. :hug:

Ik vind sommige verhalen zo verschrikkelijk schrijnend en gemeen en ondenkbaar pijnlijk. Dan heb ik niks te klagen.
het gaat met mij steeds beter. Ik ga weer een paar uurtjes verder opbouwen, het einde is in zicht. En als het einde van de corona regels dan ook ongeveer komt kan mijn leven weer beginnen.

Ik wens dat gevoel ook voor jullie. Ik ben nu een jaar verhuisd, en had voorafgaand aan de verhuizing een proces van 2, 3 jaar denk ik dat ik er wel aan dacht om weg te gaan. Die jaren waren voor mij moeilijker dan het afgelopen jaar toen ik eenmaal verhuisd was.
Hoe je het ook wendt of keert, het einde van een langdurige relatie met degene waarmee je je kinderen hebt gekregen en waar je je ziel en zaligheid in hebt gestoken is een pijnlijk proces wat een paar jaar duurt.
En elke dag komt je dichterbij de vrijheid. :redrose:
Perfect omschreven, ik twijfelde ook al jaren, nu ik eindelijk vertrokken ben , Voel ik me zoveel rustiger, ondanks alle verdriet, Maar samen was ik zo ongelukkig en gestresst .
Alle reacties Link kopieren
Moederdag was heerlijk. Kinderen hadden cadeautjes, schoonkind en de ex van de jongste ook.

Mijn ouders zijn gevaccineerd, dus voor het eerst in een jaar heb ik ze een knuffel gegeven. 's Avonds met de kinderen en natuurlijk samen met mijn lief gebarbecued. Echt helemaal zoals ik het graag heb. Kinderen hadden dikke pret samen, lief braadde het vlees en ik genoot.

Jongste is deze week bij ex en dat voelt prima. Voor het eerst, als ik heel eerlijk ben.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Bedankt voor de digitale knuffels en voor iedereen die er een kan gebruiken!

Hier ook een onverwacht leuke moederdag gehad. Mijn moeder had voor de kinderen wat gekocht wat ze konden geven en s avond onverwachts door de buren uitgenodigd om te eten. Zo lief!

Voor de rest druk bezig met van alles wat best wat energie kost. Ex wilt mij laten voelen dat ik voorheen te weinig heb gedaan in het huishouden ( naar zijn maatstaven dan) en doet nu helemaal niks meer hier. En haalt nu kinderachtige streken uit om vervolgens te zeggen dat hij dat voor mij doet omdat ik het zo druk heb?! En ook op financieel gebied...zo vermoeiend.
Alle reacties Link kopieren
O Patatfriet, wat energiezuigend... Ik leef met je mee.
Alle reacties Link kopieren
Patatfriet21 schreef:
11-05-2021 23:54
Bedankt voor de digitale knuffels en voor iedereen die er een kan gebruiken!

Hier ook een onverwacht leuke moederdag gehad. Mijn moeder had voor de kinderen wat gekocht wat ze konden geven en s avond onverwachts door de buren uitgenodigd om te eten. Zo lief!

Voor de rest druk bezig met van alles wat best wat energie kost. Ex wilt mij laten voelen dat ik voorheen te weinig heb gedaan in het huishouden ( naar zijn maatstaven dan) en doet nu helemaal niks meer hier. En haalt nu kinderachtige streken uit om vervolgens te zeggen dat hij dat voor mij doet omdat ik het zo druk heb?! En ook op financieel gebied...zo vermoeiend.
Allemachtig wat vermoeiend en wat kinderachtig. Vooral niet alle gaten dicht gaan lopen, zou ik denken. Dan maar rommel.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Alle reacties Link kopieren
Net wat opgehaald in oude huis, moest ik toch weer even huilen op de terugweg , om mijn vertrouwde buurt, huis, zo stom, dacht dat ik er overheen was.
Zitting vovo pas over 3 weken, als we voor die tijd het eens worden gaat zitting niet door.
Alle reacties Link kopieren
sandy1974 schreef:
12-05-2021 13:25
Net wat opgehaald in oude huis, moest ik toch weer even huilen op de terugweg , om mijn vertrouwde buurt, huis, zo stom, dacht dat ik er overheen was.
Zitting vovo pas over 3 weken, als we voor die tijd het eens worden gaat zitting niet door.
Natuurlijk ben je daar nog niet overheen. Maar je komt er wel. 3 weken is nog lang. Bah.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Alle reacties Link kopieren
sandy1974 schreef:
12-05-2021 13:25
Net wat opgehaald in oude huis, moest ik toch weer even huilen op de terugweg , om mijn vertrouwde buurt, huis, zo stom, dacht dat ik er overheen was.
Zitting vovo pas over 3 weken, als we voor die tijd het eens worden gaat zitting niet door.
Drie weken is nog lang maar geen reden om te gaan toegeven tegen je zin. Of er komt een goede afspraak, zowel qua kinderen als financieel, waar jij achter staat, of je zet de VoVo door. Meer smaken zijn er niet want de smaak ‘ik geef hem zijn zin om de kinderen een week eerder hier te hebben’ ga je níet doen! :hug:
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Alle reacties Link kopieren
CaroMamaVanMaik schreef:
12-05-2021 13:58
Drie weken is nog lang maar geen reden om te gaan toegeven tegen je zin. Of er komt een goede afspraak, zowel qua kinderen als financieel, waar jij achter staat, of je zet de VoVo door. Meer smaken zijn er niet want de smaak ‘ik geef hem zijn zin om de kinderen een week eerder hier te hebben’ ga je níet doen! :hug:
Nee zeker niet, jongens komen nu 2-3 middagen hierheen ipv ik naar oude huis, alleen met etenstijd weer naar papa , grrrrr,
Die tijd tot zitting zing/huil ik ook nog wel uit, ga niet akkoord met minder,
Alle reacties Link kopieren
.
sannedeb wijzigde dit bericht op 12-05-2021 20:11
99.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren enorme terugval, midden in de nacht bijna naar ex gebeld om het bij te leggen, zodat ik kinderen niet meer hoef te missen,
Ik heb me kunnen beheersen, maar scheelde niet veel .
Alle reacties Link kopieren
Lieve allemaal


Wat een schrijnende verhalen, ik word er verdrietig van.....


Hoe anders kan het en zou het zelfs ook MOETEN zijn !

Ik krijg straks bezoek, ex man en ex schoonma komen bij mij op de koffie, gezellig...

En van de week serieus gesprek met de kinderen, nu 21 en 20 jaar oud. Bij de scheiding waren ze 14 en 15.
Kids zeiden, nee, tuurlijk was het naar dat jullie gingen scheiden en tuurlijk hadden we er verdriet om..maar eigenlijk hebben we er niet eens zo heel veel last van gehad. Papa en jij zijn immers altijd vrienden gebleven en jullie stonden altijd samen voor ons klaar....

Daarom vind ik jullie verhalen zo triest...wens jullie allemaal heel véél sterkte toe :hug:
Hexopbezemsteel schreef:
11-05-2021 22:47
Moederdag was heerlijk. Kinderen hadden cadeautjes, schoonkind en de ex van de jongste ook.

Mijn ouders zijn gevaccineerd, dus voor het eerst in een jaar heb ik ze een knuffel gegeven. 's Avonds met de kinderen en natuurlijk samen met mijn lief gebarbecued. Echt helemaal zoals ik het graag heb. Kinderen hadden dikke pret samen, lief braadde het vlees en ik genoot.

Jongste is deze week bij ex en dat voelt prima. Voor het eerst, als ik heel eerlijk ben.
Wat fijn zeg Hex dat je zo'n leuke dag hebt gehad met je kinderen en dat je zelfs je ouders hebt kunnen knuffelen!

Ik heb liever een iets vollere wasmand doordat ik wat leuks met de kinderen heb gedaan. Die was komt wel.
anoniem_64b145a60281b wijzigde dit bericht op 13-05-2021 08:56
7.48% gewijzigd
Wat vervelend Sandy, dat de wanhoop zo ineens toesloeg. Maar 's nachts is alles anders... Dan kom je soms niet meer uit je pieker-kringetje... Knap dat je je hebt beheerst!

Over een paar weken is het echt weer veranderd en beter bij jou! Dit zijn de afzien-weken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven